Boetes volgend jaar omhoog...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat een discussie over wat wel of niet mag met een toeter :(
Ik krijg een beetje het gevoel alsof de wetgeving niet voor ons (motorrijders) bedoeld is en wij daar dus schijt aan hebben en dat vind ik een verkeerde gedachte.
Ik ben het er ook niet mee eens dat de boetes niet meer in verhouding staan met de overtreding. Ook is de pakkans veel te klein. Ik zit dagelijks met het koekblik op de weg en zie nog veel te veel dat men met een gsm aan het oor geplakt zit en dan zie je dus ook heel duidelijk dat men minder aandacht heeft bij het rijden. Geen of veel te laat richting aangeven of op het laatste moment van baan wijzigen en dan nog sorry durven zeg ook B| B| . Als ik van iedere overtreder één (1) Euro zou krijgen, dan heb ik aan het eind van de week een leuk zakcentje.
Als ze nu eens zouden investeren in een grotere pakkans, dan heb je met lagere boetes hetzelfde resultaat wat knaken betreft. Ook het Amerikaanse model is misschien wel wat. Wordt je gepakt met te hoge snelheid krijg je een prent en ook je verzekering wordt even ingelicht met als resultaat de je premie omhoog gaat. Dan leer je het vanzelf wel af. Dit is wat een kennis van mij vertelde. Hij heeft familie in het land van uncle Sam die daar ervaring mee hebben :/
 
Wordt je gepakt met te hoge snelheid krijg je een prent en ook je verzekering wordt even ingelicht met als resultaat de je premie omhoog gaat. Dan leer je het vanzelf wel af. Dit is wat een kennis van mij vertelde. Hij heeft familie in het land van uncle Sam die daar ervaring mee hebben :/
Waarom hebben we dat eigenlijk hier niet? Lijkt me met name voor de echte hufters (en ook voor een aantal motorrijders) een prima oplossing. Wil je rijden als een debiel=> dan mag je duizenden euro's/jaar aan verzekering uitgeven.
 
ja. en ook bij elke overtreding 1 cm van je pik afsnijden want ja, je bent immers een echt gevaar voor de maatschappij. gelukkig kunnen dieven en andere tuig doorgaan met hun leven na het aftikken van 200 euro.

gaat nergens over
 
zo heeft iedereen d'er wat an
full
 
ja. en ook bij elke overtreding 1 cm van je pik afsnijden want ja, je bent immers een echt gevaar voor de maatschappij. gelukkig kunnen dieven en andere tuig doorgaan met hun leven na het aftikken van 200 euro.

gaat nergens over
Je rijdt gevaarlijk dus je betaald meer risicopremie. Eerlijk en duidelijk toch?

En dat mogen ze wat mij betreft ook voor dieven e.d. invoeren ;)
 
Laatst bewerkt:
true, het is een aardige lap tekst geworden (was toen ik eraan begon ook niet de bedoeling ;) )

aan de andere kant: wees blij dat er verder wel leestekens zoals komma's en punten gebruikt worden, en dat niet alles aan elkaar getypt is, zoals ik wel vaker hier op motor-forum langs zie komen! :W

Wees blij? niet lezen en verder scrollen.
 
Je rijdt gevaarlijk dus je betaald meer risicopremie. Eerlijk en duidelijk toch?

En dat mogen ze wat mij betreft ook voor dieven e.d. invoeren ;)
Welke premie betalen zij dan :? Ongevalsverzekering voor als die klappen krijgt van de eigenaar of politie of zo _O-
 
Wat een discussie over wat wel of niet mag met een toeter :(
Ik krijg een beetje het gevoel alsof de wetgeving niet voor ons (motorrijders) bedoeld is en wij daar dus schijt aan hebben en dat vind ik een verkeerde gedachte.
Ik ben het er ook niet mee eens dat de boetes niet meer in verhouding staan met de overtreding. Ook is de pakkans veel te klein. Ik zit dagelijks met het koekblik op de weg en zie nog veel te veel dat men met een gsm aan het oor geplakt zit en dan zie je dus ook heel duidelijk dat men minder aandacht heeft bij het rijden. Geen of veel te laat richting aangeven of op het laatste moment van baan wijzigen en dan nog sorry durven zeg ook B| B| . Als ik van iedere overtreder één (1) Euro zou krijgen, dan heb ik aan het eind van de week een leuk zakcentje.
Als ze nu eens zouden investeren in een grotere pakkans, dan heb je met lagere boetes hetzelfde resultaat wat knaken betreft. Ook het Amerikaanse model is misschien wel wat. Wordt je gepakt met te hoge snelheid krijg je een prent en ook je verzekering wordt even ingelicht met als resultaat de je premie omhoog gaat. Dan leer je het vanzelf wel af. Dit is wat een kennis van mij vertelde. Hij heeft familie in het land van uncle Sam die daar ervaring mee hebben :/
Jij zou goed bij de bende van ome Koos passen :')

Alles wat jij nu opsomt wordt in verhouding minder op gecontroleerd dan op snelheid, en dat zal ook zo blijven omdat controleren op snelheid makkelijker is en minder geld kost, en het een hele boel geld oplevert.

Ik heb ook het gevoel dat de wetgeving niet voor motorrijders geldt, daarom houd ik me er ook niet aan :+
 
Waarom hebben we dat eigenlijk hier niet? Lijkt me met name voor de echte hufters (en ook voor een aantal motorrijders) een prima oplossing. Wil je rijden als een debiel=> dan mag je duizenden euro's/jaar aan verzekering uitgeven.

Wat er dus weer toe leid dat men onverzekerd gaat rondrijden, aangezien die boete slechts 350 euro is. Soms lijkt het wel alsof sommige mensen(moraalridders) hier echt ver van de werkelijkheid af staan, ik vraag me af of ze wel uberhaupt motor rijden :')
 
Welke premie betalen zij dan :? Ongevalsverzekering voor als die klappen krijgt van de eigenaar of politie of zo _O-
Een gratis abbo op taakstraffen?

Wat er dus weer toe leid dat men onverzekerd gaat rondrijden, aangezien die boete slechts 350 euro is.
Onzin. Die boete krijg je namelijk automatisch (pakkans 100%), dus als ze die gewoon braaf iedere maand/2 maanden sturen dan is dat veel duurder dan welke WA-verzekering ook.
Soms lijkt het wel alsof sommige mensen(moraalridders) hier echt ver van de werkelijkheid af staan, ik vraag me af of ze wel uberhaupt motor rijden :')
Ah, onze oppertroll. Zullen we het inhoudelijk houden?
 
Laatst bewerkt:
Ah, onze oppertroll. Zullen we het inhoudelijk houden?

Het IS inhoudelijk.

Het gaat alleen nergens over...... :+



Ik begin het wel een beetje zat te worden dat iedereen die een afwijkende mening heeft van onze scheurneuzen hier altijd weer dat labeltje moraalridder krijgt. :Z
 
Laatst bewerkt:
Onzin. Die boete krijg je namelijk automatisch (pakkans 100%), dus als ze die gewoon braaf iedere maand/2 maanden sturen dan is dat veel duurder dan welke WA-verzekering ook.

Dan schors je de motor en rijd je er zonder verzekering mee rond, nog goedkoper, ander kenteken erop, beetje snelle motor en niemand die er achter komt wie je bent.
Ah, onze oppertroll. Zullen we het inhoudelijk houden?

Dus omdat ik vind dat motorrijders die langzaam rijden geen motorrijders zijn ben ik niet inhoudelijk? Op een motor hoor je gewoon door te rijden, in de auto rijd ik sporadisch te snel, want dat zijn gewoon moordmachines.
 
Jij zou goed bij de bende van ome Koos passen :')

Alles wat jij nu opsomt wordt in verhouding minder op gecontroleerd dan op snelheid, en dat zal ook zo blijven omdat controleren op snelheid makkelijker is en minder geld kost, en het een hele boel geld oplevert.

Ik heb ook het gevoel dat de wetgeving niet voor motorrijders geldt, daarom houd ik me er ook niet aan :+
Ik wil geen sponsor zijn/worden van het SJIB. Zeker omdat je er nooit wat voor terug krijgt. :+
 
Dan schors je de motor en rijd je er zonder verzekering mee rond, nog goedkoper, ander kenteken erop, beetje snelle motor en niemand die er achter komt wie je bent.
Dat kan nu ook prima (Ghostrider). Toch doet niemand het en zijn er (ook op MF) zat die duizenden euro's/jaar mogen betalen. Kortom, drogredenatie.
 
Dat kan nu ook prima (Ghostrider). Toch doet niemand het en zijn er (ook op MF) zat die duizenden euro's/jaar mogen betalen. Kortom, drogredenatie.

Men doet het nu nog niet omdat de boetes nog enigszins te overkomen zijn, maar hoe het nu met al de verhogingen gaat zul je straks meer mensen zien die er voor gaan kiezen de gok te wagen om de boete te ontsnappen.
 
En al die mensen die de gok gaan nemen, komen bedrogen uit, omdat men tegenwoordig heel vaak bij een snelheidscontrole ook de catchscan heeft staan. Het wegennet wordt langzaam aan dichtgetimmerd met camera's, dus er is geen ontsnappen meer aan in de toekomst.
 
En dan gewoon in een grote groep rijden en opsplitsen. Uiteraard moet je wel zorgen dat je niet de langzaamste van de groep bent :+ Maar idd het stikt in Nederland van de camera's :/
 
Laatst bewerkt:
Boete hoeft helemaal niet omhoog om het veiliger te maken, gewoon punten bewijsje invoeren voor iedereen, zoveel punten in 1 of 3 jaar is auto opnieuw afrijden na zeg 1 of 2 jaar, ben je dus gewoon je bewijsje auto kwijt voor een paar jaar klaar is klara, reken er maar op dat men voorzichtiger word!!!
 
tja, er is te weinig geld binnengekomen afgelopen tijd.
dus gooien we de boetes maar omhoog, zo'n quota zet minstens zulk kwaad bloed.
alleen zie ik het de dagelijkse verkeer er niet beter op worden helaas.
we hebben ook allemaal zón haast, terwijl de wegen alleen maar drukker lijken te worden.

vanochtend toevallig 5 seconden lang getoeterd...ik liet me even gaan.
of het de geoorloofd was of niet? daar moest ik maar eens even heel goed op gaan letten -O-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan