Boete = Leermoment?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn schoonmoeder... te Heemkerk..

Binnen 1 minuut van elkaar... 2 bekeuringen in de bus van twee verschillende regioteams.

Let op! En minuut kan een verschil van 2 tot 59 seconden inhouden.

Ene boete voor 58(61 voor correctie) waar je 50 mag en de tweede voor 59(62 voor correctie waar je 50 mag. Op dezelfde weg.

Het wordt een beetje opvallend, nietwaar?

Bezwaarschrift ingediend, de desbetreffende regio's hebben op hun sodemieter gekregen dat ze op dezelfde weg, binnen een afstand van 60 meter 2 auto's hadden staan flitsen, en het vriendelijk verzoek dat voortaan niet meer te doen omdat deze boetes moeten worden kwijtgescholden was het bericht.

2 metingen binnen 60 meter is een traject controle.. en niet 2x laseren voor de prijs van 2.

Anders kunnen ze het ook wel heel erg bont te maken door een rijtje van 10 flitsauto's achter elkaar te parkeren... kun je binnen 60 meter 10 bekeuringen uitdelen...
 
@TS: Jammer dat je een boete van 240 euro nodig hebt als leermoment. Meeste mensen leren tijdens rijlessen al dat je geen 30 km/h te hard mag rijden.

Wat betreft de interval tussen overtreding en CJIB-fanmail ben ik het wel met je eens, dat mag best wat korter. Maar je excuus dat je dan je leermoment eerder hebt en dan die 2e boete had kunnen voorkomen vind ik echt kansloos. :N

Van mij mag je het kansloos vinden. Laat ik het anders stellen. Stel dat je vandaag wordt geflitst en je krijgt morgen een envelop in je brievenbus. Rij je daar de komende dagen dan nog te hard? Ik gok van niet en dat is precies wat ik duidelijk probeer te maken. Actie, reactie. Op het moment van besef kan je er wat aan doen in plaats van dat je daarna nog 20 stokslagen krijgt.
 
Ik vind het eigenlijk opvallen dat je niet hoeft voor te komen. Ik heb iets soortgelijks gehad; 30+ te hard in BBK en 3/4 jaar later nog eens +30 op een 80 weg. Ik mocht voorkomen en heb proeftijd van 2 jaar met voorwaardelijke rijontzegging van 4 maanden gehad + nog eens een boete van 300 euro. Daarvoor had ik geen grote overtredingen begaan. Deze maand loopt die 2 jaar eindelijk af. Helaas blijf je toch nog (ik dacht) 5 jaar geregistreerd staan. Dus altijd Vmax 30 rijden. Was trouwens met de auto.

Heb sinds jan dit jaar een motor en was best jammer dat ik grote moeite had om me te verzekeren ivm bovenstaand crimineel gedrag. Uiteindelijk bij dezelfde verzekering gegaan als waar mn auto verzekerd is.

Ik moet wel zeggen dat een straf als hierboven wel echt een leermoment is. Boetes op zich interesseren mij niet heel veel maar als mn RBW in het gedrang komt vind ik het een beetje te vervelend worden. Dus ik rijd rustiger en zal na deze proefperiode ook rustiger blijven doen dan voorheen.
 
Ik vind het eigenlijk opvallen dat je niet hoeft voor te komen. Ik heb iets soortgelijks gehad; 30+ te hard in BBK en 3/4 jaar later nog eens +30 op een 80 weg. Ik mocht voorkomen en heb proeftijd van 2 jaar met voorwaardelijke rijontzegging van 4 maanden gehad + nog eens een boete van 300 euro. Daarvoor had ik geen grote overtredingen begaan. Deze maand loopt die 2 jaar eindelijk af. Helaas blijf je toch nog (ik dacht) 5 jaar geregistreerd staan. Dus altijd Vmax 30 rijden. Was trouwens met de auto.

Heb sinds jan dit jaar een motor en was best jammer dat ik grote moeite had om me te verzekeren ivm bovenstaand crimineel gedrag. Uiteindelijk bij dezelfde verzekering gegaan als waar mn auto verzekerd is.

Ik moet wel zeggen dat een straf als hierboven wel echt een leermoment is. Boetes op zich interesseren mij niet heel veel maar als mn RBW in het gedrang komt vind ik het een beetje te vervelend worden. Dus ik rijd rustiger en zal na deze proefperiode ook rustiger blijven doen dan voorheen.

Ik ben geflitst, niet aangehouden. Ik heb geen idee of dat wat uitmaakt? Ik moet zeggen dat ik de brief niet gelezen heb alleen gekeken wat voor bedrag er aanhing (maar toen ik 32 km te hard zag wist ik het wel :')). Zal vanavond de brief er eens bijpakken (neem aan dat je niet hoeft voor te komen als er een bedrag aan vast zit?).
 
Nee dan zit je goed als er een bedrag op staat :) Desalniettemin kan je ook moeten voorkomen als je geflitst bent, hoor.

Maar in mijn geval 2x lasergun dus aanhouding. Misschien het feit dat ik vroegah in een heuse Porsche 944 reed, een extra stimulans was om me naar de slacht, uhm rechtbank te sturen.
 
Nee dan zit je goed als er een bedrag op staat :) Desalniettemin kan je ook moeten voorkomen als je geflitst bent, hoor.
Maar dan staat alleen niet vast wie de bestuurder is. Je moet wel betalen als kentekenhouder, maar van punten is geen sprake.
 
Ik vind het eigenlijk opvallen dat je niet hoeft voor te komen. Ik heb iets soortgelijks gehad; 30+ te hard in BBK en 3/4 jaar later nog eens +30 op een 80 weg. Ik mocht voorkomen en heb proeftijd van 2 jaar met voorwaardelijke rijontzegging van 4 maanden gehad + nog eens een boete van 300 euro.
...

En ik ken iemand die liever door rood dan door groen rijdt, inhaalt waar dat niet mag, binnen een jaar 4 bekeuringen van 40+ km te hard krijgt (heb ze zelf gezien), 2 van zijn 3 punten al kwijt is, en *nog* *steeds* niet voor hoeft te komen...

Owja, hij is ook al een keer gepakt met 25+ glazen alcohol op (aantal van onafhankelijke getuige). Resultaat: dikke boete en 12 uur rijontzegging, nog steeds niet voorkomen...
 
Laatst bewerkt:
En ik ken iemand die liever door rood dan door groen rijdt, inhaalt waar dat niet mag, binnen een jaar 4 bekeuringen van 40+ km te hard krijgt (heb ze zelf gezien), 2 van zijn 3 punten al kwijt is, en *nog* *steeds* niet voor hoeft te komen...

Owja, hij is ook al een keer gepakt met 25+ glazen alcohol op (aantal van onafhankelijke getuige). Resultaat: dikke boete en 12 uur rijontzegging, nog steeds niet voorkomen...

Ik hoop dat hij onverminderd door gaat met zijn "rijstijl". de kans dat het fout gaat neemt gewoon toe.....Cru? vast wel, maar daar zit ik effe niet mee! 8-)
 
Stel dat je vandaag wordt geflitst en je krijgt morgen een envelop in je brievenbus. Rij je daar de komende dagen dan nog te hard? Ik gok van niet en dat is precies wat ik duidelijk probeer te maken. Actie, reactie. Op het moment van besef kan je er wat aan doen in plaats van dat je daarna nog 20 stokslagen krijgt.

Je kan er kort en lang over l*llen maar waar het op neer komt is dat je tot twee keer toe binnen relatief korte tijd ruim 80 kmh hebt gereden binnen de bebouwde kom.

Als je dat niet 'beseft' zonder dat ze je eerst een bekeuring sturen is er iets ernstig mis.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan