moeten vrouwen zich meer bewijzen op de motor?

moeten vrouwen zich meer bewijzen dan mannen op de motor?

  • ja, het is waar

    Stemmen: 20 10,0%
  • nee, onzin

    Stemmen: 96 47,8%
  • vrouwen en motors zijn altijd goed :-)

    Stemmen: 36 17,9%
  • hoe minder vrouwen op de weg hoe beter

    Stemmen: 49 24,4%

  • Totaal aantal stemmers
    201
Nou je het zegt: mijn instructeur was soms inderdaad een botte lul. Werd op de snelweg van twee kanten (de zijkanten) genomen door bmw koekblikken en ik ben er maar tussendoor gegaan. Kon meneer niet zo waarderen. Of ik levensmoe was en of ik problemen had thuis en blabla. |(
Als ik (in zijn ogen) een (stomme) fout maakte, werd mij ook op weinig subtiele wijze de oren gewassen. Daar hoef je geen vrouw voor te zijn, dat ligt gewoon aan je rij instructeur. Niks mis mee ook, trouwens...

Zitten hier in dit topic een paar dames die zich wel erg graag de slachtofferrol aanmeten, zeg. :X

Gelukkig zijn de meeste vrouwen wel zo realistisch om ook gewoon hun eigen fouten/of vergissingen te accepteren en ervan te leren ipv de schuld bij een ander te leggen.
 
Laatst bewerkt:
Als ik (in zijn ogen) een (stomme) fout maakte, werd mij ook op weinig subtiele wijze de oren gewassen. Daar hoef je geen vrouw voor te zijn, dat ligt gewoon aan je rij instructeur. Niks mis mee ook, trouwens...

Zitten hier in dit topic een paar dames die zich wel erg graag de slachtofferrol aanmeten, zeg. :X

Gelukkig zijn de meeste vrouwen wel zo realistisch om ook gewoon hun eigen fouten/of vergissingen te accepteren en ervan te leren ipv de schuld bij een ander te leggen.

Ik heb ook niet gezegd dat mijn instructeur alleen tegen vrouwen een botte lul was, dat deed hij bij iedereen. Ik heb ook expres iemand uitgezocht die af en toe even een schop onder de kont kon geven als dat nodig was. Het gevolg is dat sommige (foute) acties in ieder geval goed bij blijven (leer je dus wel veel van).

En slachtoffer rol vind ik onzin. Ik vind vrouwen die hun motorrijbewijs halen per definitie geen slachtoffers. :N
 
Ik heb ook niet gezegd dat mijn instructeur alleen tegen vrouwen een botte lul was, dat deed hij bij iedereen. Ik heb ook expres iemand uitgezocht die af en toe even een schop onder de kont kon geven als dat nodig was. Het gevolg is dat sommige (foute) acties in ieder geval goed bij blijven (leer je dus wel veel van).

En slachtoffer rol vind ik onzin. Ik vind vrouwen die hun motorrijbewijs halen per definitie geen slachtoffers. :N
Nou, als iemand bij herhaling gaat verkondigen dat ze d'r rijbewijs niet haalt omdat ze een vrouw is en dus onterecht bejegend wordt, meet je jezelf toch echt wel een slachtofferrol aan, imho.
 
Nou, als iemand bij herhaling gaat verkondigen dat ze d'r rijbewijs niet haalt omdat ze een vrouw is en dus onterecht bejegend wordt, meet je jezelf toch echt wel een slachtofferrol aan, imho.

Nah ik denk niet dat ik 2 keer gezakt ben OMDAT ik een vrouw ben, maar ik denk dat het wel een factor is die soms mee wordt genomen in de beslissing. Maar misschien is het ook wel zo dat vrouwen er harder aan moeten werken dan mannen om met de zelfde zekerheid in het verkeer te rijden. Geld natuurlijk ook niet voor elke man en elke vrouw (wil het niet generaliseren). En ja het is wel heel zuur van die bak duiten die je elke keer weer neer moet leggen en dan toch weer kwijt bent.

Bovendien heb ik het derde examen dezelfde examinator gehad als bij het tweede examen en dit keer was ik WEL geslaagd. En ik rij nu heerlijk rond met genoeg zelfvertrouwen en geenszins het gevoel dat ik als een 'wijf' rij.

Maar geef nou toe: er is toch een enorm vooroordeel over vrouwen en rijden. Je weet wel 'vrouw achter het stuur, bloed aan de muur' ed. Veel mannen gaan er automatisch van uit dat vrouwen niet kunnen autorijden en al helemaal niet kunnen motorrijden. Ze geloven pas dat je het WEL kan als je het laat zien. Dan vind ik dat je jezelf moet bewijzen. Tuurlijk moet ik er eigenlijk schijt aan hebben, maar vind het toch fijner als men mij als volwaardig verkeersdeelnemer ziet.
 
Veel mannen gaan er automatisch van uit dat vrouwen niet kunnen autorijden en al helemaal niet kunnen motorrijden. Ze geloven pas dat je het WEL kan als je het laat zien. Dan vind ik dat je jezelf moet bewijzen. Tuurlijk moet ik er eigenlijk schijt aan hebben, maar vind het toch fijner als men mij als volwaardig verkeersdeelnemer ziet.

:N waarom heb je "men" nodig om jezelf als volwaardig verkeersdeelnemer te zien?
Jezelf bewijzen is nergens voor nodig en kan levensgevaarlijk zijn als je meer, sneller enz. wil dan je mede motorrijders (man of vrouw)



:+ kortom........maak je er niet druk om en :] gewoon met veel plezier, want daar gaat het om.
 
Nah ik denk niet dat ik 2 keer gezakt ben OMDAT ik een vrouw ben, maar ik denk dat het wel een factor is die soms mee wordt genomen in de beslissing. Maar misschien is het ook wel zo dat vrouwen er harder aan moeten werken dan mannen om met de zelfde zekerheid in het verkeer te rijden. Geld natuurlijk ook niet voor elke man en elke vrouw (wil het niet generaliseren). En ja het is wel heel zuur van die bak duiten die je elke keer weer neer moet leggen en dan toch weer kwijt bent.

Bovendien heb ik het derde examen dezelfde examinator gehad als bij het tweede examen en dit keer was ik WEL geslaagd. En ik rij nu heerlijk rond met genoeg zelfvertrouwen en geenszins het gevoel dat ik als een 'wijf' rij.

Maar geef nou toe: er is toch een enorm vooroordeel over vrouwen en rijden. Je weet wel 'vrouw achter het stuur, bloed aan de muur' ed. Veel mannen gaan er automatisch van uit dat vrouwen niet kunnen autorijden en al helemaal niet kunnen motorrijden. Ze geloven pas dat je het WEL kan als je het laat zien. Dan vind ik dat je jezelf moet bewijzen. Tuurlijk moet ik er eigenlijk schijt aan hebben, maar vind het toch fijner als men mij als volwaardig verkeersdeelnemer ziet.
Ik probeer me hier een beetje in te houden.
Ik kan me dagelijks niet van de indruk ontdoen dat koekblikrijdende vrouwen zich toch op een héél andere manier in het verkeer bewegen dan hun mannelijke collega's.
Ik zie op mijn dagelijkse woon-werk en werk-woon rit van 100km méér vrouwen op het middenste baanvak hangen dan mannen (en spijtig genoeg, regelmatig met de gsm aan het oor) . (en mij valt het op dat als er een "rijtje" voertuigen op het middenste baanvak rijden, dat de eerste van het rijtje een vrouw is)

Het valt mij ook op dat vrouwen pas van de derde rijstrook weggaan als je eerst met je lichten flitst... (in Be kan dat flitsen je ook 350 EUR kosten) Kijken die dames dan niet in hun achteruitkijkspiegel of staat die spiegel niet in de goeie richting gedraaid?

Ow en even zwaaien met het handje als ze een ongeloofelijk dom manoeuvre gemaakt hebben, daar kunnen de dames ook wel iets van, alsof daarmee alle stress/irritatie die ze bij de andere weggebruikers veroorzaakt hebben weggewuifd kan worden...
 
Ik probeer me hier een beetje in te houden.
Ik kan me dagelijks niet van de indruk ontdoen dat koekblikrijdende vrouwen zich toch op een héél andere manier in het verkeer bewegen dan hun mannelijke collega's.
Ik zie op mijn dagelijkse woon-werk en werk-woon rit van 100km méér vrouwen op het middenste baanvak hangen dan mannen (en spijtig genoeg, regelmatig met de gsm aan het oor) . (en mij valt het op dat als er een "rijtje" voertuigen op het middenste baanvak rijden, dat de eerste van het rijtje een vrouw is)

Het valt mij ook op dat vrouwen pas van de derde rijstrook weggaan als je eerst met je lichten flitst... (in Be kan dat flitsen je ook 350 EUR kosten) Kijken die dames dan niet in hun achteruitkijkspiegel of staat die spiegel niet in de goeie richting gedraaid?

Ow en even zwaaien met het handje als ze een ongeloofelijk dom manoeuvre gemaakt hebben, daar kunnen de dames ook wel iets van, alsof daarmee alle stress/irritatie die ze bij de andere weggebruikers veroorzaakt hebben weggewuifd kan worden...

en dan praten we niet over de BLONDE telefonerende, in het midden rijdende, zich opmakende (spiegel !) analfabete ...
over seksisme gesproken :r
 
ik wil me niet mengen in deze o zo nuttige discussie, maar t valt wel op dat ik in mn motorrijcarriere tot nu toe al een aantal keer de volgende opmerking heb gekregen van een MAN: '..voor een vrouw rij je aardig door....' :?

waarop mijn standaard antwoord: 'voor een MAN rij je ook wel aardig...'

:z :Z
 
ik wil me niet mengen in deze o zo nuttige discussie, maar t valt wel op dat ik in mn motorrijcarriere tot nu toe al een aantal keer de volgende opmerking heb gekregen van een MAN: '..voor een vrouw rij je aardig door....' :?

waarop mijn standaard antwoord: 'voor een MAN rij je ook wel aardig...'

:z :Z
tja je beantwoord niet aan de verwachtingen / standard patronen... is dat bijzonder :? als ik me zou opmaken, of wat dan wat gezien wordt als een meer vrouwelijk activiteit (nee ik wil hier geen opmerking over horen B| ) zou ik zo'n soort opmerking ook krijgen..
en dan ? :Z
 
En ik heb gewoon schijt aan dat soort mensen... ze denken maar wat ze willen.

Voorlopig geniet ik elke dag weer van het mooie weer en mijn ritje van en naar het werk...ook in de winter

Tussen de files door! HA!

Wat ik wel grappig vind is dat heeeel veeel mensen zeggen dat ze je stoer vinden als vrouw op een motor, althans die reactie krijg ik vaak.

(en ja ook ik heb alles in een keer gehaald! zelfs mijn autorijbewijs :P )

Kortom wij vrouwen op de motor zijn gewoon stoere chickies en nu wil ik er niks meer over horen...

*slotje*
 
En ik heb gewoon schijt aan dat soort mensen... ze denken maar wat ze willen.

Voorlopig geniet ik elke dag weer van het mooie weer en mijn ritje van en naar het werk...ook in de winter

Tussen de files door! HA!

Wat ik wel grappig vind is dat heeeel veeel mensen zeggen dat ze je stoer vinden als vrouw op een motor, althans die reactie krijg ik vaak.

(en ja ook ik heb alles in een keer gehaald! zelfs mijn autorijbewijs :P )

Kortom wij vrouwen op de motor zijn gewoon stoere chickies en nu wil ik er niks meer over horen...

*slotje*
:^ *O* *O* *O*
 
Ik wil me eigenlijk ook niet mengen in deze (ahumm) nuttige discussie 8-)

Ik zie niet waarom dat vrouwen per definitie slechter of beter motorrijden dan mannen :?
Het feit dat een man verwondert staat te kijken als hij een vrouw op een zwaardere/snellere motor ziet rijden, zegt meer over hoe hij het zelf ervaren heeft dan over haar kunde.
Overigens bewonder ik het wel want op mijn 1100 moet ik soms verdomd hard werken als ik over de dijkjes slinger, maar goed daar kies ik bewust voor :]
Daar naast kom ik vaak zat mannen tegen op motoren dat ik bij mezelf denk "tegen dat ik zo rijd mogen ze me meteen van de weg halen en opsluiten |(

Dus....
Rij met plezier en gun een ander het plezier, komt het allemaal goed O-)
 
Lichamelijke beperkingen, sport met mannelijk stigma (voetbal b.v.)
wijn/bier, studeren heeft allemaal niks met het onderwerp te maken.

Volgens mij wordt je bij het examen niet afgerekend als je vrouw bent.

Er zijn gewoon meerdere factoren van belang:

1)Lees de pers er maar op na:Slagingspercentages van het CBR zijn regio afhankelijk. Hoe meer mensen er op moeten in een regio, hoe lager het slagingspercentage. Er is zelfs sprake van rijscholen die mensen in andere stad/regio examen laten doen, om hun eigen slagingspercentage te behouden.
2)Even het CBR gebeld:
Het slagingspercentage een aantal jaren terug voor Rijbewijs A lag hoger bij vrouwen als bij mannen. Toen het "zo slecht" met Nederland ging is het "luxere" motorrijles nemen door vrouwen gedaald. Het percentage daalde dus ook.
Er zijn nu weer meer vrouwen die motor-rijlessen gaan volgen, waardoor het gemiddelde sneller weer hoger komt te liggen. Ondanks dat er minder vrouwen opgaan, slagen er in verhouding meer vrouwen. Sorry mede heren..... _O-
3)Wat voor een Examinator heb je. Klootzak, vrouwenhater, een perfectionist en je kunt het vergeten.
4)Rijschool afhankelijk. Als je een goede techniek hebt geleerd, zie je dat in je rijden.
5)Charisma. Iemand die er leuk of goed uit ziet, of gewoon heel aardig overkomt. heeft meer succes in het leven dan lelijke personen of mensen zonder uitstraling.

Ik ken meer vrouwen die in in 1 keer geslaagd zijn dan mannen.
(Ik heb het zelf wel in 1x gehaald).

Daarnaast snap ik dat gezeur niet van de mede heren niet.
Hoe meer vrouwen voor hun motor rijbewijs slagen,
hoe meer vrouwen er in strakke leren pakjes rond rijden. })
Bedenk je voordeel....... ik zou het wel weten..... _O-
 
Toen ik afgelopen weekend met een aantal bevriende mannelijke motorrijders een paar dijkjes 'nam' en ik een aantal gasten achter mij liet, werd ik vervolgens de rest van de avond stoer wijf genoemd. Op zich best leuk want het was een compliment maar aan de andere kant.....waarom krijg IK dat compliment en niet de mannelijke motorrijders die ik in hun kielzog reed?? :?

Maar verder maak ik me er niet druk om. De meeste mannen hebben meer lef dan vrouwen (het is nl bewezen dat vrouwen meer overlevingsdrang hebben dan mannen) en wegervaring speelt ook mee. Ik rij veel meer dan de meeste mannen bij ons op de 'club' dus dan is het ook logisch dat ik ze er op een dijkje uitrij. En als ze dat niet leuk vinden zegt dat meer over hun ego....... ;)
 
Toen ik afgelopen weekend met een aantal bevriende mannelijke motorrijders een paar dijkjes 'nam' en ik een aantal gasten achter mij liet, werd ik vervolgens de rest van de avond stoer wijf genoemd. Op zich best leuk want het was een compliment maar aan de andere kant.....waarom krijg IK dat compliment en niet de mannelijke motorrijders die ik in hun kielzog reed?? :?
Ik denk niet dat die mannelijke motorrijders het als een compliment zouden zien waanneer ze 'stoer wijf' genoemd worden... :+
 
En ik heb gewoon schijt aan dat soort mensen... ze denken maar wat ze willen.

Voorlopig geniet ik elke dag weer van het mooie weer en mijn ritje van en naar het werk...ook in de winter

Tussen de files door! HA!

Wat ik wel grappig vind is dat heeeel veeel mensen zeggen dat ze je stoer vinden als vrouw op een motor, althans die reactie krijg ik vaak.

(en ja ook ik heb alles in een keer gehaald! zelfs mijn autorijbewijs :P )

Kortom wij vrouwen op de motor zijn gewoon stoere chickies en nu wil ik er niks meer over horen...

*slotje*


waarom nou.

beetje slap ouwehoeren tussen de sexen is nix mis mee. :N

of zijn hier alleen maar :? mmmmmwwwwwwwwwwaaaaaaaaahhhhhhh laat maar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan