Peter R. de Vries - (politie)wegmisbruikers

het programma was

  • O ik heb gekeken en vind het volkomen terecht om de politie

    Stemmen: 0 0,0%
  • O ja aanpakken die politie, achter slot en grendel dat tuig

    Stemmen: 2 6,1%
  • O ik heb gekeken maar na 3 keer dezelfde beelden ben ik in s

    Stemmen: 15 45,5%
  • O Who the F*** is Peter R de Vries

    Stemmen: 4 12,1%
  • O politie? Hebben we die nog in NL ;)

    Stemmen: 2 6,1%
  • O leuke beeldvulling maar graag volgende keer iets wat wel l

    Stemmen: 2 6,1%
  • O als er zoveel gepost wordt wil ik het ook graag zien, heef

    Stemmen: 8 24,2%

  • Totaal aantal stemmers
    33
Status
Niet open voor verdere reacties.

Justice Strike

MF veteraan
12 nov 2006
4.439
0
Amsterdam
Volgens mij is dat vanavond. Ik ben best benieuwd om te zien wat voor fouten politie agenten maken. Ik neem aan dat dat doorgaans niet dezelfde fouten zijn als gewone verkeersdeelnemers aangezien ze toch werken in het verkeer en daar een exsamen voor hebben moeten afleggen (zo moeten politie motorrijders toch meer verkeersinzicht tonen dan gewone motorrijders in het zien aankomen van potentiele acties van andere weggebruikers.)

afijn wie gaat er kijken? (wel jammer dat het gedeeltelijk samenvalt met top gear)
 
Laatst bewerkt:
Zondag 23 december in Peter R. de Vries, misdaadverslaggever:

Zondag presenteren wij u alweer de laatste uitzending van het jaar 2007. Hierin nemen we het rijgedrag van de politie onder de loep.

- POLITIE ALS WEGMISBRUIKERS-

Sinds enige tijd hanteert de politie een zero-tolerance beleid: niets wordt door de vingers gezien. Alle pietluttigheden worden beboet: een paar kilometer te hard rijden, geen richting aangeven en het vergeten van de veiligheidsgordel. Ook een stukje tegen het verkeer inrijden betekent kassa voor de politie. Maar hoe goed houden de dienders zichzelf eigenlijk aan de regels?

Aanstaande zondag wordt de Utrechtse politie ontmaskerd als notoire verkeersovertreders. Met een verborgen camera legden wij tientallen wegmisbruikers in uniform vast, binnen een straal van nog geen honderd meter rond een politiebureau.


Als dus

Peter R. de Vries
 
Ook handig:
21:30 - 23:00 Peter R. de Vries, misdaadverslaggever SBS 6

Ik ga denk ik wel kijken, lijkt me wel is grappig :Y
 
Ook handig:
21:30 - 23:00 Peter R. de Vries, misdaadverslaggever SBS 6

Ik ga denk ik wel kijken, lijkt me wel is grappig :Y

waar ik me overigens altijd aan geergerd heb is dat politie agenten nooit boetes hoeven te betalen. Zelfs als deze al uitgeschreven is kunnen ze dit vaak nog even laten terugdraaien (onder het mom van, je bekeurt je eigen collega's toch niet). Ik had een ex collega die getrouwd was met een politie agent. Elke bon (ook parkeerbon) ging linea recta naar de echtgenoot, en die zorgde dan op het kantoor er wel even voor dat die boete verdween.

kijk, en dan ben ik zo iemand die het niet erg vind om een bon te krijgen, maar dan moet het wel eerlijk zijn en vind ik wel dat het "ik een bon, jij een bon" moet zijn. Jammer genoeg is daar geen instantie voor die daar toezicht op houdt.
 
waar ik me overigens altijd aan geergerd heb is dat politie agenten nooit boetes hoeven te betalen. Zelfs als deze al uitgeschreven is kunnen ze dit vaak nog even laten terugdraaien (onder het mom van, je bekeurt je eigen collega's toch niet). Ik had een ex collega die getrouwd was met een politie agent. Elke bon (ook parkeerbon) ging linea recta naar de echtgenoot, en die zorgde dan op het kantoor er wel even voor dat die boete verdween.

kijk, en dan ben ik zo iemand die het niet erg vind om een bon te krijgen, maar dan moet het wel eerlijk zijn en vind ik wel dat het "ik een bon, jij een bon" moet zijn. Jammer genoeg is daar geen instantie voor die daar toezicht op houdt.

Zo, jij weet nogal veel! Goed van jou ;)
 
Zo, jij weet nogal veel! Goed van jou ;)

tja ik heb dat wel eens vaker gehoord, overigens heb ik mij rijlessen samen met politieagenten gehad (toevallig dezelfde rijschool). Ik kan ansich goed opschieten met die mensen, zijn geen wereldvreemde mensen en je kunt er gewoon een babbel mee hebben, gewone personen zoals jij en ik. Dat is ook niet het probleem wat ik ermee heb, ik ben nogal principieel en ik vind dat als ik ij aan de regels moet houden dan moet een ander dat ook (en ik hou me ook echt strikt aan de regels, misschien soms een beetje te). En dan gaat het bij mij ook niet echt door de beugel dat zoiets dan kan.

p.s. er zullen vast wel agenten zijn die wel hun boetes gewoon betalen, maar imho moet er geen optie zijn om ziets terug te laten draaien anders dan door de rechter
 
Laatst bewerkt:
waar ik me overigens altijd aan geergerd heb is dat politie agenten nooit boetes hoeven te betalen. Zelfs als deze al uitgeschreven is kunnen ze dit vaak nog even laten terugdraaien (onder het mom van, je bekeurt je eigen collega's toch niet). Ik had een ex collega die getrouwd was met een politie agent. Elke bon (ook parkeerbon) ging linea recta naar de echtgenoot, en die zorgde dan op het kantoor er wel even voor dat die boete verdween.

kijk, en dan ben ik zo iemand die het niet erg vind om een bon te krijgen, maar dan moet het wel eerlijk zijn en vind ik wel dat het "ik een bon, jij een bon" moet zijn. Jammer genoeg is daar geen instantie voor die daar toezicht op houdt.


:^

voorbeeld: klik
 
Laatst bewerkt:
waar ik me overigens altijd aan geergerd heb is dat politie agenten nooit boetes hoeven te betalen. Zelfs als deze al uitgeschreven is kunnen ze dit vaak nog even laten terugdraaien (onder het mom van, je bekeurt je eigen collega's toch niet). Ik had een ex collega die getrouwd was met een politie agent. Elke bon (ook parkeerbon) ging linea recta naar de echtgenoot, en die zorgde dan op het kantoor er wel even voor dat die boete verdween.

kijk, en dan ben ik zo iemand die het niet erg vind om een bon te krijgen, maar dan moet het wel eerlijk zijn en vind ik wel dat het "ik een bon, jij een bon" moet zijn. Jammer genoeg is daar geen instantie voor die daar toezicht op houdt.

de zoontjes van de politie hebben met oud en nieuw ook altijd het hardste vuurwerk en het meest illegale :P mede mogelijk gemaakt door papa '(

ook een jongen waarmee ik vroeger veel omging kwam erachter dat zijn gsm was gejat.
papa en collegas hadden het binnen 2 dagen weer terecht ...

tegenwoordig mag je al blij zijn als ze tijd voor je hebben als je dochter is verkracht...
 
tja, werkt nu eenmaal veel tuig bij de politie.

Met boeven van je boeven, heb ik weleens gehoord... :+

@Justice Strike: Dat van die boetes... Was het maar waar. Ook als 'n agent geflitst word, komt de bon gewoon op de bus. Bij het CJIB zien ze niet of de auto nou op naam staat van een agent of burger...
 
Met boeven van je boeven, heb ik weleens gehoord... :+

@Justice Strike: Dat van die boetes... Was het maar waar. Ook als 'n agent geflitst word, komt de bon gewoon op de bus. Bij het CJIB zien ze niet of de auto nou op naam staat van een agent of burger...

Ik heb het dan ook voornamelijk over uitgeschreven bonnen. Maar voglens mij kan het met geflitste bonnen ook gewoon aangezien je als gewone burger ook gewoon eventjes de foto mag zien en een babbeltje kunt maken met de agent die er verantwoordelijk voor is, ik weet niet hoe de collega cultuur is bij de politie, maar ik kan me indenken dat je dan het een en ander wel kunt bewerkstelligen als politieagent
 
Ik heb gehoord van .... volgens mij ....... ik kan me indenken .......


Jullie kijken teveel televisie ....... _O- _O-

ho ho, Ik heb dan wel mijn bronnen binnen de politie(familie) en niet zoals velen van horen zeggen. en sorry, maar ik ga niet de politie in om even te kijken of zoiets wel of niet klopt.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het dan ook voornamelijk over uitgeschreven bonnen. Maar voglens mij kan het met geflitste bonnen ook gewoon aangezien je als gewone burger ook gewoon eventjes de foto mag zien en een babbeltje kunt maken met de agent die er verantwoordelijk voor is, ik weet niet hoe de collega cultuur is bij de politie, maar ik kan me indenken dat je dan het een en ander wel kunt bewerkstelligen als politieagent


Jij weet echt ontzettend veel,..wat goed dat jij dat allemaal weet.
Ik wist dat allemaal niet, totdat jij me er op attent maakte, bedankt echt tof!!!! *:)
 
Laatst bewerkt:
ho ho, Ik heb dan wel mijn bronnen binnen de politie(familie) en niet zoals velen van horen zeggen. en sorry, maar ik ga niet de politie in om even te kijken of zoiets wel of niet klopt.


Zou maar eens namen van die familieleden gaan noemen, kunnen ze een intern onderzoek beginnen.

Jij bent eigenlijk een soort van klokkenluider! Wow!

Ik weet dat dit topic goed is voor mijn banaanscore *O* *O* _O-
 
Laatst bewerkt:
ik ga zeker kijken :)

ben benieuwd wat hij allemaal gaat laten zien.. of dat het weer sensatiezoeken is met superkleine overtredingen..
 
ho ho, Ik heb dan wel mijn bronnen binnen de politie(familie) en niet zoals velen van horen zeggen. en sorry, maar ik ga niet de politie in om even te kijken of zoiets wel of niet klopt.




Dus die ex-collega is eigenlijk getrouwd met je zus.... :o


Volgens mij blijft het van "horen zeggen" als het een ex-collega betreft, en zijn al je veronderstellingen gebaseerd op aannames .... :P
 
de zoontjes van de politie hebben met oud en nieuw ook altijd het hardste vuurwerk en het meest illegale :P mede mogelijk gemaakt door papa '(

ook een jongen waarmee ik vroeger veel omging kwam erachter dat zijn gsm was gejat.
papa en collegas hadden het binnen 2 dagen weer terecht ...

tegenwoordig mag je al blij zijn als ze tijd voor je hebben als je dochter is verkracht...

Mensenkinders...beetje kortzichtig denk je niet??
helaas zijn er inderdaad politie agenten die niet altijd alles even integer doen, dit soort mensen moeten hiervoor ook voor de commissie....
het is alleen jammer dat de politie dan in de spots staat, terwijl er bij normale commercieele bedrijven vaak zat fraude etc word gepleegd, maar laten we ons daar vooral niet druk over maken!! ;-)
 
Mensenkinders...beetje kortzichtig denk je niet??
helaas zijn er inderdaad politie agenten die niet altijd alles even integer doen, dit soort mensen moeten hiervoor ook voor de commissie....
het is alleen jammer dat de politie dan in de spots staat, terwijl er bij normale commercieele bedrijven vaak zat fraude etc word gepleegd, maar laten we ons daar vooral niet druk over maken!! ;-)




Neem al die mensen die even wat papier, pennen, gummen or what ever meenemen van het werk, want DAT moet toch kunnen .... :?

Maar zodra een agent ergens parkeer of door rood rijdt is Nederland te klein en staan ze gezamenlijk weer klaar om met dat vingertje te wijzen .... :+
 
Neem al die mensen die even wat papier, pennen, gummen or what ever meenemen van het werk, want DAT moet toch kunnen .... :?

Maar zodra een agent ergens parkeer of door rood rijdt is Nederland te klein en staan ze gezamenlijk weer klaar om met dat vingertje te wijzen .... :+

misschien moet de politie agent gewoon politie"God" genoemd gaan worden....lijkt me wat beter.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan