Boetes volgend jaar omhoog...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heeft waarschijnlijk meer met geluidsoverlast / woongenot te maken dan veiligheid.
Je zal maar in een straat wonen waar elke zaterdagnacht die schoffies met hun schooierautootjes en rotte uitlaten om 3:00 's nachts de buurt wil laten horen dat ze naar huis gaan............

Dan bekeuren ze hen toch gewoon op de rotte uitlaten....
 
Dus door rood rijden.... de voetganger die net over wou steken voor z'n flikker rijden en die zelfde voetganger het stuipen op het lijf te jagen door "onodig te toeteren" omdat hij natuurlijk net overstak toen jij vol door rood reed..... :+

Kost je een aardig maand salaris en je bent meteen top crimineel eerste klas!


claxoneren was dan niet onnodig. (ter afwending van dreigend gevaar)
 
Ik zit me net wat te bedenken: Als er nu iemand een rotstreek uithaalt in het verkeer, wil het in een zeldzaam geval (Als het een regelrechte aanslag op mijn leven is geweest) wel eens voorkomen, dat ik toeter om mijn boosheid te tonen. (Komt niet vaak voor, want ik heb een half jaar met een defecte toeter rondgereden zonder het te weten :+ ) Dat gaat me nu 350 euries kosten. Na 1 januari kan ik die persoon beter klem rijden, eens flink op zijn smoel stampen en mocht ik gepakt worden duizend excuses en het op de hoog oplopende emoties gooien, door de aanslag op mijn leven. Kost me vast monder dan die 350 euries })
 
Volgens mij hebben ze in Den Haag een verkeerd verkeerslijntje gesnoven. Ze zijn helemaal bezopen daar... Ze slaan volledig de plank mis met dit soort absurde boetes. Zoals al vermeld is in dit topic, MISDAAD LOONT! Ik word dief....

:^

stelletje mongolen in de regering, ze helpen Nederland nog meer naar de tering

(he dat rijmt :P )
 
je zou zeggen dat door rood licht rijden veel gevaarlijker is dan even toet te doen..
gevaarzetting bij toeteren is dus hoger :? dan iemand dood rijden door rood licht :?
niemand die dit nog kan volgen of begrijpen denk ik :N ik niet tenminste..... :N

Toet toet ik ga je overrijden :+
 
Toch bijzonder dan een lekke uitlaat, welke altijd teveel herrie maakt, goedkoper is (240) dan een incidenteel toetermomentje. (350)

Daar is duidelijk over nagedacht. :z
 
Inderdaad, dubbel dokken:
350 voor claxoneren
240 voor uitlaat

Nou, als je sommige knulletjes ziet wat voor uitlaat er onder een bak (auto) van 20 jaar oud hangt en net doen of ie snel is met een hoop lawaai!
Dat ze dat maar eens aanpakken.
Snap niet dat dat niet meegenomen word in een APK keuring. :?
Lekke uitlaat mag niet(terecht), maar zo`n brulpijp mag wel. :r
 
Ik wacht op de dag dat mensen gewoon een maand geen motorvoertuig mogen besturen na een € 180+ boete. komt harder aan dan een bekeuring die je betaald en dan de volgende dag weer business as usual...

als die verhogingen zo doorgaan heb je dat bedrag al bij een overschrijding van 4km/h :')
 
Nou, als je sommige knulletjes ziet wat voor uitlaat er onder een bak (auto) van 20 jaar oud hangt en net doen of ie snel is met een hoop lawaai!
Dat ze dat maar eens aanpakken.
Snap niet dat dat niet meegenomen word in een APK keuring. :?
Lekke uitlaat mag niet(terecht), maar zo`n brulpijp mag wel. :r
wat moeten ze doen met al die motorfietsen met vervangings dempers waarbij de db killer verwijdert is?! niks?? maken een hoop lawaai en dat vinden wij hier (m-f.nl) wel goed!
(pot verwijt de ketel)

let maar op! mocht volgend belasting jaar (boete jaar) niet voldoen zijn ge-int, dan zullen ze het weer verhogen en als dat niet werkt gaan doodleuk de brandstof accijnzen ect omhoog. ze zullen hoe dan ook het geld binnen halen. dan zijn tolwegen ineens wel mogelijk.
 
Laatst bewerkt:
maar de agenten op straat zijn er eigenlijk helemaal onklaar mee :Y
en laten we wel wezen sommige zijn ook gewoon M-F,s met een job....
ze doen ook alleen maar wat de baas op geeft :Y onzinnige dingen soms dus :(
heb zelf ook zo een heldere baas, die bedenkt ook rare dingen :Y
zoals dat elke truck voor inspectie euro 5 moet hebben, nou vraag ik je... :?
kan helemaal niet in het hollands wagen park...stapelgek die overheid :Y
dus kijk ik de andere kant op O-) .......
en al mijn collega,s gelukkig ook :Y
 
:N Geen agent die op deze manier nog durft te bekeuren...

dat zou je denken, toch weet ik zeker dat er ook van die azijnzeikers bij zitten die er schijt aan hebben en ze gewoon schrijven.

verder vindt ik het totaal belachelijk dat de prijzen zo hoog zijn.
dat de overtredingen die gevaar veroorzaken flink duurder worden kan ik me wel in vinden, maar die andere dingen niet echt om eerlijk te zijn.

voorbeeld: de boetes op te snel rijden zijn ook behoorlijk aan de prijs, en als je koos spee moet geloven controleren ze op plekken om de verkeersveiligheid te verhogen.
wat ik me dan wel afvraag waarom je midden in de nacht op de A2 waar zo'n beetje een complete landingsbaan aan asfalt ligt je dan toch maar 100 mag? of op de stukken snelweg waar je 130 mag, ze trajectcontroles neer gaan gooien, want stel je voor... :W

dan over het bellen in de auto.
handheld bellen mag niet, dat is wel duidelijk. alleen ik heb ook vaak zat gezien dat ze bij wegmisbruikers enz een bekeuring krijgen omdat ze betrapt zijn terwijl ze de tel in de carkit zetten, bluetooth inschakelen of de oordopjes nog snel even aan de telefoon moesten maken.
argument is dan dat het afleid, maar het wisselen van een CD, radiozender of even op je tomtom zeker niet?

ook is het allang bewezen dat met het handsfree bellen je niet bij het autorijden bent met je gedachten en dus in feite net zo gevaarlijk kan zijn, enige voordeel is als je het mij vraagt dat je dan wel een hand vrij hebt.
maarja, tel alle autobetuurders eens welke tijdens het rijden maar 1 hand aan het stuur hebben ;)

ik heb al aardig wat gekke dingen onderweg gezien, van mensen die achter het stuur een sigaretje draaien, de krant lezen, hun lunch aan het eten/drinken zijn tot aan even snel jezelf scheren aan toe, maar stel je voor dat je toch onverhoopt even met een telefoon in je hand zit! :W

ook zijn ze hier in nederland erg betuttelend bezig, elk stuk weg wat vernieud wordt, wordt ineens veranderd in een 30km zone, 60km zone of je mag er ineens niet meer inhalen.
hier in de buurt hetzelfde verhaal, ze hebben een weg voorzien van nieuw afalt.
in de oude situatie lagen op deze weg 3 wegversmallingen en dat werkte prima.
je mocht er 50 km/h en natuurlijk had je er soms ook mensen bij die er wel veel harder reden.
nu is deze weg vernieuwd en de wegversmallingen zijn weg, er ligt weer een mooi strak stuk asfalt en je hebt de ruimte. en wat doen ze: het wordt een 30 km zone!!
de reden: de mensen die aan de weg wonen hebben geklaagd dat het af en toe net een racebaan lijkt.
lekker krom, wel een 30km zone maken, maar wel alle snelheidsbeperkende maatregelen weghalen! en de weg zier er verder gewoon ruim en overzichtelijk uit, dus je hebt ook niet zo snel in de gaten dat het een 30km zone betreft.
(is natuurlijk wel makkelijk geld verdienen, er zullen altijd mensen zijn die toch te hard rijden, en dus bijvoorbeeld lekker 50 blijven rijden, dus als ze dan een keer gaan flitsen daar is het gegagarandeerd een groot succes! :r )

ik wordt er een beetje moe van dat hier in nederland door de regering, gemeente en weet ik wat nog meer voor de burgers alles bepaald moet worden, als je vroeger een weg had die onoverzichtelijk was moest je maar wat langzamer rijden of niet inhalen, tegenwoordig wordt t een 60 km zone en verboden in te halen.

alsof ik als ik met de motor op pad ben en op zo'n weg uitkom een paar km achter een vrachtauto blijf rijden? ik ga er evengoed wel langs en das niet eens omdat ik graag veel harder rijd, maar het is wel fijn als ik gewoon een stukje vooruit kan kijken en niet tegen de achterkant van de vrachtauto.

tja dat je de kans op een boete van 220 euro riskeert is dan niet anders, als ik voor die vrachtauto rijd kan ik gewoon lekker rijden en loop ik me niet stierlijk te vervelen, dus die 220 is zijn geld dubbel en dwars waard.

ook is het nog zo als je een keer te hard gereden hebt en je wordt aangehouden, je het beste maar kan doen alsof je er vette spijt van hebt, want als je zoiets hebt van: prima, ik betaal de boete wel gewoon en wat kan mij het schelen, is de kans groot dat meneer of mevrouw agent ook nog even een aanmelding doet voor een cursusje EMG :r

zo, genoeg mijn hart gelucht, nu maar eens iets nuttigs gaan doen :P

prettig weekend allemaal :W
 
Enige keer dat ik 'onnodig' heb getoeterd: ging maatje van me ophalen bij zijn studie, hij stond met zn rug naar me toe met wat studenten te praten (doodlopende straat), dus ik toeterde (heel kort): hij zag me gelijk. Wat bleek? Agent stond stukje verderop bekeuringen voor verlichting van fietsers uit te delen (bij het wegrijden). Ik mocht me legitimeren en de kentekenpapieren laten zien. Ik legde de situatie uit en de beste jongeman (jaar of 25-27) schreef geen boete uit, ik bedankte hem voor de vriendelijkheid en wenste hem een fijne dienst. Als hij me een bekeuring had gegeven was mijn dag zeer waarschijnlijk verpest: geef toe, als je niet als een sjonnie aan dat ding hangt, maar een korte toet geeft is er toch niks aan de hand? :+

Dat hij uberhaupt al met je ging praten....zeiksnor is het.
 

dat zou je denken, toch weet ik zeker dat er ook van die azijnzeikers bij zitten die er schijt aan hebben en ze gewoon schrijven.

verder vindt ik het totaal belachelijk dat de prijzen zo hoog zijn.
dat de overtredingen die gevaar veroorzaken flink duurder worden kan ik me wel in vinden, maar die andere dingen niet echt om eerlijk te zijn.

voorbeeld: de boetes op te snel rijden zijn ook behoorlijk aan de prijs, en als je koos spee moet geloven controleren ze op plekken om de verkeersveiligheid te verhogen.
wat ik me dan wel afvraag waarom je midden in de nacht op de A2 waar zo'n beetje een complete landingsbaan aan asfalt ligt je dan toch maar 100 mag? of op de stukken snelweg waar je 130 mag, ze trajectcontroles neer gaan gooien, want stel je voor... :W

dan over het bellen in de auto.
handheld bellen mag niet, dat is wel duidelijk. alleen ik heb ook vaak zat gezien dat ze bij wegmisbruikers enz een bekeuring krijgen omdat ze betrapt zijn terwijl ze de tel in de carkit zetten, bluetooth inschakelen of de oordopjes nog snel even aan de telefoon moesten maken.
argument is dan dat het afleid, maar het wisselen van een CD, radiozender of even op je tomtom zeker niet?

ook is het allang bewezen dat met het handsfree bellen je niet bij het autorijden bent met je gedachten en dus in feite net zo gevaarlijk kan zijn, enige voordeel is als je het mij vraagt dat je dan wel een hand vrij hebt.
maarja, tel alle autobetuurders eens welke tijdens het rijden maar 1 hand aan het stuur hebben ;)

ik heb al aardig wat gekke dingen onderweg gezien, van mensen die achter het stuur een sigaretje draaien, de krant lezen, hun lunch aan het eten/drinken zijn tot aan even snel jezelf scheren aan toe, maar stel je voor dat je toch onverhoopt even met een telefoon in je hand zit! :W

ook zijn ze hier in nederland erg betuttelend bezig, elk stuk weg wat vernieud wordt, wordt ineens veranderd in een 30km zone, 60km zone of je mag er ineens niet meer inhalen.
hier in de buurt hetzelfde verhaal, ze hebben een weg voorzien van nieuw afalt.
in de oude situatie lagen op deze weg 3 wegversmallingen en dat werkte prima.
je mocht er 50 km/h en natuurlijk had je er soms ook mensen bij die er wel veel harder reden.
nu is deze weg vernieuwd en de wegversmallingen zijn weg, er ligt weer een mooi strak stuk asfalt en je hebt de ruimte. en wat doen ze: het wordt een 30 km zone!!
de reden: de mensen die aan de weg wonen hebben geklaagd dat het af en toe net een racebaan lijkt.
lekker krom, wel een 30km zone maken, maar wel alle snelheidsbeperkende maatregelen weghalen! en de weg zier er verder gewoon ruim en overzichtelijk uit, dus je hebt ook niet zo snel in de gaten dat het een 30km zone betreft.
(is natuurlijk wel makkelijk geld verdienen, er zullen altijd mensen zijn die toch te hard rijden, en dus bijvoorbeeld lekker 50 blijven rijden, dus als ze dan een keer gaan flitsen daar is het gegagarandeerd een groot succes! :r )

ik wordt er een beetje moe van dat hier in nederland door de regering, gemeente en weet ik wat nog meer voor de burgers alles bepaald moet worden, als je vroeger een weg had die onoverzichtelijk was moest je maar wat langzamer rijden of niet inhalen, tegenwoordig wordt t een 60 km zone en verboden in te halen.

alsof ik als ik met de motor op pad ben en op zo'n weg uitkom een paar km achter een vrachtauto blijf rijden? ik ga er evengoed wel langs en das niet eens omdat ik graag veel harder rijd, maar het is wel fijn als ik gewoon een stukje vooruit kan kijken en niet tegen de achterkant van de vrachtauto.

tja dat je de kans op een boete van 220 euro riskeert is dan niet anders, als ik voor die vrachtauto rijd kan ik gewoon lekker rijden en loop ik me niet stierlijk te vervelen, dus die 220 is zijn geld dubbel en dwars waard.

ook is het nog zo als je een keer te hard gereden hebt en je wordt aangehouden, je het beste maar kan doen alsof je er vette spijt van hebt, want als je zoiets hebt van: prima, ik betaal de boete wel gewoon en wat kan mij het schelen, is de kans groot dat meneer of mevrouw agent ook nog even een aanmelding doet voor een cursusje EMG :r

zo, genoeg mijn hart gelucht, nu maar eens iets nuttigs gaan doen :P

prettig weekend allemaal
:W


Jij ook, maar dit gewauwel is niet te lezen.
 
Laatst bewerkt:
Maar als je iemand ophaal en je toetert even om aan te geven dat je voor de deur staat?
Voor dat soort gelegenheden is een nieuw concept bedacht, dat heet "deurbel" :z
Punt is dat je nooit weet wie er in de buurt nog slaapt... fok de werkelozen, maar wat dacht je van de nachtdienst-mensen, of iemand die na 2 weken onafgebroken keihard werken, eindelijk eens een dagje vrij heeft en wil uitslapen?
Je toeter als deurbel gebruiken vind ik echt volkomen asociaal en onbegrijpelijk, eerlijk gezegd :X

Overigens, de toeterboete zit er alleen maar tussen, zodat iedereen zich daar op richt, waardoor de rest wat wordt "vergeten". Vervolgens zal de toeterboete fiks verlaagd worden, waardoor wij allemaal weer tevreden zijn, en de overige boetes gewoon gehandhaafd blijven.
 
Jij ook, maar dit gewauwel is niet te lezen.


En de reactie van iemand die niet de moeite neemt de reactie van een ander te proberen te begrijpen, is niet te pruimen. :(

Niet iedereen is met jouw briljante schrijvers talent geboren. |(
 
en wat is er dan gewauwel aan? beetje onderbouwing van je mening is misschien wel handig ;)

Weekend is al weer bijna voorbij.
Het is één grote zee van letters, gebruik van hoofdletters zou het al wat leesbaarder maken.
 
Weekend is al weer bijna voorbij.
Het is één grote zee van letters, gebruik van hoofdletters zou het al wat leesbaarder maken.

true, het is een aardige lap tekst geworden (was toen ik eraan begon ook niet de bedoeling ;) )

aan de andere kant: wees blij dat er verder wel leestekens zoals komma's en punten gebruikt worden, en dat niet alles aan elkaar getypt is, zoals ik wel vaker hier op motor-forum langs zie komen! :W
 
op deze manier wordt de Politie nog financieel onafhankelijk.

"nog 20 boetes jongen, hebben wij er een nieuwe V70 bij"
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan