Skiddy
MF veteraan
Hoi Brikken en klassieker nozums!!
Mijn naam is Robert en heb onlangs een Honda CB750 f2 aangeschaft!
Blijkbaar heb ik sleutelbloed in mij wat eruit wil.
Gezien deze kriebel is begonnen met een brommer en wel de enige echte Kreidler... de bedoeling was om een kreidler terug te bouwen zoals toen ik 16 was.
Probleem is dat binnen dit gebied iedereen denkt dat hun onderdelen van goud zijn en 2e hands "onbetaalbaar" zijn worden!
Tevens is is een brommer in de praktijk ook niet zo heel goed bruikbaar! (in mijn geval dan).
Heb altijd een voorkeur voor de Honda CB's gehad en aangestoken door een maat, leuk om aan te sleuten, een soort kreidler met 4 cilinders. Uiteraard zijn binnen de Brikken en klassiekers ook onderdelen van goud maar over het algemeen wel redelijk in prijs.
Waarom de f2?? geen idee deed me denken aan de bakermat van de Honda Blackbird, deze motor heb ik 4 jaar gereden had net zo goed een f1, k7 etc kunnen zijn.
Mijn vorige motoren waren Suzuki GSX600F, Honda Blackbird en naast de f2 staat nu een Suzuki V-Strom DL1000
Ben met deze motoren wezen touren en werden/worden veel gebruikt voor woon/werk verkeer!
Nu ben ik geen onhandige joker maar ff een blokje uit en in elkaar zit er voor nu nog niet in (is ook niet nodig)...... wat wel!!
Wil wel rijden van de zomer dus zal er een goede poetsbeurt plaats vinden en zal de achter en voor gedeelte uit elkaar gaan. (schoonmaken en controle)
Verder heeft het arme ding een keer op zijn linker kantje gelegen waarbij de boel wel gerepareerd is maar littekens heeft van zijn schaaf wondjes!
Nog geen Cafe racer!!?? tja wil het wel naar mijn smaak maken en daar is ie iets te standaard voor (voor de puristen het wordt niet verzaagd)
M- stuurtje en een guiliari achtig race zadeltje wil ik mee beginnen.
Een ander kleurtje lijkt me ook wel wat!
Zal de veranderingen melden... wellicht leuk om te volgen.
Ben al tegen de nodige probleempjes aan gelopen.. zoals,
een weigerende contactslot... deed geen pukkel meer.... niks over te vinden op het web... dus zelf maar ff een "How To" geplaatst op MF
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/255060/How-to-repair-contactslot-Honda-CBs-750-1.html
Een hoofdzekering plof!!!
en bij het remmen een lichte wobbel wabbel in het stuur.. is dit normaal??
verder zoek ik een natuurlijk een m-stuurtje (zonder doorvoer gaten)
En een race zadel (zie foto als voorbeeld!) een juiste vinden is nog niet makkelijk ben ik achter.
Back controls.
Oja, een koplamp... deze zit met isolatie tape aan elkaar!!
Zo dit was mijn introductie (wacht maar dat je me spreekt )
Nu de foto's... dat vinden we leuker op MF!!!
(In het echt minder strak/mooi)
Grtjes Robert...
Mijn naam is Robert en heb onlangs een Honda CB750 f2 aangeschaft!
Blijkbaar heb ik sleutelbloed in mij wat eruit wil.
Gezien deze kriebel is begonnen met een brommer en wel de enige echte Kreidler... de bedoeling was om een kreidler terug te bouwen zoals toen ik 16 was.
Probleem is dat binnen dit gebied iedereen denkt dat hun onderdelen van goud zijn en 2e hands "onbetaalbaar" zijn worden!
Tevens is is een brommer in de praktijk ook niet zo heel goed bruikbaar! (in mijn geval dan).
Heb altijd een voorkeur voor de Honda CB's gehad en aangestoken door een maat, leuk om aan te sleuten, een soort kreidler met 4 cilinders. Uiteraard zijn binnen de Brikken en klassiekers ook onderdelen van goud maar over het algemeen wel redelijk in prijs.
Waarom de f2?? geen idee deed me denken aan de bakermat van de Honda Blackbird, deze motor heb ik 4 jaar gereden had net zo goed een f1, k7 etc kunnen zijn.
Mijn vorige motoren waren Suzuki GSX600F, Honda Blackbird en naast de f2 staat nu een Suzuki V-Strom DL1000
Ben met deze motoren wezen touren en werden/worden veel gebruikt voor woon/werk verkeer!
Nu ben ik geen onhandige joker maar ff een blokje uit en in elkaar zit er voor nu nog niet in (is ook niet nodig)...... wat wel!!
Wil wel rijden van de zomer dus zal er een goede poetsbeurt plaats vinden en zal de achter en voor gedeelte uit elkaar gaan. (schoonmaken en controle)
Verder heeft het arme ding een keer op zijn linker kantje gelegen waarbij de boel wel gerepareerd is maar littekens heeft van zijn schaaf wondjes!
Nog geen Cafe racer!!?? tja wil het wel naar mijn smaak maken en daar is ie iets te standaard voor (voor de puristen het wordt niet verzaagd)
M- stuurtje en een guiliari achtig race zadeltje wil ik mee beginnen.
Een ander kleurtje lijkt me ook wel wat!
Zal de veranderingen melden... wellicht leuk om te volgen.
Ben al tegen de nodige probleempjes aan gelopen.. zoals,
een weigerende contactslot... deed geen pukkel meer.... niks over te vinden op het web... dus zelf maar ff een "How To" geplaatst op MF
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/255060/How-to-repair-contactslot-Honda-CBs-750-1.html
Een hoofdzekering plof!!!
en bij het remmen een lichte wobbel wabbel in het stuur.. is dit normaal??
verder zoek ik een natuurlijk een m-stuurtje (zonder doorvoer gaten)
En een race zadel (zie foto als voorbeeld!) een juiste vinden is nog niet makkelijk ben ik achter.
Back controls.
Oja, een koplamp... deze zit met isolatie tape aan elkaar!!
Zo dit was mijn introductie (wacht maar dat je me spreekt )
Nu de foto's... dat vinden we leuker op MF!!!
(In het echt minder strak/mooi)
Grtjes Robert...
Laatst bewerkt: