boete voor wildcrossen

Rare werkwijze van die mannen. Stel dat jullie waren weggereden en 2 andere offroaders zouden zich daar misdragen hebben? Dan hadden jullie de prent gekregen want "dat hebben ze zelf geconstateerd".

Waterdicht is het allerminst.
 
Rare werkwijze van die mannen. Stel dat jullie waren weggereden en 2 andere offroaders zouden zich daar misdragen hebben? Dan hadden jullie de prent gekregen want "dat hebben ze zelf geconstateerd".

Waterdicht is het allerminst.
tja, de boswachters doen ook maar hun werk, en ze zullen wel uit ervaring preventief kentekens noteren
Ik vergelijk het maar met preventief fouilleren in de horeca of controlefuiken van de politie waar je papieren gecontroleerd worden en je moet blazen
Zolang je niks verkeerd doet, moet het niks uitmaken..
Het wordt idd een ander verhaal als je achteraf een prent zou krijgen voor de overtreding van een ander...

maar goed, feit blijft dat:
bosbeheer en omwonenden klagen over de overlast van wandelaars
wandelaars klagen over overlast van MTB-ers
MTB-ers klagen over overlast van off-roaders
en off-roaders klagen over bosbeheer en omwonenden die steeds meer gebieden illegaal laten verklaren

We leven inmiddels in een egocentrische maatschappij die zijn/haar naaste geen plezier gunt...
zou het ooit nog goed komen??
 
Laatst bewerkt:
Tja...ik heb m'n supersport ook weggedaan toen wild-racen toch een beetje illlegaal werd...
 
Ging om dit mini stukje bij woudenberg, we waren op weg van maarn naar amersfoort, dachten pakken een zandpaadje mee, heel netjes gedragen etc. Maar de boskabouter had ons gezien bij de pomp in offroadtenue, dus die had alvast de kentkens genoteerd.

We zagen wel een jeepje achter ons aan het einde van het pad maar dat was een normale zilvere, dus we reden gewoon tempo door over de weg naar amersfoort. Stopten even bij leusden om te overleggen of we het oude treinspoor zouden volgen, zie ik daar een jeep 100m achter ons stoppen achter een paar bosjes, druk aan de walkie talkie. Ze hadden de boeven gevangen, meteen over de walkie talkie z'n maat ingelicht (er waren 2 boswachters aanwezig, die mogen wel met de jeep rijden waar ze willen)., beetje triest voor een stukje van een kilometer maar ja. We dachten blijven maar staan en jawel na een halve minuut kwam ie toch maar aanrijden zonder back up. Begrijp die kerel ook wel maar zeg dan joh paadjes zijn ok maar ga niet de bossen in, heb 'm ook verteld dat we dat niet doen, anders zat ik wel op de heuvelrug.
Volgende keer maar in m'n driedelig pak op de motor, wek ik geen argwaan. '( [afbeelding]

Ik ga straks op de terugweg eens kijken wat de situatie daar is. Eigenlijk moeten we ook maar eens een keer afspreken om wat routes uit te wisselen :)
 

GODVERDOMME NIET OP DE OFFICIËLE MOUNTAINBIKEROUTES TE GAAN CROSSEN?
Ik ben altijd blij als er een enduro over mijn mtb paadje heeft gereden want dan hoef ik ook niet zo ver te fietsen alvorens ik moe ben. Als je op vlakke paden wilt rijden dan koop je toch een racefiets? Racefietsers zijn zowiezo altijd al erg onverdraagzaam dus dat past wel.

Ik snap echt niet dat mtb-ers over crossers klagen. Besef wel dat de mtb-er de crosser van de toekomst is. Daarna is de paardrijder de lul... Daarna de hondenbezitter en dan de Geo tracker en als laatste de wandelaar. Dan mag alleen de boswachter nog het bos in. Met zijn 4x4 ja! En dat allemaal dankzij de klagers en onverdraagzamen.
 
Ik ben altijd blij als er een enduro over mijn mtb paadje heeft gereden want dan hoef ik ook niet zo ver te fietsen alvorens ik moe ben. Als je op vlakke paden wilt rijden dan koop je toch een racefiets? Racefietsers zijn zowiezo altijd al erg onverdraagzaam dus dat past wel.

Ik snap echt niet dat mtb-ers over crossers klagen. Besef wel dat de mtb-er de crosser van de toekomst is. Daarna is de paardrijder de lul... Daarna de hondenbezitter en dan de Geo tracker en als laatste de wandelaar. Dan mag alleen de boswachter nog het bos in. Met zijn 4x4 ja! En dat allemaal dankzij de klagers en onverdraagzamen.

Het is gewoon ronduit kut om door zo'n omgewoeld pad te baggeren. Heeft niks met verdraagzaamheid te maken. Des te meer met het leven in je eigen wereldje en schijt hebben aan de ander.
 
Ik rij zelf niet op mtb routes, maar mischien een idee dat de fietsers ook pleiten voor een eigen route voor de offroaders lijkt me goed plan! Idereen z'n eigen stukje bos, paadje voor de wandelaars, paadje voor de fietsers, paadje voor de paarden, paadje voor de boswachter en ver van dat alles een pad voor de offroaders! Kunne wij ook eens zeuren als er wandelaars of fietsers op onze route komen.
 
Des te meer met het leven in je eigen wereldje en schijt hebben aan de ander.
Ja, en dan vooral jij die aan mijn wereld schijt hebt. Je zou ook eens begrip voor een ander kunnen hebben. Probeer ik ook
 
Laatst bewerkt:
Ja, en dan vooral jij die aan mijn wereld schijt hebt. Je zou ook eens begrip voor een ander kunnen hebben. Probeer ik ook

Ik snap best dat het kut is dat je nergens mag crossen.. maar als je dan toch gaat crossen, doe het niet op de singletracks van mountainbikers.

Even afgezien van het feit dat het gewoon GEVAARLIJK is (en dan vooral voor de mountainbiker) verneuk je heel de funfactor van zo'n singletrack.

En dan zeggen dat wíj schijt hebben aan jullie als erover geklaagd wordt? Dat is net zoiets als gaan stoepkrijten op het circuit en dan zeggen van: jaaa motorrijders, jullie hebben schijt aan ons want wij willen hier stoepkrijten en dat mogen we nergens! Daar moet je begrip voor hebben!
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het prima als er af een toe een crosser over mijn singletrack rost. Daar heb ik echt geen last van hoor. Gevaar valt ook wel mee want iedereen heeft oren. Ik heb als mtb-er en als crosser nog nooit een echt gevaarlijke situatie meegemaakt. Ik zeg alleen dat je vooral schijt hebt aan iedereen die wat anders wil dan jij. Niet iedereen wil hetzelfde. Jij wilt alleen je eigen straatje schoon en daarvoor moet de rest wijken omdat je vind dat je in je recht staat. Typisch nederlands. Jammer hoor. Je zou ook kunnen accepteren dat je af en toe last van een ander hebt en daardoor een vrijere samenleving creëren.
 

Ik snap het wel, maar probéér het dan op een plek te doen waarvan je verwacht dat men er minimale hinder van ondervindt. En dan zijn er betere plekken dan singletracks om dat te doen.

Overigens vind ik mezelf redelijk verdraagzaam in het algemeen. En ik snap ook best dat niet iedereen het leuk vindt dat ik met m'n "racemonster" over HUN wegen "scheur". Denk aan ruiters, fietsers, wandelaars, etc.. maar ik probeer er dan wel bewust rekening mee te houden.
 
Laatst bewerkt:
.

Ik snap echt niet dat mtb-ers over crossers klagen. Besef wel dat de mtb-er de crosser van de toekomst is. Daarna is de paardrijder de lul... Daarna de hondenbezitter en dan de Geo tracker en als laatste de wandelaar. Dan mag alleen de boswachter nog het bos in. Met zijn 4x4 ja! En dat allemaal dankzij de klagers en onverdraagzamen.


Andersom, de crosser is de mtb,er van de toekomst. Op de duur dan wil je dat gezeik niet meer met alles wat je onderweg tegenkomt.
Ik baal ook altijd een beetje als de off the roads weer op de singletrack geweest zijn.
De meesten kunnen niet rijden daarom willen ze ook niet op de crosbaan. *D
Voor elk bochtje met slepend achterwiel remmen en vervolgens weer volgas ploegen.
 
Kijk kommkommer dat dacht ik dus ook is max 1 kilometer, blijkbaar staat er volgens de boswachter wel een bord, het zal wel. Speeadpreaxs slaat de spijker op z'n kop:

Je zou ook kunnen accepteren dat je af en toe last van een ander hebt en daardoor een vrijere samenleving creëren."

Dat stukje missen we duidelijk in NL, ik weet uit de begintijd van het MTB dat die in dezelfde situatie zaten, ik mtb ook zelf graag. Maar wandelaars waren ook echt niet blij met mtb'ers. Nu hebben ze hun stukje, beetje jammer om dan naar een andere sport dezelfde houding aan te nemen die wandelaars naar de mtbérs hadden. Met snowboarden hetzelfde vonde skieers ook maar niks levensgevaarlijk op hun piste. Ondertussen is het een olympische sport. Ik hoorde dat de offroadritjes aardig druk worden bezocht en lees vaak over wildcrossproblemen, tijd dat er wat alternatieven komen. Mochten die er ooit komen zijn mtbérs van harte welkom op de offroadroute! :)

Vind het krijten op het cirquit verhaal beetje raar, stik maar in je krijten eigenlijk, stel dat ze op zandvoort zeggen; goh was altijd een autocriquit wat doen die moteren hier, nu kan ik een weekend minder rijden, weg met de motoren? Claimen voor jezelf en laat de ander het maar uitzoekn da's ongeveer de mentaliteit in NL vandaag de dag eruuug jammer.:(
 

Kijk naar deze man, die is kneter gek. Afgelopen zomer in alanya motors gehuurd van hem. Maar wat hij allemaal wel niet kan met een motor. dat noem ik crossen hahah
 
Terug
Bovenaan Onderaan