Je grootste blunder op de motor

Iemand zei ooit tegen mij: Er zijn twee soorten mensen, diegenen die zijn motor heeft laten vallen en diegenen waarbij dit nog moet gebeuren.
Dit zou mij absoluut niet overkomen aangezien ik altijd voorzichtig ben zei ik.

paar uur later de motor op de paddock gezet voor wat onderhoud. Druk aan het poetsen geweest en extra veel aandacht gegeven. Eindelijk, ik was klaar en hij stond te stralen in de zon. Motor van de paddock af en BAM.... standaard niet meer uitgeklapt nadat ik deze driftig aan het schoonmaken was....8)7

Ondertussen een jaar geleden maar voelt als de dag van gister. *heb dit nooit verteld aan de persoon die mij vertelde over de verschillende mensen:+*
 
Iemand zei ooit tegen mij: Er zijn twee soorten mensen, diegenen die zijn motor heeft laten vallen en diegenen waarbij dit nog moet gebeuren.
Dit zou mij absoluut niet overkomen aangezien ik altijd voorzichtig ben zei ik.

paar uur later de motor op de paddock gezet voor wat onderhoud. Druk aan het poetsen geweest en extra veel aandacht gegeven. Eindelijk, ik was klaar en hij stond te stralen in de zon. Motor van de paddock af en BAM.... standaard niet meer uitgeklapt nadat ik deze driftig aan het schoonmaken was....8)7

Ondertussen een jaar geleden maar voelt als de dag van gister. *heb dit nooit verteld aan de persoon die mij vertelde over de verschillende mensen:+*
standaard vergeten uit te zetten klinkt bekend 8-)
 
Gelukkig ben ik niet de enige met blunders;
- motor op zijstandaard maar deze klapt weer in, bleek niet helemaal uitgeklapt te zijn
- motor omhoog gekrikt voorwiel en achterwiel eruit, zwaartepunt is verlegd en motor valt om.
- stoppen en voet glijd (2x) weg val bijna om met motor en al, laatste keer hield mijn buurman die naast mij stond mij tegen.
 
Nog een mooi Annekedote:

Op school had ik leuk contact met een kleine blondine. Ze nodigde me uit om over een week naar de camping in Noordwijkerhout te komen. Prima idee, dus ik op de XL350R (Heb 'm nog steeds!) naar Noordwijkerhout.

Ze bleek ook een zusje te hebben. Twee jaar jonger, net zo klein en blond, maar een stuk uitdagender. Binnen 10 minuten had ze me versierd. Het werd een hele leuke dag, lekker weer, zon, zee, strand, en veel geflikflooi. De relatie tussen beide zussen stond op scherp, maar ja, liefde is niet te sturen.

Aan het einde van de dag werd het tijd om te gaan. Ik zet de choke en het contact aan, en trap de motor aan. Maar na 10x kicken nog steeds niets. Ik ga er nog eens goed voor staan, en kick nog eens 10x. En nog eens. Inmiddels loop ik rood aan, en doe ik mijn motorjas weer open, en m'n helm weer af.

Inmiddels merk ik dat mijn nieuwe liefde me met een nogal gemeen glimlachje aan zit te kijken.
Ineens ligt ze dubbel van het lachen, en zet de dodemansknop op "ON".

We zijn nu 23 jaar later nog steeds samen gelukkig!
(En met m'n schoonzusje is het ook helemaal goed gekomen)
Maar wie van de twee was nu Anneke? :+
 
Ik heb nog een hoop te blunderen als ik dit hier zo lees, in mijn 10 jarige motor carriere nog steeds niet neergelegd (klop ik even af).

Ben ik trouwens de enige klootzak die regelmatig bij vrienden die kill-switch omzet tijden een tussenstop?
Gewoon omdat het kan...

eigen blunder. Rijden door de eifel gaat mijn motormaat achter me onderuit in een bocht met veel zand/grint, ik zie het in mijn spiegels gebeuren en schrik me de pleuris. Omdat de weg vrij smal was, dacht ik te keren door snel de eerste weg die ik zie in te slaan, om daarna achteruit terug te kunnen steken de weg op.
Blijkt dat dit 1e weggetje bij nader inzien een smal pad was, wat sterk naar beneden af liep, kreeg de motor alleen met veel vloeken & zweten weer terug achteruit de weg op. Sindsdien kijk ik iets beter naar hoe vlak de plekken zijn die ik wil gebruiken om te keren.

Oh. met de motormaat, behalve wat kapschade, gelukkig niets mis.
 
In italie een verkeerde afslag nemen en niet meer kunnen draaien dus 2x door de beek rijden met een fireblade.

10352887_780724431967310_8020011736557461896_n.jpg
 
Onderuit gegaan bij stoplicht toen ik rechtsaf sloeg op weg naar een tourrit, paar honderd meter van mijn huis. Na monteren nieuwe achterband tijdje niet gereden en totaal vergeten dat die band nog moest worden ingereden. Daar lag ik dus gestrekt naast de motor, mooi onderuit geslierd. Wonder boven wonder geen schade aan de kuip. Wel voetsteun afgebroken, stuurgewicht/remhendel beschadigd, krassen op een uitlaatbocht en afgeknakte richtingaanwijzer.
 
Ik heb nog een hoop te blunderen als ik dit hier zo lees, in mijn 10 jarige motor carriere nog steeds niet neergelegd (klop ik even af).

Ben ik trouwens de enige klootzak die regelmatig bij vrienden die kill-switch omzet tijden een tussenstop?
Gewoon omdat het kan...

eigen blunder. Rijden door de eifel gaat mijn motormaat achter me onderuit in een bocht met veel zand/grint, ik zie het in mijn spiegels gebeuren en schrik me de pleuris. Omdat de weg vrij smal was, dacht ik te keren door snel de eerste weg die ik zie in te slaan, om daarna achteruit terug te kunnen steken de weg op.
Blijkt dat dit 1e weggetje bij nader inzien een smal pad was, wat sterk naar beneden af liep, kreeg de motor alleen met veel vloeken & zweten weer terug achteruit de weg op. Sindsdien kijk ik iets beter naar hoe vlak de plekken zijn die ik wil gebruiken om te keren.

Oh. met de motormaat, behalve wat kapschade, gelukkig niets mis.
Ooit eens met een maat aan het rijden ,we staan beide naast elkaar voor het stoplicht,ik zeg tegen hem sprintje trekken?,wedden dat mijn XT500 veel harder optrekt dan die Ducati 900ss van je,dat red je nooit zegt hij nog en ging er ff voor zitten,vlak nadat het licht op groen springt zet ik zijn dodemansknop om,
dus eer hij hem weer gestart had was ik al weg })
 
ivm met die killswitch vraag ik me af waarom niet meer zoals bij de MT09 deze deel uitmaakt van de startknop. Zou veel nodeloos gevloek vermijden.
 
ivm met die killswitch vraag ik me af waarom niet meer zoals bij de MT09 deze deel uitmaakt van de startknop. Zou veel nodeloos gevloek vermijden.
790 heeft hetzelfde idee hoor, maar het merendeel van de motoren heeft dat volgens mij niet.

Heb laatst nog mijn tanktas op het tankstation laten liggen. Gelukkig kwam ik er na 500 meter achter voordat ik bij een rotonde was. Dus omgekeerd en hij lag er gelukkig nog. Doe ik voorlopig geen 2de keer meer :+
 
ivm met die killswitch vraag ik me af waarom niet meer zoals bij de MT09 deze deel uitmaakt van de startknop. Zou veel nodeloos gevloek vermijden.

Veel Yamaha's hebben dat tegenwoordig, andere merken misschien ook maar dat weet ik niet. Kan een hoop gekloot voorkomen inderdaad
 
motor omhoog gekrikt voorwiel en achterwiel eruit, zwaartepunt is verlegd en motor valt om.

Die heb ik ook wel eens gehad, opgekrikt, voorwiel eruit, en bij het terugplaatsen van het wiel de motor zelf laten omdonderen. Te lui om de remklauwen los te halen, dus ik dacht ik krijg het er zo wel weer tussen. Beetje wrikken om de schijven tussen de blokken te krijgen, en daar ging het hele spul
 
In italie een verkeerde afslag nemen en niet meer kunnen draaien dus 2x door de beek rijden met een fireblade.

Bekijk bijlage 1510559

Sterk verhaal, maar als ik dat pad en die bestrating zie. Wat voor draaicirkel heb je dan met zo'n blade?
Daar kun je een auto keren. :+

Eigen blunder dan maar. Met een groepje rijden en een beetje zo'n blunder als @MotorZeeRob maakte.
Dikke laarzen met veters aan op mijn GL1500. Rijd ik voorop in een groepje en moeten we stoppen bij een verkeerslicht.
Blijft mijn veter hangen aan het stepje en maakt het hele gevaarte slagzij en lig je daar op je kant. -O-
Hele dag hilariteit gegarandeerd.
 
Paar weken terug nog, mijn gloednieuwe motor met nog geen 1500km op de teller, schijfremslot vergeten...
Na een ritje nog even buiten laten staan om af te koelen, schijfremslot er op, deed ik met mijn vorige motor nooit maar ja, nieuwe motor dus ben je toch wat zuiniger op. Uurtje later duw ik de motor de garage in, hoor een harde knak gevolgd door het alarm van het schijfremslot... Hele hoek uit het spatbord gebroken :o
 
Onderuit gegaan bij stoplicht toen ik rechtsaf sloeg op weg naar een tourrit, paar honderd meter van mijn huis. Na monteren nieuwe achterband tijdje niet gereden en totaal vergeten dat die band nog moest worden ingereden. Daar lag ik dus gestrekt naast de motor, mooi onderuit geslierd. Wonder boven wonder geen schade aan de kuip. Wel voetsteun afgebroken, stuurgewicht/remhendel beschadigd, krassen op een uitlaatbocht en afgeknakte richtingaanwijzer.

Bekend verhaal. Jaren geleden mijn eerste rit na de winter na 50 meter in de eerste bocht over het voorwiel weg gegleden. Oh ja, nieuwe bandjes. Buurtjes die verschrikt naar buiten rennen. Kuipschade. Balen. Buurman gevraagd te helpen met overeind zetten en m'n rit toch maar gewoon gereden met 1 knipperlicht minder.
 
De allergrootste blunder uit mijn afgelopen 30 jaar zijnde motorcarriere is ene die ik niet snel meer vergeet.
Inmiddels alweer een dikke 20 jaar geleden maar was er toen behoorlijk ziek van.
Het was op een droge dag waarbij ik met mijn BMW K1 naar de dealer reed om die in te ruilen op een andere nieuwe BMW.
Had het idee om op voorhand nog even af te tanken en dat tankstation was op hemelsbreed 300 meter afstand van de betreffende dealer.

Na afgetankt te hebben en betaald starte ik mijn motorfiets en moest een scherpe bocht naar links maken om het tankstation te kunnen verlaten.
Komt er van rechts plots een vrouw in haar auto aangereden die het tankstation op wilde draaien.
Ze kwam wat ongelukkig aanrijden waardoor ik dacht dat ze mij niet gezien zou kunnen hebben.
Ik reed stapvoets op dat moment en kneep iets te ferm mijn voorrem in.
Nooit doen dus in een bocht en al helemaal niet met zo’n dikke zware 1000.
Ging ik potdomme mooi onderuit en lag toen ook nog eens onder die motorfiets zonder er makkelijk vanonder uit te kruipen.
Mevrouw stopt doodleuk haar auto en komt met een verschrikt gezicht aanlopen.
Of zij mij van dienst kon zijn.......
Ik dacht echt: opzouten ouwe taart want je hebt al genoeg gedaan.
De jongeman van het tankstation heeft me geholpen de motorfiets op te tillen zodat er ruimte was om eronder vandaan te komen.
Daarna naar de dealer gereden en daar het voorval eerlijk verteld.
Was er behoorlijk zuur van want moest door de kuipschade extra centen bijbetalen want de afspraak was om bij de inruil de motorfiets schadevrij in te ruilen.
Dit soort dingen gebeuren mij nimmer meer kan ik vertellen.
 
Sterk verhaal, maar als ik dat pad en die bestrating zie. Wat voor draaicirkel heb je dan met zo'n blade?
Daar kun je een auto keren. :+

Eigen blunder dan maar. Met een groepje rijden en een beetje zo'n blunder als @MotorZeeRob maakte.
Dikke laarzen met veters aan op mijn GL1500. Rijd ik voorop in een groepje en moeten we stoppen bij een verkeerslicht.
Blijft mijn veter hangen aan het stepje en maakt het hele gevaarte slagzij en lig je daar op je kant. -O-
Hele dag hilariteit gegarandeerd.

wat je niet ziet is dat ik een verkeerde afslag nam met mijn vriendin achterop en dit pad werd direct zulke keien en ging heel fors omlaag. Ik had het niet verwacht en mijn fireblade ging ook al snel door zijn vering heen. Ik kon nog net op tijd stoppen voor dit water, waarna mijn vriendin is afgestapt en ik niet de motor achteruit de berg op het smalle pad kon duwen en dus door dit water heen moest en daar kon draaien en nogmaals erdoorheen moest.

Op de terugweg heeft mijn vriendin dus maar een foto gemaakt:p.

Het veter probleem heb ik ooit eens op een brommer gehad in het bos, maar dat is al heel lang geleden;)
 
Ik heb er ook nog wel een met tanken met mijn Honda Shadow. Ben gezegend met korte armen en benen, maar tanken is makkelijker als je op de motor zit, dus kort langs de pomp om niet af te hoeven stappen. Leun naar de pomp toe om het stepje uit te zetten, shit te dichtbij, wel glad die benzinedichte vloer met benzine/diesel erop, boem, vast tussen de motor en de pomp. Wel zwaar zo'n Shadow als je been vast zit.

Ook nog een keer met de Vstrom trouwens, getankt in de winter bij mijn vriendin om de hoek. Kom ik er net voor de snelweg achter dat de rits van mijn rechterpijp nog niet dicht zit. Ff zijweggetje in, leun naar rechts, rits dicht, kom terug overeind, toen was er al geen houden meer aan. Volle tank, motor die eigenlijk een beetje hoog is, jammer joh! Kon hem alleen nog maar voorzichtig neerleggen. Met de bewoner van het huis tegenover de motor weer overeind gezet, want volle topkoffer, dik ingepakt en net mijn "nieuwe" motor neergelegd.
 
tanken is makkelijker als je op de motor zit
Mijn Vulcan 800 had de tankdop iets rechts van het midden zitten. Die was juist beter vol te krijgen op de zijstandaard. Bij de meeste motoren zit 'ie in het midden waardoor erop blijven zitten gewoon een liter ofzo scheelt met op de zijstandaard. Vond dat eigenlijk wel handig bij de Vulcan. Ook geen gezeur van pompbediendes die dat maar gevaarlijk vinden als je erop blijft zitten.
 
Met mijn 1.60 is een motor al best wel snel een beetje aan de hoge kant, daarom rij ik zelf ook een mooie lage chopper. Nu was er echter een maand of twee geleden een mooi weekend, en ik kon zelf niet rijden omdat ik mijn zadels opnieuw werden bekleed. Daarom maar even met @Bart_T mee achterop. Halverwege even gewisseld zodat ik ook even een stukje kon rijden. Het rijden ging lekker, ik voelde eigenlijk vrij weinig van het feit dat Bart achterop zat, maar toen kwam het afstappen om weer terug te wisselen. Eerst Bart eraf, en daarna ik. Jiffy uit (dacht ik) en afstappen maar. Probleem was alleen dat de jiffy niet goed uit was, of ergens onderweg weer ingeklapt was. Ik kan maar net met m'n tenen bij de grond op die motor dus tegen de tijd dat ik door had dat de jiffy ingeklapt was, ging ik met motor en al neer. Handkappen beschadigd en verbogen, en het schakelpedaal verbogen. Vooral dat laatste was nogal vervelend, want we kregen deze ook met geen mogelijkheid meer terug gebogen. Uiteindelijk toch in z'n 2 gekregen. Bart op de motor in z'n 2 naar huis, en ik maar even m'n vader gebeld om me op te halen. Gelukkig kon alles weer redelijk hersteld worden in de garage met het nodige buigwerk, maar dit ga ik nog wel een tijdje horen thuis ben ik bang.
 
Terug
Bovenaan Onderaan