Dodemansknop truukje

BasE

Banned User
17 jul 2002
13.202
0
hoe gaat ie? kep lopen zoeken en zoeken maar niks gevonden.
en aangezien ik zometeen ff een stukje ga rijden wil ik het wel ff uitproberen in een tunnel 8-)
 

Nijlpaard

MF veteraan
26 feb 2002
21.970
41
45
Volgens mij was het iets van knop om (motor slaat af) koppeling in, knop weer terug en koppeling in een keer los (dit alles geheel op eigen risico :P )
 

DinX

MF veteraan
26 mei 2003
1.320
0
38
Zolder (Belgie)
Volgens mij was het iets van knop om (motor slaat af) koppeling in, knop weer terug en koppeling in een keer los (dit alles geheel op eigen risico :P )
Koppeling moet dus in en uit ? Heb het enkele dagen geleden eens geprobeerd. Dodemansknop even in, daarna weer uit maar er gebeurde niks :P
 

dr.Bral

Banned
31 mrt 2003
13.016
0
50
Meppel
koppeling moet je afblijven, gewoon je dodemans knop uit, gas vol open, tot 2 tellen, en weer aanzetten, en KLABOEM...........

ook erg fijn voor je uitlaatkleppen,NOT
 

Redline Rider

MF veteraan
5 mei 2003
10.844
3
heel simpel hoog in ze toeren rijden gas los... knop uit even paar seconden ff langer w8en gas dicht houden en knop aan :z . Dit werkt bij me GPX in iedergeval super })

Brand meteen het glaswol uit je uitlaat :P .. voor je kleppen schijnt het minder goed te zijn
 

k-jah

MF veteraan
15 nov 2003
6.752
0
34
.be
Sorry, begreep de post niet helemaal, de " :z " is dus voor mij bedoeld :P .

Heb een tijdje niet meer gereden, ligt dus aan mij :) .
 

Smit

MF veteraan
23 apr 2003
11.846
1
Hardinxveld
Met std uitlaat werkt er ook wel hoor...alleen moet je daarmee des te beter uitkijken...je HEBT namelijk meer tegendruk, dat nadat de knal in je uitlaat heeft plaatsgevonden wil de druk erges heen....en als die druk niet helemaal naar buiten kan slaat ie de andere kant op. Of richting je kleppen of je uitlaatbocht ligt in 2en (als et serieus harder klappen worden)
 

Dutch Steph

MF veteraan
18 mrt 2003
3.257
0
Bezoek site
Ik hoef niet eens aan m'n dodemansknop te komen om mooie knallen uit mijn uitlaten te krijgen. Gewoon in iets hogere toeren afremmen op m'n blok (gas dicht).
Het schijnt dat de Kawa Vulcans namelijk een systeem hebben, die bij de-acceleratie (motorrem) lucht in de uitlaat pompt (direct na de uitlaat-klep). Dit zorgt ervoor, dat onverbrande brandstof alsnog in de uitlaat tot ontbranding komt en de motor aan de Amerikaanse emissie-eisen voldoet. Hierdoor krijg je mooie ploffen/knallen bij het afremmen op het blok.
 

MarcoZ

MF veteraan
25 feb 2004
14.698
0
37
Twentuh
Ik hoef niet eens aan m'n dodemansknop te komen om mooie knallen uit mijn uitlaten te krijgen. Gewoon in iets hogere toeren afremmen op m'n blok (gas dicht).
Het schijnt dat de Kawa Vulcans namelijk een systeem hebben, die bij de-acceleratie (motorrem) lucht in de uitlaat pompt (direct na de uitlaat-klep). Dit zorgt ervoor, dat onverbrande brandstof alsnog in de uitlaat tot ontbranding komt en de motor aan de Amerikaanse emissie-eisen voldoet. Hierdoor krijg je mooie ploffen/knallen bij het afremmen op het blok.
Dat heb ik ook met mijn Kawa, lekker ploffen/knallen :D