Maar dat gebeurt volgens mij alleen nog maar met HD, versnellingsbak 1937.
je knietje moet (straks) aan de grond
als ik voor een stoplicht sta met mijn auto heb ik mijn voet ook op de rem waarom mag dat met een motor niet??
Als jij nog steeds je poot niet op het stepje hebt tegen de tijd dat je moet schakelen dan moet je nog maar eens wat lessen gaan nemen.Er is mij bij rijles verteld dat dat was om te kunnen schakelen. Het was ook de bedoeling om meteen bij optrekken door te schakelen naar z'n twee.
Ik zet tegenwoordig beide voeten op de grond. Als ik op een helling sta alleen links (rechts achterrem, vind ik handiger dan voorrem en gasgeven combineren).
Als ik optrek kan ik doortrekken tot 50km/u of zo in z'n één dus heb ik alle tijd om mijn voet weer op de steun te zetten.
Maar bij rijles moest links op de steun blijven. ... en dat doe je dan maar.
Tom
1. Voordeel van naar rechts vallen is?(meestal zit hier ook nog een uitlaat)mijn instructeur had de volgende argumenten:
1 als je valt, val je naar rechts
2 je tegenliggers rijden niet over je tenen
3 bij een aanrijding van achteren rolt/valt je motor dan naar rechts en niet voor de tegenliggers
bij een helling mocht ik juist wel met links uitstappen om met rechts de rem vast te houden. Dit heb ik ook met mijn examen een keer gedaan, geen commentaar.
ik zet mijn linkervoet op de grond, en had bij het examen als commentaar gekregen dat ik moest leren om mijn rechtervoet op de grond te zetten?? :S
Vraag maar eens aan een technicus hoe goed het voor je versnellingsbak is om druk op de versnellingspook te blijven uitoefenen tijdens het rijden.Zoals al gezegd heeft het o.a. te maken met het uit de versnelling kunnen schieten. Alleen in de bergen hou ik rechts op de rem en zet ik links aan de grond, tenzij het erg schuin naar links afloopt natuurlijk
Op het CBR wordt hierover niets verplicht. Diegene die examen nieuwe stijl hebben gedaan, hebben het (als het goed is) beide geleerd. Je moet dan nl. uit een spreekwoordelijk parkeervakje wegrijden, d.w.z. direct de rijbaan op draaien. Ga je links af, zet je links op de grond zodat je de motor met je rechter knie direct in kunt schuinen. Moet je rechts af, dan zet je rechts op grond om de motor direct naar rechts in te kunnen schuinen...
In the dutch...mountains!! wat een onzin pan.Veel slimmer is het om je linkerpoot aan de grond te zetten vooral in de bergen, dan blijf je met je rechtervoet op de achterrem staan, is ook makkelijker met gas geven en wegrijden op een helling.
Nog nooit in de grote stad gereden met al die fijne bruggetjes?In the dutch...mountains!! wat een onzin pan.
ps. ik blijf als het kan in 'surplace'heeft de koekblikker achter je nog iets om naar uit te kijken..