Hier gaat het bij sommigen nog eens fout, wees er op voorbereid dat een goed passende helm je wangen omhoog duwen, maar niet bij je voorhoofd knelt.[..] Het belangrijkst is dat een helm je goed past !
Hier gaat het bij sommigen nog eens fout, wees er op voorbereid dat een goed passende helm je wangen omhoog duwen, maar niet bij je voorhoofd knelt.
Het belangrijkste voor iemand zonder ervaring vind ik passen, passen, passen. En goed advies van de winkel kan ook helpen, al zal die vooral dat stukje over wangen en voorhoofd noemen.
Verder: Glasvezel is beter dan carbon, integraal steviger dan systeem (al zweer ik bij systeem i.v.m. bril en comfort), een jethelm zou je niet op hoge snelheden moeten dragen want als er iets gebeurt mag je een kunstgebit aan laten meten en vergeet het belang van oordoppen met filter niet kijkend naar een prettige toekomst.
Mij heeft het goed geholpen om veel video's te bekijken met informatie (Fortnine op YouTube ook aangeraden) en verder voor het merk echt te passen. Sommige merken zitten bij jou prettiger dan andere merken, iedereen heeft een uniek hoofd.
Ik heb net even gekeken mn hjc is 17 komt er met 5 sterren vanaf en hij kost maar 180 euro misschien een goede optie@Mark
gewoon even checken of hij hier goed is getest
SHARP - THE HELMET SAFETY SCHEME
Welcome to SHARP, the Safety Helmet Assessment and Rating Programme, a scheme to help motorcyclists make an informed choice when buying a helmet.sharp.dft.gov.uk
Zie je bijvoorbeeld hoe slecht een merk als Schubert is geworden, gemiddelde helm van de Lidl is veiliger
Bovenstaande site is van de Engelse overheid. Zij vinden de EU testen te mager vooral klappen van opzij worden bij ons niet meegenomen.
Materiaal van de buitenschaal is lood om oud ijzer.
Arthur
Waarom zou dat zo zijn?Verder: Glasvezel is beter dan carbon,
Verder: Glasvezel is beter dan carbon, .
Ik denk dat er 'polycarbonaat' moet staan ipv carbon.Waarom zou dat zo zijn?
Gewoon een die lekker zit en niet zwart is
Lidl , Aldi maakt geen reet uit zijn allemaal goedgekeurd
Ik koop ze op marktplaats helemaal nieuw voor de prijs van sokken
Uiteraard is meer testen uitvoeren beter om een hogere kwaliteit te behalen. Echter is het testen op de minimum vereiste punten voldoende om een helm CE gekeurd te krijgen. Meer testen, welke niet vereist zijn, resulteert in een hogere kwaliteit maar ook in een hogere aanschafprijs van de helm, de kosten voor het extra testen beland uiteraard op het bordje van de consument. Een helm die uitgebreider getest is is per definitie niet beter dan een helm die voldoet aan de minimum gestelde keuringseisen. Een goedkope €50 Lidl helm moet aan dezelfde (wettelijke) eisen voldoen als een dure €1500 helm , voor beide helmen gelden dezelfde eisen dus op dat punt zijn beide helmen gelijkwaardig aan elkaar. Wat dan overblijft wat een wezenlijk verschil maakt tussen de dure €1500 merkhelm en de goedkope €50 Lidl helm is keuze materiaal voor de binnen/buitenschaal, afwerking, wel/geen zonnevizier, integraal of systeem helm, wel/geen headset voorbereiding, type/soort kinbandje, etc. Dus de zaken die de kwaliteit van de helm bepalen. En waar je ook voor betaald is natuurlijk de merknaam die erop staat, je betaald wel die paar honderd Euro meer omdat het een Shoei of een Shark of een Schubert helm is maar je gaat echt geen €1500 betalen voor een Lidl helm.Tekort door de bocht.
Ja gekeurd zijn ze allemaal maar de betere helmen zijn getest op meer punten dan het minimum om goedgekeurd te worden.
Uiteraard is meer testen uitvoeren beter om een hogere kwaliteit te behalen. Echter is het testen op de minimum vereiste punten voldoende om een helm CE gekeurd te krijgen. Meer testen, welke niet vereist zijn, resulteert in een hogere kwaliteit maar ook in een hogere aanschafprijs van de helm, de kosten voor het extra testen beland uiteraard op het bordje van de consument. Een helm die uitgebreider getest is per definitie niet beter dan een helm die voldoet aan de minimum gestelde keuringseisen. Een dure €1500 helm moet aan dezelfde (wettelijke) eisen voldoen als een €50 Lidl helm, voor beide helmen gelden dezelfde eisen dus op dat punt zijn beide helmen gelijkwaardig aan elkaar. Wat dan overblijft wat een wezenlijk verschil maakt tussen de dure €1500 merkhelm en de goedkope €50 Lidl helm is keuze materiaal voor de binnen/buitenschaal, afwerking, wel/geen zonnevizier, integraal of systeem helm, wel/geen headset voorbereiding, type/soort kinbandje, etc. Dus de zaken die de kwaliteit van de helm bepalen. En waar je ook voor betaald is natuurlijk de merknaam die erop staat, je betaald wel die paar honderd Euro meer omdat het een Shoei of een Shark of een Schubert helm is maar je gaat echt geen €1500 betalen voor een Lidl helm.
Is glasvezel en carbon nu wel even sterk of zit daar wel verschil in? Ik hoor verschillende verhalen hierover...?
Uiteraard, maar dat neemt nog niet weg dat een merkhelm aan dezelfde minimum eisen moet voldoen dan een goedkope budgethelm. Deze eisen zijn uiteraard getest en "uit ervaring" opgedaan. Maar je hebt gelijk als je zegt dat een duurdere merkhelm net iets meer aandacht besteed aan die puntjes die de kwaliteit bepaald. Dat is dan ook het enige manier om goed onderscheid te maken. Neem als voorbeeld de kinbandjes, op de Lidl helm zit een kinbandje die voldoet aan de wettelijke (keurings)eisen, maar een helm van een duurdere merk heeft ook een kinbandje die aan dezelfde wettelijke eis voldoet echter is er iets meer gelet op afwerking, materiaalkeuze, manier van los/vast maken dus maw. de kwaliteit is stukken beter van die dure merkhelm dan van de goedkope Lidl helm, maar voldoet dat kinbandje van de Lidl helm dan niet? Tuurlijk voldoet en volstaat dat kinbandje van de Lidl helm ook want die is volgens de dezelfde wettelijke eisen gekeurd, alleen kan deze kwalitatief minder zijn dan van de dure helm, maar wettelijke volstaat ie wel.Je mag me naief noemen maar ik ga er vanuit dat een merk als Arai/Shoei/Shark/ed hun helmen ook GOED maken op die extra punten. Ze zullen niet zeggen “oke hij is niet goed op de extra punten maar fuck it, prijs van 600 euro en laat ze maar schuiven.
Die heb je zeker wel! Ga maar eens naar een motor specialzaak of zoek maar eens online. Je gaat ze vinden.Daarbij, helmen van 1500 ben ik nog niet tegen gekomen. De Isle of Man limited edition betaal je een bak geld voor maar dat is het ontwerp.