Nu op Peter R. de V. Motordiefstal gebrek optreden Politie

Nu we het toch over verzekeringen hebben ben ik echt enorm benieuwd wat de verzekeraar doet als je ze op de hoogte stelt dat je de politie hebt vermeld waar hij staat en wie de dader is. Misschien dat de verzekeraar wat meer macht heeft om de politie te laten bewegen?

Goede vraag idd. Lijkt me voor de verzekering goedkoper als ze geen geld voor de motor hoeven uit te keren.
 
Waarom zou je de politie nog inschakelen :/ Als je weet wie het is geweest beter zelf erachteraan. Blijkbaar willen ze dat je eigen rechter gaat spelen.Misschien moeten we massaal politie auto's en motoren gaan stelen en er geen afstand van doen. Kijken wat er dan aan gedaan wordt.

Inderdaad. Er zijn zat foute incassobedrijven die dat ding, inclusief een paar tanden van eitje, even voor je ophalen voor een rooitje. Zou ik er zeker voor over hebben. Anders met een paar maten even vroeg in de ochtend kennis maken met eitje. Aangifte doe je tegenwoordig alleen nog maar voor de verzekering helaas.
 
Nu we het toch over verzekeringen hebben ben ik echt enorm benieuwd wat de verzekeraar doet als je ze op de hoogte stelt dat je de politie hebt vermeld waar hij staat en wie de dader is. Misschien dat de verzekeraar wat meer macht heeft om de politie te laten bewegen?

Inderdaad, prima idee! In m'n boosheid even vergeten!
 
hmm, zit het nu te bekijken :S hadden ze het verhaal van tijgertje is dat geloof ik ook wel bij kunnen zetten. die vent is ook met naam en adres bekend maar wordt ook al niks mee gedaan.

Kunnen we die bekende motor dieven niet met foto en alles hier op MF gooien :S

Als politie moet je je toch eigenlijk ook een f*cking loser voelen.
 
Erg herkenbaar. Een jaar geleden opgelicht via marktplaats. Via internet wat simpel onderzoek gedaan en naam en achternaam + wat andere info gevonden. Aangifte gedaan. Wekenlang bellen, en niets horen. Vertel dan gewoon dat er niets mee gebeurd, maar; "nee meneer, we zijn er druk mee bezig"... Vervolgens ook NOOIT meer wat van gehoord. Heb het geld inmiddels via eigen optreden weer terug en NIET dankzij de politie.

Ongelooflijk dat dat busje wordt weggesleept (ook al heb ik een hekel aan foutparkeerders) terwijl motorsteelmeneer egghead op de achtergrond een peukie aan het roken is... Prio's liggen inderdaad bij het makkelijke geld verdienen en niet bij het "speuren", al zou volgens mij zou een stel kinders uit groep 8 van de basisschool nog beter speurwerk kunnen afleveren. Zeer ersntig dit.
 
Ja we leven in een boeiend land. Ik ben door mijn werk geconfronteerd met een uitvoerige en herhaalde diefstal. Extern ingehuurde bedrijfsrecherche heeft onderzoek gedaan en met aanzekerheid grenzende waarschijnlijheid de dader geidentificeerd (een medewerker) inclusief een achterhaalde voorgeschiedenis bij de vorige werkgever enz. Goed, het bedrijf neemt contact op met de politie over aangifte... het zal jullie niet verbazen welk antwoord we kregen: "op basis van deze gegevens kunnen we geen aangifte opnemen" Nou ja zeg!
 
Die stemmen van die mokkels over de telefoon alleen al :X :X :X


:Y Echt zo van........verdorie, heb je hem weer. Maar ja, ik moet toch een antwoord bedenken B|
"Owh ja, dit is wel een gepast antwoord voor deze zeikerd.........foei meneer, wij werken eraan (NOT) dus het is beter om ons onderzoek gewoon af te wachten."

Off-topic;
Vandaag weer een mooie gezien voor wegmisbruikers:
Agent in dienstwagen wreed bumperklevend achter een vrachtwagen en zo af en toe over de doorgetrokken streep om voorbij de vrachtwagen te kunnen kijken.
 
En als je nu belt dat je zelf ff bij meneer op bezoek gaat en je niet voor de gevolgen in staat.
Dan moeten ze toch wel komen?
Of je verzint een compleet verhaal dat iemand in die woning word vermoord of zo via misdaad anoniem.
 
En als je nu belt dat je zelf ff bij meneer op bezoek gaat en je niet voor de gevolgen in staat.
Dan moeten ze toch wel komen?
Of je verzint een compleet verhaal dat iemand in die woning word vermoord of zo via misdaad anoniem.

Net als die mop:
Man belt politie op en zegt: "Hallo Politie, ik zie 3 personen inbreken in mijn schuur"
Agent antwoord: "Sorry meneer, het is druk en heb nu geen wagens beschikbaar"
3 minuten later belt de man weer naar de Politie
"Awel, ik heb mijn geweer gepakt en heb ze alle 3 neergeschoten"

Binnen 5 minuten stonden er 4 politiewagens bij de man op de stoep.
Agent pakt de inbrekers op en vraagt?
"U heeft gelogen, deze mannen zijn niet neergeschoten?"

Man zegt:
"Ja, maar jullie logen ook tegen mij want jullie hadden toch geen wagens beschikbaar?"
:+

Maar nu je het zo stelt.
Ik heb het wel eens zo met de politie meegemaakt.
Een medelander had zijn wrakkige auto bij ons geparkeerd gedumpt terwijl hij zelf in de naast liggende wijk woonde.
Een andere buurman kreeg een grote bek van hem toen die er iets over zei.
Ding stond echt kut geparkeerd, bleef maar staan en nam 2 plekken in beslag.
Andere buurman had zijn deur al lichtelijk geremoddeleerd met zijn voeten.

Ik de politie gebeld:
"Hallo mevrouw, iemand heeft zijn auto gedumpt en die staat gruwelijk in de weg en het is gewoon rondweg en aso-actie"
Antwoord:
"Tja, het is gewoon een openbare parkeerstrook dus we kunnen er niet aan doen."
Ik:
"Maar als ik m'n caravan op die plek parkeer heb ik na 3 dagen een boete aan mijn broek van jullie?!"
Zij:
"Ja, maar dat mag niet meneer!"

:Z
Ik:
"Mag een auto midden op een kruispunt worden geparkeerd? "

Zij:
"Nee meneer, dat mag niet. Maar hoezo vraagt u dat?"

Ik:
"Nou, Als dat stuk wrak van de week niet snel verdwijnt sleep ik hem midden op de kruizing en laat hem daar staan. Dan zoek je het zelf maar uit"

Zij:
"Nee, dat mag niet meneer. Als u dat doet dan weten we u te vinden"

Ik:
"Nou zoek dan die andere vent maar eerst op want anders vinden jullie mij eerder Ajuus"

Binnen een half uur / uur was de wagen weg.

Lutsers :(
 
Het is niet aan een agent om te bepalen of er aangifte op genomen kan of dient te worden. Een agent MOET aangifte op te nemen ongeacht wat ze er mee verwachten te kunnen.

Buiten dat, als ze het gewoon niet willen doen (terwijl ze dit verplicht zijn bij wet) kun je ze passeren.

Of je laat ze gelijk 2 aangiftes doen:
1) aangifte van diefstal
2) aangifte wegens weigering opnemen aangifte door politie

_O-

Ach ja, het is soms zo krom omdat de wet zo vaak door juist de de wethandhavers zo krom en dubbelzinnig wordt gepraktiseerd.
 
Laatst bewerkt:
Bij het zien van de beelden val je van de ene in de andere verbazing!!! en dan hebben ze het over "respect voor de politie" . Het zal je motor wezen zeg!! Ik zou dat "paardenorgaan"wel even opzoeken om zijn eitje in te tikken!!!! :+ :P
 
heeft die gozer nou de zelfde dag als de diefstal meteen p. r. de v. gebeld? daar had ik niet op gekomen
 
Laatst bewerkt:
Je hebt toch gehoord hoe het moet.. Zedenzaken gaan voor, dus dan laat je dat motor-ei in de r**t naaien door een dikke homo, en dan onderzoeken ze het wel.
 
ik zit dit nu even te bekijken via uitzending gemist en geloof me mn bloed kookt ...
je zou die pruim van de politie zo achter haar buro uit trekken ...


weer een les >> maak een track en trace in je motor zodat je de motor zelf terug kunt vinden en de dief de harses in kan slaan... de wouten doen het niet voor je ....
 
als je motor gejat word en je kan zelfs zeggen wie het gedaan heeft zijn ze zo lui als een varken.....


maar als we met zn allen koffie gaan drinken bij de mac hebben ze alle tijd om onzin boetes te komen schrijven :( :( :( :( :( :( GRRRRRRRRRR :( :( :( :(
 
als je motor gejat word en je kan zelfs zeggen wie het gedaan heeft zijn ze zo lui als een varken.....


maar als we met zn allen koffie gaan drinken bij de mac hebben ze alle tijd om onzin boetes te komen schrijven :( :( :( :( :( :( GRRRRRRRRRR :( :( :( :(

Rustig rustig Robke...., ik ben blij dat ik de uitzending gemist heb, scheelt me weer een paar hartkloppings-sessies....
Ik kan d'r ook niet (meer) tegen, onnozele bekeuringetjes uitschrijven aan mensen waarvan ze toch niks te duchten hebben, dát is natuurlijk geen probleem.., dieven en ander geteisem aanpakken :? vergeet het maar..., óf ze komen met zó een grote overmacht aanzetten dat ze de schijt in hun broek voldoende kunnen verdelen die angsthazen..
Volgens mij zijn ze hooguit capabel om bij de wibra onderbroeken te gaan verkopen aan oude omaatjes, als dat al niet te risicovol voor ze is...
Politie is tegenwoordig niet meer en niet minder dan een zinloze geldverslindende en egocentrische door de staat gesteunde en beschermde organisatie, die het woord werken gelijkstellen aan zinloze en zielige bekeuringetjes uitschrijven, liefst vanuit een autootje en een krantje d'rbij en laat de flitspaal maar rammelen...
 
In de gezondheidszorg heb je ontzettend veel problemen door bezuinigingen.
De top is lekker aan het graaien, sommige artsen maken de ene blunder na de ander, sommigen nemen steekpenningen aan.

Betekend dat dat we iedereen in de gezondheidszorg moet affakkelen inclusief bijvoorbeeld de verpleegstertjes die hun uiterste best doen om mensen te helpen?

Er zijn veel problemen bij politie en justitie maar om nou de gewone agenten daarop aan te vallen? Het zijn ook dezelfde mensen die vaak als eerste hulp bieden als een van ons ergens met zijn motor in de kreukels ligt.
 
Enige inside-kennis kan misschien wat duidelijkheid verschaffen. :Y

First of all: de huidige politie organisatie is ook niet de mijne en ik vind de communicatie ook bagger. :N

Het probleem, waar TS tegen aan liep, is het gevolg van de door de politiek gecreeerde structuur en werkwijze.
In hun tomeloze moderniseringsdrift hebben ze oa besloten, dat de politie niet alleen boeven moest vangen, maar ook het hele verhaal er omheen moest gaan afwerken. Dat noemen ze dan "bedrijfsmatig werken". _O-
Voorbeeld:
Vroeger werd een dronken persoon, die op de openbare weg (in een portiek bijv.) zn roes aan het uitslapen was, gewekt en als ie niet op eigen benen kon staan, werd hij in een busjes naar het bureau gebracht en ter ontnuchtering in de dronkemanscel gemikt. Klaar, volgende zaak. (tijd: ongeveer 15 min.)
Tegenwoordig moet zo iemand voorzichtig wakker gemaakt worden, en dan uitzoeken, wie hij is en waar hij woont. Weet je dat, moet hij naar huis gebracht worden. Lukt dit niet, moet je kijken of hij familie/vrienden heeft, die hem kunnen ophalen. Pas als dat allemaal niet lukt, moet hij mee naar het bureau, waar hij liefdevol wordt behandeld en dan gelijk ff kijken, of ie niet misschien een dokter nodig heeft. En elk uur ff kijken of hij nog leeft. (tijd: de halve nacht.)
Bent u er nog? :+

Vroeger als er iemand voor de balie kwam om te vertellen, dat zn motor gejat was en dat hij wist waar de dief was, renden er gelijk twee dienders het bureau uit om een heterdaadje te scoren. Dan noemen ze tegenwoordig ad hoc beleid. En dat kan nu niet meer, want er wordt tegenwoordig "planmatig en projektmatig" gewerkt. Daardoor is de wachtkamer ook bijna altijd leeg. :X
Iemand krijgt bijv het projekt straatroof. De bedoeling is ergens in een bep. gebied die terug te brengen tot een aanvaarbaar niveau. Gevolg: dienders worden daarvoor aangewezen en doen geen gewone surveilance weer.
Heeft vaak ter plaatse op korte termijn resultaat, maar dat de straatroven in aanliggende gebieden sterk oplopen, wordt niet vermeld. Projekt geslaagd en baasje blij met goede aantekening op zn conduitestaat. '(
Verder vond/vind de politiek, dat de politie zich moet manifisteren als een bedrijf. Dus worden dienders "afgerekend"op het aantal verbalen, dat ze maken. Is nu niet meer zo (zeggen ze). Ja, ja, er moet zicht en meetbaar resultaat geboekt worden. Geliefd voorbeeld: snelheidskontroles. :$

Was het zo, dat je vroeger zelf je verbalen uitzocht, tegenwoordig krijg je ze van een werkvoorbereider. Nu is zo, dat er enorm veel werkachterstand is. Zaken met geen /zeer weinig kans op succes hebben, gaan op de grote hoop.
Zware zaken hebben terecht prioriteit en worden direkt aangepakt. De grote bult waar redelijk wat "uit" te halen is, wordt verdeeld. En dat zijn er dan zoveel, dat je de kans loopt, voorlopig niet aan de beurt te zijn.

Terugkomend op de uitzending:
Als de politie een telefoontje krijgt, dat er ergens in een smalle straat een busje hinderlijk staat geparkeerd, gaan ze, als ze tijd hebben, kijken. Als er bijv. nog maar moeilijk een brandweerauto langs zou kunnen, is dat aanleiding om er een bon op te hangen en het ding daar weg te slepen. Die politiemensen hebben geen flauw idee, dat Eitje daar woont en zijn daar dan ook niet mee bezig.
Maar ja, die twee dingen ff kombineren en onze Peter heeft weer een makkelijk scorend item erbij.. En o ja, zo'n filmpje kost een paar dagen werk en een hoop mankracht.
Als elke diender in Nederland voor elke zaak zoveel tijd en hulp zo krijgen, zag het land er heel anders uit.

En als de politieagente TS wat meer achtergrond info had gegeven, was de hele zaak niet zo frustrerend voor hem geweest.
Maar ook hier geldt, dat door de organisatiestructuur je al opgefokt bent, voordat je iemand kan spreken. Je krijgt tegenwoordig overal een computer aan de lijn, die je verbind met...een andere computer en als je mazzel hebt, krijg je dan eindelijk een mens aan de lijn. Niet degene, die je wilt spreken, want die is er ff niet. Tja....

Tis een heel verhaal geworden, maar ik vond toch dat een beetje achtergrond info geen kwaad kon.

Just my two cents.....


;)
 
Ik vind het ook een beetje raar dat die aangifte niet digitaal kan en er nog een agent aan te pas moet komen.
Tegenwoordig hebben we het DigiD, als we dat koppelen aan een digitale aangifte dan moet het toch veel makkelijker zijn?
Gewoon in een menu selecteren waar je aangifte van wilt doen en dan zelf alle info aanvinken en als je een naam/foto hebt dat je die erbij kunt doen. Als daarna agenten kijken of er een heterdaadje bij zit door de foto of naam gelijk actie.
En waarom niet prestatiegeld voor de politie.
Stel mijn motor word gejat.
Marktwaarde 10.000 euro. Als de politie hem succesvol terug vind dan betaalde de verzekering bijvoorbeeld een x bedrag of percentage.
Zeg 200 euro in dit geval. Krijgt de politie zelf 180 en de agent 20 euro "fooi"
 
Terug
Bovenaan Onderaan