Poll: Gewenste tour snelheid op de snelweg

Gewensde snelheid.

  • 80 - 100 km/h

    Stemmen: 4 1,3%
  • 100 - 120 km/h

    Stemmen: 20 6,3%
  • 120 - 140 km/h

    Stemmen: 136 42,6%
  • 140 - 160 km/h

    Stemmen: 119 37,3%
  • 160 - 180 km/h

    Stemmen: 19 6,0%
  • 180 - 200 km/h

    Stemmen: 9 2,8%
  • Snelweg? Watsdat?

    Stemmen: 12 3,8%

  • Totaal aantal stemmers
    319
Op een 100 KM/h snelweg rijd ik meestal 130km/h op de teller. Op een 120 km/h snelweg rijd ik meestal rond de 140/ 150 km/h op de teller.

Zorg i.i.g. dat ik onder de +30 km/h grens blijf, maar lekker doorrijden vind ik heerlijk.
 
Laatst bewerkt:
Dat is helemaal niet logisch, 's nachts is het zicht veel minder dan overdag.

De mooiste snelheidslimiet vind ik toch de limiet die ooit in Montana gold:
overdag: " and with care"
's nachts: 70mph


Snachts zijn de wegen zowat leeg en overdag heb je koekblikkers die niet harder durven als 110 km/h

en wat is Reasonably :? :? :?

Ik vind door een file rijden die 100 rijd nog redelijk ...een agent waarschijnlijk niet B|

Wordt een boel getouwtrek met zoon regel.

Gewoon snelheid als het rustig is naar 130/140...ales matrix *D
 
Mach 1

Heel verschillend, soms keurig de toegestane snelheid, soms iets te hard en soms "rijbewijs weg hard".
Nou is snelweg rijden eigenlijk ook geen zak aan.
 
Een kruissnelheid van 140 tot 160 km/h is op mijn fiets erg fijn.
Dan haalt de rijwind wat druk van mijn armen.








En het schiet ook wat beter op op die saaie autobaan... :X
 
Misschien moet je alvast een plekkie reserveren in het revalidatiecentrum bij jou in de buurt :Y

WTF :? |(



Want ??

Als je echt auto's zij aan zij hebt dat bijde stroken net met 100 rijden ga ik er echt wel tussen door als ik zie dat ze ruimte maken :Y


Met 130 heb ik die neiging ook nog wel eens maar kan ik me inhouden :P
 
Binnen Duitsland de max, buiten de Duitsland 20km/u erboven.
En Belgie? tja, daar doe ik het maar zoals het hoort, dan lijkt het nog wat })
 
Want ??

Als je echt auto's zij aan zij hebt dat bijde stroken net met 100 rijden ga ik er echt wel tussen door als ik zie dat ze ruimte maken :Y


Met 130 heb ik die neiging ook nog wel eens maar kan ik me inhouden :P
Ow, dus jij bent die oen, die ik af en toe er inderdaad er tussendoor zie knallen. Stoer hoor.
 
Toeren doe ik niet op de snelweg, is maar saai.
Als ik lang snelweg rijd dan is t vaak rond de 140, anders moet ik moeite gaan doen / gaan werken op mn 25 kw fiets
 
Laatst bewerkt:
Want ??

Als je echt auto's zij aan zij hebt dat bijde stroken net met 100 rijden ga ik er echt wel tussen door als ik zie dat ze ruimte maken :Y


Met 130 heb ik die neiging ook nog wel eens maar kan ik me inhouden :P
Waarom inhouden? Beter snel en pijnloos :P
 
Toeren en snelweg bijten elkaar imo. Maar goed, als ik dan toch een stuk snelweg moet nemen, dan ligt mijn snelheid in NL rond de 6 - 8 km/u boven de max om relaxed te rijden. Als ik wat gejaagd ben, dan blijf ik doorgaans onder de 20 km/u boven de max.
 
180 + is zoooooooo machtig lekker!!

:] :9~ :} :9~ :} :9~
 
Laatst bewerkt:
Touren op de snelweg? Volgens mij hebben hier 'n aantal mensen het niet begrepen. :?

Op de snelweg rijd ik om zo vlot mogelijk op de plaats van bestemming te komen. Als ik ga touren, probeer ik deze saaie asfaltstroken te mijden. :Z

Mijn gemiddelde toursnellheid ligt (buiten de bouwde kom) ergens tussen 80 en 110 km/u, dan kan ik vrolijk van de omgeving genieten, zonder in slaap te vallen.

Als ik toch van de snelweg gebruik maak, houd ik me aardig aan de maximumsnelheid, enkele uitschieters (inhalen, gaten dichrijden e.d.) daargelaten. O-)
 
Laatst bewerkt:
Gewoon 120km/h, "mee met de flow".
En als iedereen dat nou deed; kun je gewoon gemakkelijk doorrijden.
 
hangt van de drukte af.. als het druk is gewoon met de flow en bij gaten RUSTIG het gas er wat meer op (wel rekening houden met koekblikkers die opeens toch naar links willen)

Bij een rustige snelweg tussen de 140 en 180, afhankelijk van 't weer etc etc.

Bij haast wil die snelheid wel wat hoger liggen.
 
Mijn gewenste snelheid is soms 200+, maar ivm onze vrienden van de klpd hanteer ik liever een wat veiliger snelheid, dus 140-160 O-)

Zag trouwens je filmpje (TS) op Motormeuk, goed gedaan.
Welke camera gebruik je?
 
Gemiddeld op de snelweg altijd ergens tussen de 120 en 140 km per uur, soms 160/180 km per uur in Duitsland.
Maar als ik echt wil toeren, pak ik dus nooit de snelweg. :]
Snelwegen zijn saaaaaai. B|
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan