Iridium bougies, waarom prijsverschillen?

eddy0497

MF veteraan
28 jul 2009
3.360
3
werkplaats achter in de tuin
Ben aan het rondspoken geweest op het internet, om eens te kijken wat zoal de verschillende prijzen zijn ivm iridium bougies.
Groot was mijn verbazing, dat er zoveel verschil in prijs kan zitten voor hetzelfde product.
Dat er iets of wat verschil is, oké, maar op zo een min of meer kleine bedragen, zo een grootte verschillen :o
Stel ik mij de vraag of daar bepaalde redenen kunnen voor zijn, of dat ik er een beetje argwanend tegenover moet staan.
Kunnen deze producten aangeboden worden onder dezelfde merknamen en kwaliteiten, maar toch afwijken van ’t geen het moet zijn. :?


http://www.motozoom.nl/webshop/meerinfo.cfm?isSpecifiek=1&bestelnummer=70027005&dummy=0

NGK IRIDIUM IX SPARK PLUG - CR8EHIX-9 CR8EHIX9 : 3797 | eBay

http://www.motorcycle-superstore.com/3/13/123/18639/ITEM/NGK-CR8EHIX-9---Iridium-Spark-Plug.aspx
 
'grootte prijsverschillen?' > 'Iridium bougies, waarom prijsverschillen?'
 
Gewoon kwestie van marge pakken.

Of niet.. Het lijkt exact hetzelfde te zijn iig.

Soms kom je via Ebay echter ook afgekeurde partijen tegen. Getuige al die mensen die splinternieuwe Gates turbo's kochten die allemaal rijp voor de sloop waren (nieuw, origineel, gesealed, met hologram sticker).

Motorcycyle superstore is denk ik wel gewoon goed spul, die prijzen zijn mogelijk door het wallmart effect, als je een container bougies koopt wordt het veeuuul goedkoper. De vraag is hoeveel voordeel je hebt als je bougietjes uit de USA komen + tax + schipping..
 
Of niet.. Het lijkt exact hetzelfde te zijn iig.

Soms kom je via Ebay echter ook afgekeurde partijen tegen. Getuige al die mensen die splinternieuwe Gates turbo's kochten die allemaal rijp voor de sloop waren (nieuw, origineel, gesealed, met hologram sticker).

Motorcycyle superstore is denk ik wel gewoon goed spul, die prijzen zijn mogelijk door het wallmart effect, als je een container bougies koopt wordt het veeuuul goedkoper. De vraag is hoeveel voordeel je hebt als je bougietjes uit de USA komen + tax + schipping..

Ik heb dat gezeik gehad met bougies en oliefilters. bougies reageerde niet lekker en gingen al snel stuk en in de oliefilter van (?K&N?) zat geen magneet in en bij de orginele wel. Koop gewoon voor die 2€ meer het gewoon bij de motorzaak. Geen gelul goed spul!
 
Ik koop ook de goedkoopste van eBay, mits feedbackscore kwalitatief en kwantitatief goed. Nooit problemen mee gehad en het prijsverschil is onbegrijpelijk.
 
Ik heb er ook 5,47 voor betaald p/st in de uk, en ze zijn prima 32 euro inclusief verzendkosten.
 
Mensen laat het duidelijk zijn dat geen gerenommeerd bedrijf zijn naam te grabbel gaat gooien door B/C kwaliteit batches moedwillig op de markt te brengen.

Partijen waarbij tijdens productie wordt geconstateerd dat er een afwijking in zit gaat meteen de schredder in en zal nooit en te nimmer de fabriek via legale wijze verlaten in een geheel.

Partijen die al op de markt zijn en waarna een productiefout wordt geconstateerd kunnen mogelijk wel op de "zwarte" markt terecht komen indien deze niet worden terug gezonden naar de fabriek voor herstel c.q. vernietiging.
 
Mensen laat het duidelijk zijn dat geen gerenommeerd bedrijf zijn naam te grabbel gaat gooien door B/C kwaliteit batches moedwillig op de markt te brengen.

Partijen waarbij tijdens productie wordt geconstateerd dat er een afwijking in zit gaat meteen de schredder in en zal nooit en te nimmer de fabriek via legale wijze verlaten in een geheel.

Partijen die al op de markt zijn en waarna een productiefout wordt geconstateerd kunnen mogelijk wel op de "zwarte" markt terecht komen indien deze niet worden terug gezonden naar de fabriek voor herstel c.q. vernietiging.

Het zal zeker dat je via een gerenommeerd bedrijf 99.9% zeker bent dat je goed spul hebt, maar via ebay durf ik ook alles te bestellen. Al een paar keer defecte producten gehad die na 1 mailtje vergoed of vervangen werden en de 2 keer dat iemand me echt probeerde te scammen heb ik via de ebay/paypal bescherming mijn geld netjes teruggekregen.

Heb je geen zin in gedoe en lange wachttijden, koop bij een dealer en betaal wat meer. Heeft het geen haast en ben je niet zo bang voor oplichting, werkt ebay net zo goed.
 
De eerste partij bougies ook via een andere leverancier besteld, en toen niet gekregen. Via ebay mooi mijn geld terugontvangen, en toen bij een ander besteld, en nog goedkoper ook :~))
 
moest er ook wel om lachen ja, hoorde laatst iemand die had 25eu per bougie betaald. ik was voor 15 klaar op ebay. Kun je nagaan wat zo'n dealer in z'n zak steekt, gezien degene waarvan ik ze koop er ook gewoon winst op maakt en er in dei 15eu ook al verzendkosten zitten.
 
Ik heb er ook 5,47 voor betaald p/st in de uk, en ze zijn prima 32 euro inclusief verzendkosten.
NGK iridium bougies via e-bay gekocht voor € 40,- incl. verz. Super kwaliteit. Kosten bij Louis.de (koop ik normaal alles) € 18,50 p/st.
 
Laatst bewerkt:
NGK Iridium gekocht op ebay 4 stuks incl. verzending voor 29 pond dus 33 euro..........geen klachten over.
 
De eerste partij bougies ook via een andere leverancier besteld, en toen niet gekregen. Via ebay mooi mijn geld terugontvangen, en toen bij een ander besteld, en nog goedkoper ook :~))
En je eigen risico dan?
 
moest er ook wel om lachen ja, hoorde laatst iemand die had 25eu per bougie betaald. ik was voor 15 klaar op ebay. Kun je nagaan wat zo'n dealer in z'n zak steekt, gezien degene waarvan ik ze koop er ook gewoon winst op maakt en er in dei 15eu ook al verzendkosten zitten.


Die knakker van ebay heeft hij ook een pand met personeel??????????
En de winst valt wel mee hoor, rijk wordt je er niet van.
Daarom denk ik dat jouw baas jou ook een te hoog salaris geeft en dat daarom de prijs van zijn eindproduct ook te hoog is
 
Ik haal ze gewoon lokaal bij de groothandel voor een euro 4 - 5 p/st. of minder en aangezien zij er ook nog wel aan zullen verdienen pakt de rest gewoon zijn marge.
Al met al niets bijzonders of spectaculairs lijkt me.
 
Als ik het goed begrijp, heeft het dus voor het overgrote deel te maken met winstmarges pakken en opkopen van grotere hoeveelheden, waardoor ze deze aan lagere prijzen kunnen aanbieden.
Maar kwalitatief, zou er geen verschil in zijn.

Bedankt voor de reacties, weet ik toch al iets meer.
 
Het is net als met de banden-uit-Spanje discussie destijds. De handel zegt eerst dat goedkopere spullen haast wel inferieur móeten zijn, maar na verloop van tijd gaan ze toch overstag. Of ze kopen hun banden daar ook in, of ze richten zich op montage. "Mijn" motorzaak heeft zich er al bij neergelegd dat ie bijna geen banden meer verkoopt en richt zich steeds meer op montage. En dat is best lucratief. Aan alleen banden monteren aan los aangeleverde wielen verdient ie per uur meer dan aan een werkplaats-uur.
 
Het is net als met de banden-uit-Spanje discussie destijds. De handel zegt eerst dat goedkopere spullen haast wel inferieur móeten zijn, maar na verloop van tijd gaan ze toch overstag. Of ze kopen hun banden daar ook in, of ze richten zich op montage. "Mijn" motorzaak heeft zich er al bij neergelegd dat ie bijna geen banden meer verkoopt en richt zich steeds meer op montage. En dat is best lucratief. Aan alleen banden monteren aan los aangeleverde wielen verdient ie per uur meer dan aan een werkplaats-uur.

En dan nog even uitrekenen hoe lang hij erover doet om een montage en balanceer apparaat terug te verdienen.. Oops, moet je toch wel heeeeel veel bandjes vervangen voor er wat winst uit komt..
 
Terug
Bovenaan Onderaan