Motorrijder doet zich voor als agent

Ik ben ze nog nooit op een vros-motor (of op andere speciale onopvallende motoren) tegen gekomen dat ze ook een gele jas aan hadden. Immers ze willen niet opvallen.
Over het algemeen zijn ze niet echt moeilijk te spotten, ze zijn voornamelijk te herkennen aan hun rijstijl en dat kan je niet verbergen :) ;)
 
Die van de klpd laten je nog wel eens een keertje meerijden als ze op snelheid rijden. Ooit Breda >> Driebergen in de kortst mogelijke tijd mogen afleggen. ... dat was leuk.
 
Toch heb ik me wel eens voorgedaan als motoragent. Draag ook een gele jas, maar wel een zwarte helm.
Op een rotonde kwam ik eens een spookrijdende automobilist tegen. Opaatje in een oude auto. Het ging allemaal heel langzaam. Opaatje was kennelijk gewoon linksaf geslagen i.p.v. 3/4 rond te rijden.
Ik ben voor hem gestopt en naar hem gebaard dat hij achteruit moest rijden. Dat kon hij ook doen, omdat er geen verkeer achter hem zat. Heel traag voldeed hij aan mijn verzoek.
Op dat moment voelde ik me wel een beetje de motoragent, maar verkeerstechnisch had iedereen hem moeten wijzen op zijn fout.
2 omstanders moesten wel lachen om de situatie.
Of opaatje er iets van heeft geleerd, weet ik niet. Ik vond dat ik dit gewoon moest doen.
 
Toch heb ik me wel eens voorgedaan als motoragent. Draag ook een gele jas, maar wel een zwarte helm.
Op een rotonde kwam ik eens een spookrijdende automobilist tegen. Opaatje in een oude auto. Het ging allemaal heel langzaam. Opaatje was kennelijk gewoon linksaf geslagen i.p.v. 3/4 rond te rijden.
Ik ben voor hem gestopt en naar hem gebaard dat hij achteruit moest rijden. Dat kon hij ook doen, omdat er geen verkeer achter hem zat. Heel traag voldeed hij aan mijn verzoek.
Op dat moment voelde ik me wel een beetje de motoragent, maar verkeerstechnisch had iedereen hem moeten wijzen op zijn fout.
2 omstanders moesten wel lachen om de situatie.
Of opaatje er iets van heeft geleerd, weet ik niet. Ik vond dat ik dit gewoon moest doen.


Tegen een oude man durf je wel?

;)

Ik zou willen dat meer mensen eens een agent/conducteur/buschauffeur zouden helpen als die in de problemen zitten. -O- -O-
 
Kan me herinneren dat er al eerder een topic was die dit onderwerp aanstipte, geen zin om dit topic helemaal na te lezen en te zoeken of dat al genoemd is..

Maar daar bleek dat er een groep BMW rijders was volgens mij, die hielp bij het begeleiden en beveiligen van evenementen (fanfares ofzo, geen idee..). zoals wielerwedstrijden en hardloopwedstrijden:
BMW-motorbegeleidingsteam (BMTN)
www.bmtn.nl/
https://www.facebook.com/pages/BMW-Motorbegeleidingsteam-Nederland/498186560196416


En die dragen dan inderdaad alleen maar fluor en strepen op de koffers..

Vriend/bovenbuurman van me heeft nu ongeveer hetzelfde, een BMW R1150 GSA, zwart/geel dus niet politie kleur/zilver. En dan een fluor helm en jas.. Geen speciale stickers of de koffers..
Heb het hem ook al gezegd, dat er wel op gelet kan worden en dat je voor politie aangezien kan worden.. ik vind het enigzins overdreven al die fluor..

Maar... hij doet het wel puur voor z'n eigen veiligheid.. die helmen en jassen worden niet voor niks zo verkocht.. Ik vind het ook zielig als mensen zich als politie echt voor gaan doen, maar als ze een beetje fluor dragen als bewuste keus dan is dat toch prima..
 
Tja, ik rij ook met een gele jas, gele helm en een zwarte broek met lichtgevende streep op de zijkant. Vind ik wel zo veilig als ik op een kruispunt het verkeer sta te regelen. En wat denk je in het donker, je hebt geen licht aan de zijkant van de motor maar mijn broek werkt prima om mij wel te zien.
Ik ben er super blij mee.
 
Het examen voor evenement verkeersregelaars kent inderdaad een vraag waar gesuggereerd wordt dat het verboden is met een verkeersregelaars-jas of -hes op de motor te rijden.
In de wet is dit niet vastgelegd!
De wet verbied alleen het regelen van het verkeer vanaf de motor of vanuit een voertuig!

Vrijwilligers organisaties zoals het motorbegeleidingsteam (MBT) of het BMW motorbegeleidingsteam (BMT) (en er zijn in Nederland nog meer van dit soort organisaties) zouden ook niet kunnen helpen als je niet met een VKR hes op de motor zou mogen rijden.
Hierdoor zouden onder andere vele gehandicapten ritten en wielerwedstrijden niet meer georganiseerd kunnen worden.
 
Laatst bewerkt:
Toch heb ik me wel eens voorgedaan als motoragent. Draag ook een gele jas, maar wel een zwarte helm.
Op een rotonde kwam ik eens een spookrijdende automobilist tegen. Opaatje in een oude auto. Het ging allemaal heel langzaam. Opaatje was kennelijk gewoon linksaf geslagen i.p.v. 3/4 rond te rijden.
Ik ben voor hem gestopt en naar hem gebaard dat hij achteruit moest rijden. Dat kon hij ook doen, omdat er geen verkeer achter hem zat. Heel traag voldeed hij aan mijn verzoek.
Op dat moment voelde ik me wel een beetje de motoragent, maar verkeerstechnisch had iedereen hem moeten wijzen op zijn fout.
2 omstanders moesten wel lachen om de situatie.
Of opaatje er iets van heeft geleerd, weet ik niet. Ik vond dat ik dit gewoon moest doen.

Was jij dat in Nijkerk? Mijn vrouw vertelde al dat ze laatste op een rotonde af kwam rijden en vol in de ankers moest omdat een idioot achteruit de rotonde aan het rijden was - want een extra rondje, dat snapte opa niet.
 
Was jij dat in Nijkerk? Mijn vrouw vertelde al dat ze laatste op een rotonde af kwam rijden en vol in de ankers moest omdat een idioot achteruit de rotonde aan het rijden was - want een extra rondje, dat snapte opa niet.

Voorzeker niet.

Bornerbroek, Twente
 
Opa was zo onder de indruk van onze mooie toren dat hij het even niet meer wist.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan