Silly Season 2019

hmmm ziet er idd anders uit als dat incident met Fenati

maar niet in positieve zin:X

Facing Court Date Next Month For 2013 Incident, Niccolo Canepa Offers Explanation Of Recently Surfaced Video Apparently Showing Him Causing Another Rider To Crash During A Track Day At Mugello

Het ziet er naar uit, ja, maar naar het schijnt was die crashende gozer dus gaar bezig, en niet Canepa zelf.

And here we are to the video. If you rid yourself of the prejudice that might cloud your judgment, you can see what really happened.

He was probably annoyed at me by my request, or maybe didn’t understanding the gesture I made. Cappato firstly did a wheelie exiting the curve, while l WAS TURNED and out of trajectory IN ORDER TO WAIT FOR MY PUPIL, and then he landed few centimeters from me. After that he got alongside me and started forcing me to the right side of the track (while furiously moving his helmet), forcing me to slow down which created a dangerous situation both for me and for the other riders approaching at high speed, he did this even though the track in front of him was completely free so there was no excuse for his behavior. I was Shocked by the unexpected and hostile actions of Cappato as in the meantime l saw my pupil approaching very fast and my immediate gesture towards Cappato was meant to say: “BACK OFF, STAY AWAY”, in order to restart quickly without risking an accident. Those who claim to have seen me in the video grabbing his brake, cannot do that without malice: it can bee seen that I DID NOT TOUCH THE BRAKE, MY HAND TOUCHED THE FOREARM OF CAPPATO, who, probably because he was frightened, pulled too hard on the brake, losing control of his bike. That’s it.
 
Tsja als Canepa het zegt dan zal het wel kloppen...hij is immers heeel objectief in deze.:z
Manzi was ook lekker bezig toen Fenati zijn voorrem pakte.

Bevalt het gedrag van een ander je niet, kegel hem gewoon van z'n brommerdje af:+ of probeer het tenminste.....
 
KKende deze actie nog niet.
Bijna net zo achterlijk als die van Fenati.
Alleen omdat de snelheid een stuk lager is, is het ietsje minder achterlijk.
Maar ook deze oetlul had moeten zwaar gestraft moeten worden.

Heb je een probleem, praat/vecht je het uit, zonder motorfiets als wapen te gebruiken
 
Tsja als Canepa het zegt dan zal het wel kloppen...hij is immers heeel objectief in deze.:z
Manzi was ook lekker bezig toen Fenati zijn voorrem pakte.

Bevalt het gedrag van een ander je niet, kegel hem gewoon van z'n brommerdje af:+ of probeer het tenminste.....
Heel veel bronnen zijn er niet zomaar, zeker niet buiten het Italiaans. Canepa is vrijgesproken en ik meen dat zijn kant van het verhaal wel geloofwaardig was. Niet geheel vergelijkbaar met Fenati dus: het ene is een kalmerend gebaar dat mis gaat, het ander een kwaad gebaar dat gelukkig goed afliep.
 
Heel veel bronnen zijn er niet zomaar, zeker niet buiten het Italiaans. Canepa is vrijgesproken en ik meen dat zijn kant van het verhaal wel geloofwaardig was. Niet geheel vergelijkbaar met Fenati dus: het ene is een kalmerend gebaar dat mis gaat, het ander een kwaad gebaar dat gelukkig goed afliep.

Fenati heeft ook altijd gezegd "ik zag een mug op Manzi zijn remhandle en wilde die wegslaan voor die Manzi zou steken"

Ik moet eerlijk zeggen ik geloof Fenati op zijn blauwe ogen .:]
 
Heel veel bronnen zijn er niet zomaar, zeker niet buiten het Italiaans. Canepa is vrijgesproken en ik meen dat zijn kant van het verhaal wel geloofwaardig was. Niet geheel vergelijkbaar met Fenati dus: het ene is een kalmerend gebaar dat mis gaat, het ander een kwaad gebaar dat gelukkig goed afliep.

Kalmerend gebaar:+
Ben benieuwd hoeveel kalmerende gebaren Canepa gaat maken in de MotoE 8-)
 
Ken de actie van beide.....mijn regel geldt " blijf af van andermans spullen " ....Doe dan net als max deed, zoek hem ff op na de race 💪👊
Maar dan wel stompen ipv duwen.. t is geen voetbal !

Canepa heeft gewoon heel veel geluk gehad en was niet zo bekend. Vandaar dat we er nu ook niemand over horen
 
Ken de actie van beide.....mijn regel geldt " blijf af van andermans spullen " ....Doe dan net als max deed, zoek hem ff op na de race 💪👊

Ik meen te hebben gelezen dat dit gebeurde tijdens een circuittraining waarbij Canepa voorrijder was.
Dacht ook dat er eerder een of meerder waarschuwingen vooraf zijn gegaan.
Volgens mij ook vrijgesproken door de Italiaanse justitie.
 
Er zijn sterke geruchten in Italie dat Fenati in de voorrem van opa's vespa heeft geknepen en de ijzerzaak dicht is vandaar deze move .

Aaaiii die hoeft zich de eerste 40 jaar niet meer in een ijzerzaak te laten zien. Daaar zal de Italiaanse bond wel even een stokje voor steken.
Dus ik verwacht dat Fenati in 2019 ook een eigen ijzerzaak gaat beginnen met sponsoring van Beta8-)
 
Ik zie Foggy en Thoseland er ook nog bijkomen, dan wordt het pas echt serieus 😜

Dan doet Bayliss vast ook wel een rondje mee :]

Aaaiii die hoeft zich de eerste 40 jaar niet meer in een ijzerzaak te laten zien. Daaar zal de Italiaanse bond wel even een stokje voor steken.

Valt dat ook weer mee, kan hij tussen de wintertesten door daar ook gewoon weer aan de bak 👍🏻
 
Below is the 2019 WorldSBK line up as it stands so far.

Aruba.it Ducati
Chaz Davies - Ducati Panigale V4R
Alvaro Bautista - Ducati Panigale V4R

Pata Yamaha
Alex Lowes - Yamaha YZF-R1
Michael van der Mark - Yamaha YZF-R1

GRT Yamaha
Marco Melandri - Yamaha YZF-R1
Sandro Cortese - Yamaha YZF-R1

Kawasaki Racing Team
Jonathan Rea - Kawasaki ZX-10RR
Leon Haslam - Kawasaki ZX-10RR

Barni Ducati
Michael Ruben Rinaldi - Ducati Panigale V4R

Moriwaki Althea Honda
Leon Camier - Honda CBR1000RR
Ryuichi Kiyonari - Honda CBR1000RR

SMR BMW
Tom Sykes - BMW S1000RR
Markus Reiterberger - BMW S1000RR

Puccetti Kawasaki
Toprak Razgatlioglu - Kawasaki ZX-10RR

Pedercini
Gabriel Ruiu - Kawasaki ZX-10RR? Aprillia RSV4?

GoEleven
Roman Ramos - Kawasaki ZX-10RR? Aprillia RSV4?

Althea Honda Alessandro Delbianco? - Honda CBR1000RR
 
Zonde van zo'n coureur als Savadori om naar het MotoE kampioenschap te vertrekken, maar hij zal wel geen keus hebben gehad. Zal dat dan waarschijnlijk moeten combineren met het EWC en dan zien we hem niet gauw meer terug in het WSBK denk ik, omdat daar toch ook in toenemende mate naar het WSS en SSP300 gekeken wordt. Het zal mij benieuwen.

Fores in het BSB vind ik dan wel weer gaaf, een extra reden dit in 2019 wat meer te trachten te volgen. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan