De hoogste kilometerstand

Kilometerstand van je motor (de hoogste)?

  • < 10.000

    Stemmen: 116 5,2%
  • 10.001-20.000

    Stemmen: 159 7,2%
  • 20.000-40.000

    Stemmen: 453 20,4%
  • 40.000-60.000

    Stemmen: 515 23,2%
  • 60.000-80.000

    Stemmen: 333 15,0%
  • 80.000-100.000

    Stemmen: 260 11,7%
  • 100.000-150.000

    Stemmen: 252 11,4%
  • >150.000

    Stemmen: 132 5,9%

  • Totaal aantal stemmers
    2.220
20200114_182139.jpg


Gisteren behaald !!
 
Eerder in dit topic reeds ter sprake gebracht dat een GSX F (vanaf '98), niet verder telt dan 99.999km. Er waren aanvankelijk twijfelsover dat dit wel kon, maar 't bewijs is nu geleverd (bericht uit een ander topic)

Maar gelukkig kan je die tellerpartij ook laten resetten:
www.carsoftwaretuning.nl
M'n nieuwe Versys-X blijkt dit ook te doen, maar dan bij 999.999. Ben benieuwd of we dat gaan meemaken. *D
IMG_20200221_091426340.jpg


Vooralsnog staat 'ie net boven de 1.000 dus het duurt nog ff voordat ik me weer in dit topic meld met die machine. ;)
 
M'n nieuwe Versys-X blijkt dit ook te doen, maar dan bij 999.999. Ben benieuwd of we dat gaan meemaken. *D
Bekijk bijlage 1467793

Vooralsnog staat 'ie net boven de 1.000 dus het duurt nog ff voordat ik me weer in dit topic meld met die machine. ;)
Nou ... ik kijk ernaar uit om het te weten te komen!
Hoeveel km's doe jij per jaar?
Ik zit rond de 35.000 km per jaar, dus bij mij zou dat in amper 28,5 jaar bereikt zijn :+
 
Haha, nou met een woon-werk afstand van 80km per dag en nog maar 4 dagen werken doe ik in totaal nog maar zo'n 15K per jaar. Misschien 20-25 totaal alles bij elkaar, maar dan is er ook de ZRX nog, dus niet alles daarvan gaat op de kleine versys gereden worden. Dus ik gok erop dat ik de 999.999 niet mee ga maken. :+
 
Haha, nou met een woon-werk afstand van 80km per dag en nog maar 4 dagen werken doe ik in totaal nog maar zo'n 15K per jaar. Misschien 20-25 totaal alles bij elkaar, maar dan is er ook de ZRX nog, dus niet alles daarvan gaat op de kleine versys gereden worden. Dus ik gok erop dat ik de 999.999 niet mee ga maken. :+
Ik zie het nu pas dat je een bericht van mij van bijna 8 jaar geleden quote :P

Man man, wat vliegt de tijd ... :X

In die tijd bleek ik zelfs nog tevreden te zijn met ruim 400km per tank, terwijl ik nu mijn haar uit mijn hoofd zou trekken als ik niet aan de 500km kom :X :$
 
Oh dat had ik ff niet door. Ik herinnerde me dat je zoiets en jaar geleden ofzo gezegd had (8 jaar geleden zat ik nog niet op MF ;)). Dus ik had gezocht op jouw naam en 99999. :P

Ontopic; in de week van 14 februari, Valentijnsdag, heb ik een dag onverwacht thuis gewerkt waardoor ik de ZRX niet zelf op 88.888,8 kon zetten... vrijdag de 14e pakte @Hjerteknuser hem en stuurde onderweg naar haar werk deze foto. 😍
IMG-20200214-WA0019.jpg
 
Zo, vandaag bij thuiskomst na het werk nog wat in de buurt rond gecirkeld om thuis te komen met de volgende stand:
20200301_163023.jpg

Nu had ik mij een paar 100m misteld, en daardoor heb ik op de rotonde die voor onze woonst ligt een tiental keer rondgereden ... alsof ik het einde niet vond 🤪
 
hehehe, rondjes draaien voor de km-foto..
Maar Mooi Man. op naar de 100.
hoeveel draai jij per dag/week/maand ?
 
hehehe, rondjes draaien voor de km-foto..
Je moet er wat voor over hebben he :+
Maar Mooi Man. op naar de 100.
Dat is alvast de bedoeling. Hopelijk wordt ik niet weer van de baan gereden zoals met mijn vorige :X
En dat is ook alweer bijna 2 jaar geleden ...
hoeveel draai jij per dag/week/maand ?
Veel minder dan jij

* DKP opent even zijn excell file met de wekelijkse km standen *

Op dit moment zit ik met deze motor aan een wekelijks gemiddelde van 617,0 km.
Dat betekent dus nog 40,5 weken, oftewel ergens rond begin december, om de 100.000km 99.999km aan te tikken.

Ik hoop ook deze te laten resetten, en er daarna nog even mee door te gaan, maar dat zien we daartegen nog wel.

Edit: het gemiddeld aantal km's kan mogelijk nog merkbaar toenemen, dat zal vooral afhangen van hoe vaak ik een DV heb, vlak voor een vrije dag die ik aan motorrijden kan besteden :+
Anderzijds gaan in de nabije toekomst de woon werk km's licht afnemen, omdat ik 7km korter bij het werk ga wonen, dus 14km minder per werkdag (gerekend zonder TRG en/of PFS omwegen natuurlijk :P ).
 
Zo, vandaag ook weer een mooie km stand bereikt:
20200323_203525.jpg

Nou, op het eerste zicht is er toch niets speciaals aan 77.122km?
Nee, eigenlijk niet.

Maar wel als je de context bekijkt, want als ik de totaalstanden van mijn vijf vorige GSX 750 F'en bij elkaar tel, moest ik met deze GSX 750 F (mijn 6de dus), tot 77.122 km rijden om mijn 250.000ste GSX 750 F km gereden te hebben *O*
 
Een filmpje uit een gesloten topic, maar wat best wel kan in dit topic:


Wie weet rijden heel wat onder ons een motor met een gevoelig hogere stand dan gedacht :P

En soms begin ik door zulke filmpjes zelfs aan mijn eigen motor te twijfelen :$
Behalve drie feiten die me toch ietwat zekerheid geven dat dit niet het geval is bij de mijne:
  1. Er was een duidelijk bewijs dat de motor 5 jaar stilstond
  2. De banden hadden een dot code die met het bouwjaar overeenkwamen (net iets ouder), en de slijtage kwam toch overeen met de km stand. En er zijn nog andere slijtagepunten waarop ik kan afgaan dat de huidige km stand de juiste is.
  3. Slechts een handvol mensen weet dat deze teller blokkeert op 99.999km, dus klokje rond en dan wijsmaken van niet zit er niet echt in.
Het is trouwens wellicht bij de (louche) handelaars dat er veel gesjoemeld wordt ...
 
Een filmpje uit een gesloten topic, maar wat best wel kan in dit topic:


Wie weet rijden heel wat onder ons een motor met een gevoelig hogere stand dan gedacht :P

En soms begin ik door zulke filmpjes zelfs aan mijn eigen motor te twijfelen :$
Behalve drie feiten die me toch ietwat zekerheid geven dat dit niet het geval is bij de mijne:
  1. Er was een duidelijk bewijs dat de motor 5 jaar stilstond
  2. De banden hadden een dot code die met het bouwjaar overeenkwamen (net iets ouder), en de slijtage kwam toch overeen met de km stand. En er zijn nog andere slijtagepunten waarop ik kan afgaan dat de huidige km stand de juiste is.
  3. Slechts een handvol mensen weet dat deze teller blokkeert op 99.999km, dus klokje rond en dan wijsmaken van niet zit er niet echt in.
Het is trouwens wellicht bij de (louche) handelaars dat er veel gesjoemeld wordt ...

Ik denk dat vooral de banden wel een indicator zijn voor de leeftijd en kilometerstand. Daarnaast natuurlijk de stepjes en het schakelpookje. Die zijn bij mij na 140.000 km toch écht wel behoorlijk versleten, terwijl het kuipwerk nog als nieuw is. Al kunnen stepjes natuurlijk door een louche handelaar snel worden vervangen door een meer recent stel, maar ik vraag mij af of die moeite er in wordt gestoken. Maar: echt zekerheid is lastig, denk ik. Als je sommige verhalen zo hoort rijden er toch wel heel veel motoren rond met een teruggedraaide kilometerstand.
 
Terug
Bovenaan Onderaan