Op internet heb ik ook nog niet veel handige dingen kunnen vinden.
Ik heb de meeste van jouw links gelezen en ze lijken niet op wat ik ervaar helaas.Teun,
Er is inderdaad vrij weinig over te vinden.
Ik heb de spanning sinds aankoop een week geleden nog niet gecheckt (stom). Dit ga ik vanavond als eerste doen, hopelijk is het zo simpel als even wat strakker zetten. De tandwielen en ketting zijn niet versleten daar heb ik wel goed naar gekeken.Ketting op de juiste spanning?
Onregelmatig zou ik niet zeggen, het klinkt bij teruglopen als een richtingaanwijzer in de auto die aanstaat (tenminste deze link leg ikzelf).onregelmatig getik ?
Bedankt voor de waarschuwing. Ik heb inderdaad al eerder op het forum gelezen dat je de olie goed in de gaten moet houden van deze motoren. Deze heb ik voordat ik begon te rijden gecheckt en staat netjes op pijl.Check je oliepijl ook voor de zekerheid, je bent niet de eerste die zn gs500 aan gort rijdt door met te weinig olie rond te tuffen (ervaring)
als het aan de frekwentie van richtingaanwijzers is, zal het niet van het blok komen.Onregelmatig zou ik niet zeggen, het klinkt bij teruglopen als een richtingaanwijzer in de auto die aanstaat (tenminste deze link leg ikzelf).
als het aan de frekwentie van richtingaanwijzers is, zal het niet van het blok komen.
De ketting was aardig slap en heb hem dus wat strakker gezet (voorgeschreven is 20-30mm op de zijstandaard). Na het spannen is de tik niet weg, maar lijkt die wel veranderd te zijn qua frequentie. De tik lijkt een beetje alsof je tegen metaal aan tikt met een sleutel of zoiets. Het klinkt voor mij nu nog steeds als een constante tik die je hoort vanaf 7000 toeren tot aan ongeveer 3000.Ketting op de juiste spanning?
Nee, ketting is mooi schoon en ingevet.Geen vastgeroeste schakels?
Het is echt alleen als je je gas dicht draait en tussen de 7000 en 3000 toeren ongeveer. De tik is regelmatig.Is het alleen bij deccelereren en niet bij accelereren en constante toeren?
Ik vermoed gekoppeld aan het toerental, en het gaat na 3 / 4 seconde weer weg.En is de frequentie gekoppeld aan het toerental of snelheid? (maw, klinkt het in elke versnelling het zelfde?)
Klinkt nog niet overtuigend!Ik denk dat ik weet wat het is. Als ik hem op de midden bok zet dan hoor ik het ook niet echt. Wat ik wel zag is dat de ketting tegen de bovenkant van de achterbrug kwam. Waarschijnlijk op het moment dat je je gas dicht draait ontspant de ketting genoeg om hier tegenaan te tikken.