Heerlijk hé? Doorrijden

In het leer rijden met deze temperatuur of textiel?

  • Leer! Je bent toch geen mietje!

    Stemmen: 49 28,3%
  • Nee, doe maar textiel. Da

    Stemmen: 89 51,4%
  • NU RIJDEN? Ben je van de pot gerukt?

    Stemmen: 35 20,2%

  • Totaal aantal stemmers
    173

Piet Zahut

MF veteraan
9 nov 2004
5.434
5
Zwolle
Ik vind dat een ieder die nu nog doorrijd geschaard mag worden onder de categorie 'Bikkels'. Ikzelf zet me daar dan ook maar bij geziek ik doorrijd. Maar vanmiddag kwam ik een clubje met echte bikkels tegen. IN HET LEER!

Nu ik naar mijn kapstok kijkt hangt daar ook zo'n setje. Nu vraag ik me af of het te doen is om met temperaturen rond het vriespunt in het leer te rijden. Zo ja: Dan ga ik het morgen ook maar eens proberen naar het werk toe.
 
Ik denk dat leer in sommige gevallen nog warmer is dan textiel.. Leer houdt de warmte goed vast. Moet je wel een goede binnenvoering hebben natuurlijk.
 
't was vandaag bijzonder mooi weer + weekend + droge weg.......

'k zag er dus véél meer dan de afgelopen week.......

enneh...er was al een kneus/bikkel/die-hard die hier een soortgelijk topic over had,....zoekfunctie ff raadplegen....==> Did ya ride today share ya experience m8



Maar ik rij voorlopig al een poosie (en ook de komende tijd) in meer-lagen-kleding, met textiel all-weather als afsluiting.
8-)
 
Laatst bewerkt:
Rijden in leer gaat prima, hoor. :)

Doe het bijna dagelijks.

Ik denk dat leer in sommige gevallen nog warmer is dan textiel.. Leer houdt de warmte goed vast. Moet je wel een goede binnenvoering hebben natuurlijk.
Leer isoleert voor geen meter. :N En de meeste leren pakken hebben van die ventilatie stukken, waardoor ze lekker door kunnen tochten. Enne, onder mijn leren pak past/zit geen fatsoenlijke binnenvoering. :? Zit alleen een dun laagje van dat gaatjes stof spul.
 
Laatst bewerkt:
Ik rij met mn spijkerbroek O-) en leren jack met binnenvoering en dat is opzich ook best te doen! Heb wel mn integrale helm op ipv pothelmpje, dat scheelt zo'n stuk!
 
Leer is wel te doen.
Zeker met voering er in, en thermo-ondergoed er onder.
Eventueel regeloverall erover, scheelt ook enorm.
 
Rijden in leer gaat prima, hoor. :)

Doe het bijna dagelijks.Leer isoleert voor geen meter. :N En de meeste leren pakken hebben van die ventilatie stukken, waardoor ze lekker door kunnen tochten. Enne, onder mijn leren pak past/zit geen fatsoenlijke binnenvoering. :? Zit alleen een dun laagje van dat gaatjes stof spul.

Mijn Lookwell pak heeft wel dikke binnenvoering. Met dit weer valt daar echt goed mee te rijden. In de zomer is het vrij warm.. En ik dacht dat leer wel warmte vasthield? Maar dat zal dan wel niet :P
 
In ben ook zo'n "bikkel" (dank je :P ) en rij ook altijd in het leer.

Is goed te doen, mits je iets van een windstopper of fleece eronder aantrekt.

Leer zit veel lekkerder en vangt minder wind als textiel.



Nu rij ik trouwens wel ff in textiel, er wordt een nieuwe rits in mijn leren jas gezet -O-
Wel met leren broek.
 
Vanmiddag een motoline husky textiel overall gekocht (motoport), 130 euro, ziet er uit als een michelin mannetje maar heerlijk warm en winddicht.echt geweldig, vanmiddag bij 0 graden met 160 op de snelweg en lekker warm.
Ik stap er zo in met mijn gewone kleren aan, je kan er zo mee gaan koffie drinken op terras buiten bij -5!!
Ik vind het geweldig, en mijn leren jas komt wel weer bij 15+.
 
Doe mij maar leer! Ik vind het wat sportiever staan. En ik wil niet op een michelin mannetje lijken ja.. :X
 
yes, het is weer bewezen.

[me]Sjoske is geen bikkel *O* *O* *O* [/me]
 
nou ik weet niet hoeveel kilometers in leer jullie het volhouden. Vroeger (toen ik nog een bikkel was) reed ik inderdaad op een naked in de winter door in het leer en had ik het na 30 km gewoon koud. Inmiddels heb ik wat meer zelfkennis en heb ik handvat- en buddyverwarming besteld.
 
Als leer het synoniem is voor bikkels en je bent bang dat je voor mietje wordt uitgemaakt als je in textiel rijdt _O- _O- _O-

Wat een puberale stelling waar de onzekerheid van afdrupt. Trek gewoon aan wat je goeddunkt |(

Heb zowel leer als textiel van goede kwaliteit. Textiel is waterdicht (althans de goede merken), in lagen opgebouwd en aan iedere omstandigheid aan te passen, dus.....

Leer zit bij mij als gegoten en om er nu windstoppers, fleece of andere meuk onder te stoppen :? gaat niet lekker zitten. Maar gewoon doen joh als je het fijn vind om met ander weer een slobberpak aan te hebben. :W
 
.......Wat een puberale stelling waar de onzekerheid van afdrupt. Trek gewoon aan wat je goeddunkt....... |(

Nou nee, onzeker niet hoor. Gewoon een vraag wie er in het leer rondrijdt en of het een beetje te doen is.

Oh ja 'tuurlijk dan ben ik puberaal en onzeker. Thanx voor de info......
 
Bij mij is inmiddels het vermoeden gerezen dat ik meer winterrijder ben dan zomerrijder. Die teringhitte verafschuw ik, het zweet loopt al door je bilnaad voordat je de kans krijgt je motorlaarzen aan te trekken. vanlieverlede rij ik swinters al méér dan zomers... *O*
in't leer
 
in heb vandaag ook ff 60 km gereden, maar omdat in mijn leren zomerpakkie te doen... Ding is nogal dun en ventileert prima, maar dat wil je met dit weer toch liever niet hebben. Tot een graadje of 13-15 is textiel fijn, daarna weer strak in het leer.
 
in heb vandaag ook ff 60 km gereden, maar omdat in mijn leren zomerpakkie te doen... Ding is nogal dun en ventileert prima, maar dat wil je met dit weer toch liever niet hebben. Tot een graadje of 13-15 is textiel fijn, daarna weer strak in het leer.
Tot een graadje of 15 is leer fijn... Daarboven wordt het tijd voor korte broek en slippers. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan