Nou ik heb zojuist vastgesteld dat ik mijn carterdeksel weg kan gooien
Het begon allemaal met een nieuwe achterband monteren, ik dacht:"Ik ververs de olie ook even." Ik laat de olie eruit lopen, wil het aftapboutje weer vastdraaien.... schroefdraad kapot
Dus ik wil het carterdeksel eraf halen. Moet de uitlaat los, want die zit in de weg. Draai het eerste moertje eraf, gelukt. Zet een beetje kracht op het tweede moertje, knalt het draadeind doormidden. De flens van de uitlaat zat ook nog eens vastgeroest aan de draadeinden die uit de cilinder komen. Die moest er met grof geweld afgehaald worden. Ook dat gelukt, bekijk ik het carterdeksel, zit er een scheur in.
Nu heb ik een nieuw carterdeksel moeten bestellen. Kost weer €140,-
Wijze les: Olie verversen mag de dealer voortaan voor me doen. Is handiger, en vast goedkoper
En ? ik mis de uitslagNiet echt een blunder, meer een paar tegenslagen die mijn humeur niet goed maakten.
De brommer heeft/had last van een productiefout, olietekort bij de cilinders, kantelende zuigers etc.
Ergo, afgelopen week dat hele ding uit elkaar gehaald, nieuwe carters/cilinders, zuigers, drijfstangen, zuigerpennen, boutjes, pakkingen en de hele zooi besteld. Blok eindelijk uit elkaar, wat zie ik nou? Groeven op de glijstukken van een big-end op de krukas.
Krukas besteld, weer twee dagen verder. Zooi weer in elkaar, maar ik mis 5 boutjes?? Kut, vergeten te bestellen.....weer twee dagen verder....
Bijna het hele blok in elkaar, enkel de kop er nog op schroeven, en dan kan ie er weer onder!
Juist.... niet dus. Distributiekettinggeleider gemold na een overenthousiaste slag met de onderkant van een kunststof hamer. Besteld en het gebruikelijke verhaal....
Ding eindelijk binnen, gemonteerd zonder hem te slopen. Wil ik geleider nummer twee monteren. Hoe zat die ook al weer vast? O ja, met een boutje achter de koppelingskorf die er al compleet met platen en deksel, gepoetst en al op zit. aaaaaaaaaargh!!!
~Enfin, blok zit nu inmiddels onder de motor, maandag even de handel aansluiten en laten lopen~.
En ? ik mis de uitslag
Gebeurt de plaatselijke motorzaken ook hoor..... (en vraag nu niet hoe ik dat weet......).Met de hand de achterband van mn srad verwisselen (overigens niet aan te raden wat een kut karwij). Na een hoop gebeuk gevloek en inzepen vol trots motor buiten zetten en aan je oude man laten zien dat je zelf je band heb verwisseld. Waarna die zegt; op mijn duuk zit deze band andersom.
Ben even naar de plaatselijke motorzaak
Adieu
Hoe weet je dat ?Gebeurt de plaatselijke motorzaken ook hoor..... (en vraag nu niet hoe ik dat weet......).
Gebeurt de plaatselijke motorzaken ook hoor..... (en vraag nu niet hoe ik dat weet......).
Ooit met een Suzuki GS500 naar het werk gereden.
Daar aangekomen met teveel haast de motor op de bok willen zetten.
Had het geregend en ook mijn motorlaarzen waren nat.
Trek de motor op de bok en op het moment dat de motor bijna staat slipt mijn laars langs die uitsparing van de middenbok.
Motor gaat overhangen................ik eraan trekken als een zotte.
Maar over het dooie punt heen trek je zelfs een 500 cc motortje niet terug.
Heb de motor met pijn in het hart op haar zijkant gelegt.Schade krijg je dan altijd.
Andere keer met een BMW R1100GS.
Ik volgde theorie lessen voor vrachtwagen bij een verkeersschool.
s'avonds met de motor naar de verkeersschool toe.
Zette alleen maar een schijfremslot erop,
Na 1.5 uur lessen zat m'n hoofd vol met de net opgedane leerstof.
Stap op de motor en wil wegrijden.
Damn, wat gaat dat stroef dacht ik nog...........
Merk ik plots dat het schijfremslot er nog opzit.
Donder zo met motor en al op de zijkant.Zure ervaring.
Vr Gr Erwin