Ben ook jaren op zoek geweest naar een opvolger voor mijn Transalp650. Is uiteindelijk een Vstrom650 geworden.Een Alp 700 met ABS weegt rijklaar 217kg
Een F800GS 207kg
Vond de DL650 juist lekker stil icm met een Givi ruitje, wel prima blokje inderdaad. Mistte alleen net als bij de TDM850 het adventure/allroad gedeelte, prima voor asfalt of langzaam een zandpaadje maar verder niet echt (vond de DL ook bijzonder breed tussen de benen..). Daarom nu ook een T7 besteld.Ben ook jaren op zoek geweest naar een opvolger voor mijn Transalp650. Is uiteindelijk een Vstrom650 geworden.
Van de BMW GS'en was ik ook gecharmeerd en vond de F700GS lekkerder dan de F800GS. 800 is te nerveus op het gas, 700 veel smoother maar mist wel eindschot bij hoger in toeren draaien. Kleinere voorwiel van de 700 stuurt ook beter op de weg, alsof die de weg weet.
Uiteraard wel veel te duur in aanschaf en onderhoud. BMW prijzen voor Indiase meuk (F750/850GS).
De Suzuki DL650 is uiteraard ook niet zaligmakend, maar voldoet prima.
Minpunten:
Pluspunten
- Veel windgeruis, ook met ruitje zonder vario gedeelte (oordoppen verplicht)
- Zwaartepunt, voelt minder licht aan dan een TransAlp of BMW F GS
- Prijs
- Geen zijwindgevoeligheid zoals bij een TransAlp
- Superieur V-blok dat zijn werk goed doet van hoog tot laag
Klinkt goed, let wel, de reden dat je op fabrieksmotoren nooit de demping letterlijk helemaal dicht kan draaien is om de eigenaren te beschermen tegen zich zelf.. Als je het zo kan maken dat het dus NIET mogelijk is om de demping op slot te zetten zou ik het zeker toejuichen(en je maakt het natuurlijk zo dat je met modificatie zus of zo wel echt dicht kan zetten )
Naar waar marktplaats gebruik meldt hij zich op de ochtend van bezichtiging af. Meer test tijd dusmisschien wil hij hem aan je uitlenen om je ontwerp te testen
Arme ziel, ik leef oprecht met je meeHoezo "vind ik leuk"
Kan m'n kont niet draaien in de schuur nu
Heb je zo'n emulator er in zitten die dan verstelbaar is van buitenaf of iets wat daar op lijkt?
Een verstelling die door de bovenste dop loopt is natuurlijk ook niet gek. Is vrij normaal zelfs. Bij de GSX vork kun je afkijken hoe ze dat gedaan hebben. Vervolgens emulators er in en een lange (verstelbare lengte) inbus recht naar buiten. Als je een binnen en buiten versie hebt, dus aan de dop zit een buitenzeskant en aan de emulator een binnenzeskant, die 'net als je voorvork' in en uit elkaar kunnen glijden ben je ook al een eind.
Gewoon even brainstormend bedoeld overigens.
Ben benieuwd naar je bevindingen op de weg!