Iridium bougies, waarom prijsverschillen?

Die knakker van ebay heeft hij ook een pand met personeel??????????
En de winst valt wel mee hoor, rijk wordt je er niet van.
Daarom denk ik dat jouw baas jou ook een te hoog salaris geeft en dat daarom de prijs van zijn eindproduct ook te hoog is
jahoor kevin, ga jij lekker 80 euro teveel betalen voor je bougies omdat je je dealer zo graag mag.
 
En dan nog even uitrekenen hoe lang hij erover doet om een montage en balanceer apparaat terug te verdienen.. Oops, moet je toch wel heeeeel veel bandjes vervangen voor er wat winst uit komt..

Nope. Die had hij immers al staan. Komt bij dat hij nog nauwelijks voorraad hoeft te houden, en ik zeg: slimme dealer!
 
En dan nog even uitrekenen hoe lang hij erover doet om een montage en balanceer apparaat terug te verdienen.. Oops, moet je toch wel heeeeel veel bandjes vervangen voor er wat winst uit komt..
Dat heeft hij ongetwijfeld al gedaan. Maar dat apparaat had hij al staan he? Het terugverdienen gaat alleen maar sneller als je meer bandjes doet.
 
jahoor kevin, ga jij lekker 80 euro teveel betalen voor je bougies omdat je je dealer zo graag mag.
Ahum. Kuch.
Kevinblade heeft een (overigens goed bekend staande) motorzaak.
 
Laatst bewerkt:
En dan nog even uitrekenen hoe lang hij erover doet om een montage en balanceer apparaat terug te verdienen.. Oops, moet je toch wel heeeeel veel bandjes vervangen voor er wat winst uit komt..
Laat gaan. Ik ga er echt niet meer op in en maak me er ook niet druk om.
 
Ahum. Kuch.
Kevinblade heeft een (overigens goed bekend staande) motorzaak.
Weet ik, maar ik mag toch wel verwachten dat hij andere dealers ook een warm hart toedraagt? hij lijkt hier altijd wel wat af te geven op mensen die liever niet teveel betalen voor een identiek product.
 
Het zal zeker dat je via een gerenommeerd bedrijf 99.9% zeker bent dat je goed spul hebt, maar via ebay durf ik ook alles te bestellen.

Daarnaast zal NGK zelf ook nooit een slechte partij op de markt brengen, want dan gooien ze hun eigen ruiten in. Dus slechte partijen op Ebay geloof ik ook niet zo in en namaak is niet echt lucratief met die prijzen schat ik zo in.


Bedrijven verdienen bakken met geld aan onderdelen. Ik kan ook de NGK irridium krijgen bij de automaterialenzaak waar ik altijd heen ga. Dingen hebben daar de standaard prijs zoals overal. Zeg voor het gemak 20,- euro is p/s. Ik krijg daar standaard korting via een maat, omdat hij zoveel afneemt. Je praat dan over korting op onderdelen tussen de 20 en 40 %!! Op die NGK bougies zou ik 30% krijgen en dan maken ze alsnog winst. Ineens is dezelfde bougie nog maar 12.50 ipv 20,- euro.

Ik ben die bedrijven die tegenwoordig altijd maar lopen te klagen dat ze er amper winst op maken gewoon zat. Jarenlang monopoly positie gehad en dik zakken zitten vullen en nu huilen omdat ze in feite altijd op te grote voet hebben geleefd en de consument nu kan kiezen en vergelijken.

Ben blij dat ik nu zulke connecties heb, dat ik alles kan doen en regelen zonder de tussenkomst van die graaiers.
 
Laatst bewerkt:
Iedereen mag uiteraard kopen wat hij/zij wil.

Ik ben alleen wel van mening dat je ook de plaatselijk economie moet steunen, en dan bedoel ik niet dat je gelijk overal te veel voor MOET betalen.

Maar je kan wel alles van ebay etc bestellen, en dan een topic openen dat er zo weinig goeie motorzaken te vinden zijn, maar dat wordt zo natuurlijk ook in de hand gewerkt.

Ik ga gewoon lekker naar de dealer voor mn bougietjes, ietsje meer betalen en gelijk in mn motor sleutelen.

Krijg ik er ook een lekker bakkie koffie en een gezellig praatje bij voor dat geld ;)
 
Ik ben alleen wel van mening dat je ook de plaatselijk economie moet steunen, en dan bedoel ik niet dat je gelijk overal te veel voor MOET betalen.
Waarom zou je juist de plaatselijke economie moeten stimuleren? Wat voor idee zit daarachter? Bedoel je daarmee echt je eigen dorp/stad of provincie? Waar leg je de grens?

Enne, wat voor merk motor rij je? Welke economie steun je daarmee? Als het geen NL merk is, dan toch hopelijk wel Duits he? Dan blijft het geld nog in Europa.

Maar je kan wel alles van ebay etc bestellen, en dan een topic openen dat er zo weinig goeie motorzaken te vinden zijn, maar dat wordt zo natuurlijk ook in de hand gewerkt.
Juist niet, de goede blijven juist over.

Maarre, jij sleutelt zelf? Je kan toch beter alles aan je motor laten doen? Dán steun je pas de economie? Door zelfsleutelaars blijven er geen motorzaken over.
;)
 
Stelling:
Motorzaken zouden meer verdienen als niemand meer zelf aan zijn motor sleutelt.
Waar of onwaar?
 
Ze zouden NOG meer verdienen als je gewoon een nieuwe motor koopt ipv steeds die ouwe te repareren ;)
 
Stelling:
Motorzaken zouden meer verdienen als niemand meer zelf aan zijn motor sleutelt.
Waar of onwaar?

Niet noodzakelijk, heb al meerdere dealers horen beweren dat ze er net niet mee inzitten dat ze zelf liggen sleutelen aan hun motor.
Kunnen ze ‘t lekker verprutsen en toch nog wegbrengen.
Met de nodige extra kosten voor de prutser, en extra verdiensten voor de dealer.
Heb zo al meerdere sterke verhalen, bij mijn dealer gehoord (en hier gelezen) waar werkzaamheden van kleinere bedragen, verprutst door de eigenaar, door de dealer terug moesten opgelost worden.
Natuurlijk met de bijhorende hogere kosten als het normaal gekost zou hebben, als het van de eerste keer goed gedaan was.

Ben uiteindelijk toch maar zoals gewoonlijk naar de dealer gereden.
Veel meer betaald natuurlijk, maar wel met een gerust gevoel naar huis gereden met een bakje koffie in de maag.

Hoef ik me toch geen zorgen te maken of er iets mis mee is, wanneer ze aankomen, hoe ze aankomen, of het de juiste zijn en dergelijke.
 
Nou zo letterlijk bedoelde ik het niet,

Ik vind het fijn dat hier een goeie motorzaak zit waar ik heen kan met al mijn vragen, en ik koop daar ook veel spulletjes voor de motor, en deze zaak kan natuurlijk alleen blijven bestaan als meerdere mensen ditzelfde doen.

Ik heb echt geen medelijde met zaken die slecht gaan hoor, en vind ook niet dat je daar maatschappelijk voor verantwoordelijk bent.

Maar hier zit een goeie toko (en als ik dit forum goed lees zijn dat er niet zo heel veel :9 )
En wil graag dat deze lang blijft bestaan, daarom koop ik daar wel dingen die ik ook via internet goedkoper kan bestellen,
en laat ik daar soms dingen doen die ik zelf ook kan doen
 
Laatst bewerkt:
Nou zo letterlijk bedoelde ik het niet,

Ik vind het fijn dat hier een goeie motorzaak zit waar ik heen kan met al mijn vragen, en ik koop daar ook veel spulletjes voor de motor, en deze zaak kan natuurlijk alleen blijven bestaan als meerdere mensen ditzelfde doen.

Ik heb echt geen medelijde met zaken die slecht gaan hoor, en vind ook niet dat je daar maatschappelijk voor verantwoordelijk bent.

Maar hier zit een goeie toko (en als ik dit forum goed lees zijn dat er niet zo heel veel :9 )
En wil graag dat deze lang blijft bestaan, daarom koop ik daar wel dingen die ik ook via internet goedkoper kan bestellen,
en laat ik daar soms dingen doen die ik zelf ook kan doen
Je kan ook zelf sleutelen en hem af en toe een tientje geven.
;)
 
Tja er blijven altijd zelfsleutelaars die maar wat aan prutsen. En dan verkloten ze het soms goed.

Ik heb mijn motor ook weleens weg gebracht voor een verplichte modificatie en een keer voor een reparatie waar ik zelf geen tijd voor had. En beide keren heb ik fouten van hun na terugkomst moeten corrigeren. En dan praten we over een grote suzuki/ducati dealer en ook nog suzuki dealer van het jaar. :@ Ik noem geen namen, want hij heeft het momenteel al zo moeilijk :)

De economie steunen geloof ik toch al niet in, aangezien de regering daar het minst voor doet.


Dus gewoon je NGK iridium bougietjes kopen in de UK via ebay en er zelf in frotten. Hou je drie tankbeurten in je zak. En zelfs vijf ivm ze te laten vervangen door een dealer.
 
Laatst bewerkt:
Laat gaan. Ik ga er echt niet meer op in en maak me er ook niet druk om.

Weet je wat? Je hebt gelijk! Laat ze er maar vanuit gaan dat iedere detaillist stinkend rijk wordt, alles 5 tot 30 keer over de kop gaat en de apparatuur niks kost. Ga me er niet meer mee bezig houden.
 
Bladiebladieblablabla.......


Als ik geld in mijn zak kan houden en zaken ook goed voor elkaar krijg dan doe ik het gewoon lekker zelf.
In mijn auto zitten 8 bougies van maar een paar eurie per stuk.
Is geen moeilijke klus om ze te vervangen alleen tijdrovend omdat je nogal wat los en vast moet schroeven.
Ten eerste zijn bougies waar ik bij de groothandel zelf nog geen eens 3 euro per stuk voor betaal bij de dealer ineens 14 euro of erger per stuk (!) en voor 90 euro per uur doe ik het schroeven zelf wel.

Maar daar ging dit topic helemaal niet over, daar hebben we al genoeg topics mee gevuld, het ging er om wie de 'minste' marge pakte.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan