De hoogste kilometerstand

Kilometerstand van je motor (de hoogste)?

  • < 10.000

    Stemmen: 90 5,2%
  • 10.001-20.000

    Stemmen: 123 7,1%
  • 20.000-40.000

    Stemmen: 357 20,6%
  • 40.000-60.000

    Stemmen: 424 24,5%
  • 60.000-80.000

    Stemmen: 259 15,0%
  • 80.000-100.000

    Stemmen: 203 11,7%
  • 100.000-150.000

    Stemmen: 179 10,4%
  • >150.000

    Stemmen: 94 5,4%

  • Totaal aantal stemmen
    1.729

slonzebons

MF veteraan
13 jun 2009
1.377
950
51
Rheden
Hey netjes slonzebons! Om daarop in te haken: ik rij zijn oudere broer, de r1100s. Gisteren deze foto’s gemaakt:
Sodeknetter! Dat is nog eens een mooie stand, laat me raden, hij rijdt als een zonnetje? *D Ik heb ook nog hele goeie herinneringen aan mijn 1100S ... daar is het gesodemieter mee begonnen; ineens BMW rijden na al die jaren bijna alleen maar Japanse viercilinders. Mooi man! :t
 

Nulkommavierbar

Die hard MF'er
Donateur
2 feb 2014
681
228
37
Zwolle
Klopt, herkenbaar, eerst Japans (niks mis mee en superbetrouwbaar natuurlijk) maar toch voor deze sportieve kilometervreter begonnen. Met een vriend doe ik wel eens een etmaal-tocht (ff lunchen op de Grand Ballon bijvoorbeeld) waarin 1600 km wegtikken geen uitzondering is en dan is zo’n ergonomische fiets best fijn! De 1200s blijkt dus ook best bulletproof en lijkt me een mooiere opvolger dan de huidige r1200rs, wat sportiever:) Maar bouw een band op met dit ding en wegdoen doet dan zeer. Wie weet hoever ik ga komen qua kilometerstand 😀
 
  • Like
Waarderingen: jpreesink en slonzebons

DKP

MF veteraan
1 jan 2012
27.309
38.328
Klopt, herkenbaar, eerst Japans (niks mis mee en superbetrouwbaar natuurlijk) maar toch voor deze sportieve kilometervreter begonnen. Met een vriend doe ik wel eens een etmaal-tocht (ff lunchen op de Grand Ballon bijvoorbeeld) waarin 1600 km wegtikken geen uitzondering is en dan is zo’n ergonomische fiets best fijn! De 1200s blijkt dus ook best bulletproof en lijkt me een mooiere opvolger dan de huidige r1200rs, wat sportiever:) Maar bouw een band op met dit ding en wegdoen doet dan zeer. Wie weet hoever ik ga komen qua kilometerstand 😀
Heb lang geleden ook eens een gelijkaardige tocht gereden, in minder dan 24u 1.723km afgelegd. Was voor het petfles spel op dit forum (voor wie dat hier kent). Het is niet dat het niet ging, maar echt voor herhaling vind ik het niet op mijn motor, daar zou ik idd toch ook liever een echte toermotor voor gebruiken.
 

Maru

Rookie
1 jul 2019
25
25
Mijn Honda CBF 500 heeft 112.000 km op de teller staan. Het is een ex-lesfiets, maar ik heb er zelf ook al heel wat kilometertjes op gezet. Onverwoestbaar blok.
 
  • Like
Waarderingen: Reklameon21

Frazer

MF veteraan
Donateur
4 apr 2007
6.661
1.409
34
Krommenie (Zaanstad)
Vandaag met mijn Diversion 900 uit 1995 de 2 ton aangetikt *O*
Omdat ik voor mijn werk naar een andere locatie verhuisde (75 ipv 20km enkele reis) zocht ik in 2010 een motor met cardan en wat meer windbescherming, dat werd de Div 900. Hondslelijk maar oerbetrouwbaar. Voor 2000 euro met 30.000km op de teller gekocht van de 1e eigenaar, inmiddels 9 jaar en 170.000km verder ging de teller vandaag voor de tweede keer weer naar nul. Heel het jaar rond doorgereden, altijd starten lopen. Afgezien van de normale slijtagekosten nooit gekke dingen mee gehad, en als er wat stuk ging haalde ik voor een prikkie op de sloop een vervangend onderdeel. Onderhoud vrij minimaal uitgevoerd, de laatste keer kleppen stellen was bij 60.000, daarna is het blok nooit meer open geweest. Loopt nog als een zonnetje. Doel was om zo goedkoop mogelijk zoveel mogelijk kilometers te maken, en dat is redelijk gelukt.

Inmiddels komen er teveel grote kosten aan om het nog rendabel te houden. Schijven en blokken zijn op, uitlaat is rot, voorvorkkeering lek, achter schokbreker begint ook steeds meer te zweten, banden zijn op en de pekel heeft ook zijn tol geëist. Allemaal niet onoverkomelijk, maar gaat toch lekker in de papieren lopen en bovendien wil ik ook wel eens wat anders. Daarom onlangs besloten de 2 ton vol te maken en dan afscheid van hem te gaan nemen. Toevallig werd vorige week bij de dealer waar ik veel kom een FJR1300 ingeruild die precies aan mijn wensen voldeed, dus snel een proefritje gemaakt en gelijk de deal gesloten. Moesten nog wat kleine dingetjes aan gedaan worden en vandaag kwamen de benodigde onderdelen binnen dus ik verwacht hem elk moment klaar. Uit 2003 met 55.000km op de teller (met onderhoudshistorie), dus we gaan de komende jaren eens kijken of hij net zo betrouwbaar is als de Div!

IMG_20190731_175037.jpg

IMG_20190731_175231.jpg


En om het bewijs compleet te maken hier nog de eerste keer klokje rond op 4 mei 2014

2014-05-04 14.53.47.jpg

En nee dat is niet toevallig allebei de keren met een lege tank, de tankvlotter was al stuk toen ik hem kocht, is een dingetje bij deze types:+
 
Laatst bewerkt:

slonzebons

MF veteraan
13 jun 2009
1.377
950
51
Rheden
Vandaag met mijn Diversion 900 uit 1995 de 2 ton aangetikt *O*
Omdat ik voor mijn werk naar een andere locatie verhuisde (75 ipv 20km enkele reis) zocht ik in 2010 een motor met cardan en wat meer windbescherming, dat werd de Div 900. Hondslelijk maar oerbetrouwbaar. Voor 2000 euro met 30.000km op de teller gekocht van de 1e eigenaar, inmiddels 9 jaar en 170.000km verder ging de teller vandaag voor de tweede keer weer naar nul. Heel het jaar rond doorgereden, altijd starten lopen. Afgezien van de normale slijtagekosten nooit gekke dingen mee gehad, en als er wat stuk ging haalde ik voor een prikkie op de sloop een vervangend onderdeel. Onderhoud vrij minimaal uitgevoerd, de laatste keer kleppen stellen was bij 60.000, daarna is het blok nooit meer open geweest. Loopt nog als een zonnetje.

Inmiddels komen er teveel grote kosten aan om het nog rendabel te houden. Schijven en blokken zijn op, uitlaat is rot, voorvorkkeering lek, achter schokbreker begint ook steeds meer te zweten, banden zijn op en de pekel heeft ook zijn tol geëist. Allemaal niet onoverkomelijk, maar gaat toch lekker in de papieren lopen en bovendien wil ik ook wel eens wat anders. Daarom onlangs besloten de 2 ton vol te maken en dan afscheid van hem te gaan nemen. Toevallig werd vorige week bij de dealer waar ik veel kom een FJR1300 ingeruild die precies aan mijn wensen voldeed, dus snel een proefritje gemaakt en gelijk de deal gesloten. Moesten nog wat kleine dingetjes aan gedaan worden en vandaag kwamen de benodigde onderdelen binnen dus ik verwacht hem elk moment klaar. Uit 2003 met 55.000km op de teller (met onderhoudshistorie), dus we gaan de komende jaren eens kijken of hij net zo betrouwbaar is als de Div!

Bekijk bijlage 1414324

Bekijk bijlage 1414325


En om het bewijs compleet te maken hier nog de eerste keer klokje rond op 4 mei 2014

Bekijk bijlage 1414321

En nee dat is niet toevallig allebei de keren met een lege tank, de tankvlotter was al stuk toen ik hem kocht, is een dingetje bij deze types.
"Hondslelijk maar oerbetrouwbaar." _O- Ik heb er aan (meerdere) gesleuteld, en dus ook proefgereden. Ze rijden ook gewoon best wel erg lekker. :$

Maar ze zijn wel echt lelijk....
 

Frazer

MF veteraan
Donateur
4 apr 2007
6.661
1.409
34
Krommenie (Zaanstad)
"Hondslelijk maar oerbetrouwbaar." _O- Ik heb er aan (meerdere) gesleuteld, en dus ook proefgereden. Ze rijden ook gewoon best wel erg lekker. :$

Maar ze zijn wel echt lelijk....
Voor de spanning hoef je hem zeker niet te hebben, maar ze doen wat ze moeten doen en voor een motor van 25 jaar oud rijden ze nog best prima. Ik gebruikte hem puur voor woon-werk, voor fun en vakanties heb ik toch een andere. Ik heb nog even overwogen om er weer een te kopen, er werd me een aangeboden van hetzelfde bouwjaar maar met 70.000 op de teller en nog in nieuwstaat, voor 1500 euro. Financieel gezien was dat waarschijnlijk de betere optie geweest en als de FJR niet op mijn pad was gekomen had ik het ook wel gedaan. Niet dat de FJR nou de meest flitsende motor op aarde is, maar ik weet uit het verleden dat ze erg fijn rijden en ik wilde ook wel weer eens wat anders.
 
  • Like
Waarderingen: slonzebons

Nulkommavierbar

Die hard MF'er
Donateur
2 feb 2014
681
228
37
Zwolle
Vandaag met mijn Diversion 900 uit 1995 de 2 ton aangetikt *O*
Omdat ik voor mijn werk naar een andere locatie verhuisde (75 ipv 20km enkele reis) zocht ik in 2010 een motor met cardan en wat meer windbescherming, dat werd de Div 900. Hondslelijk maar oerbetrouwbaar. Voor 2000 euro met 30.000km op de teller gekocht van de 1e eigenaar, inmiddels 9 jaar en 170.000km verder ging de teller vandaag voor de tweede keer weer naar nul. Heel het jaar rond doorgereden, altijd starten lopen. Afgezien van de normale slijtagekosten nooit gekke dingen mee gehad, en als er wat stuk ging haalde ik voor een prikkie op de sloop een vervangend onderdeel. Onderhoud vrij minimaal uitgevoerd, de laatste keer kleppen stellen was bij 60.000, daarna is het blok nooit meer open geweest. Loopt nog als een zonnetje. Doel was om zo goedkoop mogelijk zoveel mogelijk kilometers te maken, en dat is redelijk gelukt.

Inmiddels komen er teveel grote kosten aan om het nog rendabel te houden. Schijven en blokken zijn op, uitlaat is rot, voorvorkkeering lek, achter schokbreker begint ook steeds meer te zweten, banden zijn op en de pekel heeft ook zijn tol geëist. Allemaal niet onoverkomelijk, maar gaat toch lekker in de papieren lopen en bovendien wil ik ook wel eens wat anders. Daarom onlangs besloten de 2 ton vol te maken en dan afscheid van hem te gaan nemen. Toevallig werd vorige week bij de dealer waar ik veel kom een FJR1300 ingeruild die precies aan mijn wensen voldeed, dus snel een proefritje gemaakt en gelijk de deal gesloten. Moesten nog wat kleine dingetjes aan gedaan worden en vandaag kwamen de benodigde onderdelen binnen dus ik verwacht hem elk moment klaar. Uit 2003 met 55.000km op de teller (met onderhoudshistorie), dus we gaan de komende jaren eens kijken of hij net zo betrouwbaar is als de Div!

Bekijk bijlage 1414324

Bekijk bijlage 1414325


En om het bewijs compleet te maken hier nog de eerste keer klokje rond op 4 mei 2014

Bekijk bijlage 1414321

En nee dat is niet toevallig allebei de keren met een lege tank, de tankvlotter was al stuk toen ik hem kocht, is een dingetje bij deze types:+
Man man man, netjes gedaan, en dat dwars door de pekel én met minimaal onderhoud }) Je verhaal met de andere Yamaha, richting Griekenland, ga ik straks ook eens lezen. Je maakt zo wat mee. Succes met de FJR!
 

Frazer

MF veteraan
Donateur
4 apr 2007
6.661
1.409
34
Krommenie (Zaanstad)
Man man man, netjes gedaan, en dat dwars door de pekel én met minimaal onderhoud })
Maar je wilt dan ook niet weten hoe hij er bijstaat hoor. Optisch is hij niet echt meer in nieuwstaat, en dat is voorzichtig uitgedrukt. Na de winter spoot ik alleen met de hogedruk de ergste pekel er vanaf, maar ik kan me niet herinneren dat ik hem zolang als ik hem heb ooit echt heb gewassen :o Zal met de FJR iets zuiniger proberen te zijn...
 

Frazer

MF veteraan
Donateur
4 apr 2007
6.661
1.409
34
Krommenie (Zaanstad)
Vandaag nog even een laatste staatsieportret van mijn verzameling voor de Diversion ten prooi valt aan de slopershamer. Inmiddels druk bezig met demonteren.

IMG_20190804_114525.jpg

Toch bijna 4 ton aan ervaring bij elkaar. 104.000 op de Tenere (nieuw gekocht), 55.800 op de FJR, 200.000 op de Diversion dus, en 33.000 op de teller van de XT500. Geen idee of er bij de laatste iets van klopt trouwens. Zal in ieder geval wel even gaan duren voor er weer kilometers bij gaan komen, want die wacht op restauratie.
 

Nulkommavierbar

Die hard MF'er
Donateur
2 feb 2014
681
228
37
Zwolle
Man man man wat ‘n stand! Bij de boxermeeting zag ik twee andere boxers (1100tjes) met beiden 2,5 ton zonder open te zijn geweest. Het kan dus wel...
 

jpreesink

Die hard MF'er
3 mei 2013
697
15
36
Dedemsvaart
Vandaag met mijn Diversion 900 uit 1995 de 2 ton aangetikt *O*
Omdat ik voor mijn werk naar een andere locatie verhuisde (75 ipv 20km enkele reis) zocht ik in 2010 een motor met cardan en wat meer windbescherming, dat werd de Div 900. Hondslelijk maar oerbetrouwbaar. Voor 2000 euro met 30.000km op de teller gekocht van de 1e eigenaar, inmiddels 9 jaar en 170.000km verder ging de teller vandaag voor de tweede keer weer naar nul. Heel het jaar rond doorgereden, altijd starten lopen. Afgezien van de normale slijtagekosten nooit gekke dingen mee gehad, en als er wat stuk ging haalde ik voor een prikkie op de sloop een vervangend onderdeel. Onderhoud vrij minimaal uitgevoerd, de laatste keer kleppen stellen was bij 60.000, daarna is het blok nooit meer open geweest. Loopt nog als een zonnetje. Doel was om zo goedkoop mogelijk zoveel mogelijk kilometers te maken, en dat is redelijk gelukt.

Inmiddels komen er teveel grote kosten aan om het nog rendabel te houden. Schijven en blokken zijn op, uitlaat is rot, voorvorkkeering lek, achter schokbreker begint ook steeds meer te zweten, banden zijn op en de pekel heeft ook zijn tol geëist. Allemaal niet onoverkomelijk, maar gaat toch lekker in de papieren lopen en bovendien wil ik ook wel eens wat anders. Daarom onlangs besloten de 2 ton vol te maken en dan afscheid van hem te gaan nemen. Toevallig werd vorige week bij de dealer waar ik veel kom een FJR1300 ingeruild die precies aan mijn wensen voldeed, dus snel een proefritje gemaakt en gelijk de deal gesloten. Moesten nog wat kleine dingetjes aan gedaan worden en vandaag kwamen de benodigde onderdelen binnen dus ik verwacht hem elk moment klaar. Uit 2003 met 55.000km op de teller (met onderhoudshistorie), dus we gaan de komende jaren eens kijken of hij net zo betrouwbaar is als de Div!

Bekijk bijlage 1414324

Bekijk bijlage 1414325


En om het bewijs compleet te maken hier nog de eerste keer klokje rond op 4 mei 2014

Bekijk bijlage 1414321

En nee dat is niet toevallig allebei de keren met een lege tank, de tankvlotter was al stuk toen ik hem kocht, is een dingetje bij deze types:+
Vraagje....ik rijd inmiddels ook 76km enkele reis naar mn werk elke dag. Nu nog met mn TDM. Maar ik vraag me af of de windbescherming echt scheelt. Merk jij veel verschil tussen de div en de fjr qua wind bescherming?

Bedankt!
 

Frazer

MF veteraan
Donateur
4 apr 2007
6.661
1.409
34
Krommenie (Zaanstad)
Vraagje....ik rijd inmiddels ook 76km enkele reis naar mn werk elke dag. Nu nog met mn TDM. Maar ik vraag me af of de windbescherming echt scheelt. Merk jij veel verschil tussen de div en de fjr qua wind bescherming?

Bedankt!
Windbescherming van de FJR is wel iets beter dan de Div, maar het scheelt niet eens heel veel. Ik heb wel een hogere ruit op de FJR, maar dat had ik op de Div ook. Grootste nadeel van de FJR vind ik wel dat deze erg windgevoelig is als je met een topkoffer rijdt. Met de Div had ik daar totaal geen last van, de FJR wordt duidelijk licht in het stuur.
 
  • Like
Waarderingen: jpreesink