De omgekeerde wereld...............

gaat vast een heel interessant topic worden als ik vanmiddag een gestolen (M-F)motor zie rijden, m tot stoppen wil brengen, hij ervandoor gaat en ik bij 90km/u de achtervolging afbreek.

Liefst de gestolen motor van iemand die nu nog beweerd dat ook de politie zich exact aan de regels moet houden :)
Als jij mijn motor zou zien rijden als 'ie gestolen zou zijn, dan hoop ik van harte dat je niet onnodig risico neemt bij 't achtervolgen ervan. Van mij mag je best per ongeluk over de dief heen rijden, maar je weet niet of degene die op mijn gestolen fiets zit ook de dief is. En daarnaast moet je rekening houden met overstekend onschuldig gespuis of dito gieters. Ik zit niet te wachten op een agent die zich in de kreukels rijdt omdat 'ie vol adrenaline en juveniele heroiek achter mijn motor aanjakkert. Zoveel is 'ie me ook niet waard.

Maar ik denk altijd dat de pliesie wel weet in welke garages de gejatte motoren doorgaans verdwijnen, maar dat 't geen prioriteit heeft om de vaste verdachten te controleren. Ik hoor/zie/merk zo weinig van actieve opsporing. Alleen als een agent toevallig ergens tegenaan loopt (een gast die 's nachts met een fiets of buitenboordmotoren over straat loopt, of een motorrijder die geen helm op heeft en wegsjeest als er een agent op afloopt) volgt er (soms onverantwoorde?) actie.

Wat mij betreft worden er steekproefsgewijs 'grens'controles gehouden op afgesloten busjes. Volgens mij kan men veel te makkelijk gestolen motoren naar oosteuropa rijden. Dergelijke controles zouden imho best afschrikwekkend kunnen zijn.
 
Laatst bewerkt:
natuurlijk denkt iedereen eigen schuld dikke bult..

echter we leven hier niet in een bananenrepubliek..de politie heeft regels..

anders zou iedereen een inbreker ook mogen doodslaan.. (stel je maakt een vergissing en je slaat je beste vriend dood die ook een sleutel heeft..en een kapuchon omdat ie het koud had?)

Jij komt zeker graag in de efteling?
 
En gelukkig heeft de USA geen problemen meer met criminaliteit door de manier van aanpak en zitten de gevangenissen daar ook niet tot de nok toe vol doordat alles en iedereen maar gewoon de bak in gesodemieterd wordt. De kans dat je in de USA meer dan 1 keer in de gevangenis terecht komt is volgens mij ongeveer 100%, want zoiets als fatsoenlijke reclassering en weer begeleiden naar de maatschappij kennen ze daar niet. Straffen zijn in de USA mijns inziens vaak buiten proportioneel aan het vergrijp, waardoor mensen veel langer vast zitten dan eigenlijk goed voor ze is.

Ben je wel eens in de usa geweest?

Als ik "locked up" op discovery kijk is iedereen crimineel,als ik over amsterdam lees is iedereen homofiel(klopt ook wel) :+ ,als ik in de efteling ben geweest is iedereen elfje,en als ik TLC heb gekeken vind ik mijn vrouw leuk. :z

Dat er in de usa tigduizend elkaar afschieten komt omdat er alleen in New york al meer mensen wonen dan in heel nederland,gek dat zo'n rekensommetje dan oplevert dat er zoveel opgesloten zitten..
 
Terug
Bovenaan Onderaan