CX500 topic

Weet iemand toevallig wat dit is?
(Afbeelding)
Ben halverwege m'n testvlucht met de cx maar gestopt omdat er rook achter de tellerpartij vandaan kwam. Dat kastje was dus half gesmolten.. B|
Kan iemand me vertellen wat er aan de hand is, en hoe et op te lossen is?

Uhm.... dat is iest wat ik er al lang geleden vanaf gesloopt heb... Oplossen, even kijken in het misterieuze kastje zelf of er sluiting wordt gemaakt, en dat verhelpen.
 
Heb et kastje ff verwisseld met een andere, wel handig zo'n sloopmotor. :P Maar nu werken de knipperlichten niet, blijven gewoon constant branden. B|

Kutelektronica. :z
 
Heb et kastje ff verwisseld met een andere, wel handig zo'n sloopmotor. :P Maar nu werken de knipperlichten niet, blijven gewoon constant branden. B|

Kutelektronica. :z


Sloopmotor?

Daar toevallig nog een rechte zijstandaard aan ? Die eventueel te koop is voor een zacht prijsje?
 
Weet iemand toevallig wat dit is?
(Afbeelding)
Ben halverwege m'n testvlucht met de cx maar gestopt omdat er rook achter de tellerpartij vandaan kwam. Dat kastje was dus half gesmolten.. B|
Kan iemand me vertellen wat er aan de hand is, en hoe et op te lossen is?

Knipperlichtschakelaar?

Kan gewoon een nieuwe (standaard model) in, vooral geen origineel Honda, want die zijn onbetaalbaar.
 
Leuk allemaal mooie (en minderr mooie) CXies

Hier is de mijne (metaannhanger) 8-)
full
 
Sloopmotor?

Daar toevallig nog een rechte zijstandaard aan ? Die eventueel te koop is voor een zacht prijsje?
Heb wel 1 liggen, maar dat ding om hem naar beneden te drukken is deels afgebroken. Als je er wat aan hebt mag je em wel hebben. :)
pict2109tz9.jpg



En ik zal binnenkort eens proberen de knipperlichtenschakelaar te vervangen, heb ik ook nog liggen namelijk. :P
 
Standaardgeneuzel inmiddels opgelost. Door verhitting en de juiste toepasing van laskunsten weer beter als Dhr Honda 'm zelf heeft bedacht. Even wel bedankt voor de moeite !
 
Dan doe ik ook maar eens mee. Ik heb hier ook een CX500 staan. Ik weet nog niet wat ik er mee ga doen. Vind die look van Ron E wel bij me passen. Motor loopt bij 4500 toeren nog niet zoals het moet. Als ik dan gas geef valt de linker cilinder uit. White wire fix gaf geen oplossing.
Ik heb zo mijn idee dat er iets fout gaat in de CDI box.



Bijlage: CX500.JPG
 
Dan doe ik ook maar eens mee. Ik heb hier ook een CX500 staan. Ik weet nog niet wat ik er mee ga doen. Vind die look van Ron E wel bij me passen. Motor loopt bij 4500 toeren nog niet zoals het moet. Als ik dan gas geef valt de linker cilinder uit. White wire fix gaf geen oplossing.
Ik heb zo mijn idee dat er iets fout gaat in de CDI box.

Denk je niet eerder dat je stator naar haaien is ?
 
Het rare is alleen als ik op 4500 toeren zit en ik schakel terug dan moet ie dus over de 5000 toeren en kan ik weer harder rijden. Wel moet ik rekening houden dat ik dan niet ineens volgas geef.

Eigenlijk zou heel dat ontstekkingssysteem veranderd kunnen worden....lijkt me.
 
Het klinkt inderdaad of je dynamo het heeft gehad, meestal zijn dan je zogenaamde "pick-ups" naar de mallemoer. Vervangen door een gereviseerde is dan helaas de enige optie. Controleren kan je dit door de contactpuntafstand van je bougies te halveren (dichter op elkaar zetten dus), loopt hij dan beter dan heb je je oplossing gevonden.
Wat ook kan, helaas nog duurder, is dat je CDI-unit de geest aan het geven is. Dit is echter heel makkelijk te controleren door er even een geleende/andere in te stekkeren. Looptíe dan wel over de gehele linie goed, dan weet je waar je aan toe bent.

Het goedkoopste is echter te checken of je wel de juiste bougie's gemonteerd hebt. Een cx loopt het beste op NIET ontstoorde bougies. Hier wordt namelijk in de stekker al voor gezorgd, monteer je daarbij toch ontstoorde bougies dan werkt dat dubbel, en dus vaak niet.

Meer over deze problemen op www.hondacx500.nl.

Groeten en suc6, Ron E
 
Ben ook lid van die hondacx500 club en heb daar al het nodige aan info binnengehaald. Bougies zitten al de orginele erin. Ook al eens bezig geweest met die weerstand er uit te halen. Door mijn gesleutel is hij wel beter gaan lopen, (toen ik hem kocht ging ie niet harder dan 90, nu wel) maar nog niet het gewenste resultaat.
Volgende week hoop ik dat ik even iemand zijn reserve CDI kan lenen, maar die man is nu druk bezig....dus afwachten...
Beetje geld uitgeven is niet erg. Onnodig geld uitgeven wel.
Tis wel nostalgisch rijden... :)
 
Mijn CX is vastgelopen. :(
Denk met te weinig olie gereden.
Had er pas 2000 km mee gereden na grote beurt.
Moet nu blok reviseren. Denk dat de lagers verbrand zijn. Wel zonde want ik heb er 2000 km geleden € 600 tegen aan gegooid.
Heb besloten het zelf te doen. (Nooit blokken gedemonteerd.)
Heb er een boek van.
Zo te zien wel veel werk. -O-
Als ik hem nu start loopt hij na 2 sec vast. :(
 
Nopu, laten we de onze hier ook maar neerzetten. We hebben hem in deze staat aangeschat:

image011.jpg


en toen flink de zag erin gezet....

Foto=7E4Z6FKZ


Foto=WAGQJJ7I


Foto=4ETWH6FI


Foto=RJ3SRL84


Foto=IM4JXUHT


Foto=OJB76CJF


Foto=NRCFMNAI


Foto=IH44FDZW


Foto=S8HVLRYK


Foto=HIFGLQJQ


Foto=KGHPCMGN


dsc00380ps8.jpg


dsc00383uf4.jpg


home.12move.nl/miob750/1.wmv

Weet iemand welk model CX dit is trouwens? A,B of C?


updates volgen nog
 
:( :(
Zoontje lief ff stukkie rijden.
Vastgelopen.
Papa weer maken. :Y


full
 
Laatst bewerkt:
Stoffel wat heb je voor die €650 dan allemaal vervangen want is een boel geld hoor voor een motor van die datum.


Die eerste typen hadden een mecanische nokkenas spanner die wilden weleens problemen geven zou dat de oorzaak kunnen zijn van jou vastloper?

Je kunt er ook een ander blok onder smijten.
Toch!!
 
Stoffel wat heb je voor die €650 dan allemaal vervangen want is een boel geld hoor voor een motor van die datum.

Je kunt er ook een ander blok onder smijten.
Toch!!

Nw benzinekraan. € 95.=
Nw olie. Nw koelvloeistof. Nw Remvloeistof . Tank laten cuveren bij van Veen motoren € 150.=
Nw remblokken. Cardan olie vervangen. Nog wat missende onderdelen gekocht.
NW sproeiers en flotters en flotternaalden alle rubbers an carb vervangen. Benz filter. Nw kenteklen plaat. Nieuwe accu.
Nw luchtfilter. 2 nw bougies.Nog wat klein spul vervangen.
Heb nog een Vmax. Dus zit niet zonder motor.
Ik heb een boek hoe ik hem helemaal kan reviseren. Maar daar heb ik 2 nachten van wakker gelegen. Denk dat ik daar een ½ jaar voor nodig heb. :Y
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan