TCBas,
Ok, dáár zijn we het niet over eens. Ik heb de "richtlijnen" (volgens de verkeerswetgeving geen toegestane situatie, maar een gedoogde situatie mét richtlijnen) genoemd; het wordt gedoogd onder bepaalde gedragsvoorwaarden .....) en jij vindt ze te beperkt. 't Is onze eigen keuze om ervan af te wijken en om te bepalen in welke mate. De politie sanctioneert alleen als het de spuigaten uit loopt. Ikzelf zou het jammer vinden als door gedrag van mede-motorrijders een einde komt aan de voorkeursbehandeling die wij nu in dit opzicht genieten.
Wat ik echter naast het noemen van de richtlijnen meegedeeld heb, is dat de afspraken mij wel bevallen. Dat komt vooral doordat ik vind dat gezien de beperkingen van de reactietijd van een weggebruiker, de onoverzichtelijke situatie in een file, de hoeveelheid onverwachte acties in een file van medeweggebruikers zeker niet een te groot verschil in snelheid moet zijn tussen de motorrijder die tussendoor laveert/rijdt en het overige verkeer.
Ik bied ik je mijn excuses aan voor de wijze waarop ik je heb aangesproken. Ik had uiteraard de reactie wel heel bewust er zo ingeknald ...... dit vooral om je duidelijk te maken hoe ik erover denk*. Én ingegeven het feit dat je op mf heel snel beoordeeld wordt op het type motor dat je rijdt. Achteraf gezien had ik best genuanceerder kunnen zijn. En je zeker niet zo moeten aanspreken. Als je er prijs op stelt edit ik die post wel ff.
* Ik heb weinig begrip voor iemand die met een beperkt ingevuld profiel hier, mijn profiel-informatie er bij pakt om mij aan te spreken op mijn type motor. Vast grappig bedoeld, alleen heb ik de emoticons niet kunnen ontdekken.
Dat ding (Virago) bevalt mij al een paar jaar best. En dat heeft alles te maken met de drukte op de weg die ik dagelijks ondervind ....... die XV 1100 rijdt naar mijn gevoel juist in die situaties perfect.
Ik heb heel wat andere types motoren tot de draad toe versleten (door kilometers maken dan). Zo zal mijn volgende door aankomende ander verplaatsingsbehoeften (minder files) bijna zeker een BlackBird worden. En alhoewel ook een BlackBird in de verste verte niet lijkt op wat jij rijdt, zal ik ook jouw keuze voor een motortype blijven waarderen. Dat doe ik namelijk bij alle motorrijders. Iedereen heeft een verhaal en motivatie bij zijn (of haar) keuze.
Ik val in herhaling, maar zeg het tóch nog eens. Issue was dat de topicstarter iets ervaren heeft. En ik heb daar op gereageerd, net als velen anderen. Er zijn tegens genoemd, maar ook voors. Wellicht erg grappig bedoeld, is een paar keer gemeld dat duwen moet mogen ..... moet de voorganger maar óf plaats maken, óf meer gas geven. Ik (!) vind dat een onjuiste gedachte. Je gaat een mede-weggebruiker niet opjagen. Omdat dat gevaar oplevert voor jezelf en voor die ander. Daarnaast mag het gewoon niet. Het eerste argument geldt natuurlijk. De tweede kan slechts geld kosten.
Door 3 ongevallen, 27 jaar geleden, waarbij ik op de motor van achteren aangereden ben door automobilisten met zulk gedrag, ben ik daar erg fel op. Uiteraard probeer ik te vluchten voor zulke piloten, lukt dat niet of kan dat niet dan hebben ze gewoon afstand te houden.
Vorig jaar in Luxemburg is in Trier door onachtzaamheid van een achter mij rijdende Varadero het vierde ongeval "achterop" geweest. Toen bleek een klein voordeeltje van mijn grotendeels uit staal bestaande Virago btw .... de Varadero werd totall loss afgevoerd en ik kon na wat terugbuigen en een nummerplaat opnieuw vastschroeven mijn weg vervolgen. Lichamelijk merkte ik natuurlijk ook eea, mijn duo idem. Maar dat is ook off topic en dus terzijde
Ik vind het onverantwoord dat iemand hier bijvoorbeeld zegt dat hij als hij ergens opknalt wanneer hij risico's neemt door te duwen in het verkeer, het niet meer als een gevalletje pech gehad is. Door mijn ervaringen met achterop-knallers heb ik weinig geduld én geen begrip voor duwers.
De hokjes waarin ik zou denken, berust op een misverstand. Teruglezend weet ik waar dat misverstand is ontstaan. Ik heb gereageerd op iemand die het heeft over sportmotoren oid. Wees gerust: ook ik ken cruiser-piloten en chopper-piloten die "meer dan vlot doorrijden" en capriolen uithalen. Ook ik heb al een paar motoruitvaarten gedaan van zulke jongens. Stuk voor stuk "meer dan ervaren rijders".
Tot slot, want ik verlaat de discussie, uit jouw reactie lijkt dat je geen Virago-rijder kent die doorrijdt. Je hebt in deze discussie met eentje kennis gemaakt. Een motorrijder in hart en nieren die het een stuk fijner zou vinden als motorrijders elkaar weer als motorrijders zouden zien.