probeer eens na te vragen welke spanning Hagon (Morren import). zijn meestal wel behulpzaam
ik heb ook een grote veerweg vanwege comfort. achter zit wel een Koni waarvan ik niet weet of die een zwaardere veer heeft als standaard. deze staat nog steeds in de laagste stand alleen de demping wat hoger ( ja ik weeg ook niet zoveel maar het span wel) voor zit een Honda balckbird demper die ook best soepel is met een veerweg van ca 13 cm. het zijspanwiel heeft een oude koni solo demper in de laagste stand, veerweg ca 12 cm en zonder bijstellen kan ik er 2 pers en bagage in vervoeren zonder aan te slaan terwijl hij toch zeer soepel istja, dat een aantal moderne zijspanbouwers alles kneiterhard willen maken voor een zo strak mogelijke wegligging is hun keus natuurlijk maar ik vind een beetje rijcomfort toch ook wel belangrijk, mijn nieren in mijn nek hoeft voor mij niet. Liever een cm of 10-15 veerweg dan 5 om het zomaar te zeggen. Een standaard soloshock is te slap dus iets meer moet je wel doen anders wordt het een hobbelpaard.
Het zal ook wel lukken. In mijn optiek is een stabilisatorstang ook een ideale oplossing. Ik heb alleen geen zin om het allemaal uit te dokteren. De moturist heeft een hele korte swing arm, de BMW een hele lange. Er is vrijwel geen ruimte in de wielkast en de grondspeling is ook niet veel met dat 12"wieltje.Want een stabilisatorstang is te moeilijk?
Als je zelf een hulpframe kan maken moet dat zeker lukken
Je versteld het toespoor door de onderste horizontale buizen in, of uit te schuiven. Ik heb nu meer toespoor dan wenselijk. Dan zou voor naar buiten moeten waardoor de combinatie breder wordt en de voorste schoor onderuit, beide niet gewenst.Mooi! Ik snap alleen niet wat het toespoor met een koffert te maken heeftIk neem aan dat je bij do'n Moturist het toespoor toch onafhankelijkvan de bak in kunt stellen? Of heb ik dat mis?
Duidelijk. (Wij, van 3States verstellen toespoor met een excentertjeJe versteld het toespoor door de onderste horizontale buizen in, of uit te schuiven. Ik heb nu meer toespoor dan wenselijk. Dan zou voor naar buiten moeten waardoor de combinatie breder wordt en de voorste schoor onderuit, beide niet gewenst.
Dan blijft over om de achterste in te schuiven. Dat wordt gelimiteerd door de koffer. Die komt dan tegen de bak. Zoals hij nu staat past het originele deksel er niet eens meer op. Met het platte deksel kan ik weer twee of drie centimeter naar binnen.
Omdat het mijn vakantie voertuig is wil ik de koffer niet missen.
Tja, het ontwerp van de Moturist is ook al weer 35 jaar oud. Zelf had ik een lange swing gemaakt zoals Tripteq en Enigma.