Mag ik is wat serieus vragen aan alle doorrijders?
Waarom doen jullie dit?
Ok, ik kan het nog een heel klein beetje begrijpen als dit het enige vervoer is, in een afgelegen plaats woont en met weinig tot geen
(goed) OV..
Maar verder, waarom??!?
Het is toch een verhoogd risico wat je loopt..
Of heeft het andere redenen??
Zag vanochtend ook weer een bikkel op de A15 ter hoogte van de Benelux tunnel.
Ben zelf ook niet echt 'bang' uitgevallen, en rij best lang door.
Vaak zat winters door gereden op momenten dat het flink onder het vriespunt la, maar
dan waren het wel 'droge' koude dagen.
Maar bij gladheid en sneeuw, blijft mijn beestje toch echt binnen staan..
En ja, sta te popelen om weer temogenkunnen gaan rijden.
En stiekum geniet ik er ook wel van als mensen dan zeggen dat ik gek ben. Vink leuk.
Mag ik is wat serieus vragen aan alle doorrijders?
Waarom doen jullie dit?
Ok, ik kan het nog een heel klein beetje begrijpen als dit het enige vervoer is, in een afgelegen plaats woont en met weinig tot geen
(goed) OV..
Maar verder, waarom??!?
Het is toch een verhoogd risico wat je loopt..
Of heeft het andere redenen??
Zag vanochtend ook weer een bikkel op de A15 ter hoogte van de Benelux tunnel.
Ben zelf ook niet echt 'bang' uitgevallen, en rij best lang door.
Vaak zat winters door gereden op momenten dat het flink onder het vriespunt la, maar
dan waren het wel 'droge' koude dagen.
Maar bij gladheid en sneeuw, blijft mijn beestje toch echt binnen staan..
En ja, sta te popelen om weer temogenkunnen gaan rijden.
Serieus antwoord: waarom niet? Als het echt glad is laat ik hem staan, en met sneeuwval ook. Het aantal dagen per jaar dat ik niet op de motor ga was de afgelopen jaren op één hand te tellen.Mag ik is wat serieus vragen aan alle doorrijders?
Waarom doen jullie dit?
Gek genoeg voel ik mezelf veiliger op de ZRX dan op de V-Strom met slecht weer. Waarom weet ik niet. Misschien opdat ik die (ondanks 't feit dat 'ie ongeveer net zo zwaar weegt) gemakkelijker optil (als in: ik heb 'm een keer bijna laten vallen en zette hem vrij gemakkelijk weer recht, de Strom had in die situatie zeker met de verkeerde kant op 't pad gelegen).Zijn wel voornamelijk de 'Off Roads' die ik zie rijden
Gek genoeg voel ik mezelf veiliger op de ZRX dan op de V-Strom met slecht weer. Waarom weet ik niet. Misschien opdat ik die (ondanks 't feit dat 'ie ongeveer net zo zwaar weegt) gemakkelijker optil (als in: ik heb 'm een keer bijna laten vallen en zette hem vrij gemakkelijk weer recht, de Strom had in die situatie zeker met de verkeerde kant op 't pad gelegen).
Zo ben ik vrijdagnacht ook gaan rijden.Eindelijk eens normale antwoorden, en nee, ik beschouw doorrijders niet als kamikaze piloten.
Kom zelf ook uit de Randstad, en het is idd veel lekkerder om met de motor het WW traject af te leggen.
Heb dus ook regelmatig de gedachte, had makkelijk gekund vandaag..
Maar toch.. Safety first.
Zijn wel voornamelijk de 'Off Roads' die ik zie rijden
En stiekum geniet ik er ook wel van als mensen dan zeggen dat ik gek ben. Vink leuk.
Hier hangt de leren raceoverall altijd op mijn kantoortje, rugprotector over de kast, helm over de kapstok.@Tcat het is mijn enige vervoer.
Herkenbaar.
Al moet ik eerlijk zeggen dat ik de 2 heren finance wel aardig zat ben: elke dag de vraag of ik op de motor ben - je hebt m'n pak zien hangen, dus het antwoord heb je al - en moet er vervolgens wel een opmerking gemaakt worden over hoe gek ik ben gezien de temperaturen/regen/wind/etc.
Misschien helpt het ook niet dat ik daar ene keer gestart heb met open uitlaten.
De kantoren zitten er boven.(Maar het is zo lekker en warm droog voor de motor )
Ik zie mijn schatje het liefste weer zo snel mogelijk droog. Ik hou niet van een nat schatje.Ik parkeer 'm opzettelijk buiten. Als 't dan een beetje regent dan is de ergste pekel er meteen weer af.
Maar een 1.000cc tweecilinder (2017) heeft nou juist zo'n lekkere donder uit de pijpen..
Wellicht dat dat er iets mee te maken zou kunnen hebben, misschien
Wat is groot?Die van mij moet op de stoep. Grappig is wel dat hij dus in het scooter vak staat. Ben ik wat later zet ik m gewoon naast de scootertjes die er al staan. Ben ik vroeg zie ik de scootertjes bij vertrek allemaal ergens anders staan.
Mijn "grote motor" is denk ik een beetje eng
Ik zie mijn schatje het liefste weer zo snel mogelijk droog. Ik hou niet van een nat schatje.
Mja, kweenie. Ik heb zo'n zeiltje heel kort gebruikt. Ding begon te roesten als de nete... zonder hoes bleef 't ding een stuk netter.
Bij mijn S1000R roeste de remschijven altijd. Pas bij de S1000RR onder de hoes gekeken, die heeft er geen last van.Ligt denk ik ook een beetje aan de hoes, ik heb juist veel minder last sinds ik een hoes gebruik. Alleen in de zomer gebruik ik de hoes eigenlijk nooit
Eindelijk eens normale antwoorden, en nee, ik beschouw doorrijders niet als kamikaze piloten.
Kom zelf ook uit de Randstad, en het is idd veel lekkerder om met de motor het WW traject af te leggen.
Heb dus ook regelmatig de gedachte, had makkelijk gekund vandaag..
Maar toch.. Safety first.
Zijn wel voornamelijk de 'Off Roads' die ik zie rijden
Elke motorfiets heeft een ziel en recht op een verantwoord bestaan.Bij die van mij roesten de remschijven inderdaad ook, en ja, het scheelt enorm als ik de hoes erover doe.
Echter vindt ik het maar gedoe om elke avond de hoes er weer over heen te krijgen en dan sochtends er weer van af te moeten halen. Ik heb het denk ik weekje volgehouden om vervolgens tot de conclusie te komen dat ik me niet druk kan maken om dat kleine beetje roest dat met een keertje remmen er weer af is.
Zou het mijn droom fiets zijn dan zou ik er heel anders over denken, sterker nog dan had ik de garage weer zijn originele garagedeur terug gegeven (vorige bewoner heeft het dicht gemaakt) zodat hij lekker warm en veilig binnen zou staan.