Boete = Leermoment?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je slim bent dan rijd je door jouw hele stad heen met 60 km/u, krijg je stuk of 10 boetes van 10-20 euro per stuk (totaal zo'n 200 euro) weet je precies waar alle flitspalen staan :)
Als je nog slimmer bent rij je twee keer door rood zonder gepakt te worden. Steek je toch 2x 100 euro (of zo) in je zak. Die Spee bekijkt het maar.
;)
 
Ik zit met een dilemma / vraag.

Ik vind alleen deze bekeuring niet terecht. Ik zal vast te hard hebben gereden maar geef mij wel de kans om er wat aan te kunnen doen.

Briljant... _O-
Maar eehhh... je hebt nu 2x leergeld betaald... :W


Sorry, maar het is een lachwekkende smoes... gewoon aftikken die hap en voortaan bedenken dat je beter je centen in je zak kunt houden. Hoef je ook niet meer te klagen over dure benzine... je kan zo 480 pleuro per jaar besparen... :+
 
Bezwaar maken, DACHT 't niet :N
Je hebt een punt, maar in praktijk niet haalbaar, gaat misbruik van worden gemaakt.
Een boete is geen poging jou iets te leren, maar een poging jou te straffen voor een overtreding van de regels die jij behoort te kennen.
 
Briljant... _O-
Maar eehhh... je hebt nu 2x leergeld betaald... :W


Sorry, maar het is een lachwekkende smoes... gewoon aftikken die hap en voortaan bedenken dat je beter je centen in je zak kunt houden. Hoef je ook niet meer te klagen over dure benzine... je kan zo 480 pleuro per jaar besparen... :+

Het is geen smoes, anders had ik er wel bij gezegd dat ik niet te hard heb gereden, uit heb geweken voor een gevaarlijk situatie, etc. Ik zat gewoon met een vraag. Het verrotte aan het huidige systeem is dat je soms wel meer dan een maand moet wachten totdat de welbegeerde envelop bij je op de mat ligt. Uit het oogpunt van "veiligheid" vat ik dit daarom ook niet want je zou in het meest ideale geval direct (utopie) moeten weten dat je fout bent geweest. Geldt ook wanneer je een terecht bezwaar wilt maken dat het flink graven wordt als je 1.5 / 2 maand later een bekeuring krijgt. Dat zou inhouden dat je een logboek moet gaan bijhouden van alle bijzonderheden die je elke dag tegenkomt zodat je tenminste terug kan bladeren of je ECHT een bezwaar kan maken.

Je hebt een punt, maar in praktijk niet haalbaar, gaat misbruik van worden gemaakt.
Een boete is geen poging jou iets te leren, maar een poging jou te straffen voor een overtreding van de regels die jij behoort te kennen.

Maar is dat niet een fout van het huidige systeem dan? Dat het zo ongelovelijk lang duurt voor je uberhaupt iets op de mat krijgt? Ik begrijp wel dat je anders een vrijwaring krijgt voor hardrijden maar toch blijf ik het een beetje krom vinden.
 
Als je slim bent dan rijd je door jouw hele stad heen met 60 km/u, krijg je stuk of 10 boetes van 10-20 euro per stuk (totaal zo'n 200 euro) weet je precies waar alle flitspalen staan :)

Iets harder rijden dan.
Met 60km/u op de teller ga je net niet gepakt worden waarschijnlijk, je zit op de grens dat wel.
 
Als je nog slimmer bent rij je twee keer door rood zonder gepakt te worden. Steek je toch 2x 100 euro (of zo) in je zak. Die Spee bekijkt het maar.
;)
150 euro.

Per dag 'verdien' ik zo toch al gauw 450 euro.
 
Ik vind dat je een punt hebt! Grotendeels dan, als je 2x te snel rijdt én je wordt 2x gepakt, moet je ook 2x betalen. Maar tóch zou ik een brief schrijven, al was het maar om je standpunt uitéén te zetten.

Lijkt me een goed plan. Op je kenteken een geldig emailadres laten zetten. Digitaal flitsen, als je gesnapt ben gelijk een emailtje dat je gesnapt bent, plaats, snelheid, tarief & gironummer vh cjib (347609 :+ ).

Leermoment a la minute, scheelt het CJIB, dus de overheid en dus wij gelijk wat administratiekosten en wellicht een volgende bekeuring.

Groeten, Karl
 
Laatst bewerkt:
Ligt het aan mij dat ik dit onredelijk vind? En is het zinvol om hier een bezwaar voor te maken? Of ben ik nu onredelijk en had ik me gewoon aan de snelheid moeten houden?
Je mag echt in je handen knijpen dat je er zo vanaf komt.
Ik zou betalen en zorgen dat je minstens een jaar niet sneller gaat dan 30 km boven de max. ;)
 
Het is geen smoes, anders had ik er wel bij gezegd dat ik niet te hard heb gereden, uit heb geweken voor een gevaarlijk situatie, etc. Ik zat gewoon met een vraag. Het verrotte aan het huidige systeem is dat je soms wel meer dan een maand moet wachten totdat de welbegeerde envelop bij je op de mat ligt. Uit het oogpunt van "veiligheid" vat ik dit daarom ook niet want je zou in het meest ideale geval direct (utopie) moeten weten dat je fout bent geweest. Geldt ook wanneer je een terecht bezwaar wilt maken dat het flink graven wordt als je 1.5 / 2 maand later een bekeuring krijgt. Dat zou inhouden dat je een logboek moet gaan bijhouden van alle bijzonderheden die je elke dag tegenkomt zodat je tenminste terug kan bladeren of je ECHT een bezwaar kan maken.

Je kunt proberen recht te lullen wat krom is... je kunt lullen als Brugman... maar je lult enkel een hoop woorden voor nix, nada, noppes...

Allereerst wordt je geacht de regels te kennen! Ten tweede ben je niet blind, dus zie je welke snelheid je hebt en heb je ongetwijfeld borden gezien die je vertellen hoe snel je mag rijden. Op het moment dat jij sneller rijdt dan toegestaan, weet je wat de gevolgen kunnen zijn. Je weet ook dat het niet mag, maar het is jouw keuze het toch te doen...

De enige reden dat je nu klaagt over het systeem e.d. is omdat je nu 2x gepakt bent en in totaal 480 pleuro moet aftikken. Dat is je eigen schuld, niet van het systeem. Dat systeem is er ook niet om jou te leren welke snelheid je ergens mag rijden, want dat wist je al. Dat systeem verteld jou min of meer wat de gevolgen zijn als je jezelf niet aan de regels houdt... als jij geld teveel had, zou het je niet uitmaken... nu is het hard geld en klaag je...

Grow up, en neem je verlies... :W
Het ligt niet aan het systeem, het ligt aan je rechterpols en jouw beheersing...


ps... ik rij zelf ook dagelijks te snel, dat is een bewuste keuze van me. Ik zeik nooit over bekeuringen, ik tik jaarlijk gemiddeld 200 euro af en het boeit me weinig. Ik leer er niets van, maar betaal gewoon de "straf" die ik eerlijk verdient heb... :P
 
560 ontvangen en rb ff kwijt geweest, wat leren we ervan? hooguit dat fietsen en vergaderingen aan de andere kant van het land kud bezoeken zijn :+

Ik let nu hooguit beter op waar ik hem opentrek, en focus me meer op de bochten... welke zeldzaam in nl zijn -O- -O-



Maar echt nut? ik vind van niet :P
 
Ik zal vast te hard hebben gereden maar geef mij wel de kans om er wat aan te kunnen doen.

Tja, ik vind het wel sneu eigenlijk. En ook zo duur.

Weet je wat, we schorten de boel op. Komend jaar mag je zo hard rijden als je wilt, en waar je maar wilt. Pas op of na 13 juni 2009 kun je weer een boete krijgen.

En we zullen je van te voren nog wel een brief sturen om je er aan te herinneren.

Goed?

Veel plezier!
 
Leermoment ??

_O-

Jaaa.. Ik zie heel veel Benzine Tanken aan je neus voorbij gaan ;)

Nah, iedereen krijgt wel es een vette prent

Gewoon dokken en weer verder genieten van je motor *O* *O*
 
Ik zit met een dilemma / vraag.

Ik kreeg vorige week een boete voor te hard rijden. Geflitst op 6 mei, binnen de bebouwdekom: 33 km te hard of te wel, of ik even 240 euro wil neerleggen. Nu heb ik inderdaad te hard gereden, heb de boete betaald en heb er van geleerd: Ik ga voortaan rustig rijden. Ik vind het zonde van mijn geld en beter laat geleerd dan nooit geleerd toch?

Kom ik vandaag thuis, weer een mooie envelop. 26 mei, zelfde weg, binnen de bebouwdekom: 32 km te hard of te wel weer 240 euro. Ik vind alleen deze bekeuring niet terecht. Ik zal vast te hard hebben gereden maar geef mij wel de kans om er wat aan te kunnen doen. Nu ben ik vorige week tot inkeer gekomen en zal ik de komende tijd niet meer van dit soort bekeuringen gaan krijgen, maar ik vraag mij af of je dit uberhaupt kan gaan aanvechten?? Ik bedoel, die boetes hebben naar mijn inziens een doel. Je straft, je krijgt de mogelijkheid hier van te leren of je wordt daarna gewoon weer gestraft. Belangrijk aspect is dat je BESEFT dat je fout bent geweest. En hier loopt het in mijn optiek scheef. Er wordt twee keer gemeten VOORDAT je de bekeuring krijgt. Of te wel je krijgt niet de mogelijkheid om van je eerste bekeuring te leren en krijgt er netjes de week er op een nieuwe achteraan, simpel weg omdat het moment van bezinning pas is gekomen op het moment dat de eerste brief in de brievenbus lag terwijl een week DAARVOOR al weer een tweede strafbaarfeit is geconstateerd.

Ligt het aan mij dat ik dit onredelijk vind? En is het zinvol om hier een bezwaar voor te maken? Of ben ik nu onredelijk en had ik me gewoon aan de snelheid moeten houden?

van sommige mensen vraag ik me af hoe ze ooit hun theorie examen hebben kunnen halen... :? :X


En nu al 2 x gepakt terwijl je 20 maart van dit jaar je rijbewijs pas hebt gehaald... ??
Dat beloofd nog wat... :X :X
 
Laatst bewerkt:
Ehm.... gewoon beter uit je doppen kijken volgende keer ?

Agent met laser-ding, radarcontrole of vaste flitspaal zijn ook weer niet zo moeilijk te herkennen en te ontdekken.


Kut voor je dat je nu ff snel 500 euro mag lappen, want ik denk dat een bezwaar schrijven weinig nut zal hebben.
 
van sommige mensen vraag ik me af hoe ze ooit hun theorie examen hebben kunnen halen... :? :X


En nu al 2 x gepakt terwijl je 20 maart van dit jaar je rijbewijs pas hebt gehaald... ??
Dat beloofd nog wat... :X :X

En dan te bedenken dat ik 0 fouten heb gehaald op me theorie _O-. Maar je hebt wel gelijk, het is treurig dat ik nu al 2x gepakt ben terwijl ik in maart me rijbewijs heb gehaald. Maar zoals ik eerder al heb aangegeven, die eerste prent heeft mijn ogen wel geopent :]. Gelukkig ben ik niet aangehouden en heb ik al mijn punten nog :z

Ik vind dat je een punt hebt! Grotendeels dan, als je 2x te snel rijdt én je wordt 2x gepakt, moet je ook 2x betalen. Maar tóch zou ik een brief schrijven, al was het maar om je standpunt uitéén te zetten.

Lijkt me een goed plan. Op je kenteken een geldig emailadres laten zetten. Digitaal flitsen, als je gesnapt ben gelijk een emailtje dat je gesnapt bent, plaats, snelheid, tarief & gironummer vh cjib (347609 :+ ).

Leermoment a la minute, scheelt het CJIB, dus de overheid en dus wij gelijk wat administratiekosten en wellicht een volgende bekeuring.

Groeten, Karl

Ik heb geen idee of dit sarcastisch is bedoeld of niet, maar het zou wel mooi zijn als je niet 1.5 maand hoeft te wachten op je prent. Dat ik moet betalen moge duidelijk zijn maar wat is de beste manier om hier iets over te zeggen? Een bezwaar zal weinig nut hebben maar wil hier eigenlijk nog wel iets mee doen. Of ben ik nu heel erg naïef??

Het gaat nu niet om het feit dat ik fout geweest ben maar STEL dat je gaat veranderen door een boete, in het ongunstigste geval komen er nog 20+ bekeuringen achter aan vanaf het moment dat je "veranderd" bent. Maar misschien is het allemaal wel van tijdelijke aard en rij ik over 3 maand weer veel te hard :] (dan heb ik niets gezegd, maar denk dat ik voorlopig wel genezen ben :j)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan