Utrechtterror
MF veteraan
- 20 jul 2008
- 14.785
- 90
-
Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Wat betreft de kroonsteentjes: Ik heb laatst bij de gewone garage even om wat scotch-blokjes gevraagd... Knijp je zo op je kabels om te verlengen, splitten, etc... Topdingen
Dat is een heel ander type verbindingen dan kroonsteentjes, met van die contact-mesjes er in en om vast te knijpen. Kroonsteentjes zijn van die dingetjes met schroefjes/boutjes om contact te maken en totaal niet trillingsbestendig, absoluut ongeschikt voor gebruik aan/in voertuigen.Wat betreft de kroonsteentjes: Ik heb laatst bij de gewone garage even om wat scotch-blokjes gevraagd... Knijp je zo op je kabels om te verlengen, splitten, etc... Topdingen
Nee, die dingen zijn echt wel goed maar ik weet alleen niet tot welk Amperage verantwoord.Dit is toch zeker een grap hoop ik
Nee, die dingen zijn echt wel goed maar ik weet alleen niet tot welk Amperage verantwoord.
\Even wat natuurkunde losgelaten op dit vraagstuk.
Gegevens: (alles per minuut)
BMW R65, 2 cylinder 650 cc, bij 80 km/h in 5e versnelling 3250 t.min.
Soortelijke massa lucht sm = 1,129 kg/m3
Soortelijke warmte lucht Cv= 710 J/kg.K
Aangezogen hoeveelheid lucht: Vt = V1 . n = 0,325 x 3250 = 1056, 25 liter = 1,05 m3
Massa aangezogen lucht: M = V . sm = 1,05 x 1,13 = 1,1865 kg
Opgewekte energie in lamp: W = P . t = 21 x 60 = 1260 J
temperatuurstijging: T = W / (Cv . M) = 1260 / (710 x 1,1865) = 1,5 oC
\Ik zou ruw schatten: iets tussen kwadratisch en derdemacht ofwel bij "helft" ergens tussen 1/4 en 1/8.In deze berekening wordt uitgegaan dat de cilinders zich volledig vullen.
Laat ik er eens van uitgaan dat bij het gegeven toerental de gasschuif voor 50%
geopend is. De vulling is dan dus niet volledig.
De vraag is nu: Hoe goed zal de cilinder zich vullen?
Ik heb ze gebruikt en ook wel weer losgemaakt op/van snoertjes tot maximaal 6q .... zonder schade, geen doorgesneden haartjes en geen storingen.Om je bedrading te vernaggelen zijn ze inderdaad uitstekend.
Mijn zelf-ingebouwde lamp kan ik wel uitzetten maar de carb heater niet; die werken op een temperatuurafhankelijke schakelaar.. onder 7 graden meen ik schakelt die automatisch aan. dus dan zou ik die los moeten maken..Boven 0 doet de verwarming dus waar het voor gemonteerd is.Zet die verwarming bij <0 eens uit als dat kan en kijk dan of het over is.
Even wat natuurkunde losgelaten op dit vraagstuk.
Gegevens: (alles per minuut)
BMW R65, 2 cylinder 650 cc, bij 80 km/h in 5e versnelling 3250 t.min.
Soortelijke massa lucht sm = 1,129 kg/m3
Soortelijke warmte lucht Cv= 710 J/kg.K
Aangezogen hoeveelheid lucht: Vt = V1 . n = 0,325 x 3250 = 1056, 25 liter = 1,05 m3
Massa aangezogen lucht: M = V . sm = 1,05 x 1,13 = 1,1865 kg
Opgewekte energie in lamp: W = P . t = 21 x 60 = 1260 J
temperatuurstijging: T = W / (Cv . M) = 1260 / (710 x 1,1865) = 1,5 oC
Ja, ik weet het ik ben bijna 30 jaar leraar elektrotechniek geweest en kan het vak nog niet vergeten
Bij mij ook maar op mijn werk staat ie wel in een open stalling en dan koelt hij dus wel goed af..Hoeveel graden heb je nodig? De versnelling van de lucht in de venturi geeft onderdruk en temperatuurverlaging. Het verdampen van de benzine geeft temperatuurverlaging en dankzij deze twee temperatuurverlagingen komt de temperatuur in de venturi, bij de mainjet zo laag dat waterdamp daar ijskristallen zal vormen en daarmee de benzinetoevoer zal vernaggellen.
Bij mijn GS500 heb ik last van carbicing als de motor met het juiste weer buiten blijft staan. Normaal staat hij in de schuur (10 graden, dankzij verwarming) waardoor de benzine in de tank te warm is.
Daar is een forum niet voor..er word hier een heleboel gepraat en een heleboel wat hier gezegd word houdt steek...
maar, laat de topicstarter lekker op zijn manier rommelen en blij zijn met het resultaat....
een beetje respect en blij zijn voor de mensen mis ik hier altijd wel een beetje....
laat iedereen in zijn waarde.
Bij mij ook maar op mijn werk staat ie wel in een open stalling en dan koelt hij dus wel goed af..
's middags naar huis merk ik dus wel dat ie iets anders loopt.. in het begin vooral.
Gloeilamp - WikipediaHeb ik het even gemist of wordt er ook vanuit gegaan dat de gloeiLAMP 100 procent rendement heeft op verwarming?
Volgens mij gaat dit in de werkelijkheid slechts 40 procent zijn. (correct me if i'm wrong)
Voor de rest ben ik het met eerder genoemde meningen eens dat ook volgens mij verstandiger is om de carbs zelf te verwarmen of om de lucht langs warme bronnen te leiden.
Voor de rest moet ik zeggen dat ik zelf gelukkig nog nooit last heb gehad van dit fenomeen. Bij mijn CBR liggen de carbs lekker dicht op het blokje.
Bij temperaturen onder 0 is er zo weinig waterdamp in de lucht aanwezig dat carc-icing geen rol meer speelt.Heb hetzelfde blok als jij, en gisteren gereden met -1.8, en nergens last van
Waarom uitlaat?dus een mooie warmtewisselaar van uitlaat en inlaatsysteem dus.. hmm dit wordt wat complexere materie!
een injectiefiets kopen kan ook!
Om je bedrading te vernaggelen zijn ze inderdaad uitstekend.
Halogeen is een opgefokt gewoon gloeilampje; iets meer licht, tot ongeveer 10% ipv normaal 5, dus pakweg 90% warmte tegen een gewone gloeilamp 95.Weet iemand wat de warmte productie van een Halogeen lamp, bijvoorbeeld een H4, is t.o.v. zo'n 21 watt lampje? Volgens mij scheelt dat toch behoorlijk.
Mijn bandit heeft geen echt koelsysteem..Waarom uitlaat?
Veel eenvoudiger is het om een kleine radiateur (oliekoelertje oid.) aan te sluiten op je koelsysteem en in je airbox te monteren. Meer vermogen aan warmte dan je ooit uit je dynamo kunt halen, en nog gratis ook!