Ziet er alle drie wel goed uit. Ik heb wel wat ervaringen met remmelarij ondertussen. Ik denk dat het belangrijk is dat je veel remschijf materiaal hebt. Als je dat niet op de 3States op kunt lossen door een hele grote schijf te pakken, dan moet je tenminste zorgen voor een dikke schijf. Tenminste, als je prestaties verlangt. Voor een beetje rond tokkelen kun je prima twee klauwen op één originele motorschijf zetten, maar ik denk dat je bij een beetje doorrijden een originele schijf bij het minste of geringste krom hebt door de hitte.
Mij lijkt dat bij zo'n eml een lucht geleidertje al veel goeds kan doen. Van die setjes van Mobec is die onderste natuurlijk het mooist. In 6 zuiger klauwen kunnen grotere blokken, dus bij dezelfde remkracht meer frictie materiaal.
Met gecombineerde systemen heb ik geen ervaringen. Nou ja, bakklauwtje bij op de voorrem en bakklauwtje bij op de achterrem. Maar ook daarover zijn zelfs bij 3States de meningen verdeeld
Wat ik wel ervaren heb, is dat voor de remkracht de pomp diameter niet zo veel uitmaakt. Als de pompdiameter aan de grote kant is, moet je gewoon harder knijpen, zo simpel is het. Mijn C-Kadettje zonder rembekrachtiger kon prima remmen, als zat je dan wel klem tussen rempedaal en rugleuning van de stoel
Ik heb zelf vóór twee Yamaha Goldspots, met 305 mm schijven en een radiale rempomp. Die radiale pomp heeft niet veel kracht nodig, meestentijds rem ik met wijs- en middel vinger. Voordeel daarvan vind ik dat ik ringvinger en pink aan het stuur kan houden. Maar als je een pomp pakt die wat meer kracht nodig heeft, heb je vaak ook wat meer gevoel in je remhendel.
Je kunt rekenen wat je wilt over de pompen. Je moet er gewoon één opschroeven, kijken hoe dat bevalt en dan eventueel van pomp wisselen.
Oja, en op blokken heb ik nog nooit bezuinigd. Bij mij zitten er altijd originele Yamaha blokken in. Ik heb er wel goedkopere in gehad, maar alles is minder dande originele blokken, en het prijsverschil valt best mee (in het Yamaha geval)