opklapbare nummerplaathouder illegaal?

Opklapbare Nummerplaathouder Illegaal?

  • Ja, natuurlijk!

    Stemmen: 21 65,6%
  • Nee man.

    Stemmen: 4 12,5%
  • Weet ik veel.

    Stemmen: 6 18,8%
  • Ik heb hier ECHT verstand van en zal het even uitleggen.

    Stemmen: 1 3,1%

  • Totaal aantal stemmers
    32
Ik denk dat alleen het gebruik strafbaar is. Niet zoals met geweren etc waarbij het bezit op zich al verboden is (uitzonderingen daargelaten). Je moet dan meen ik op heterdaad betrapt worden.
:^
Mee eens. Volgens mij moet een kentekenplaat aan bepaalde eisen voldoen, zoals:
- afmeting
- hoek waaronder die gemonteerd is
- leesbaarheid
- verlichting
Verder mag je volgens mij geen wijzigingen aanbrengen, zoals bijv. het scharnier in de kentekenplaat uit die advertentie, of ergens anders aan de kentekenplaat een scharnier o.i.d. monteren.

Maar als je het gehele achterspatbord kunt laten scharnieren (dit is bijvoorbeeld handig met het wassen van je motor ;) ) is er niets aan de hand. Zolang je hem maar niet opklapt onder het rijden.
Denk ik tenminste

[me]Fireblade 1998 is benieuwd naar de reactie van Baksteen.[/me]
 
Er mag zoveel niet

je amg niet te hard rijden, doe je toch ook gewoon

je mag niet tegen de kerk pissen, de overheen lukt alleen niet (echt waar, zelf geprobeerd)

Dat het niet mag weet iedereen maar wat we er mee doen is iets heel anders.
 
Volgens mij is het gewoon illegaal. Waarom zou het mogen, als je het toch niet mag gebruiken? Als je zoiets hebt dan is er natuurlijk de intentie hem te gebruiken en dat mag niet. Je mag ook niet met een afgezaagde dubbelloops shotgun over straat en zeggen, ja maar, ik gebruik hem niet....
 
Volgens mij heb ik eens ergens gelezen (toen die spray weer erg in het nieuws was) dat 'knoeien' met je kentekenplaat je een boete op kan leveren van 4.500 pleuri...
 
Godverdomme!! Hebben ze die dingen niet ook voor de auto, ik krijg net alweer een boete binnen :r :r :r
Door rood rijden, 95 euro.
Ja, ik weet het, ik kan ook gewoon m'n rijstijl aanpassen. |(
 
Het is hartstikke legaal, momenteel zijn ze ook bezig met een wetsontwerp om subsidie te verstrekken voor opklapbare nummerplaathouders. :+

:} LOL :}


Je kan natuurlijk ook gewoon zeggen dat het een hulpmeganisme is om wheelies te kunnen maken en dat dat apparaat je motor omhoog klapt. :?
 
Nog niet eens zo heel erg lang geleden was er een programma op tv waarin auto's werden omgebouwd tot vage en vaak lelijke schepsels... volgens mij was het "De Grote Beurt" op Veronica.

In één van deze afleveringen had men van een normale boodschappenkarretje a la peugeot 106 een "heuze" james bond wagen gemaakt met... jawel... een nummerbord die kon omdraaien.

Men had zelfs sproeiers en tankje ingebouwd zodat er vloeistof op de weg gespoten kon worden voor eventuele achtervolgers.

Allemaal heel erg absurbt dat men dit allemaal heel erg normaal vond en dit op tv gingen uitzenden...

Je krijgt door zo'n uitzending wel het idee dat je het mag monteren en gebruiken.
 
Stomme uitzending dus, je hebt gelijk.

Maar het aanwezig hebben van zo'n inrichting is al voldoende.....omdat er geen enkel ander doel mee gemoeid kan zijn. Uiteraard moet altijd de rechter een eindoordeel vellen. Niemand is schuldig tot.....

Dat was ook het probleem met die infra-rood apparaten (waar de kentekenplaat "onleesbaar" mee gemaakt kan worden als er gelaserd wordt) Het zelfde apparaat kun je ook gebruiken om garagedeuren mee te openen.
 
je kunt bij ons beschermkapjes kopen voor de nummerplaat, zo dat de plaat mooi blijft, je kunt ze in verschillende kleuren krijgen en het is nog toe gestaan ook. :}

dat is mischien iets voor in nederland.

que387003.jpg
 
Stomme uitzending dus, je hebt gelijk.

Maar het aanwezig hebben van zo'n inrichting is al voldoende.....omdat er geen enkel ander doel mee gemoeid kan zijn. Uiteraard moet altijd de rechter een eindoordeel vellen. Niemand is schuldig tot.....

Dat was ook het probleem met die infra-rood apparaten (waar de kentekenplaat "onleesbaar" mee gemaakt kan worden als er gelaserd wordt) Het zelfde apparaat kun je ook gebruiken om garagedeuren mee te openen.

:^

Letterlijke tekst uit de wegenverkeerswet er maar bij:

Artikel 41

1.
Het is verboden:

a.
op een motorrijtuig of een aanhangwagen enig teken of middel aan te brengen of te doen aanbrengen met het oogmerk de herkenning, daaronder begrepen de herkenning met behulp van technische voorzieningen, van het ingevolge artikel 40 gevoerde kenteken te bemoeilijken

b.
een motorrijtuig op de weg te laten staan of daarmee over de weg te rijden dan wel een aanhangwagen op de weg te laten staan of met een motorrijtuig over de weg voort te bewegen, wanneer op dat motorrijtuig of die aanhangwagen enig teken of middel is aangebracht, waardoor de herkenning, daaronder begrepen de herkenning met behulp van technische voorzieningen, van het ingevolge artikel 40 gevoerde kenteken wordt bemoeilijkt;
c.
op een motorrijtuig of een aanhangwagen een teken, niet zijnde een ingevolge artikel 36 aan de eigenaar of houder voor dat motorrijtuig of die aanhangwagen opgegeven kenteken, aan te brengen of te doen aanbrengen met het oogmerk dat teken te doen doorgaan voor een zodanig kenteken;
d.
een motorrijtuig op de weg te laten staan of daarmee over de weg te rijden dan wel een aanhangwagen op de weg te laten staan of met een motorrijtuig over de weg voort te bewegen, wanneer op dat motorrijtuig of die aanhangwagen een teken is aangebracht dat, niet zijnde een ingevolge artikel 36 aan de eigenaar of houder voor dat motorrijtuig of die aanhangwagen opgegeven kenteken, door kan gaan voor een zodanig kenteken.

2.
Voor overtreding van het eerste lid, onderdelen b en d, zijn aansprakelijk:

a.
voor zover het betreft een motorrijtuig, de eigenaar of houder die het motorrijtuig op de weg laat staan of daarmee over de weg laat rijden, alsmede in het geval dat met dat motorrijtuig over de weg wordt gereden, de bestuurder, een en ander echter slechts indien de eigenaar, houder of bestuurder weet of redelijkerwijze kan vermoeden dat op het motorrijtuig een teken of middel als bedoeld in het eerste lid, onderdeel b, dan wel een teken als bedoeld in het eerste lid, onderdeel d, is aangebracht, en
b.
voor zover het betreft een aanhangwagen, de eigenaar of houder die de aanhangwagen op de weg laat staan of deze met een motorrijtuig over de weg laat voortbewegen, alsmede in het geval dat de aanhangwagen met een motorrijtuig over de weg wordt voortbewogen, de bestuurder van dat motorrijtuig, een en ander echter slechts indien de eigenaar, houder of bestuurder weet of redelijkerwijze kan vermoeden dat op de aanhangwagen een teken of middel als bedoeld in het eerste lid, onderdeel b, dan wel een teken als bedoeld in het eerste lid, onderdeel d, is aangebracht.

 
Laatst bewerkt:
je kunt bij ons beschermkapjes kopen voor de nummerplaat, zo dat de plaat mooi blijft, je kunt ze in verschillende kleuren krijgen en het is nog toe gestaan ook. :}

dat is mischien iets voor in nederland.

(Afbeelding)
Vertel d'r dan gelijk even bij hoe goedkoop jullie huizen zijn, hoe groot de auto's, hoe mooi recht de wegen en hoe lekker de milkshake's.......

Of kom gewoon weer in Nederland wonen, volgens mij heb je stiekum heimwee als de ziekte :X :X :X
 
Vertel d'r dan gelijk even bij hoe goedkoop jullie huizen zijn, hoe groot de auto's, hoe mooi recht de wegen en hoe lekker de milkshake's.......

Of kom gewoon weer in Nederland wonen, volgens mij heb je stiekum heimwee als de ziekte :X :X :X


wat heeft dat nu weer te maken met beschermkapjes :?

je hebt zeker geen bekeuringen kunnen uitdelen vandaag :r
 
Terug
Bovenaan Onderaan