pekel? de vervuiler betaalt

Er zijn genoeg dooimiddelen die milieuvriendelijk/materiaalvriendelijk zijn, langer werken dan zout enzo.... alleen dat is duurder dus dat wordt niet gebruikt door de regering. Terwijl wij aan alle kanten uitgemolken worden als het om het milieu gaat.
Is gewoon een enorm milieudelict, al dat zout wat het grondwater en het riool in verdwijnt.
 
Ik wou dat de winter en daarmee de pekelhysterie voorbij was :Z
Aan de andere kant, dan gaat er vast weer iemand zeiken over lekkende airco's :z
 
Ik wou dat de winter en daarmee de pekelhysterie voorbij was :Z
Aan de andere kant, dan gaat er vast weer iemand zeiken over lekkende airco's :z

LEVENSGEVAARLIJK !!!


Al dat condenswater dat op de weg geloost word en daar dan opvriest !!!!




Zou ik die autofabrikant die zulke auto's op de weg brengt voor de rechter kunnen dagen :? :?
 
Er zijn genoeg dooimiddelen die milieuvriendelijk/materiaalvriendelijk zijn, langer werken dan zout enzo.... alleen dat is duurder dus dat wordt niet gebruikt door de regering. Terwijl wij aan alle kanten uitgemolken worden als het om het milieu gaat.
Is gewoon een enorm milieudelict, al dat zout wat het grondwater en het riool in verdwijnt.
Blij toe... Hogere kosten worden toch wel weer op de weggebruiker verhaald.

Wordt al veel te veel geld verkwist en weggesmeten uit naam van 'het milieu'.
 
Er zijn genoeg dooimiddelen die milieuvriendelijk/materiaalvriendelijk zijn, langer werken dan zout enzo.... alleen dat is duurder dus dat wordt niet gebruikt door de regering. Terwijl wij aan alle kanten uitgemolken worden als het om het milieu gaat.
Is gewoon een enorm milieudelict, al dat zout wat het grondwater en het riool in verdwijnt.

YES!!! Zinvolle info na een flink aantal euhm...'minder zinvolle' posts!! *O*

Nu we er dus uit zijn dat er altijd mensen zijn die zeuren, mensen zijn die dan weer zeuren dat mensen zeuren, mensen die zeuren op de mensen die zeuren dat er gezeurd wordt (volgens mij val ik hier nu onder |( ), zo zullen er vast ook wel mensen komen die zeuren op de mensen die gezeurd hebben over de mensen die zeuren over zeurende mensen... :+

Anyway...is er na al dat zeuren ook nog een discussie mogelijk over hoe het ANDERS kan!? Dus, zoals ik uit de quote hierboven kan halen, andere strooimiddelen? En wat zijn dan de voor- en nadelen? En als we dat nu eens uiteengezet hebben, zullen we dan beslissen of we tevreden zijn of niet?! Zo niet, dan kunnen we weer gaan zeuren (YES! :+ ) bij de overheid ofzo, zo wel dan kunnen we stoppen met zeuren! :9~

Nou, nog mensen die willen zeuren op mijn post?! _O-
Of gaan we alternatieven verzinnen?! O-)

PS: Ik probeer niemand aan te vallen hoor, neem het aub niet persoonlijk op :+
 
Er zijn genoeg dooimiddelen die milieuvriendelijk/materiaalvriendelijk zijn, langer werken dan zout enzo.... alleen dat is duurder dus dat wordt niet gebruikt door de regering. Terwijl wij aan alle kanten uitgemolken worden als het om het milieu gaat.
Is gewoon een enorm milieudelict, al dat zout wat het grondwater en het riool in verdwijnt.
En waar bestaan die andere dooimiddelen dan uit?? Aangezien eea uitsluitend kan werken als het oplost in water kom je chemisch gezien dan toch snel weer bij zouten uit. De vraag is dan natuurlijk wat je liever hebt: motor aangetast door reacties met Kalium-Chloride(pekel) of door reacties met andere zoutverbindingen.......

[me]Billy the kid geeft de voorkeur aan het welbekende pekelspul in combinatie met het goed voorbehandelen van zijn motoren tegen de gevolgen van dat zelfde pekelspul.... 8-) [/me]
 
Een andere optie is het verwarmen van de wegen. Daar is jaren terug al eens een discussie over geweest.

Er wordt dan een laag onder het wegdek gelegd, die langdurig warmte vasthoudt en deze slechts heel langzaam weer afgeeft. Het werkt dus als een soort accu/zonnecel, omdat het zwarte wegdek de zonnewarmte prima opneemt.
Het werkt absoluut (kan zelfs gebruikt worden om, als er geen vorst is, huizen etc. te verwarmen) maar is peperduur.
 
Dan wordt er dus gestrooid met zand, gemalen schelpen of iets anders wat van ijs en sneeuw meer stroeve modder maakt dan een spiegelgladde ijslaag. Op die ondergrond kun je eigenlijk sowieso niet meer rijden met de motor.
Sneeuwketting of spijkerbanden :z
(Rijden zullen we O-) )
 
Een andere optie is het verwarmen van de wegen. Daar is jaren terug al eens een discussie over geweest.

Er wordt dan een laag onder het wegdek gelegd, die langdurig warmte vasthoudt en deze slechts heel langzaam weer afgeeft. Het werkt dus als een soort accu/zonnecel, omdat het zwarte wegdek de zonnewarmte prima opneemt.
Het werkt absoluut (kan zelfs gebruikt worden om, als er geen vorst is, huizen etc. te verwarmen) maar is peperduur.
Wordt nog steeds wel onderzoek naar gedaan. O.m. in het kader van (meen ik) het 'intelligente weg' programma van Rijkswaterstaat. Eén van de opties is dan dat er leidingen in het asfalt lopen met water erin. 's Zomers wordt dat water verwarmd. Het water wordt diep in de bodem opgeslagen, waar het niet afkoelt. 's Winters wordt dat warme water dan weer gebruikt om het asfalt te verwarmen en wordt het koude water weer opgeslagen. Voordeel is dat in de winter de wegen niet bevriezen en in de zomer het asfalt koeler blijft. Dit zorgt ervoor dat de weg minder snel slijt of beschadigd raakt en dus aanzienlijk langer mee gaat.
 
En waar bestaan die andere dooimiddelen dan uit?? Aangezien eea uitsluitend kan werken als het oplost in water kom je chemisch gezien dan toch snel weer bij zouten uit. De vraag is dan natuurlijk wat je liever hebt: motor aangetast door reacties met Kalium-Chloride(pekel) of door reacties met andere zoutverbindingen.......

[me]Billy the kid geeft de voorkeur aan het welbekende pekelspul in combinatie met het goed voorbehandelen van zijn motoren tegen de gevolgen van dat zelfde pekelspul.... 8-) [/me]
Je blik verbreden ;) Je kunt ook zonder zouten dooien. Ik ga het nu niet opzoeken (geen tijd voor) maar er zijn genoeg andere middelen. Ook op vliegvelden en in sommige Amerikaanse staten wordt milieu, metaal, asfalt vriendelijk spul gebruikt. Maarja... het kost meestal iets meer dan spul wat je zo in eigen land uit de grond kunt trekken.
 
Wat een non discussie?

Het begint hier echt op de USA te lijken.
Als we dan geen zout strooien gaan mensen op hun bek, stellen ze de niet-zoutstrooiers weer aansprakelijk.
Die stellen dan weer de mensen aansprakelijk die geen zout gestrooid willen zien worden omdat hun voertuigjes wegrotten.
En de mensen die niet willen dat hun voertuigjes weggrotten stellen dan weer de staat aansprakelijk omdat ze aansprakelijk gesteld worden.....

Vat u wat ik bedoel???
 
Je blik verbreden ;) Je kunt ook zonder zouten dooien. Ik ga het nu niet opzoeken (geen tijd voor) maar er zijn genoeg andere middelen. Ook op vliegvelden en in sommige Amerikaanse staten wordt milieu, metaal, asfalt vriendelijk spul gebruikt. Maarja... het kost meestal iets meer dan spul wat je zo in eigen land uit de grond kunt trekken.
Dat USA strengere milieu eisen stelt (in't algemeen) blijkt wel weer. Ze gebruiken dus geen glycol?
Zie:
toch boete schiphol


@TS; het tast je alu aan, nou poehee, is alleen aan de oppervlakte! voor de stalen delen is het wel killing.
 
Laatst bewerkt:
Glad wegdek, da's killing.....

Pekel werkt maar tot -8 of -10°C. In scandinavie strooien ze zand. Dat werkt heel goed. Maar in Nederland met 120 km/h op de snelweg wordt je compleet gestraald.
 
Glad wegdek, da's killing.....

Pekel werkt maar tot -8 of -10°C. In scandinavie strooien ze zand. Dat werkt heel goed. Maar in Nederland met 120 km/h op de snelweg wordt je compleet gestraald.
 
Glad wegdek, da's killing.....

Pekel werkt maar tot -8 of -10°C. In scandinavie strooien ze zand. Dat werkt heel goed. Maar in Nederland met 120 km/h op de snelweg wordt je compleet gestraald.
 
Nou, ik ben verrekte blij dat ze pekelen. En als ik het aantal keren ga tellen dat ik over een witte sneeuwvlakte die ooit snelweg was gereden ben dit seizoen (euh, 3 keer geloof ik), hadden ze nog meer mogen pekelen ook nog.
 
Terug
Bovenaan Onderaan