Carbs lekken..

ZIEKE NINJA

MF veteraan
27 mei 2003
4.544
0
38
Apeldoorn
www.widewood.nl
Beste mede MFers,

Ik ben mijn SF (GSXR 750 frame en 1100 blok) weer aan het opbouwen. De motor loopt weer, maar mijn carbs lopen over op de PRI stand van de kraan.
Volgens mij moet dit niet kunnen. In mijn optiek sluiten de vlotters dus niet goed af.

Ik heb ook een dynokitje gemonteerd met andere naalden, kan dit ook een oorzaak zijn???

Ik hoor het graag.

Grtz Zieke Ninja
 

Ivan

MF veteraan
22 dec 2003
10.751
574
vlotters zullen wel blijven hangen door vuil; ding heeft toch lang stil gestaan?
 

Zeeuwse Klei

MF veteraan
28 mei 2004
4.691
1
Pearehat
www.zmvc.nl
Vlotters blijven hangen of de naald sluit niet. Tikje tegen vlotterbak aan geven met het heft van een schroevendraaier kan helpen.
Voor lekkende vlotternaald vlotterbak(ken) er even af halen en vlotter optillen, mag dan niet lekken. Doet ie dat wel weet je wat het probleem is.
Als ie lang stilgestaan heeft is het waarschijnlijk verkleefd, schoonmaken.
 

willem1940

MF veteraan
7 apr 2003
11.392
4
Sittard
Check ook vlotterkamerVENTILATIE, ofwel de z/g "overloop"; moet open zijn van vrije einde(n) tot IN de vlotterkamers.
 

jozef58

MF veteraan
2 mrt 2003
6.924
0
Haarlem
Ze lopen alleen maar over in de PRI-stand?
In dat geval (en waarom staat ie daar op) .....gewoon op on zetten.
Groet.

En anders gaan we denken aan bijv. de tippies v.d. vlotternaalden.
Dure hobby.
 

jb37

MF veteraan
30 nov 2003
7.893
0
53
Houten
Volgens mij lopen ze op PRI gewoon door :Y
Op PRI loopt je kraan gewoon door zonder het vacuum van je motor nodig te hebben, je vlotternaalden moeten in principe nog steeds afsluiten als het niveau hoog genoeg is natuurlijk.
 

willem1940

MF veteraan
7 apr 2003
11.392
4
Sittard
Ze lopen alleen maar over in de PRI-stand?
In dat geval (en waarom staat ie daar op) .....gewoon op on zetten.
Groet.

En anders gaan we denken aan bijv. de tippies v.d. vlotternaalden.
Dure hobby.

Ja, vaak vlotternaald met plastic/rubber sluittipje; bekijken onder vergrootglas.
 

EvilDave

Die hard MF'er
10 apr 2002
471
0
Amsterdam
www.pearce.nl
Hoeveel carbs zijn aan het lekken ?
En komt de benzine echt uit de overloop slangen, of lekt 'ie door de carb bodies ?

Als de carbs een lange tijd (maanden +) zonder benzine heb gestaan, gaat alle van de ringetjes en verpakkingen uitdrogen en inkrimpen, met lekkage van de carb bodies als resultaat. Maar ze ga uitzetten als je 'em weer met benzine vult, dus de oplossing hier is meestal gewoon een dagje wachten (met volle vlotterkamers, kraan uit) en daarna weer proberen.
 

ZIEKE NINJA

MF veteraan
27 mei 2003
4.544
0
38
Apeldoorn
www.widewood.nl
Hoeveel carbs zijn aan het lekken ?
En komt de benzine echt uit de overloop slangen, of lekt 'ie door de carb bodies ?

Als de carbs een lange tijd (maanden +) zonder benzine heb gestaan, gaat alle van de ringetjes en verpakkingen uitdrogen en inkrimpen, met lekkage van de carb bodies als resultaat. Maar ze ga uitzetten als je 'em weer met benzine vult, dus de oplossing hier is meestal gewoon een dagje wachten (met volle vlotterkamers, kraan uit) en daarna weer proberen.
De rechter 2 carbs lekken door de overloop van de vlotterkamers. Geen idee welke van de 2 rechter carbs lekt. Ik heb ze vanavond uit elkaar getrokken, schoongemaakt en gecontroleerd, maar ze lekken nog steeds :(

Grtz Zieke
 

MrHawkeye

MF veteraan
9 mei 2002
49.353
6
Bezoek site
Op PRI loopt je kraan gewoon door zonder het vacuum van je motor nodig te hebben, je vlotternaalden moeten in principe nog steeds afsluiten als het niveau hoog genoeg is natuurlijk.
Helemaal mee eens.

Benzine loopt weliswaar je luchtfilter in maar dat mag geen naam hebben O-)
 

Rambabbel

MF veteraan
17 mrt 2004
22.236
45
Luttenberg
Benzine loopt weliswaar je luchtfilter in maar dat mag geen naam hebben O-)
Waarom :? Je vlotternaalden horen dat gewoon af te sluiten hoor. Kijk maar eens naar bijvoorbeeld brikkies waar nog geen vacuümkraan op zit. Die kunnen toch ook gewoon open blijven staat zonder dat de carbs overlopen?
 

EvilDave

Die hard MF'er
10 apr 2002
471
0
Amsterdam
www.pearce.nl
Het klinkt idd als een niet-sluitende vlotternaald op een van de rechter carbs.
Het vraag is, waarom sluit ie niet af ?
Mogelijkheden zijn : vuil op de naaldpunt, deschadigde naaldpunt, monteer fout, verkeerde afstelling van de vlotterhoogte.
Zou goed zijn als je kan uitzoeken precies welke carb lekt.

Over de blok (en evt luchtfilter): als de benzine loopte netjes naar buiten via de overloop, is de kans klein dat veel benzine in de blok of luchtfilter zou komen, maar controlleren is zeker een goed idee.
Luchtfilter is makkelijk te checken, bij de blok kan je de olievuldop afhalen en ruiken - sterk benzinelucht is niet goed, olie aftappen en vervangen.