Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Kleine 6.000 km te gaan, klinkt als een leuke reisBijna op vakantie. Bij terugkeer hoop ik de 265.000 km aangetikt te hebben.Bekijk bijlage 1405229
Sodeknetter! Dat is nog eens een mooie stand, laat me raden, hij rijdt als een zonnetje? Ik heb ook nog hele goeie herinneringen aan mijn 1100S ... daar is het gesodemieter mee begonnen; ineens BMW rijden na al die jaren bijna alleen maar Japanse viercilinders. Mooi man!Hey netjes slonzebons! Om daarop in te haken: ik rij zijn oudere broer, de r1100s. Gisteren deze foto’s gemaakt:
Bijna op vakantie. Bij terugkeer hoop ik de 265.000 km aangetikt te hebben.Bekijk bijlage 1405229
Heb lang geleden ook eens een gelijkaardige tocht gereden, in minder dan 24u 1.723km afgelegd. Was voor het petfles spel op dit forum (voor wie dat hier kent). Het is niet dat het niet ging, maar echt voor herhaling vind ik het niet op mijn motor, daar zou ik idd toch ook liever een echte toermotor voor gebruiken.Klopt, herkenbaar, eerst Japans (niks mis mee en superbetrouwbaar natuurlijk) maar toch voor deze sportieve kilometervreter begonnen. Met een vriend doe ik wel eens een etmaal-tocht (ff lunchen op de Grand Ballon bijvoorbeeld) waarin 1600 km wegtikken geen uitzondering is en dan is zo’n ergonomische fiets best fijn! De 1200s blijkt dus ook best bulletproof en lijkt me een mooiere opvolger dan de huidige r1200rs, wat sportiever Maar bouw een band op met dit ding en wegdoen doet dan zeer. Wie weet hoever ik ga komen qua kilometerstand
Man man man, dat doe je netjes. Blok en versnellingsbak nog niet open geweest of gereviseerd?
Sodeknetter! Dat is nog eens een mooie stand, laat me raden, hij rijdt als een zonnetje? Ik heb ook nog hele goeie herinneringen aan mijn 1100S ... daar is het gesodemieter mee begonnen; ineens BMW rijden na al die jaren bijna alleen maar Japanse viercilinders. Mooi man!
Vandaag met mijn Diversion 900 uit 1995 de 2 ton aangetikt
Omdat ik voor mijn werk naar een andere locatie verhuisde (75 ipv 20km enkele reis) zocht ik in 2010 een motor met cardan en wat meer windbescherming, dat werd de Div 900. Hondslelijk maar oerbetrouwbaar. Voor 2000 euro met 30.000km op de teller gekocht van de 1e eigenaar, inmiddels 9 jaar en 170.000km verder ging de teller vandaag voor de tweede keer weer naar nul. Heel het jaar rond doorgereden, altijd starten lopen. Afgezien van de normale slijtagekosten nooit gekke dingen mee gehad, en als er wat stuk ging haalde ik voor een prikkie op de sloop een vervangend onderdeel. Onderhoud vrij minimaal uitgevoerd, de laatste keer kleppen stellen was bij 60.000, daarna is het blok nooit meer open geweest. Loopt nog als een zonnetje.
Inmiddels komen er teveel grote kosten aan om het nog rendabel te houden. Schijven en blokken zijn op, uitlaat is rot, voorvorkkeering lek, achter schokbreker begint ook steeds meer te zweten, banden zijn op en de pekel heeft ook zijn tol geëist. Allemaal niet onoverkomelijk, maar gaat toch lekker in de papieren lopen en bovendien wil ik ook wel eens wat anders. Daarom onlangs besloten de 2 ton vol te maken en dan afscheid van hem te gaan nemen. Toevallig werd vorige week bij de dealer waar ik veel kom een FJR1300 ingeruild die precies aan mijn wensen voldeed, dus snel een proefritje gemaakt en gelijk de deal gesloten. Moesten nog wat kleine dingetjes aan gedaan worden en vandaag kwamen de benodigde onderdelen binnen dus ik verwacht hem elk moment klaar. Uit 2003 met 55.000km op de teller (met onderhoudshistorie), dus we gaan de komende jaren eens kijken of hij net zo betrouwbaar is als de Div!
Bekijk bijlage 1414324
Bekijk bijlage 1414325
En om het bewijs compleet te maken hier nog de eerste keer klokje rond op 4 mei 2014
Bekijk bijlage 1414321
En nee dat is niet toevallig allebei de keren met een lege tank, de tankvlotter was al stuk toen ik hem kocht, is een dingetje bij deze types.
"Hondslelijk maar oerbetrouwbaar." Ik heb er aan (meerdere) gesleuteld, en dus ook proefgereden. Ze rijden ook gewoon best wel erg lekker.
Maar ze zijn wel echt lelijk....
Vandaag met mijn Diversion 900 uit 1995 de 2 ton aangetikt
Omdat ik voor mijn werk naar een andere locatie verhuisde (75 ipv 20km enkele reis) zocht ik in 2010 een motor met cardan en wat meer windbescherming, dat werd de Div 900. Hondslelijk maar oerbetrouwbaar. Voor 2000 euro met 30.000km op de teller gekocht van de 1e eigenaar, inmiddels 9 jaar en 170.000km verder ging de teller vandaag voor de tweede keer weer naar nul. Heel het jaar rond doorgereden, altijd starten lopen. Afgezien van de normale slijtagekosten nooit gekke dingen mee gehad, en als er wat stuk ging haalde ik voor een prikkie op de sloop een vervangend onderdeel. Onderhoud vrij minimaal uitgevoerd, de laatste keer kleppen stellen was bij 60.000, daarna is het blok nooit meer open geweest. Loopt nog als een zonnetje. Doel was om zo goedkoop mogelijk zoveel mogelijk kilometers te maken, en dat is redelijk gelukt.
Inmiddels komen er teveel grote kosten aan om het nog rendabel te houden. Schijven en blokken zijn op, uitlaat is rot, voorvorkkeering lek, achter schokbreker begint ook steeds meer te zweten, banden zijn op en de pekel heeft ook zijn tol geëist. Allemaal niet onoverkomelijk, maar gaat toch lekker in de papieren lopen en bovendien wil ik ook wel eens wat anders. Daarom onlangs besloten de 2 ton vol te maken en dan afscheid van hem te gaan nemen. Toevallig werd vorige week bij de dealer waar ik veel kom een FJR1300 ingeruild die precies aan mijn wensen voldeed, dus snel een proefritje gemaakt en gelijk de deal gesloten. Moesten nog wat kleine dingetjes aan gedaan worden en vandaag kwamen de benodigde onderdelen binnen dus ik verwacht hem elk moment klaar. Uit 2003 met 55.000km op de teller (met onderhoudshistorie), dus we gaan de komende jaren eens kijken of hij net zo betrouwbaar is als de Div!
Bekijk bijlage 1414324
Bekijk bijlage 1414325
En om het bewijs compleet te maken hier nog de eerste keer klokje rond op 4 mei 2014
Bekijk bijlage 1414321
En nee dat is niet toevallig allebei de keren met een lege tank, de tankvlotter was al stuk toen ik hem kocht, is een dingetje bij deze types
Man man man, netjes gedaan, en dat dwars door de pekel én met minimaal onderhoud
Vandaag met mijn Diversion 900 uit 1995 de 2 ton aangetikt
Omdat ik voor mijn werk naar een andere locatie verhuisde (75 ipv 20km enkele reis) zocht ik in 2010 een motor met cardan en wat meer windbescherming, dat werd de Div 900. Hondslelijk maar oerbetrouwbaar. Voor 2000 euro met 30.000km op de teller gekocht van de 1e eigenaar, inmiddels 9 jaar en 170.000km verder ging de teller vandaag voor de tweede keer weer naar nul. Heel het jaar rond doorgereden, altijd starten lopen. Afgezien van de normale slijtagekosten nooit gekke dingen mee gehad, en als er wat stuk ging haalde ik voor een prikkie op de sloop een vervangend onderdeel. Onderhoud vrij minimaal uitgevoerd, de laatste keer kleppen stellen was bij 60.000, daarna is het blok nooit meer open geweest. Loopt nog als een zonnetje. Doel was om zo goedkoop mogelijk zoveel mogelijk kilometers te maken, en dat is redelijk gelukt.
Inmiddels komen er teveel grote kosten aan om het nog rendabel te houden. Schijven en blokken zijn op, uitlaat is rot, voorvorkkeering lek, achter schokbreker begint ook steeds meer te zweten, banden zijn op en de pekel heeft ook zijn tol geëist. Allemaal niet onoverkomelijk, maar gaat toch lekker in de papieren lopen en bovendien wil ik ook wel eens wat anders. Daarom onlangs besloten de 2 ton vol te maken en dan afscheid van hem te gaan nemen. Toevallig werd vorige week bij de dealer waar ik veel kom een FJR1300 ingeruild die precies aan mijn wensen voldeed, dus snel een proefritje gemaakt en gelijk de deal gesloten. Moesten nog wat kleine dingetjes aan gedaan worden en vandaag kwamen de benodigde onderdelen binnen dus ik verwacht hem elk moment klaar. Uit 2003 met 55.000km op de teller (met onderhoudshistorie), dus we gaan de komende jaren eens kijken of hij net zo betrouwbaar is als de Div!
Bekijk bijlage 1414324
Bekijk bijlage 1414325
En om het bewijs compleet te maken hier nog de eerste keer klokje rond op 4 mei 2014
Bekijk bijlage 1414321
En nee dat is niet toevallig allebei de keren met een lege tank, de tankvlotter was al stuk toen ik hem kocht, is een dingetje bij deze types
Vraagje....ik rijd inmiddels ook 76km enkele reis naar mn werk elke dag. Nu nog met mn TDM. Maar ik vraag me af of de windbescherming echt scheelt. Merk jij veel verschil tussen de div en de fjr qua wind bescherming?
Bedankt!