oordopjes

Voor 15 eurocent :o per paar zou ik eerst deze ff passen *D (Afbeelding)

of deze een fractie duurder maar naar mijn idee ook beter omdat je ze niet hoeft op te rollen door een stevige insert:
full


dempen behoorlijk, maar is wel nodig met mijn 2 trommelig drumstel, en wat nou geen sirenes horen, radio aan en ramen dicht in oto hoor je toch ook vrijwel niets meer, heb je ogen voor ;) en o ja 2 euro in nederland en een cent of 35 in de U.S. bij de fabrikant dus...
 
Laatst bewerkt:
heb alle posten niet gelezen, dus misschien een herhaling.

bij kijkshop alpine oordopjes voor 10 euries ipv 23€ bij de motorshops.

werken perfect!! :P
 
[me]Whimpey heeft AudiSafe van zijn laatste werkgever overgehouden. Werkt perfect :Y :}
[/me]


Voormalig werkgever wist overigens niet dat Whimpey een dealtje met de dame( :9 ) van AudiSafe had gemaakt, en dacht dat de oordoppen voor het werk in de werkplaats waren _O- Bleek dus stiekum een filtertje(toch een andere kleur dus) te hebben gekregen voor het motorrijden :Y :} *O*
 
Kreeg gister een tip van drummende vriend: Bij hansanders voor 11e rubber ding op maat laten spuiten. Zit dus geen intelligent dempertje in, maar zat vooral beter dan die weggooischuimplugjes, aldus hem. Heb zelf die schuimgevalletjes nu, wel erg stil op de snelweg.....
 
Jaja! Oortjes zijn weer schoon, en dus a.s. woensdag opnieuw aan laten meten bij de audicien.
Moet dan wel wat vaker oren laten schoonmaken omdat bij mij het oorsmeer niet goed kan opdrogen door de nauwe gehoorgangen, en nu dus ook regelmatig terug het oor ingeduwd gaan worden door de doppen.

Ben wel blij dat ik nu goede bescherming ga krijgen, want vorig weekend veel op de snelweg gezeten, ik had wel die gele kneeddingen in, maar die vielen er gewoon onderweg uit.... zat gewoon in mijn helm op mijn wang geplakt.. :?

Maakt het nu trouwens echt zoveel verschil wat voor filter erin zit?
 
Maar laatst sprak ik iemand die had een kapot doppie, was wat gescheurd, en de filter was eruit.... maar er was geen verschil met de goede dop... :?
als ie met machines werkt dan gaat waarschijnlijk het geluid wat op een hogere frequentie ligt ongemerkt door het doppie heen,met gehoorbeschadiging tot gevolg (denk ik)
 
Zit er eigenlijk ook nog echt een kwaliteitsverschil tussen de doppen van Alpine en die van bijvoorbeeld een keten als beterhoren.nl?

Heb eigenlijkweinig zin om naar soesterberg te rijden als doppen eigenlijk hetzelfde presteren!
 
Geloof 't niet, ben inmiddels aan m'n 3e set Otoplastieken toe.

Heb ze van 3 merken gehad..... Demping verandert niet, pasvorm laat soms te wensen over. De rust van een gehoorwinkel geeft betere resultaten dan een kamertje op het werk waar er 100 sets aangemeten moeten worden voor het hele personeel

Ik heb ze nu speciaal voor motorrijders (Comfoor, bij Beter Horen) voldoen ook prima tegen boormachines en tractors.
intercom zit niet in weg bij mij, spraak wordt goed doorgegeven


BTW; een set gehoorbeschermers is 10x goedkoper dan 1 gehoorapparaat
 
Nu heb ik dus mijn oordopjes aan laten meten, en die waren afgelopen vrijdag klaar.
Super dacht ik, want we gingen naar Assen.
Maar ik vond de windruis echt enorm! Alsof ik niks in had.
Toen ik met mijn niet zo goed passende kneeddopjes reed, had ik daar volgens mij niet zo'n last van. Althans, ik kan me niet herinneren dat ik op de motor zat en dacht: Jezus, wat een herrie! En dat dacht ik nu wel, na 10 minuten al! En ik moest nog 3 uur......
Lijkt me niet normaal, of wel? Ze passen goed, maar misschien moet er een andere filter in? Er zit iets geels in.
Mijn motor hoorde ik idd niet, maar dat kwam volgens mij doordat ik alleen maar windruis hoorde.
 
Nu heb ik dus mijn oordopjes aan laten meten, en die waren afgelopen vrijdag klaar.
Super dacht ik, want we gingen naar Assen.
Maar ik vond de windruis echt enorm! Alsof ik niks in had.
Toen ik met mijn niet zo goed passende kneeddopjes reed, had ik daar volgens mij niet zo'n last van. Althans, ik kan me niet herinneren dat ik op de motor zat en dacht: Jezus, wat een herrie! En dat dacht ik nu wel, na 10 minuten al! En ik moest nog 3 uur......
Lijkt me niet normaal, of wel? Ze passen goed, maar misschien moet er een andere filter in? Er zit iets geels in.
Mijn motor hoorde ik idd niet, maar dat kwam volgens mij doordat ik alleen maar windruis hoorde.

Hmm, dat klopt natuurlijk niet. Ik heb wel eens gehoord dat ze een soort van lekkage test kunnen doen om te kijken of er ergens geluid langs kan 'lekken'. Maar ik zou zeker eens het zwaarste filter gaan proberen om te kijken of dat wat helpt.

Van welk merk heb jij oordoppen trouwens?
 
Ik heb ze bij onze plaatselijke audicien laten opmeten, ze zijn gemaakt in een laboratorium in Haarlem.
Ik ga morgen zodra ik tijd heb maar eens bellen met de audicien.
 
Ik heb ze bij onze plaatselijke audicien laten opmeten, ze zijn gemaakt in een laboratorium in Haarlem.
Ik ga morgen zodra ik tijd heb maar eens bellen met de audicien.

Is het niet toevallig zo, dat je doppen gewoon onder de helm niet goed zitten en daarom misschien een beetje lekken? Als je ze in huis tijdens het stofzuigen eens in doet, zou je ook een behoorlijke demping moeten merken trouwens.
 
Ik heb ze bij onze plaatselijke audicien laten opmeten, ze zijn gemaakt in een laboratorium in Haarlem.
Ik ga morgen zodra ik tijd heb maar eens bellen met de audicien.


idd, probeer het eens met het stofzuigen.
en word er niet aan je oor getrokken door je helm?, want dan komt er dus geluid door het kiertje en dat maakt best een kabeel
 
Terug
Bovenaan Onderaan