Parkeren op zijstandaard of achter-paddockstand

Tricker89

MF'er
5 jan 2017
53
3
Hey forumleden,

Vraagje, wat is beter qua stalling voor de motor/banden/etc:
1) stalling op de zijstandaard
2) stalling op enkel een achter paddockstand (dus geen paddockstand voor)

En ook graag waarom. Kon het zo niet vinden hier of via google. Het is niet voor een winterstalling maar voor de gewone zomerstalling waardoor die dus gemiddeld +- 1/2 weken zo zal staan.

Hij staat op het moment op achter-paddockstand met het stuur naar de zijkant voor het stuurslot. Maar wil graag weten of het een beter voor de motor is dan het ander.

EDIT: Als het nog beter is om bijv op achter EN voor paddock te plaatsen (en om welke redenen dan) laat het ook maar weten :)
 
Laatst bewerkt:
Beste is voor en achter. Daarna alleen achter. En dan op de standaard. Reden is dat de band zich uiteindelijk vervormd. Nu zal dit met twee weken wel mee vallen.
 
Braaap alvast thanks voor je snelle antwoord. Is het als ik dan kies voor alleen achter erg om het stuur schuin te hebben staan (ivm stuurslot)? Of maakt dit niets uit?
 
Als je er regelmatig op rijdt kan die op de jiffy, paddock dan alleen gebruiken bij ketting smering, wielen schoonmaken en winterstop.
 
Ik heb eens een motor dik twee jaar op de jiffy stil laten staan. Afgezien van een platte accu deed 'ie het verder nog helemaal prima toen ik hem weer startte :) Ook de banden waren niet vervormd... Er was wel ietsjes lucht uitgelopen maar ik kon er gewoon nog op rijden, zelfs gewoon met de benzine die er nog in zat.

Voor twee weken stallen zou ik me nul komma geen zorgen maken over welke van de genoemde methodes schadelijker is dan de ander, maar het gewoon laten afhangen van wat het handigst is. Twee weken stilstaan op een jiffy doen nieuwe motoren in een showroom ook.
 
Laatst bewerkt:
ik zet hem gewoon de hele winter op de zijstandaard. Ik heb, denk ik, altijd banden die niet vervormen
 
Mn suzuki staat meestal 2 weken stil voor ik hem weer eens uit de garage trek. Staat altijd op de zijstandaard (makkelijker parkeren en dan kan ik hem dichter tegen de muur aan zetten). Nooit last van de banden. Misschien omdat de bandenspanning te laag is soms na 2 weken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan