Ik heb altijd al mijn onderhoud uitbesteed, de VFR’s waren niet duurder dan andere modellen.
Gevoelig voor onderhoud was dat ding helemaal niet. Mijn 2e VFR stond boven de 100.000 km en er was nog nooit te veel klepspeling geweest. Altijd alleen maar controleren. Op de spanningsregelaar na is zo’n VFR echt bullet proof.
Je kan maar proberen.Kwalitiet klinkt wel interessant.
Is dat iets typisch Belgisch?
Zoiets als een massage met happy end?
Oke, je meldt dat het is een voorbeeld................... en de carburateurs synchroon wil stellen/controleren gaat het zich lonen om wél die carbtune set te kopen.
Oke, je meldt dat het is een voorbeeld.
Maar een (echte!) carbtune-set kost slechts iets van €80.
Na 2x LATEN stellen heb je die set al weer terugverdiend.
Yamaha XJ met 4 voudige carbs. Dat geldt ook voor mijn Yamaha FZ.
Als je iets met jouw carbs hebt gedaan, en daarna te stellen geeft een aanmerkelijk betere loop!
De TDM900 kan je niet bedoelen als je zegt dat een TDM wel een slokje lust.Als je zoveel km gaat rijden scheelt het ook als je een zuinige motor hebt. De TDM bv. lust wel een slokje. Waarom staat de nc700/750 er niet tussen? 1:30 vs 1:20 scheelt ruim 1000 euro benzine op jaarbasis.
Ik heb een niet VTEC VFR gehad. En bij die motor ook de klepspeling gedaan. Er hoefden (maar?) 3 klepspelingsplaatjes te worden gewisseld. Dat ging prima.Dat is bij de VTEC modellen schijnbaar wat lastiger. Ik had een pre-vtec model.
Ik heb altijd al mijn onderhoud uitbesteed, de VFR’s waren niet duurder dan andere modellen.
Gevoelig voor onderhoud was dat ding helemaal niet. Mijn 2e VFR stond boven de 100.000 km en er was nog nooit te veel klepspeling geweest. Altijd alleen maar controleren. Op de spanningsregelaar na is zo’n VFR echt bullet proof.
Ik heb een niet VTEC VFR gehad. En bij die motor ook de klepspeling gedaan. Er hoefden (maar?) 3 klepspelingsplaatjes te worden gewisseld. Dat ging prima.
Het synchroniseren van de carburateurs daarentegen was een crime. Simpelweg niet te doen zonder speciaal gereedschap. Of een extra gewricht in je pols..
Komt nog eens bij dat de fabrieksuitlaat van een VFR behoorlijk roestgevoelig is. En als ik dacht dat het synchroniseren makkelijker was dan het vervangen van de achterste uitlaatbocht.... HEEL fout gedacht van mij..
Yep, de 750.De VFR 800 FI heeft injectie.
Ik heb nooit een puntje roest gezien bij de uitlaten, werden ook in de pekel en dergelijke gebruikt. Maar was dus wel een 800.
Jij had denk ik de 750?
De GSX-F750 gekocht?
Kloptgefeliciteerd! Prima fietsjes, alleen de uitlaat is van pisbakkenstaal. Mocht die dus een keer door zijn zou ik een RVS vervanging plaatsen