Onderuit op de snelweg..

En dat met 140....tussen de vrachtwagens zo ongeveer.

Pech dat je onderuit gegaan bent (zeg maar gerust kl '( te) maar daarna had vrijdag de 13e gelukkig ook een hoop goeds voor je.

Succes er mee.
 
jezus man, schrik slaat je gelijk om het hart als je zoiets leest.
Blij dat je het zelf typt en wat een geluk dat je die vrachtwagens hebt kunnen ontwijken.

Hulde aan de hulpverleners :} en succes (of sterkte) met jezelf en de schade.
 
Zoiets?

(Afbeelding)
(afbeelding Tomahawk)
;)
Nah, lijkt me meer iets voor Appie. Hard rechtdoor maar er is geen bocht mee te maken. :+ :+

@TS tsjonge, hoe kl*te het ook is, je hebt inderdaad veel mazzel gehad met die vrachtwagens om je heen, brrrrrr.....
Het lijkt me wel vreemd als je je beessie ineens onverwachte bewegingen gaat maken. slecht voor je rikketik en zelfvertrouwen.

Sterkte dude....
 
Het lijkt mij in iedergeval wel iets met een "soort van aquaplanning" te maken hebben gehad. Als je op een nat wegdek rijd, tenminste ik, en ik geef gas dan slaat bijna altijd m'n achterwiel door. Dit gebeurt ook al op droge kinderkopjes, dus teveel gas is altijd tricky. Alleen als er dus veel water op het wegdek ligt en je geeft een beetje teveel gas ga je dus ook eerder slippen/glijden.
Dat profiel is er dus voor de afwatering, zonder dit kun je niet eens normaal rijden op een nat wegdek.
Aquaplanning= idd een waterfilm tussen band en wegdek waar door auto's e.d onbestuurbaar worden. Aangezien wij niet met ons achterwiel sturen en hij met z'n achterwiel weggleed lijkt het me moeilijk om dit onder aquaplanning te laten vallen. Maar dat hij een waterfilmpje tussen band en wegdek heeft gehad kan ik me wel voorstellen.

Maar ehh.....in ieder geval sterkte met het herstel van zowel jezelf als je moto
 
????Tsja, vrijdag de 13e hè...????

Man, dit is je geluksdag!! Je geeft aan dat je net niet onder die vrachtwagen bent gekomen en lopend naar de vluchtstrook bent gegaan.
Er zijn er die omkomen bij lagere snelheden.
 
Het lijkt mij in iedergeval wel iets met een "soort van aquaplanning" te maken hebben gehad. Als je op een nat wegdek rijd, tenminste ik, en ik geef gas dan slaat bijna altijd m'n achterwiel door. Dit gebeurt ook al op droge kinderkopjes, dus teveel gas is altijd tricky. Alleen als er dus veel water op het wegdek ligt en je geeft een beetje teveel gas ga je dus ook eerder slippen/glijden.
Dat profiel is er dus voor de afwatering, zonder dit kun je niet eens normaal rijden op een nat wegdek.
Aquaplanning= idd een waterfilm tussen band en wegdek waar door auto's e.d onbestuurbaar worden. Aangezien wij niet met ons achterwiel sturen en hij met z'n achterwiel weggleed lijkt het me moeilijk om dit onder aquaplanning te laten vallen. Maar dat hij een waterfilmpje tussen band en wegdek heeft gehad kan ik me wel voorstellen.

Maar ehh.....in ieder geval sterkte met het herstel van zowel jezelf als je moto


Ook mee eens.

In mijn wilde tijd (dat zijn die gasten waar ik nu op zit te vloeken ;) ) knalde ik ook met regen (dus voor de duidelijkheid ook als het al een 1 dag geregend heeft en de zomer vettigheid enigzins weg is)

en vooral bij het invoegen (gas geven dus) en dan sloeg die altijd zo lekker met achterwiel, trok je ff wit weg...ja ik weet het.. ik was goed gek maar totaal verslaafd en andere levensfase. Dan hoort er nu ff zon popup te komen met de tekst "Don't do this at home" Maar met die GSXR heb ik wel een lol gehad..met 500 beschermengeltjes...
 
Tjemig villie!!!!
Zit op m'n werk lekker te mf'en lees ik dit ineens!!
ALLES GOED?? Vorig jaar was al schrikken, maar dit is helemaal schrikken!!!!

Hopelijk knap je snel weer op!!!

Groeten chuck
 
Aquaplaning is bijna onmogelijk met een motorfiets. Dan moet je wel hele platte en gladde banden hebben. Dus dat is het denk ik niet.

Dat hoeft niet, een beetje brede achterband helpt. 140 met veel regen is redelijk hard, met de auto heb ik wel eens last gehad van aquaplainen bij 110, en dat zijn geen brede banden.

En als er i.d.d. veel water van de vrachtwagen afkomt, dan zal de water afvoer aan de rechterkant van de band niet groot zijn, en kun je gaan aquaplainen... en als ie eenmaal slimt, heb je de grip niet snel terug. Als je um bij 100 kilomter per uur verliest, en je gaat 99 rijden, blijft het plainen vaak nog door gaan. Heeft te maken met het verschil in grip bij een band die stilstaat t.o.v. wegdek (statische wrijvingscooficient) en die van slippen t.o.v. de weg (kinetische wrijvingscooficient).

Persoonlijk (op een chopper) ga ik met veel regen voor een vrachtwagen rijden met ongeveer de snelheid van de vrachtwagen (er een 50 a 100 meter voor). Voorkomt aquaplainen, voorkomt dat een auto achter op je rijd omdat ze je niet zien, en helpt met het zicht omdat die druppels minderhard op je vizier komen.

Maar gelukkig gaat het goed met je, moet er niet aan denken als je richting vangrail of vrachtwagen gegleden was...
 
Toen ik je verhaaltje net even las zat ik inderdaad óók al te tellen hoeveelste motor dat jou was! B| Maar goed, het lijkt dus dat de derde GS deze crash ook heeft overleefd? Sterkte man! En echt belachelijk dat die doktersassistente nog geen afspraak heeft gemaakt! :(
 
Das mooi klote! Kben echt blij dat je het na kan vertellen! Knap dat je tijdens het schuiven zo hebt kunnen reageren! Bah, wat een nachtmerrie, wetende dat die vrachtwagen eraan komt....

Khoop dat bike nog een beetje op te lappen is, ben je all risc? T was zo een mooi GSje... '(
 
ik heb de reacties nog niet allemaal gelezen, maar iedereen bedankt!

had net een lekke band bij de dokter B|

ga nu naar het ziekenhuis
 
Misschien wel een hele domme opmerking van een non-techneut, niet wetende of je op de motor naar de doktor bent gegaan.

{Met motor bij dokter + lekke band = wellicht reden van de schuiver} op de snelweg? Misschien was er al iets niet meer goed met het bandje?

{Als bij dokter + lekke band van fiets/koekblik = true}

Dan heb ik niets gezegd :X

Geen lichamelijke averij opgelopen?
 
Laatst bewerkt:
Hey bas, zoals ik aan de telefoon ook al zei: hartstikke klote. Ik hoop dat het van je elleboog mee valt. En dat je motor weer redelijk op te lappen is.

EDIT: ik denk trouwens dat ie op de fiets naar de dokter was, aangezien zijn voorvork waarschijnlijk niet meer in orde is
 
Jeetje, da's K*T Bas '( hopen dat je snel weer op een motor te vinden bent, en succes met het herstellen, dus heel veel beterschap, ennuh, ook al weet je hoe je lichaam reageert, je hoeft er geen gewoonte van te maken ;)

Joost
 
Auw.... :(

Vanmorgen onderweg naar m'n werk, beetje regen, niks aan de hand, lekker op de linker baan omdat ik een vrachtwagen wilde inhalen, snelheidsmeter op ongeveer 140 niks aan de hand.

BAM

Achterwiel slaat weg, ik wordt van de motor af gezwiept en lig op m'n muil, glij naast de vrachtwagen en zie dat ik samen met de motor richting vrachtwagen glij. :? :?
KUT.
Maar ik had de motor nog vast en heb (geen idee hoe) de motor naar rechts weten te trekken ofzo, zodat we er niet onder kwamen. Daarna de motor los gelaten en op de rechter baan tot stilstand gekomen, motor was naar de linker baan gegleden. Een hele beste afstand...

Oh ja, das waar ook, bedacht ik, d'r waren 2 vrachtwagens elkaar aan het inhalen achter me. Dus staan zwaaien van 'pas op ik lig hier'. Snel naar de vluchtstrook gerend en ik zag dat ze rekening met me hielden op een dermate manier dat ook de auto's er achter door hadden wat er was gebeurd.
Al snel stopte er een motorrijder (Pan of FJR?) :} :} :}
Die regelde meteen het verkeer toen ie vroeg of alles goed was. Een busje van MotoPort Leek stopte meteen en hielp en een vrachtwagen chauffeur was gestopt en hielp me met het weghalen van de motor. Hulde aan deze mensen :} :}
Waar ze zo snel vandaan kwamen, ik heb geen idee, maar geweldig :}

Weggesleept door een sleepbedrijf en weer thuis gebracht. Tsja, vrijdag de 13e hè...

Zelf heb ik vrijwel niks. M'n rechterarm is flink dik en pijnlijk en m'n linkerknie is dik. Motorpak flink naar de klote en motor ook aardig beschadigd. Valt me op zich nog wel redelijk mee, maar aan beide kanten flinke schuifschade... '(

Zometeen even naar de dokter, maar ik snap niet precies wat voor miep ze daar aan de telefoon hebben zitten, maar heb ze nou al twee keer gebeld en nog steeds geen afspraak kunnen maken :?

Damn.....
Als ik het zo lees mag je nog heel erg van geluk spreken dat jeniet onder één van die vrachtwagens terecht bent gekomen. O-)
En met 140km/u alleen een opgezwollen arm???? Mag je op vrijdag de 13e wel van geluk spreken, het had veel erger af kunnen lopen!!

Super dat er meteen hulp van alle kanten kwam :} :} :}

Een afspraak bij de dokter......daar zitten bijna altijd van die soepkippen :(
gewoon meteennaar toegaan, beetje stennis maken en je word meteen geholpen!

Ik hoop voor je dat je bike snel weer gemaakt is en je snel weer kunt :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan