Boete = Leermoment?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tony L

MF'er
19 mrt 2008
47
0
Ik zit met een dilemma / vraag.

Ik kreeg vorige week een boete voor te hard rijden. Geflitst op 6 mei, binnen de bebouwdekom: 33 km te hard of te wel, of ik even 240 euro wil neerleggen. Nu heb ik inderdaad te hard gereden, heb de boete betaald en heb er van geleerd: Ik ga voortaan rustig rijden. Ik vind het zonde van mijn geld en beter laat geleerd dan nooit geleerd toch?

Kom ik vandaag thuis, weer een mooie envelop. 26 mei, zelfde weg, binnen de bebouwdekom: 32 km te hard of te wel weer 240 euro. Ik vind alleen deze bekeuring niet terecht. Ik zal vast te hard hebben gereden maar geef mij wel de kans om er wat aan te kunnen doen. Nu ben ik vorige week tot inkeer gekomen en zal ik de komende tijd niet meer van dit soort bekeuringen gaan krijgen, maar ik vraag mij af of je dit uberhaupt kan gaan aanvechten?? Ik bedoel, die boetes hebben naar mijn inziens een doel. Je straft, je krijgt de mogelijkheid hier van te leren of je wordt daarna gewoon weer gestraft. Belangrijk aspect is dat je BESEFT dat je fout bent geweest. En hier loopt het in mijn optiek scheef. Er wordt twee keer gemeten VOORDAT je de bekeuring krijgt. Of te wel je krijgt niet de mogelijkheid om van je eerste bekeuring te leren en krijgt er netjes de week er op een nieuwe achteraan, simpel weg omdat het moment van bezinning pas is gekomen op het moment dat de eerste brief in de brievenbus lag terwijl een week DAARVOOR al weer een tweede strafbaarfeit is geconstateerd.

Ligt het aan mij dat ik dit onredelijk vind? En is het zinvol om hier een bezwaar voor te maken? Of ben ik nu onredelijk en had ik me gewoon aan de snelheid moeten houden?
 
Of ben ik nu onredelijk en had ik me gewoon aan de snelheid moeten houden?
ja :z


Vorige week gelaserd en staande gehouden, vandaag een acceptgiro op de mat voor een andere overtreding van een datum die royaal voor vorige week lag. Zou wel ideaal zijn als de laser-actie kwijtgescholden zou kunnen worden... O-)

En heb ik er van geleerd? Zeker!



















...beter uit m'n doppen kijken ;)
 
Laatst bewerkt:
je hebt wel een punt natuurlijk, maar ik denk niet dat het aan te vechten is.

Anders ga je 1x heel hard rijden, en kun je tot de tijd dat je de boete hebt gekregen zo hard rijden (en vaak) als je wilt, want je heb tenslote je "leermoment" nog niet gehad...:) Zo werkt het niet natuurlijk
 
Bij het behalen van je rijbewijs zou het duidelijk geworden moeten zijn welke regels er gelden binnen de bebouwde kom, kortom je zult gewoon moeten betalen en bezwaar zinloos...
 
Als je slim bent dan rijd je door jouw hele stad heen met 60 km/u, krijg je stuk of 10 boetes van 10-20 euro per stuk (totaal zo'n 200 euro) weet je precies waar alle flitspalen staan :)
 
Ben op 22 april 2 maal gefiltst in 4 min totaal 260 euro.was waarschijnlijk lekker aan het cruisen,op het moment is het razzia-time,maw de politie moet hun stakings schade inhalen :r .
 
boete is altijd een leermoment, maar niet altijd een goede

Gister fietste ik snel van huis naar school, PTA's, tja belangrijk he.
Ga fietsen(trapfiets :+ ) door een stuk van het winkelcentrum waarvan ik weet dat het geen voetgangersgebied is(aangezien dat het enige stuk is wat vanuit beide kanten bereikbaar is en waar er tevens geen bord voor voetgangerszone staat)



ga hiertegen ook in beroep

mijn vorige boete was voor door rood licht rijden, en dat was zeker een positief leermoment

dus tja, hangt van de situatie af
word staandegehouden door de stadswachten, boete van 35 euro, tijdens het uitschrijven van de boete fietste een andere man hun(waren er 2) gewoon voorbij, ze deden niet eens moeite om hem staande te houden

in jouw geval is het gewoon "jammer" te noemen, aangezien 32Km/h te hard gaan over dezelfde weg een paar keer binnen dezelfde week

is een boel geld, maar ik denk dat je er wel wat van hebt geleerd(zeker na 2 boetes)
 
Wat denk je zelf....... :]

Denk zelf dat ik geen schijn van kans maak :j

Bij het behalen van je rijbewijs zou het duidelijk geworden moeten zijn welke regels er gelden binnen de bebouwde kom, kortom je zult gewoon moeten betalen en bezwaar zinloos...

Tuurlijk begrijp ik dat je 50 moet rijden in de bebouwdekom. Ik weet ook dat ik te hard heb gereden, allemaal goed en aardig. Alleen als ze dan gaan flitsen omdat ze het "veiliger" willen maken dan moeten ze je ook de kans geven er wat van op te steken toch? Nu komt het over als ordinair zakkenvullen / quota halen.
 
Als je slim bent dan rijd je door jouw hele stad heen met 60 km/u, krijg je stuk of 10 boetes van 10-20 euro per stuk (totaal zo'n 200 euro) weet je precies waar alle flitspalen staan :)

Je kan ook voor 200 euro een tomtom kopen, daar staan ze ook in. :+
En het is leuk voor op vakantie. :]
 
Laatst bewerkt:
Tuurlijk begrijp ik dat je 50 moet rijden in de bebouwdekom. Ik weet ook dat ik te hard heb gereden, allemaal goed en aardig. Alleen als ze dan gaan flitsen omdat ze het "veiliger" willen maken dan moeten ze je ook de kans geven er wat van op te steken toch? Nu komt het over als ordinair zakkenvullen / quota halen.

Je bent een beetje naief niks geen leermoment gewoon staatskas spekken :Y ,ik werd gefiltst op een weg waar ik de flitspalen kan dromen,waren dus 2 verdekt opgestelde mobiele units bedoeld voor maar 1 ding.........juist :W
 
is een boel geld, maar ik denk dat je er wel wat van hebt geleerd(zeker na 2 boetes)

Mja geleerd dat ik me maar aan de snelheid ga houden, dus wat dat betreft hebben ze wel "iets" bereikt. Wat ik alleen nog steeds niet begrijp is het feit dat de snelheids limieten soms erg krom zijn! Er zijn plekken waar je 50 mag waar 30 nog niet eens verantwoord is terwijl er stukken zijn van 80 waar 120 nog erg goed te doen is... Ik ben absoluut niet gevaarlijk bezig en rij ook niet alsof ik levensmoe ben. Achja heb mijn donaties voorlopig wel weer gedaan voor de samenleving...
 
en wat heb je ervan geleerd mevrouw stemband :?

let op waar ze staan :Y

Waarom worden er dan nog zoveel mensen geflitst? Ligt dat aan het feit dat jij ze wel kan detecteren en veel andere mensen niet? Of ligt het aan het feit dat ze zo weg gestopt zitten dat je ze in sommige gevallen onmogelijk kan zien? Ik gok het laatste.
 
Meer dan 30km te hard in bebouwde kom is toch voorkomen? En dan toch 2 x hetzelfde bedrag moeten betalen? :?

Dan heeft de rechter er wel degelijk rekening mee gehouden. Normaal worden de boetes alleen maar hoger bij recidivisme. :Y



Ik heb geleerd om nooit te bekennen dat ik de bestuurder was als ik geflitst ben. Krijg je alleen een boete als eigenaar. })
 
ik hoop het niet want ben vorige week nog gelaserd met 39te hard gaat wel weer een bult geld kosten

en wat van geleerd niet zo hard meer rijden op die weg want ze staan er vaker
 
~
Ik zit met een dilemma / vraag.

Ik kreeg vorige week een boete voor te hard rijden. Geflitst op 6 mei, binnen de bebouwdekom: 33 km te hard of te wel, of ik even 240 euro wil neerleggen. Nu heb ik inderdaad te hard gereden, heb de boete betaald en heb er van geleerd: Ik ga voortaan rustig rijden. Ik vind het zonde van mijn geld en beter laat geleerd dan nooit geleerd toch?

Kom ik vandaag thuis, weer een mooie envelop. 26 mei, zelfde weg, binnen de bebouwdekom: 32 km te hard

Ondanks de belofte aan jezelf op 6 mei, heb je er dus blijkbaar niet van geleerd, toch ??
 
ik ben bang, dat er binnenkort eens een hele dikke envelop op de mat licht...ik ben naar mijn weten nog niet geflitst maar geheid iets over het hoofd gezien B| het is iig al te lang goed gegaan met mijn rijstijl :$
 
\
Ik zit met een dilemma / vraag.

Ik kreeg vorige week een boete voor te hard rijden. Geflitst op 6 mei, binnen de bebouwdekom: 33 km te hard of te wel, of ik even 240 euro wil neerleggen. Nu heb ik inderdaad te hard gereden, heb de boete betaald en heb er van geleerd: Ik ga voortaan rustig rijden. Ik vind het zonde van mijn geld en beter laat geleerd dan nooit geleerd toch?

Kom ik vandaag thuis, weer een mooie envelop. 26 mei, zelfde weg, binnen de bebouwdekom: 32 km te hard

Ondanks de belofte aan jezelf op 6 mei, heb je er dus blijkbaar niet van geleerd, toch ??
geflitst op 6 mei, dan krijg je de boete 2 maanden later ofzo B|
 
\
Ik zit met een dilemma / vraag.

Ik kreeg vorige week een boete voor te hard rijden. Geflitst op 6 mei, binnen de bebouwdekom: 33 km te hard of te wel, of ik even 240 euro wil neerleggen. Nu heb ik inderdaad te hard gereden, heb de boete betaald en heb er van geleerd: Ik ga voortaan rustig rijden. Ik vind het zonde van mijn geld en beter laat geleerd dan nooit geleerd toch?

Kom ik vandaag thuis, weer een mooie envelop. 26 mei, zelfde weg, binnen de bebouwdekom: 32 km te hard

Ondanks de belofte aan jezelf op 6 mei, heb je er dus blijkbaar niet van geleerd, toch ??
vorige week was het niet 26 mei, dus dit is gebeurd voor hij de boete kreeg. ;)
 
Leuke beloftes hoor.......... maar hoe lang ga je je weer aan de snelheid houden dan? 2 of 3 weken?

Daarna is het gewoon weer hard rijden hoor.


Ik kreeg een boeten voor 46 te hard, waarbij meneer de agent me nog matste omdat het eigenlijk 65 te hard was :X
Diezelfde dag reed ik heerlijk rustig naar huis, maar 2 dagen later reed ik weer in die zone waar je je rijbewijs kwijt raakt.

Lang verhaal kort:
De schrik zit er altijd maar een bepaalde tijd in...... leermomentjes zijn dus van tijdelijke aard :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan