moeten vrouwen zich meer bewijzen op de motor?

moeten vrouwen zich meer bewijzen dan mannen op de motor?

  • ja, het is waar

    Stemmen: 20 10,0%
  • nee, onzin

    Stemmen: 96 47,8%
  • vrouwen en motors zijn altijd goed :-)

    Stemmen: 36 17,9%
  • hoe minder vrouwen op de weg hoe beter

    Stemmen: 49 24,4%

  • Totaal aantal stemmers
    201
mijn vriendin lest ook( donderdag examen)maar ik merk dat zij niet zo snel kan beslissen bij verkeerssituaties en zich nog wel eens vergist in een bocht.
nu is het nog in de auto maar als het met motorijden ook zo is,hou ik mijn hart vast.


ik zeg niet dat alle vrouwen dit hebben maar mijne wel
 
heb ff bijgelezen en het komt er dus op neer dat ik niet kan rijden (motor of auto) omdat ik een vrouw ben

Vooral blijven denken, kun je ten alle tijden een zondebok vinden voor je eigen f*ckups

(terwijl ik tijdens mijn lessen dus geen commentaar krijg...)

en je instructeur is dus een vrouw?
als het een man was zou die je namelijk constant kleineren, toch?
 
Vooral blijven denken, kun je ten alle tijden een zondebok vinden voor je eigen f*ckupsen je instructeur is dus een vrouw?
als het een man was zou die je namelijk constant kleineren, toch?

Nou je het zegt: mijn instructeur was soms inderdaad een botte lul. Werd op de snelweg van twee kanten (de zijkanten) genomen door bmw koekblikken en ik ben er maar tussendoor gegaan. Kon meneer niet zo waarderen. Of ik levensmoe was en of ik problemen had thuis en blabla. |(

Maar goed, het was altijd nog beter dan een instructeur die helemaal niets zegt en je maar laat aanmodderen waardoor je niet weet hoe je dat achtje dan WEL moet doen. :X

Rijlessen en examens zijn gewoon zwaar frusterend af en toe. Thank god dat ik nu geen stemmen meer hoor in mijn helm ;)

en morgen in het bezit kom van een fazer *O*
 
vrouwen zijn natuurlijk minder sterk en hebben slechtere reactietijd, concentratievermogen en langzamere reflexen.

(Kijk maar naar de formule 1, superbike etc.. geen vrouw in te bekennen)


Vrouwen hoeven zich niet 'meer' te bewijzen dan mannen maar omdat julie lichamelijk en geestelijk achtergesteld zijn aan ons kwa vaardigheden die je nodig hebt om te kunnen motorrijden, moeten julie beter je best doen om aan de norm te voldoen.


Je zou kunnen pleiten voor een lichtere moeilijkheidsgraad bij het motorexamen voor vrouwen... maar dat zou niet echt een ge-emancipeerde maatregel zijn, wat julie claimen zo graag te willen zijn.

Echter als er voordeel uit te halen valt (zoals zwangerschapsverlof, of 3 sets minder te hoeven tennissen dan mannen, maar wel hetzelfde prijzengeld willen beuren!!) dan hoor ik julie niet piepen over gelijke behandeling.

dus mischien kan je vragen bij het CBR of ze je wat zachter behandelen omdat je een vrouw bent.

Dit was mijn betoog,

mvg!

goh. is ie nou toch gebanned ....

_O-


:+
 
Vooral blijven denken, kun je ten alle tijden een zondebok vinden voor je eigen f*ckupsen je instructeur is dus een vrouw?
als het een man was zou die je namelijk constant kleineren, toch?

nou mijn mannelijke instructeur heeft dus nergens last van... en waar haal je het toch vandaan dat ik de ene stomme fout na de andere schijn te maken?? is dat misschien je eigen ervaring??
denk je dat ik totaal geen zelf-reflectie heb??? of mezelf zo onwijs geweldig vind (zoals sommige posters hier) dat ik denk dat ik geen fouten kan maken???
 
nou mijn mannelijke instructeur heeft dus nergens last van...

voor €45 per uur hou ik ook m'n kop wel als ik daar nog 20 uur geld van kan trekken


en waar haal je het toch vandaan dat ik de ene stomme fout na de andere schijn te maken?? is dat misschien je eigen ervaring??

Ik ben een man, ik maak geen fouten
ten tweede blijf ik niet leuren met zelfmedelijden over 'zogenaamde' fysieke
vooroordelen

denk je dat ik totaal geen zelf-reflectie heb??? of mezelf zo onwijs geweldig vind (zoals sommige posters hier) dat ik denk dat ik geen fouten kan maken???

B| nou,...
gisteren dan voor de 2e keer gezakt voor mijn avd... en ja ik vind wel dat ik me extra moet bewijzen...
ik ben totaal niet onzeker op de weg (rij zo'n 25000 km /j en heb al 22 jaar mijn rijbewijs) zie alles zonder dat ik steeds overdreven met mijn hoofd hoef te draaien, weet dat een fietser niet uit de lucht kan komen vallen op een leeg fietspad dat ik over moet steken en ik weet ook dat wanneer ik op een weg al 3 km niemand heb ingehaald die persoon ook niet opeens rechts naast me kan kruipen...
vind het dan ook errug overbodig om te kijken, denk daar niet eens aan!!


teveel zelfreflectie, narcisme en een slechte omgang met kritiek komen al duidelijk
naar voren

jij vind dit, jij vind dat,...
en als het niet eindigt zoals jij alles beoordeelt, schuif je het op iets waar
niemand jou de schuld van kan geven

dat jij jezelf meer moet bewijzen klopt, maar niet omdat je een vrouw bent
maar gewoon omdat je net als vele van ons beter je best moet doen om 'de standaard'
te bereiken
 
vrouwen achter het stuur :] bloed aan de muur |( zo is het en niet anders


_O- _O- _O-

full
 
voor €45 per uur hou ik ook m'n kop wel als ik daar nog 20 uur geld van kan trekkenIk ben een man, ik maak geen fouten
ten tweede blijf ik niet leuren met zelfmedelijden over 'zogenaamde' fysieke
vooroordelenB| nou,...teveel zelfreflectie, narcisme en een slechte omgang met kritiek komen al duidelijk
naar voren

jij vind dit, jij vind dat,...
en als het niet eindigt zoals jij alles beoordeelt, schuif je het op iets waar
niemand jou de schuld van kan geven

dat jij jezelf meer moet bewijzen klopt, maar niet omdat je een vrouw bent
maar gewoon omdat je net als vele van ons beter je best moet doen om 'de standaard'
te bereiken


tuurlijk... je hebt gelijk!!!

mag ik een euro???
 
en mannen zeggen als ze gezakt zijn gewoon dat de examinator een boerelul was

....en vrouwen beginnen zoals gewoonlijk het slachtoffer te spelen :Y
})
hier ben ik het wel mee eens denk ik. vaak worden vrouwen door mannen juist voorgetrokken van oe tis een vrouw.
of misschien heeft de examinator wel zoiets van waaaa lekker wijf, rijdt wel goed, maar straks krijgt ze ongeluk, wil ik niet op mn geweten hebben,dus zakken die handel
 
Gaaaffff *O*
Vooral voor de surfschool ?
Doe mijn maatje maar de groeten als je hem ziet ;)

have funn

yep voor de surfschool met nog een paar andere mensen van de duikvereniging. Altijd leuk daar met die mannen die de parkeerplaats op komen rijden in het donker en als ze ons zien weer wegrijden. :P
 
tuurlijk... je hebt gelijk!!!

mag ik een euro???


:W
Ga d'r maar voor werken, moeten mannen ook

hier ben ik het wel mee eens denk ik. vaak worden vrouwen door mannen juist voorgetrokken van oe tis een vrouw.
of misschien heeft de examinator wel zoiets van waaaa lekker wijf, rijdt wel goed, maar straks krijgt ze ongeluk, wil ik niet op mn geweten hebben,dus zakken die handel

wat denk je als die gasten het zoveelste GTI-petje voor hun neus krijgen?
denk je dat ze die graag laten slagen?

en eerder werd al melding gemaakt dat vrouwen een hoger slagingspercentage hadden
zou het dan niet eerder zijn dat mannen benadeeld worden
(nee,... dan ineens zijn vrouwen "superieur" :r )
 
Laatst bewerkt:
:W
Ga d'r maar voor werken, moeten mannen ookwat denk je als die gasten het zoveelste GTI-petje voor hun neus krijgen?
denk je dat ze die graag laten slagen?

en eerder werd al melding gemaakt dat vrouwen een hoger slagingspercentage hadden
zou het dan niet eerder zijn dat mannen benadeeld worden
(nee,... dan ineens zijn vrouwen "superieur" :r )

waar werd dat gemeld? volgens mij hebben vrouwen juist een lager slagingspercentage.
 
Ik denk dat vrouwen ook vaker veel meer moeite hebben om een zware fiets in bedwang te houden.
Toen ik nog aan het rijlessen was, waren om de week de spiegels van me lesfiets gebarsten omdat er een dame hem weer had laten vallen tijden speciale verrichtingen.
En ik ben ook 1 keer gezakt voor het afrijden voor achterlijke reden. Het is maar net hoe de pet van die gasten staat.
 
waar werd dat gemeld? volgens mij hebben vrouwen juist een lager slagingspercentage.
Let je nieteens op in je eigen topic? Het werd vermeld ergens, en het lag dicht bij elkaar.

Case closed 8-) (slotje roepen is sooo 2003).
 
Terug
Bovenaan Onderaan