Heerlijk hé? Doorrijden

In het leer rijden met deze temperatuur of textiel?

  • Leer! Je bent toch geen mietje!

    Stemmen: 49 28,3%
  • Nee, doe maar textiel. Da

    Stemmen: 89 51,4%
  • NU RIJDEN? Ben je van de pot gerukt?

    Stemmen: 35 20,2%

  • Totaal aantal stemmers
    173
Mijn ervaring is dat tot en met 0 graden het prima te doen is. Ik heb een goed textiel pak en winterhandschoenen. Wel denk ik dat handvatverwarming een must is. Voor ritten van ongeveer een uurtje is het allemaal prima te doen. (Ook qua veiligheid)
 
Leer is wel te doen.
Zeker met voering er in, en thermo-ondergoed er onder.
Eventueel regeloverall erover, scheelt ook enorm.



met zoon samenstelling ken je ook in je spijkerbroek op de motor.. :+

ik rijd sowieso in textiel.. misschien voor de zomer maar eens kijken voor een leuk leren pakkie *D als ik het geld ervoor kan vinden..
 
Net nog 2 motoren afgetankt via een omwegje (Ducati Zaltbommel, nieuwe modellen staan bewonderen :9~ ). Kou viel erg mee, alleen koude oren :)
Normale leren broek met een dun broekie eronder, enige wat koud werd waren mijn handen, deze week eerst goede winterhandschoenen halen.
 
Ik rijd met een goretex jas en een lederen broek (voor die keren dat ik hem draag) lederen broek is lekker warm maar die jas is niet te doen. Gisterennacht kwam de koude zelfs door mijn goretexjas...
 
Ik kom net van mijn werk af, in het leer. Het is nu -1 en geen centje pijn. Alleen de plekken waar geen leer zit (bovenarmen en binnenkant van de benen)laat wat koude door maar op zich is het goed te doen. Morgen maar weer eens........ :]
 
mietjes :P
Ik rij altijd iedere dag in het leer, heb geen textiel pak.

In het leer is super goed te doen hoor, is echt niet zo mega koud ofzo, en als je het echt koud hebt moet je eens een regenpak er over aantrekke dan zweet je je kapot in je leren pak.

Wat ook goed helpt is een extra dun laagje kleding, dat scheelt ook heel veel.

Aangezien ik alleen een motorrijbewijs heb moet ik wel, en heb alleen een lere pak, en dat bevalt me prima!
 
Rijd in een textiel pak met winterhandschoenen :Y , bij de volgende beurt gaat er handvatverwarming op :Y , net een half uurtje thuis vanuit A'dam en met -4 is t best wel bbbbrrrrr na een uurtje lekker te hebben :] :] :] .
Moet morgen ook met de :] heb wel een auto maar heb dienst op A'dam CS en daar kan je verrekte moeilijk je auto kwijt :?

Maar ach tis en blijft leuk, dat :] :] :]


:9
 
Rijd in de winter ook altijd met texiel en winterhandschoenen tot -10 en niet langer dan 30 min is het wel te doen
 
Ik ben een watje. Lekker het textiel pakje, en als ik langer dan een halfuurtje moet rijden dan gaat het verwarmde vest ook aan.

Afkoelen gaat langzaam; van 30 minuten rondrossen bij -10 krijg ik het lang zo koud niet als van 2 uur snelweg bij 5 graden.
 
jaaa ik rijd ook nog!! in textiel wel te verstaan, lekker warm alleen mn arme teentjes hebben het soms koud, en dat terwijl ik leren laarsen heb... 16-19 februari maar eens op de beurs rond neuzen
 
ik heb ook gewoon textiel aan. houd mij prima warm en laat geen wind door. enigste waar ik last van heb is dat na 30min mijn vingers wel heeeeel erg koud beginnen te worden...

maarja. dan houd ik ff 2min mijn handschoenen tegen mijn bonkende 1cil en dan zijn ze weer warm :)
 
Ik rijd met een goretex jas en een lederen broek (voor die keren dat ik hem draag) lederen broek is lekker warm maar die jas is niet te doen. Gisterennacht kwam de koude zelfs door mijn goretexjas...
gore tex betekent niet dat het warm is hoor
gore tex is een heel dun waterdicht ademend membraan zonder isolerende werking
ik heb een gewone gore tex jas (dus niet voor op de motor)maar daar heb ik in de winter altijd een fleece vest onder aan want het is inprincipe niets anders dan een regenjasje
ik rij nu trouwens met mijn textielen pak aan zonder wintervoering en heb het nog niet echt koud gehad ondanks meerde keren een paar uur achter elkaar te hebben gereden
 
Tja, waar hebben we het nou over ?
Er zijn 100 soorten leren pakken en 100 soorten textiel kleding ! Voor elk wat wils toch ?

Als de vraag is; wat heeft een betere isolerende werking - dan weten we allemaal wel dat goed textiel (meerlaags) beter isoleert dan goed leer, maar het is maar net waar je behoefte aan hebt, of niet ? Voor sommigen is het nooit warm genoeg.

Ik heb wel ontdekt dat die maffe handschoenen waarin je wijs- en middelvinger samenzitten en je rinvinger en pink bijelkaar, errrug warm zijn !! Ik wilde er nooit aan omdat je handen er als een varkenspoot uitzien met die 3-vingerige handschoenen, maar ze zijn heel goed (en dat voor maar 39,95 bij MotoZoom).

Ten overvloede; ik rij elke winter door, heb 2 outfits (leer en textiel) en 2 motoren (zomer en winter). Winter is bij mij textiel met windstopper; TOP! 8-)
 
Rijd zelf ook in goretex, is goed te doen....meeste problemen heb ik met kouwe tenen. In het begin nog regelmatig last gehad van blauwe vingers, maar nu ik voor 60 euro handvatverwarming heb aangeschaft is dat verleden tijd! Wat mij betreft is de meest onderschatte accessoire voor de winterrijder! :)
 
Rijd zelf ook in goretex, is goed te doen....meeste problemen heb ik met kouwe tenen. In het begin nog regelmatig last gehad van blauwe vingers, maar nu ik voor 60 euro handvatverwarming heb aangeschaft is dat verleden tijd! Wat mij betreft is de meest onderschatte accessoire voor de winterrijder! :)
Probeer eens van die speciale ski-sokken, allicht helpt het íets :)

en er zijn dacht ik ook verwarmde sokken trouwens ;)
 
Leer voor als het kouder wordt... Ik gebruik daarbij van die kniewarmers die ik ooit bij Safe heb gekocht. Zit er zo op met klittenband en kan er ook zo van af geroetst worden. Knietjes zitten het meest in de rijwind, vandaar. Kom ik dan nog steeds wel in aanmerking voor de Bikkel 2006 trofee?
 
Laagjes! (Bij gebrek aan fatsoelijke motor-kleding ;) )

Thermobroek- gewone broek- lederen broek -evt. regenbroek
Thermoshirt korte mouw- thermoshirt lange mouw- tshirt korte mouw- tshirt lange mouw- trui- textiel jas mét binnenvoering! *O*


En dan; rijden maar *O* :]
 
Leer hoeft op zich niet "warmer" of "kouder" te zijn dan textiel, alleen is leren kleding meestal strakker van snit zodat er minder ruimte is voor "isolerende lucht", (thermo)voeringen en meerdere lagen kleding er onder. Ook is leer nooit helemaal waterdicht, afgezien van sommige soorten die speciaal behandeld zijn of b.v. een Gore-tex onderlaag hebben. Ik weet uit ervaring dat dat redelijk werkt, alleen nemen die pakken nog steeds vrij veel water op wat niet prettig draagt en ook meer afkoeling veroorzaakt tijden rijdend opdrogen.

Ik draag altijd leer, alleen in de echt koude maanden (meestal november-maart) verwissel ik de leren jas (relatief strak... en lijkt elk jaar steeds strakker te worden, heel vreemd) voor textiel met thermo-voering. De broek is wel ok in de winter, de dikke "race"padding op de knieen houdt alle kou weg. Ook draag ik altijd een regenoverall met me mee die ik meestal pas aantrek als ik al helemaal doorweekt ben (zo van "mwah, ik ga niet stoppen, het zal zo wel droog worden en tis niet ver meer.... doh!" :+ ).
 
Ik rij gewoon lekker niet op de motor, ik heb mezelf gepromoveerd tot mooi weer rijder.. Heb het veel te lang gedaan, dat "bikkelen" in de winter..
Doe mij maar lekker de verwarming en mijn radio.. Ga ik zomers wel weer lekker bikkelen in de hitte in de alpen..

Veel leuker..
 
Gewoon lekker in het textiel. Normale kleding eronderaan en de voering uit mijn broek gehaald. En dan lekker elke dag naar kantoor :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan