Dodelijke ongelukken..

AfterBurner

MF'er
27 mrt 2003
107
0
Alkmaar
Ik word er echt helemaal niet goed van. Ik heb dit jaar al veel te veel berichten gelezen van mede-forummers die op de motor om het leven gekomen zijn. Vandaag zie ik dan weer het bericht van Henk. Ik krijg daar koude rillingen van. Zeker omdat ik weet hoe ik zelf rijd.

Als ik weer zo'n bericht lees, komt vaak de volgende gedachte bovendrijven:
"Waar ben ik in godsnaam mee bezig ??? Is de kick echt wel het risico waard?"

Zeker als je dan terugdenkt met welke snelheid we vorige week naar zolder gereden zijn.

Hoe zit het met jullie twijfels ?
 
Mwa 190/200 viel wel mee toch..we reden nog redelijk rustig... ;)

Maarja ongelukken horen (helaas) nog steeds bij het motor rijden,nets als bij alle andere hobbies die men uitvoert.

Het kan gebeuren als je stil staat of hard rijd,kan ook gebeuren als je de hond uitlaat bij wijze van spreken.

Het enige wat je kan doen is zo verstandig en voorzichtig mogelijk te werk gaan en hopen dat een ander dat ook doet.

Maarja 100% veiligheid bestaat helaas niet.

Terugkijkend op het aantal plezier op de motor tegenover de mindere kanten blijft het voor mij (nogwel) een leuke hobby...
 
Ik denk er ook wel over na maar het gevoel ("misschien moet ik ook maar stoppen") zakt toch wel weer weg, het is zo verslavend en een deel van je leven dat je (ik iig) gewoon niet zonder kunt. En het brengt gevaar met zich mee... maar kijk eens hoeveel dodelijk ongelukken er elk weekend met auto's gebeuren, wordt je ook niet vrolijk van. Ik bedoel, je kunt ook worden doodgereden bij het oversteken van de straat, of als je van het keukentrapje valt kun je ook je nek breken.

Kortom, durf te leven en ga lekker :] , je hele leven achter de geraniums zitten is inderdaad veiliger maar is dat leven? :?
 
Ik denk er ook wel over na maar het gevoel ("misschien moet ik ook maar stoppen") zakt toch wel weer weg, het is zo verslavend en een deel van je leven dat je (ik iig) gewoon niet zonder kunt. En het brengt gevaar met zich mee... maar kijk eens hoeveel dodelijk ongelukken er elk weekend met auto's gebeuren, wordt je ook niet vrolijk van. Ik bedoel, je kunt ook worden doodgereden bij het oversteken van de straat, of als je van het keukentrapje valt kun je ook je nek breken.

Kortom, durf te leven en ga lekker :] , je hele leven achter de geraniums zitten is inderdaad veiliger maar is dat leven? :?

Ben weer met stupid

:?
 
Ik denk er ook wel over na maar het gevoel ("misschien moet ik ook maar stoppen") zakt toch wel weer weg, het is zo verslavend en een deel van je leven dat je (ik iig) gewoon niet zonder kunt. En het brengt gevaar met zich mee... maar kijk eens hoeveel dodelijk ongelukken er elk weekend met auto's gebeuren, wordt je ook niet vrolijk van. Ik bedoel, je kunt ook worden doodgereden bij het oversteken van de straat, of als je van het keukentrapje valt kun je ook je nek breken.

Kortom, durf te leven en ga lekker :] , je hele leven achter de geraniums zitten is inderdaad veiliger maar is dat leven? :?

Waar, Waar, Waar! Het gevoel bekruipt me ook alleen als je weer zo'n bericht leest. Dat is het "nadeel" van een forum. Normaal las je dit soort berichten niet. Maar je hebt gelijk. Als je een auto-forum zou beginnen, kom je dezelfde berichten tegen.

Ik blijf voorlopig lekker :]

:} :} :}
 
Gewoon de wet van Cruyff: elk voordeel hep z'n nadeel. Leuke dingen zijn nu eenmaal vaak ongezond of gevaarlijk. Aan roken gaan veeeeeeeel meer mensen dood dan aan motorrijden. Van mijn patiënten zijn de laatste 20 jaar 0 mensen omgekomen door motorongevallen en 3 op de fiets (aangereden door koekblikken), 6 per koekblik. In de ongevalsstatistieken staan veel 20-ers met snelle sportfietsen en die groep is goed vertegenwoordigd op het MF..... Binnen blijven zitten voor de TV is ook weer ongezond, gewoon dooorijden dus maar 8-)
 
Helaas helaas ongelukken zijn onvermijdelijk .........maar ik moet ook nog wel even een opmerking maken dat "sommige" motorrijders er ook om vragen als ik ze soms, en met name in de spits links en rechts zie inhalen bumper kleven etc.etc. dan denk ik je vraagt erom.......
 
Rij op de openbareweg steeds minder mede door de vaak stomme fouten van andere weggebruikers.
Ga daarom vaker naar het circuit,daar kun ook vallen maar je komt er vaker (goed) vanaf!
 
Niet vergeten ( misschien wat grof maar wel waar ... ) dat er een paar duizend mensen circuleren op het MF ,dus is het onvermijdelijk dat zo'n topics er komen .
Het blijft heel erg maar het is nu eenmaal de donkere kant van motorrijden '(

Ik heb 2 jaar terug 3 goeie vrienden begraven op 2 maand tijd door ongelukken,dat is keihard maar ergens zijn ze gegaan met hun passie en daar neem ik vrede mee.
Ik heb nooit getwijfeld aan het rijden of racen met de motor ,het zit erin en gaat er momenteel niet uit ,zelfs na een paar vette crashes.Ik kan nog rijden ,dus waarom zou ik stoppen ,ik hou er teveel van :)
Maar kan me inbeelden dat anderen twijfelen ,iedereen verwerkt verlies op zijn manier .
 
Het valt eigenlijk allemaal wel mee.

Ja, er komen mensen om op de motor, maar echt niet meer als andere jaren.

Tot voor kort macht er niet over ongelukken gesproken worden tenzij je er bij was, of het een bekende was. Het zou namelijk weleens de sfeer op dit forum kunnen verpesten.

Maar tegenwoordig is 3/4 van motorrijdend Nederland (+ een deel belgen) lid van MF. Het gevolg hiervan is dat bij ieder ongeluk dat plaatsvind tegenwoordig wel een MF'er aanwezig, of is een bekende van MF.

We hebben nu eenmaal een hobby die risicos met zich meebrengt, dat wisten we toen we er aan begonnen. We worden alleen dankzij dit forum vaker dan voorheen met onze neus op de feiten gedrukt.

Persoonlijk trek ik me er weinig van aan.
Zal je net zien dat, wanneer ik besluit te stoppen met motorrijden en weer vaker met m'n koekblik naar het werk ga, ik de volgende dag in een kettingbotsing met mn koekblik tussen 2 vrachtwagens geplet wordt. :Z
 
Zal je net zien dat, wanneer ik besluit te stoppen met motorrijden en weer vaker met m'n koekblik naar het werk ga, ik de volgende dag in een kettingbotsing met mn koekblik tussen 2 vrachtwagens geplet wordt. :Z

Waarschijnlijk wel :P blijven vlammen dus ;)
 
Ik heb het eens ruwweg uitgerekend... het schijnt dat er 400.000 actieve motorrijders in Nederland zijn (van de 1,2 miljoen Nederlanders met een rijbewijs A) en er verongelukken jaarlijks iets van 100 rijders. Da's dus 1 op de 4000. Dit forum heeft dik 8000 Nederlandse motorrijders als lid dus statistisch bekeken zouden er 2 daarvan dodelijk verongelukken. Klinkt misschien macaber maar ja... Het zijn er volgens mij dit jaar al 3 (Evil Beaver, ROne, HenkGSXR) dus ik hoop echt dat zij voor dit jaar (liefst nog langer natuurlijk) de laatsten waren op dit forum. :(

Mijn sommetje zal niet geheel statistisch verantwoord zijn, er zitten hier veel sportieve rijders (meer dan gemiddeld) en die lopen ook een iets grotere kans op een zwaar ongeluk denk ik.
 
Gewoon de wet van Cruyff: elk voordeel hep z'n nadeel. Leuke dingen zijn nu eenmaal vaak ongezond of gevaarlijk. Aan roken gaan veeeeeeeel meer mensen dood dan aan motorrijden. Van mijn patiënten zijn de laatste 20 jaar 0 mensen omgekomen door motorongevallen en 3 op de fiets (aangereden door koekblikken), 6 per koekblik. In de ongevalsstatistieken staan veel 20-ers met snelle sportfietsen en die groep is goed vertegenwoordigd op het MF..... Binnen blijven zitten voor de TV is ook weer ongezond, gewoon dooorijden dus maar 8-)

Heb de eerste 5 jaar daarvan er al opzitten ... ben vastbesloten om de komende 5 jaar ook te overleven. 8-) Heb gelukkig niet zo'n snelle fiets :)
 
Ik heb het eens ruwweg uitgerekend... het schijnt dat er 400.000 actieve motorrijders in Nederland zijn (van de 1,2 miljoen Nederlanders met een rijbewijs A) en er verongelukken jaarlijks iets van 100 rijders. Da's dus 1 op de 4000. Dit forum heeft dik 8000 Nederlandse motorrijders als lid dus statistisch bekeken zouden er 2 daarvan dodelijk verongelukken. Klinkt misschien macaber maar ja... Het zijn er volgens mij dit jaar al 3 (Evil Beaver, ROne, HenkGSXR) dus ik hoop echt dat zij voor dit jaar (liefst nog langer natuurlijk) de laatsten waren op dit forum. :(

Mijn sommetje zal niet geheel statistisch verantwoord zijn, er zitten hier veel sportieve rijders (meer dan gemiddeld) en die lopen ook een iets grotere kans op een zwaar ongeluk denk ik.

Statistisch gezien crash je met de motor 1 x om de twee jaar ,ben jij zo éen die om de twee jaar vrijwillig je motor de gracht inschopt om er dan vanaf te zijn en de rest van de periode dan schadevrij kan rijen omdat je je crash al hebt gehad ??? :+ ;)
 
Kijk er zijn van die hobbies die wat risico's met zich meebrengen. Volgens mij is er altijd een groep van mensen die zich tot deze risico's aangetrokken voelt. Als ik mijn vorige hobbies eens overloop; Waterskiracen :9~ : 1x open beenbreuk 2x geknelde rugzenuw :r :( (bijna 2 maanden in een rolstoel) enkele malen afgevoerd wegens volledig bewustzijnsverlies. Snowboarden en skiën gelukkig nog niets ernstigs. Alleen bij schaak heb ik nog niets bijzonders meeggemaakt buiten de buil die ik opliep tijdens een plots opkomend slaapgevoel :+ .
Ik wil maar zeggen als we op de motor stappen weten we dat het risico op een ongeval wat hoger is.
Ik laat me door de ongevallen niet afschrikken om verder te :] . Het leven is zo al kort genoeg. Als ik mag kiezen van onze vriend magere Hein, dan nog liever in me pak met de motor, op mijn ski's of achter de boot dan met een lichaam vol kankergezwellen.
 
De meeste ongelukken,gebeuren om en in het huis,
kan je maar beter zo vaak en veel mogelijk op je bike zitten,
loop je dus statistisch gezien minder risico.
 
Bij zoiets denk je toch altijd wel even van, "Is het mij wel waard het motorrijden?" Maar ik kom elke dag langs een plaats waar, nu een maand geleden, iemand is doodgereden die de hond aan het uitlaten is... Een auto was uit de boch gevlogen.... '(

Dan heb ik toch liever dat ik uit de bocht vlieg dan dat mij zoiets overkomt! Het leven is vol met risico, en daar moet iedereen mee zien te leven!!!
 
Heel mooi gesproken !!! Zo denk ik er ook over.. Alleen jammer dat je ook mensen achterlaat die enorm met je verlies zitten. En denk eens aan je kinderen of je vrouw.. Neem dus maar een goede levensverzekering..

Ja das waar, als jezelf overlijdt is 't voorjezelf niet zo erg, maar wel voor familie en vrienden. En stel dat je een ongeluk hebt en je overleeft, maar helaas een leven zonder wielen zit er niet meer in, wie duwt dan je stoel. Ik vind motorrijden ook geweldig en blijf 't ook zeker doen, maar houd daarbij in 't 8erhoofd dat als er iets mis gaat niet alleen jij met de ellende zit.
 
Heel mooi gesproken !!! Zo denk ik er ook over.. Alleen jammer dat je ook mensen achterlaat die enorm met je verlies zitten. En denk eens aan je kinderen of je vrouw.. Neem dus maar een goede levensverzekering..
Voor zij die achterblijven is het natuurlijk de minst aangename ervaring. Mijn vrouw wist van mijn hobbies af. Zij weet ook welke gevaren en gevolgen er eventueel kunnen uitvloeien. Gelukkig heb ik ook wel de verstandsjaren bereikt en neem ik wat minder risico's. Maar ze zullen er altijd zijn.
En als ik mijn hoofd buig voor onze vriend, zal mijn vrouw er zeker niet armer van worden :X :+
 
Ja das waar, als jezelf overlijdt is 't voorjezelf niet zo erg, maar wel voor familie en vrienden. En stel dat je een ongeluk hebt en je overleeft, maar helaas een leven zonder wielen zit er niet meer in, wie duwt dan je stoel. Ik vind motorrijden ook geweldig en blijf 't ook zeker doen, maar houd daarbij in 't 8erhoofd dat als er iets mis gaat niet alleen jij met de ellende zit.
Klopt voor 100%. Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar meestal leef ik van dag tot dag. Ik zie wel wat de toekomst brengt. Ik weet dat dit een zeer egoïstische trek van me eigen is maar so be it.
 
Als het komt dan komt het.
Op me scooter had ik bijna een auto in me rug gehad.
Om over me toekomstig moter leven maar te zwijgen.

*wie heeft hier statestieken over?
 
Ik heb het eens ruwweg uitgerekend... het schijnt dat er 400.000 actieve motorrijders in Nederland zijn (van de 1,2 miljoen Nederlanders met een rijbewijs A) en er verongelukken jaarlijks iets van 100 rijders. Da's dus 1 op de 4000. Dit forum heeft dik 8000 Nederlandse motorrijders als lid dus statistisch bekeken zouden er 2 daarvan dodelijk verongelukken. Klinkt misschien macaber maar ja... Het zijn er volgens mij dit jaar al 3 (Evil Beaver, ROne, HenkGSXR) dus ik hoop echt dat zij voor dit jaar (liefst nog langer natuurlijk) de laatsten waren op dit forum. :(

Mijn sommetje zal niet geheel statistisch verantwoord zijn, er zitten hier veel sportieve rijders (meer dan gemiddeld) en die lopen ook een iets grotere kans op een zwaar ongeluk denk ik.

Ik denk dat als je het aantal ongelukken uitzet tegen het aantal gereden kilometers, de balans nog meer in het nadeel van M-F zal doorslaan. De gemiddelde MF-er rijdt denk ik iets meer dan de gemiddelde motorrijder in Nederland en loopt daardoor (statistisch gezien) meer kans betrokken te raken bij een (dodelijk) ongeval.

Maar hoe je het ook wendt of keert, het zijn de risico's die je hobby met zich meebrengen en die accepteer je, of niet. Populair gezegd, it's all in the game.
 
Terug
Bovenaan Onderaan