Nu op Peter R. de V. Motordiefstal gebrek optreden Politie

Ga je niets van horen.

Zag ooit een keer een auto (teminste Renault is dat een auto? :+ ) met de sleutels nog in de deur, geparkeerd staan. Dus ikke sleutels er uithalen en kijk een beetje rond in de beurt, ik spreek een man en en die zegt 'Ja dat is de auto van mijn buurvrouw daar, die is een beetje oud".... Dus ikke daar aanbellen, geen gehoor. Nou geen probleem lever ik ze wel in op het politiebureau is daar toch 50 meter vandaan en richting de kant waar ik naar toe moest.

Ik dacht van te voren dat is een kwestie van sleutels geven en het kenteken opnoemen en klaar. Nee hoor mevrouw riep een collega er bij om het kenteken na te trekken en eiste mijn ID. Nou geen probleem die draag ik mee sinds dat verplicht is, gaat ze uitgebreid zitten pluizen vraagt nog telefoonnummer + adres. Ik zie in me hoofd die eremedaille van de burgemeester al komen *O* ....

Nee dus nooit meer iets van gehoord.............. :(
Volgende keer dus gewoon in een envelop stoppen met een briefje erbij: "gevonden te..." en that's it. Scheelt de politie tijd, scheelt jou tijd: win/win *O*
 
Kan, maar daar hebben veel mensen hier geen enkele behoefte aan, die hebben nu eenmaal meer behoefte aan het bekende bashen.
Mag, maar dan is verdere uitleg wat mij betreft parels voor de zwijnen.
Niet alle lezers zijn ook posters, en sommige zwijnen kunnen een pareltje op zijn tijd ook wel waarderen :P
 
het is allemaal gewoon dieptriest

bij mij zijn 2 jaar geleeden 2 sprintscooters gestolen
ik wist wie het gedaan had, en had 2 getuigen die de jongens met mij scooters hadden zien lopen

kom ik met die 2 op het bureau aan, zeggen ze ja er is niemand om te verhoren
we bellen als ze kunnen komen.
nooit meer iets van gehoord.
meerdere keeren gebeld. word er gezegt ja we zijn er aan bezig
tot nu toe niks meer van de politie gehoord.

en die ze weggehaald waaren ook heel bekend bij de politie.
 
Gewoon zelf proberen op te lossen en als dat niet lukt naar de politie gaan. Ze hebben er tegenwoordig meer de neiging naar van het slachtoffer een dader te maken door ze op pietlullige dingen te pakken in plaats van achter de echte daders aan te gaan.

" Meneer heeft uw peperdure motor gestolen zegt u en u weet wie het is? Meneer, daar kunnen we helaas niks aan doen maar zo te zien heeft u nog een boete openstaan dus u moet naar het bureau komen. "

Ik kon me in het begin nog wel vinden in de JanB argumenten, maar de afgelopen tijd heb ik (zelf en in de media, alhoewel de media niet echt meetelt) alleen maar negatieve dingen gezien. Met 3 busjes, 4 fietsen en nog een stuk of 12 man komen om iemand die luidruchtig bezig is op te pakken, en dan nog durven zeggen dat ze onderbezet zijn :')
 
Ga je niets van horen.

Zag ooit een keer een auto (teminste Renault is dat een auto? :+ ) met de sleutels nog in de deur, geparkeerd staan. Dus ikke sleutels er uithalen en kijk een beetje rond in de beurt, ik spreek een man en en die zegt 'Ja dat is de auto van mijn buurvrouw daar, die is een beetje oud".... Dus ikke daar aanbellen, geen gehoor. Nou geen probleem lever ik ze wel in op het politiebureau is daar toch 50 meter vandaan en richting de kant waar ik naar toe moest.

Ik dacht van te voren dat is een kwestie van sleutels geven en het kenteken opnoemen en klaar. Nee hoor mevrouw riep een collega er bij om het kenteken na te trekken en eiste mijn ID. Nou geen probleem die draag ik mee sinds dat verplicht is, gaat ze uitgebreid zitten pluizen vraagt nog telefoonnummer + adres. Ik zie in me hoofd die eremedaille van de burgemeester al komen *O* ....

Nee dus nooit meer iets van gehoord.............. :(

Stond op een achjteraf parkeerterrein bij me moeder een BMW 5-serie met ingeslagen raam en Belgenlandkenteken.

Lopen er naar toe om te kijken.
Ligt er onder de stoel kentekenbewijs+ een ter naam stelling bonnen van de garage aankoopbewijs enzovoort.
Daarop stonden dus gegevens van de eigenaar.

Ik met mapje en al naar depolitie uitgelegd.
Oh ja uh leg maar weer terug want daar hebben we geen tijd voor.

Dus ik heel wijs weet je wat bij deze is de melding nogmaals gedaan leg ze er zelf maar terug in!

Auto heeft er nog 4 weken gestaan voor hij door een louche takelwagen werd weggehaald.

Te schrikbarend voor woorden
 
@Jan, Hoe zou het nou toch komen dat dit gevoel zo breed leeft bij de bevolking?
Hou me ten goede, ik geloof best dat individuele politie mensen hun best doen. Toch is de organisatie ergens de relatie met de bevolking kwijtgeraakt. Ik laast ook dat politieagenten vaststelden dat de relatie tussen een verkeersovertreding en de andere vergrijpen financieel zoek is geraakt. Uiteraard is dat politiek en geen politiezaak.
Mijn ervaringen met de politie zijn overigens beperkt tot de mensen die lid zijn van dezelfde toerclub als ik, dus nauwelijks aan hun werk gerelateerd de afgelopen jaren.
Dit is een reactie waar ik mij volledig in kan vinden.

Ik vraag me al lange tijd af wanneer de gewone agent 's een keer in opstand komt. Nou zijn agenten natuurlijk een beetje gezagstrouwer als de gemiddelde nederlander, maar zelfs daar bespeur ik nogal wat onvrede. Ook die worden een beetje moe van de prioriteitenstelling en van het continue (en deels terechte) opmerkingen zoals "ga 's boeven vangen"

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/05/bonnetjesdag.html

Als je ff door het "Geenstijl-sausje" heenprikt vraag ik mij serieus af waarom een paar agenten niet een keer in actie komen. Organiseer een keer zo'n 100 procentscontrole als de gemeenteraad of de 2e kamer vergadert bijvoorbeeld en bekeur de politici (die voor een flink deel hier verantwoordelijk voor zijn) voor werkelijk alles. Doe hetzelfde als de korpschefs een keer vergaderen.

En ja, de verzekeraar aansporen om de overheid/politie aansprakelijk te stellen lijkt mij een uitstekend idee.
 
Ik heb ook gister ff die aflevering gekeken, het zal me niks verbazen als je het recht in eigen hand neemt, en zelf naar die man toe stapt. Dat ze in ene in no time bij je voor de stoep staan om verhaal te halen en om te vertellen wat je allemaal wel niet fout heb gedaan -.-''
 
Terug
Bovenaan Onderaan