Kentekenbewijs wordt kentekencard

Het lijkt mij een kleine verbetering.
De hele rompslomp blijft echter.
Toch weer een formuliertje, een vrijwaring, code, etc

En in NL wordt toch online in een database gekeken hoe of wat. Verzekeringspapieren vragen is al overbodig, staat gewoon online.

wel fijn dat het een kleiner pasje is, ipv een papieren stapeltje.
Nu hoef ik maar 8 extra pasjes is de portomonnee te doen, voor het geval ik eens wil gaan rijden.
 
Jawel hoor, een rijbewijs is een legitimatiebewijs, het geeft namelijk aan wat je bent, bevoegd om van een bepaald rijtuig gebruik te maken. :P
Het hangt af voor welk doel.

Op de site van overheid zelf, staat een geldig rbw ok is tbv de identificatieplicht op straat.

Bij de sociale zekerheid telt het echter niet!
Hieronder vindt u een opsomming van geldige identiteitsbewijzen. Uiteraard mag het identiteitsbewijs niet verlopen zijn. Wettelijk is bepaald dat voor sociale zekerheidsorganisaties als UWV een rijbewijs géén geldig identiteitsbewijs is omdat het niet de nationaliteit en verblijfstatus van de houder vermeldt.
 
Het lijkt mij een kleine verbetering.
De hele rompslomp blijft echter.
Toch weer een formuliertje, een vrijwaring, code, etc

En in NL wordt toch online in een database gekeken hoe of wat. Verzekeringspapieren vragen is al overbodig, staat gewoon online.

wel fijn dat het een kleiner pasje is, ipv een papieren stapeltje.
Nu hoef ik maar 8 extra pasjes is de portomonnee te doen, voor het geval ik eens wil gaan rijden.

8 pasjes?

Ik heb er nu gewoon 2, rijbewijs en pinpas en daarnaast nog kentekenpapieren. Meer heb je ook niet nodig(nja, groene kaart van de verzekering moet in principe ook maar die laat ik vaak thuis).

De hele rompslomp snap ik inderdaad weer niet, waarom uberhaupt nog een pasje voor het voertuig geven? Tegenwoordig kan ik mijn voertuigregistraties op DigID terugvinden, dat systeem lijkt me in principe meer dan geschikt voor het overschrijven.

Bij verkoop even inloggen met SMS code en overschrijven, per post de vrijwaring ontvangen.

Maarja, de overheid is niet de beste instantie als het op efficient werken aankomt :')
 
Het hangt af voor welk doel.

Op de site van overheid zelf, staat een geldig rbw ok is tbv de identificatieplicht op straat.

Bij de sociale zekerheid telt het echter niet!


Dat klopt, maar een rijbewijs is dan ook geen officieel identiteitsbewijs. Daarom wordt het voor veel zaken niet geacepteerd om je mee te identificeren.

Maar andersom, volgens mij mag je ook volgens de wet niet op straat komen zonder je te kunnen identificeren (identificatieplicht).
Als je dat door trekt legitimeer je je zelf om op straat te mogen lopen door het bij je hebben van een identeitsbewijs of rijbewijs, dus als bijvoorbeeld de politie je vraagt om je te legitimeren, is dat nog niet perse verkeerd uitgedrukt, vanwege de identificatieplicht. :+
 
Laatst bewerkt:
Een kentekenpas.
Een rijbewijspas.
Een id kaart.
Een tankpas.
Een creditcard.
Een verzekerings pas. (ziektekosten)
Een bankpas.
Een ANWB pas.
Een bedrijfstoegangspas.

En noem maar op.
Handig mee te nemen, maat het wordt zo wel een hele stapel.

ID kaart en rijbewijs hoeven niet beide mee, zolang je binnen NL blijft. Dan is je rijbewijs ook voldoende. Maar dat ene pasje dat niet mee hoeft, wordt ruimschoots overtroffen door andere pasjes ;(

Ondertussen heb ik drie bedrijfstoegangpassen, daarnaast nog (naast wat niet al genoemd is):
Een NS Business card (zakelijk)
Een OV chipkaart (privé)
Een fitness toegangskaart
Aantal bonus/spaarkaarten van winkels/tankstations (AH, Texaco, BP, Airmiles, Gamma)
Een Makro pas
Een Hanos pas

Ok, niet alles hoeft altijd mee. Maar je zal net zien dat de pasjes die je thuislaat, je net nodig zal hebben :+
 
Laatst bewerkt:
8 pasjes?

Ik heb er nu gewoon 2, rijbewijs en pinpas en daarnaast nog kentekenpapieren. Meer heb je ook niet nodig(nja, groene kaart van de verzekering moet in principe ook maar die laat ik vaak thuis).

De hele rompslomp snap ik inderdaad weer niet, waarom uberhaupt nog een pasje voor het voertuig geven? Tegenwoordig kan ik mijn voertuigregistraties op DigID terugvinden, dat systeem lijkt me in principe meer dan geschikt voor het overschrijven.

Bij verkoop even inloggen met SMS code en overschrijven, per post de vrijwaring ontvangen.

Maarja, de overheid is niet de beste instantie als het op efficient werken aankomt :')
7 motoren, 2 auto´s.

9 pasjes van rdw dus :+
 
De redenatie vind ik gezocht. Lastige procedure met overschrijven, minstens drie dagen zonder kenteken. En dit gaat vast niet goedkoper worden, of heeft de overheid die pasjesfabriek gratis gekregen?
Waarom een pasje? de te naam gestelde staat toch al in een database? waarom moet ik een dingetje mee? Geef die agent een smartphone.
 
Handig zo pasje ik vind de rijbewijs pas ook veel handiger dan het papiertje. Ik neem nu nooit mijn papieren mee omdat deze dan in de kreukel raken of nat door de regen of zweet. Ik neem alleen een rijbewijs en pinpas mee, en mijn telefoon als het een pasje is wil ik deze wel meenemen( verzekeringspas is onzin in het ziekenhuis zien ze gelijk waar je verzekerd bent en al zien ze dat niet helpen doen ze toch wel).
 
Bedrijfstoegangspas? Is de receptioniste stuk ofzo

:')

Alle bedrijven waar ik de laatste tijd geweest ben hebben de medewerkers pasjes, de bezoekers krijgen tijdelijke/dag pasjes. Die zijn nodig om door de poortjes te komen, deuren te openen of om als medewerker toegang tot de parkeerplaats te krijgen.
Wel zijn het dan allemaal grote bedrijven met minstens 1000 medewerkers, in de meeste gevallen gaat het over de 4000-5000 medewerkers in heel NL. Jij denkt dat de receptionisten iedereen kennen en dus weet wanneer iemand niet zomaar door mag lopen? :+
 
Laatst bewerkt:
ID kaart en rijbewijs hoeven niet beide mee, zolang je binnen NL blijft. Dan is je rijbewijs ook voldoende. Maar dat ene pasje dat niet mee hoeft, wordt ruimschoots overtroffen door andere pasjes ;(

+

Ik kom bij instanties waar een rijbewijs niet geaccepteerd wordt als legitimatie.
Dus ik moet ook een id kaart hebben en omdat ik met de auto ben ...............
 
:')

Alle bedrijven waar ik de laatste tijd geweest ben hebben de medewerkers pasjes, de bezoekers krijgen tijdelijke/dag pasjes. Die zijn nodig om door de poortjes te komen, deuren te openen of om als medewerker toegang tot de parkeerplaats te krijgen.
Wel zijn het dan allemaal grote bedrijven met minstens 1000 medewerkers, in de meeste gevallen gaat het over de 4000-5000 medewerkers in heel NL. Jij denkt dat de receptionisten iedereen kennen en dus weet wanneer iemand niet zomaar door mag lopen? :+

Inderdaad.
 
Handig zo pasje ik vind de rijbewijs pas ook veel handiger dan het papiertje. Ik neem nu nooit mijn papieren mee omdat deze dan in de kreukel raken of nat door de regen of zweet. Ik neem alleen een rijbewijs en pinpas mee, en mijn telefoon als het een pasje is wil ik deze wel meenemen( verzekeringspas is onzin in het ziekenhuis zien ze gelijk waar je verzekerd bent en al zien ze dat niet helpen doen ze toch wel).

Als ik mij niet kan legitimeren, of niet aangemeld ben, kom ik niet binnen.
Beveiliger m/v praat ook als jij.
 
8 pasjes?

Ik heb er nu gewoon 2, rijbewijs en pinpas en daarnaast nog kentekenpapieren. Meer heb je ook niet nodig(nja, groene kaart van de verzekering moet in principe ook maar die laat ik vaak thuis).


Maarja, de overheid is niet de beste instantie als het op efficient werken aankomt :')
De groene kaart hoefde nooit mee binnen Nl. Die was alleen verplicht in het buitenland!
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Gelukkig krijg je dat pasje pas bij overschrijven, was al bang dat ik de originele papieren van mijn 40 jaar oude autootje zou moeten inleveren...
 
:')

Alle bedrijven waar ik de laatste tijd geweest ben hebben de medewerkers pasjes, de bezoekers krijgen tijdelijke/dag pasjes. Die zijn nodig om door de poortjes te komen, deuren te openen of om als medewerker toegang tot de parkeerplaats te krijgen.
Wel zijn het dan allemaal grote bedrijven met minstens 1000 medewerkers, in de meeste gevallen gaat het over de 4000-5000 medewerkers in heel NL. Jij denkt dat de receptionisten iedereen kennen en dus weet wanneer iemand niet zomaar door mag lopen? :+
Ik ken het systeem wel beetje onpersoonlijk maar het werkt wel goed, zijn meestal ook de bedrijven waar je zelf je koffie moet gaan halen of geen eigen kamer hebt heel jammer is dat maar wel te begrijpen
 
De kosten schijnen hetzelfde te blijven als 'ouderwets overschrijven'....
Ja voor hoelang? 1 jaar?
Zal dadelijk wel net zo achterlijk duur worden als een id-kaart/paspoort.
Wordt lekker zo voor de handelaars onder ons... (zonder rdw inschrijving)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan