Opel Astra + Audi A3 slaan motorrijder kapodt

Natuurlijk is dit een zeer trieste situatie. Voornamelijk voor het slachtoffer zelf. Mijn punt is oorzaak en gevolg. Als men weigerachtig blijft op te treden tegen situaties als in het andere topic aangegeven, dan blijft verkeersagressie ongestraft. En dan denkt zo iemand die vandaag ongestraft een blikje tegen een auto aan gooit en dus niet opgespoord wordt terwijl het kenteken bekend is, een volgende keer ik kan wel een stapje verder gaan.

Het gevolg is dan uiteindelijk het gebeurde zoals beschreven in dit topic.
Dat neem je aan, vaak zijn het blaffende honden, het eindigt dus niet altijd zo. Desalniettemin slaat het nergens op om je zo te gedragen - afgezien het feit dat we maar 1 kant van het verhaal horen, want wie weet heeft TS ook wel iets gedaan om het te triggeren. Ik denk dan tegenwoordig maar die gast heeft al 6 weken niet mogen neuken en ik gisteravond wel dus laat maar ff.

Maar denk je echt dat het bestraffen van dat blikje tegen de auto iets oplevert, behalve veel manuren? En wat ga jij zeggen als je dat leest in de krant: 5 rechercheurs op case gezet waar iemand een blikje tegen een auto heeft gegooid?

Zo is de maatschappij tegenwoordig. Verhard. Erg gezellig. Maar er lopen veel blaffende honden bij, gelukkig.
 
:^ helemaal :^
en het mes snijdt zelfs aan 3 kanten, want dan is het slachtoffer ook minder snel geneigd om eigen rechter te gaan spelen.

Ik wordt erg somber van dit soort berichten B|
Ik word somber van het feit dat ik er niet meer van opkijk dat dit soort sh*t gebeurt. Niet dat ik het niet erg vind...
 
Da's waar. Die mishandeling was ik niet, ik was een van de getuigen. Vriend bont en blauw geslagen en geschopt terwijl hij op de grond lag + bloedneus door een paar finnen.

Er hingen overal camera's, maar een aangifte opnemen, nee, daar hadden de heren agenten geen tijd voor, daarvoor moesten we na het weekend maar naar 't bureau komen, als de cameraopnames allang weg waren. Zelden zo woest geweest als toen ik de heren even later genoegzaam onderuitgezakt op een bankje hun heerlijke broodje weg zag peuzelen.

Let wel, ik heb niets tegen de politie. Maar soms lijkt het wel alsof ze totaal niet doorhebben hoe ingrijpend dit soort dingen kunnen zijn en hoe diep die onmacht zit omdat er niets mee gedaan wordt...
zou best kunnen dat ze het te druk hadden met alle administratie van mensen die protest aantekenen omdat ze een bekeuring van 10 euro hebben gekregen en dat onterecht vinden
 
Dat neem je aan, vaak zijn het blaffende honden, het eindigt dus niet altijd zo. Desalniettemin slaat het nergens op om je zo te gedragen - afgezien het feit dat we maar 1 kant van het verhaal horen, want wie weet heeft TS ook wel iets gedaan om het te triggeren. Ik denk dan tegenwoordig maar die gast heeft al 6 weken niet mogen neuken en ik gisteravond wel dus laat maar ff.

Maar denk je echt dat het bestraffen van dat blikje tegen de auto iets oplevert, behalve veel manuren? En wat ga jij zeggen als je dat leest in de krant: 5 rechercheurs op case gezet waar iemand een blikje tegen een auto heeft gegooid?

Zo is de maatschappij tegenwoordig. Verhard. Erg gezellig. Maar er lopen veel blaffende honden bij, gelukkig.
Misschien eerst even lezen voor je ergens op reageert:
Ik rits netjes (vanaf rechter baan) en ga links rijden, netjes 50 (de mensen voor me reden alsnog 100, maargoed, mijn rijbewijs is me lief).

Wat gebeurt er? Kerel zit me flink te kleven, groot licht geven, van links naar rechts hoeken. Ik denk: prima, cruise control stond aan, en meerdere herhalingsborden: 50 max!

Die kerel hoekt vervolgens zijn auto tussen door de pylonnen naar rechts, en haalt NAAST DE MENSEN DIE ER WERKTEN mij rechts in en hoekt hem naar links om me te snijden.
Vervolgens gaat hij vol op de rem, gelukkig had hij geen ABS (golf 3 ofzo, oud kutding) en remde ik harder dan hij, anders zat ik erop!
Dus een zootje wegwerkers bijna voor hun flikker rijden en vervolgens die TS vol in z'n auto proberen te laten crashen.

IMHO gewoon poging tot zware mishandeling...
 
Laatst bewerkt:
Dat neem je aan, vaak zijn het blaffende honden, het eindigt dus niet altijd zo. Desalniettemin slaat het nergens op om je zo te gedragen - afgezien het feit dat we maar 1 kant van het verhaal horen, want wie weet heeft TS ook wel iets gedaan om het te triggeren. Ik denk dan tegenwoordig maar die gast heeft al 6 weken niet mogen neuken en ik gisteravond wel dus laat maar ff.

Maar denk je echt dat het bestraffen van dat blikje tegen de auto iets oplevert, behalve veel manuren? En wat ga jij zeggen als je dat leest in de krant: 5 rechercheurs op case gezet waar iemand een blikje tegen een auto heeft gegooid?

Zo is de maatschappij tegenwoordig. Verhard. Erg gezellig. Maar er lopen veel blaffende honden bij, gelukkig.
Het enige dat ik in die situatie deed was rijden in een gloednieuwe auto van aardig wat pleuro's en me NETJES aan de snelheid houden omdat IK rustig rij bij wegwerkzaamheden, ik wou dat meer mensen het deden!!! De golfbestuurder in een koekblik uit het jaar 0 was van mening dat ik mij anders moest gedragen. Ik schaal het in onder jaloezie/ compensatie.
 
Laatst bewerkt:
Dat neem je aan, vaak zijn het blaffende honden, het eindigt dus niet altijd zo. Desalniettemin slaat het nergens op om je zo te gedragen - afgezien het feit dat we maar 1 kant van het verhaal horen, want wie weet heeft TS ook wel iets gedaan om het te triggeren. Ik denk dan tegenwoordig maar die gast heeft al 6 weken niet mogen neuken en ik gisteravond wel dus laat maar ff.

Maar denk je echt dat het bestraffen van dat blikje tegen de auto iets oplevert, behalve veel manuren? En wat ga jij zeggen als je dat leest in de krant: 5 rechercheurs op case gezet waar iemand een blikje tegen een auto heeft gegooid?

Zo is de maatschappij tegenwoordig. Verhard. Erg gezellig. Maar er lopen veel blaffende honden bij, gelukkig.

Iemand die al zover heen is dat hij een blikje vanuit zijn auto tegen iemand anders aan probeert te gooien, noem ik geen blaffende hond meer. En is tot veel meer in staat. En al zou het een blaffende hond zijn, zou jij het risico nemen om net zo in elkaar gemept te worden als de agent in dit topic?

En verder, zoals al door anderen gemeld, neem het andere topic eens door.

En dan kom ik terug bij: oorzaak en gevolg! Het gaat van kwaad tot erger. Zo is de maatschappij tegenwoordig inderdaad en helaas.
 
Iemand die al zover heen is dat hij een blikje vanuit zijn auto tegen iemand anders aan probeert te gooien, noem ik geen blaffende hond meer. En is tot veel meer in staat. En al zou het een blaffende hond zijn, zou jij het risico nemen om net zo in elkaar gemept te worden als de agent in dit topic?

En verder, zoals al door anderen gemeld, neem het andere topic eens door.

En dan kom ik terug bij: oorzaak en gevolg! Het gaat van kwaad tot erger. Zo is de maatschappij tegenwoordig inderdaad en helaas.
:W

Heb het allang doorgelezen. Ik denk er gewoon het mijne van, liever een blikje dan 6 paar voeten.
 
Het enige dat ik in die situatie deed was rijden in een gloednieuwe auto van aardig wat pleuro's en me NETJES aan de snelheid houden omdat IK rustig rij bij wegwerkzaamheden, ik wou dat meer mensen het deden!!! De golfbestuurder in een koekblik uit het jaar 0 was van mening dat ik mij anders moest gedragen. Ik schaal het in onder jaloezie/ compensatie.
Ja oké, ik heb het allemaal gelezen. Relax man. :]
 
Zulke opmerkingen tolereren we hier niet dus je mag gelijk weer vertrekken.
Ik help je even een handje.

MGG, snap je de grap er achter niet ?

Oke, de opmerking is zeker niet de beste, maar sommige medelanders hebben een andere mening over het joodse geloof... daar doelde de schrijver op denk ik... (hoop ik).

Anyway, ik ben het er ook niet mee eens om zo'n opmerking neer te plempen.
 
Mooi voorbeeld over hoe dingen kunnen ontstaan.
Poging zware mishandeling is niet strafbaar.
Dat is het zeer zeker wel.
Art 45 SR:
Poging tot misdrijf is strafbaar, wanneer het voornemen van de dader zich door een begin van uitvoering heeft geopenbaard.

Icm 302 SR is dat max 5 jaar celstraf.


Maargoed, jouw reactie is inderdaad de stereotype reactie waar ik op doelde. Sorry meneer/mevrouw, kunnen wij ook niets aan doen, fijne dag, doei.

Sterker nog; typerend, want als ik op jurisprudentie zoek is het eerste geval wat ik tegenkom een collega van je in een vergelijkbaar gevalletje:
ECLI:NL:RBZUT:2011:BP3594 LJN BP3594, Rechtbank Zutphen, 06/940338-10, 8-2-2011, Strafrecht :: Jure.nl

Dus moet ik dan maar concluderen dat ik en iedere andere burger vrolijk wordt afgewimpeld, maar jullie collega's wel worden geholpen :?
 
Laatst bewerkt:
een blikje tegen je auto of in het ziekenhuis eindigen is wel net iets anders.
Maar je hebt wel gelijk dat in zaken waar het minder ernstig is of je motor word gegapt dat je beter voor eigen rechter kunt gaan spelen

En dan zit je dieper in de shit dan de dief/dader zelf :') Want jou weten ze in no-time wel te vinden. Werkt goed he :')

Sinds de reportage van Peter R de Vries weten we allemaal dat de Utrechtse politie niet heel goed bezig was. Of dat nu nog is, mij onbekend.
 
Dat is het zeer zeker wel.
Art 45 SR:
Poging tot misdrijf is strafbaar, wanneer het voornemen van de dader zich door een begin van uitvoering heeft geopenbaard.

Icm 302 SR is dat max 5 jaar celstraf.


Maargoed, jouw reactie is inderdaad de stereotype reactie waar ik op doelde. Sorry meneer/mevrouw, kunnen wij ook niets aan doen, fijne dag, doei.

Sterker nog; typerend, want als ik op jurisprudentie zoek is het eerste geval wat ik tegenkom een collega van je:
ECLI:NL:RBZUT:2011:BP3594 LJN BP3594, Rechtbank Zutphen, 06/940338-10, 8-2-2011, Strafrecht :: Jure.nl

Dus moet ik dan maar concluderen dat ik vrolijk wordt afgewimpeld, maar jullie collega's wel worden geholpen :?

Er is een verschil tussen iemand in elkaar stompen om verschillende goede redenen, en voor terroristje acteren.

Iemand goed in elkaar beuken kost je niet meer dan een dag cel en wat uurtjes taakstraf.
 
Dat is het zeer zeker wel.
Art 45 SR:
Poging tot misdrijf is strafbaar, wanneer het voornemen van de dader zich door een begin van uitvoering heeft geopenbaard.

Icm 302 SR is dat max 5 jaar celstraf.


Maargoed, jouw reactie is inderdaad de stereotype reactie waar ik op doelde. Sorry meneer/mevrouw, kunnen wij ook niets aan doen, fijne dag, doei.
Art. 300
1. Mishandeling wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of geldboete van de vierde categorie.
2. Indien het feit zwaar lichamelijk letsel ten gevolge heeft, wordt de schuldige gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vierde categorie.
3. Bespreking Indien het feit de dood ten gevolge heeft, wordt hij gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes jaren of geldboete van de vierde categorie.
4. Bespreking Met mishandeling wordt gelijkgesteld opzettelijke benadeling van de gezondheid.
5. Bespreking Poging tot dit misdrijf is niet strafbaar.

Art. 300
1. Mishandeling wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of geldboete van de vierde categorie.
2. Indien het feit zwaar lichamelijk letsel ten gevolge heeft, wordt de schuldige gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vierde categorie.
3. Bespreking Indien het feit de dood ten gevolge heeft, wordt hij gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes jaren of geldboete van de vierde categorie.
4. Bespreking Met mishandeling wordt gelijkgesteld opzettelijke benadeling van de gezondheid.
5. Bespreking Poging tot dit misdrijf is niet strafbaar.

Art. 301 Bespreking
1. Mishandeling gepleegd met voorbedachten rade wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vierde categorie.
2. Indien het feit zwaar lichamelijk letsel ten gevolge heeft, wordt de schuldige gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes jaren of geldboete van de vierde categorie.
3. Indien het feit de dood ten gevolge heeft, wordt hij gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste negen jaren of geldboete van de vijfde categorie.

Art. 302 Bespreking
1. Hij die aan een ander opzettelijk zwaar lichamelijk letsel toebrengt, wordt, als schuldig aan zware mishandeling, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste acht jaren of geldboete van de vijfde categorie.
2. Bespreking Indien het feit de dood ten gevolge heeft, wordt de schuldige gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste tien jaren of geldboete van de vijfde categorie.

Ook hier is poging niet strafbaar omdat er uitdrukkelijk gesproken wordt over het toebrengen van letsel.

Veel plezier in de kroeg met je volgers.

Daarom mijn beste. de politie wil wel, ondanks dat je het niet gelooft, maar is ook aan regels gebonden.
 
Laatst bewerkt:
Ook hier is poging niet strafbaar omdat er uitdrukkelijk gesproken wordt over het toebrengen van letsel.
Ik zou eerst even controleren wat ik beweer, voor je het voor onzin uitmaakt.
Ik de jurisprudentie waar ik je naar verwijs is overigens ook te vinden dat de rechter jouw beweringen larie vindt, net als iedere jurist.
Aldus de rechter:
* verklaart het bewezenverklaarde strafbaar, kwalificeert dit als:
Feit 1 en 3 (subsidiair): telkens, poging zware mishandeling
Feit 2 (primair): poging doodslag;
Veel plezier in de kroeg met je volgers.

Daarom mijn beste. de politie wil wel, ondanks dat je het niet gelooft, maar is ook aan regels gebonden.
Nee. Je poeiert mensen gewoon af omdat je er geen tijd in wil/kan steken of niet voldoende kennis hebt.


Again; voor jullie eigen collega's loop je wel hard, maar een normale burger zeg je hier gewoon glashard dat het niet kan. Snap je nog steeds niet waarom mensen denken dat je nét een beetje harder loopt voor je collega's als voor die burger?
 
Laatst bewerkt:
Ik zou eerst even controleren wat ik beweer, voor je het voor onzin uitmaakt.
Ik de jurisprudentie waar ik je naar verwijs is overigens ook te vinden dat de rechter jouw beweringen larie vindt, net als iedere jurist.
De bottomline:Nee. Je poeiert mensen gewoon af omdat je er geen tijd in wil/kan steken of niet voldoende kennis hebt.


Again; voor jullie eigen collega's loop je wel hard, maar een normale burger zeg je hier gewoon glashard dat het niet kan...

Dat de politie niet hard mag optreden komt ook door linkse rukkers.

Zwaar mishandeld?
Nodig hem uit op een kop koffie en praat het uit.
Groetjes, Cohen :r
 
Terug
Bovenaan Onderaan