Silly Season

Volgens Speedweek is er voor 99,99% zeker dat Rinaldi blijft.
Zelfde postuur/grote als Bautista.
En de salariseis van Petrucci is 3x zo hoog.

Maar als er daadwerkelijk contractueel is opgenomen dat Petrucci een fabrieksfiets krijgt als hij kampioen wordt, kan het nog interessant worden.
Wellicht een ander team?

En wij kijken nu wel MotoAmerica vanwege dat Petrucci mee doet.
Voor zover ik weet is het idd een contract ding ; Petrux moet kampioen worden in de USA om daarna een ducati fabrieksfiets te rijden in het sbk, misschien kan er een fabrieks fiets geleverd worden aan het team waar Bassani nu rijd ?
Alsnog zou ik de keuze voor rinaldi niet begrijpen, bassani laat leukere dingen zien
Jeremy Alcoba terug naar Gresini, als teamgenoot van Filip Salac.
Gaaf, alcoba met zn mooie stijltje !
 
Voor zover ik weet is het idd een contract ding ; Petrux moet kampioen worden in de USA om daarna een ducati fabrieksfiets te rijden in het sbk, misschien kan er een fabrieks fiets geleverd worden aan het team waar Bassani nu rijd ?
Alsnog zou ik de keuze voor rinaldi niet begrijpen, bassani laat leukere dingen zien

Gaaf, alcoba met zn mooie stijltje !
Zit nu te denken, er gaat ook nog een gerucht dat het Warhorse SBK Ducati New York de overstap naar het WK wil maken.
Ze hebben al Giovanni Crupi van Ducati Corse rond lopen zag ik afgelopen weekend.
Die liep ook bij Scott Redding.
 
Mooi lijstje en ik snap je punt. (...) Dus eigenlijk wisselen ze dan de ene 2derangs coureur voor de andere om toch?
Hier wil ik overigens niet mee zeggen dat ik de gang van zaken rechtvaardig en ik van mening ben dat ze Gardner gewoon moeten houden.
Yep, dat vind ik ook. Ook voor Gardner geldt: die Moto2 titel pakken ze 'm nooit af, en iedereen op dat niveau is wereldtop. Maar binnen die wereldtop deel ik Gardner niet in bij Mir/Rins/Viñales/etc. Fernandez kon zich volgens mij vorig jaar nog moeilijk meten met Sam Lowes. Da's best een aardige graadmeter voor of je nou supersnel, of supersupersnel bent.
 
Zit nu te denken, er gaat ook nog een gerucht dat het Warhorse SBK Ducati New York de overstap naar het WK wil maken.
Ze hebben al Giovanni Crupi van Ducati Corse rond lopen zag ik afgelopen weekend.
Die liep ook bij Scott Redding.
Dat zou wel supergaaf zijn hoor ! Beetje het ten kate sbk verhaal, een "gewone"dealer die ee race team heeft en op wk nivo mee kan doen.

Yep, dat vind ik ook. Ook voor Gardner geldt: die Moto2 titel pakken ze 'm nooit af, en iedereen op dat niveau is wereldtop. Maar binnen die wereldtop deel ik Gardner niet in bij Mir/Rins/Viñales/etc. Fernandez kon zich volgens mij vorig jaar nog moeilijk meten met Sam Lowes. Da's best een aardige graadmeter voor of je nou supersnel, of supersupersnel bent.
Mijn conclusie is ook dat je in de moto 2 kampioen moet worden in je 2de of max 3de jaar ( of 1ste, nog beter) om in de Gp ook echt vooraan mee te kunnen.
Iedereen die er langer over doet heb ik in de gp nooit bovengemiddeld zien presteren, tenminste geen seizoen lang.
Kijk eens naar een A MArquez, Ai Ogura, Sam Lowes etc etc
 
Zit me opeens te bedenken. Ten Kate heeft toch nog steeds twee coureurs in de WSS?! Over die Taccini hoor je nog minder dan die Aziaat van vorig jaar.
 
Dat zou wel supergaaf zijn hoor ! Beetje het ten kate sbk verhaal, een "gewone"dealer die ee race team heeft en op wk nivo mee kan doen.


Mijn conclusie is ook dat je in de moto 2 kampioen moet worden in je 2de of max 3de jaar ( of 1ste, nog beter) om in de Gp ook echt vooraan mee te kunnen.
Iedereen die er langer over doet heb ik in de gp nooit bovengemiddeld zien presteren, tenminste geen seizoen lang.
Kijk eens naar een A MArquez, Ai Ogura, Sam Lowes etc etc
Er zijn altijd uitzonderingen.
 
Voor zover ik weet is het idd een contract ding ; Petrux moet kampioen worden in de USA om daarna een ducati fabrieksfiets te rijden in het sbk, misschien kan er een fabrieks fiets geleverd worden aan het team waar Bassani nu rijd ?
Alsnog zou ik de keuze voor rinaldi niet begrijpen, bassani laat leukere dingen zien

Gaaf, alcoba met zn mooie stijltje !
 
Dat zou wel supergaaf zijn hoor ! Beetje het ten kate sbk verhaal, een "gewone"dealer die ee race team heeft en op wk nivo mee kan doen.


Mijn conclusie is ook dat je in de moto 2 kampioen moet worden in je 2de of max 3de jaar ( of 1ste, nog beter) om in de Gp ook echt vooraan mee te kunnen.
Iedereen die er langer over doet heb ik in de gp nooit bovengemiddeld zien presteren, tenminste geen seizoen lang.
Kijk eens naar een A MArquez, Ai Ogura, Sam Lowes etc etc
Grotendeels met je eens. Maar Ai Ogura is hier de uitzondering denk ik. We moeten alleen nog minimaal 1 seizoen geduld hebben om dat te zien.
 
RW Racing team verlengt contract met Belg Barry Baltus

f838872b-721d-32f9-8256-7cf55632bf2d.jpg
 
Lorenzo Dalla Porta rijdt de komende jaar voor SAG.
(De teambaas Eddy Peralis bevestigt met +/- 17 min te gaan in FP1 dat ook Bo Bendsneyder blijft in 2023 bij MotoGP.com)
 
Lorenzo Dalla Porta rijdt de komende jaar voor SAG.
(De teambaas Eddy Peralis bevestigt met +/- 17 min te gaan in FP1 dat ook Bo Bendsneyder blijft in 2023 bij MotoGP.com)
Moto 2 FP1 op Ziggo? ik heb nu twee keer rondom 17 min te gaan terug geluisterd maar geen Peralis? Of kijk ik verkeerd?
 
Vandaag zal Aegerter officieel aangekondigd worden bij GTR Yamaha;
Als je naar de laatste 2 seizoenen kijkt dan heet hij deze stap duidelijk verdiend. Als alles naar verwachting loopt dan zal hij volgens mij de eerste sinds Freddie Spencer zijn die 2 Wereldtitels in 1 seizoen pakt. Weliswaar geen MotoGP maar toch.
 
Terug
Bovenaan Onderaan