Silly Season

Geen idee.
Ik verwacht dat Nakagami toch wel een stuk beter moet gaan presteren om weer een verlenging te krijgen.
is de bedoeling niet. Ogura wou nog niet (wie staat er nu te springen om te debuteren met dat krel ?) . als de Honda goed was had hij nu zijn plaats al verloren.
maar met Pol en Alex weg en Marc die nauwelijks gereden heeft, heeft Honda continuiteit nodig. en Ogura is toch kwasi zeker van een plaats bij Honda het jaar daarachter en hopelijk voor hem is de Honda dan wat beter op orde) , en dan zou Taki testrijder worden (wordt gefluitert in de wandelgangen)
 
Het lijkt er op dat Tom Sykes volgend jaar weer WK Superbike rijdt op een Kawasaki.
Als Kawasaki hun zegen geeft zal hij gaan rijden bij Pucetti Racing.
 
Ik ben het volledig met je eens dat dat is hoe je zou moeten handelen, maar vooral: áls je daar geen zin in hebt en liever je rijder de laan uitstuurt voor een tweederangs Moto2 coureur, zég dat dan gewoon.
Naja, dit is ook wat overdreven toch? Fernandez is de leider in het WK en heeft dit jaar al 4 overwinningen. Dan ben je op dit moment de beste Moto2 coureur.
 
Cameron Beaubier gaat terug naar MotoAmerica.
Geruchten gaan dat hij plaats gaat nemen op een BMW M1000RR van Tytlers Cycle Racing.
Daar krijgt hij Corey Alexander als teamgenoot.
Dat betekend dat Hector Barbera en PJ Jacobsen op zoek moeten naar een andere baan.
 
Potverdrie, die man zou het ( volgens vele amerikanen) wel ff gaan maken in "europa"
Ben wel benieuwd of hij in de USA er meteen weer met kop en schouders boven uit steekt, denk het eerlijk gezegd niet aangezien hij op de bmw komt en niet op een r1
 
Potverdrie, die man zou het ( volgens vele amerikanen) wel ff gaan maken in "europa"
Ben wel benieuwd of hij in de USA er meteen weer met kop en schouders boven uit steekt, denk het eerlijk gezegd niet aangezien hij op de bmw komt en niet op een r1
De tijd dat Amerikanen naar Europa komen en het racen domineren is echt al een paar jaar geleden.
Het Amerikaanse kampioenschap is de laatste 15jaar ook niet echt meer van een heel hoog niveau. Er zijn een paar die echt hard gaan, en vaak zijn dat nog juist Europeanen die in de MotoGP en WSBK niet meer aan de bak komen.
En vreemd genoeg kun je juist in Amerika nog wel een goede boterham verdienen met racen in het AMA.
Daarom is het wel te bewonderen dat Beaubier het een paar jaar geprobeerd heeft.
 
Helemaal mee eens hoor !
Vind trouwens petrux/ de duc wel tegen vallen tov gagne op de r1..
Al gaf hij afgelopen weekend wel ff weer een lesje regenrijden
 
Naja, dit is ook wat overdreven toch? Fernandez is de leider in het WK en heeft dit jaar al 4 overwinningen. Dan ben je op dit moment de beste Moto2 coureur.
Indirect zeg ik hier inderdaad mee dat ik het hele Moto2-veld van dit jaar tweederangs vind. :X

Laat ik eerst stellen: elke Moto2-kampioen of titelkandidaat die in de MotoGP terechtkomt, is daarmee al één van de besten ter wereld, ongeacht wat ene twonha op Motor-Forum.nl daarover loopt te miepen. Tot zover wat mijn mening hierin waard is, natuurlijk.

Wat ik merk, is dat de écht grote jongens de tussenklasse binnenkomen, direct van zich laten horen, en snel doorstromen. Het is geen exacte wetenschap, maar de jongens die het écht ver schoppen, hebben meestal niet lang nodig gehad in de Moto2. Andersom geldt net zo goed, hoe meer seizoenen in de Moto2, hoe kleiner de kans op succes in de koningsklasse. Again, geen exacte wetenschap. Maar mijn punt is dit: als je weet dat Augusto Fernandez momenteel aan zijn zesde Moto2 seizoen bezig is, hoef je niet te raden wat ik persoonlijk verwacht van zijn MotoGP-carrière.

CoureurSeizoenen Moto2BijzonderMotoGP-carrière
Joan Mir
1​
Viermaal podium als rookieWereldkampioen
Maverick Viñales
1​
Rookie titelkandidaatRacewinnaar x9
Marc Marquez
2​
Rookie titelkandidaatWereldkampioen
Miguel Oliveira
2​
TitelkandidaatRacewinnaar x4
Alex Rins
2​
TitelkandidaatRacewinnaar x3
Fabio Quartararo
2​
Winst met SpeedUp frameWereldkampioen
Pecco Bagnaia
2​
Kampioen in poging 2Racewinnaar x10
Jorge Martín
2​
Onstabiel maar snelRacewinnaar x1
Enea Bastianini
2​
Kampioen in poging 2Racewinnaar x3
Pol Espargaro
3​
KampioenGeen winst
Brad Binder
3​
TitelkandidaatRacewinnaar x2
Morbidelli
4​
Kampioen in poging 4Racewinnaar x3
Johann Zarco
5​
Kampioen in poging 4 en 5Geen winst
Alex Marquez
5​
Kampioen in poging 5Geen winst
Tito Rabat
5​
Kampioen in poging 4Geen winst
Luca Marini
6​
TitelkandidaatGeen winst
Taka Nakagami
7​
PaspoortGeen winst
 
Laatst bewerkt:
Helemaal mee eens hoor !
Vind trouwens petrux/ de duc wel tegen vallen tov gagne op de r1..
Al gaf hij afgelopen weekend wel ff weer een lesje regenrijden
De Panigale V4 RS is ontwikkeld voor Pirelli banden en niet voor de Dunlops.
Ze hadden het er over tijdens 1 van de races van dit weekend.
Het karkas van de Dunlops is veel stijver dan de Pirelli's.
En door de Pirelli's zo zacht zijn is het chassis zo stijf.
Op banen met veel hobbels zoals afgelopen weekend heeft de Ducati het moeilijk.
Aankomende race schijnt wel fatsoenlijk asfalt te hebben en verwacht men dat Petrucci snel zal zijn.
Ik hoop dat tie kampioen wordt, hij staat nu 4 punten achter.
Gagne heeft een snelle teammaat (Cam Petersen) die hem wel helpt met de titel.
 
Vandaag zal officieel wereldkundig gemaakt worden dat Remy Gardner volgend seizoen zal uitkomen voor Yamaha GTR in het WK Superbike.
Kohta Nozane zal naar verwachting weer terug gaan het Japans Superbike.
 
Indirect zeg ik hier inderdaad mee dat ik het hele Moto2-veld van dit jaar tweederangs vind. :X

Laat ik eerst stellen: elke Moto2-kampioen of titelkandidaat die in de MotoGP terechtkomt, is daarmee al één van de besten ter wereld, ongeacht wat ene twonha op Motor-Forum.nl daarover loopt te miepen. Tot zover wat mijn mening hierin waard is, natuurlijk.

Wat ik merk, is dat de écht grote jongens de tussenklasse binnenkomen, direct van zich laten horen, en snel doorstromen. Het is geen exacte wetenschap, maar de jongens die het écht ver schoppen, hebben meestal niet lang nodig gehad in de Moto2. Andersom geldt net zo goed, hoe meer seizoenen in de Moto2, hoe kleiner de kans op succes in de koningsklasse. Again, geen exacte wetenschap. Maar mijn punt is dit: als je weet dat Augusto Fernandez momenteel aan zijn zesde Moto2 seizoen bezig is, hoef je niet te raden wat ik persoonlijk verwacht van zijn MotoGP-carrière.

CoureurSeizoenen Moto2BijzonderMotoGP-carrière
Joan Mir
1​
Viermaal podium als rookieWereldkampioen
Maverick Viñales
1​
Rookie titelkandidaatRacewinnaar x9
Marc Marquez
2​
Rookie titelkandidaatWereldkampioen
Miguel Oliveira
2​
TitelkandidaatRacewinnaar x4
Alex Rins
2​
TitelkandidaatRacewinnaar x3
Fabio Quartararo
2​
Winst met SpeedUp frameWereldkampioen
Pecco Bagnaia
2​
Kampioen in poging 2Racewinnaar x10
Jorge Martín
2​
Onstabiel maar snelRacewinnaar x1
Enea Bastianini
2​
Kampioen in poging 2Racewinnaar x3
Pol Espargaro
3​
KampioenGeen winst
Brad Binder
3​
TitelkandidaatRacewinnaar x2
Morbidelli
4​
Kampioen in poging 4Racewinnaar x3
Johann Zarco
5​
Kampioen in poging 4 en 5Geen winst
Alex Marquez
5​
Kampioen in poging 5Geen winst
Tito Rabat
5​
Kampioen in poging 4Geen winst
Luca Marini
6​
TitelkandidaatGeen winst
Taka Nakagami
7​
PaspoortGeen winst

Mooi lijstje en ik snap je punt.

Maar het gaat er ook om dat hij Remy Gardner hier vervangt. En Gardner werd ook pas in zn 6de jaar in de moto2 kampioen. Tot dat laatste seizoen had hij maar 1 overwinning. Als Augusto dit jaar kampioen is geworden, dan schelen hun cijfers niet zoveel, maar spreekt het eigenlijk in het voordeel van Fernandez.

Dus eigenlijk wisselen ze dan de ene 2derangs coureur voor de andere om toch?

Hier wil ik overigens niet mee zeggen dat ik de gang van zaken rechtvaardig en ik van mening ben dat ze Gardner gewoon moeten houden.
 
Vandaag zal officieel wereldkundig gemaakt worden dat Remy Gardner volgend seizoen zal uitkomen voor Yamaha GTR in het WK Superbike.
Kohta Nozane zal naar verwachting weer terug gaan het Japans Superbike.
Waarschijnlijk samen met Aegeter bij GRT las ik op Speedweek..
 
Remy is inmiddels bevestigd bij GRT, zoals het lijkt krijgt hij idd Domi als team maat.
Ben ik meteen weer benieuwd wie er op de ten kate fiets komt te zitten ?! Steeman ?

De Panigale V4 RS is ontwikkeld voor Pirelli banden en niet voor de Dunlops.
Ze hadden het er over tijdens 1 van de races van dit weekend.
Het karkas van de Dunlops is veel stijver dan de Pirelli's.
En door de Pirelli's zo zacht zijn is het chassis zo stijf.
Op banen met veel hobbels zoals afgelopen weekend heeft de Ducati het moeilijk.
Aankomende race schijnt wel fatsoenlijk asfalt te hebben en verwacht men dat Petrucci snel zal zijn.
Ik hoop dat tie kampioen wordt, hij staat nu 4 punten achter.
Gagne heeft een snelle teammaat (Cam Petersen) die hem wel helpt met de titel.
Klopt, hoorde het ook maar alsnog had ik verwacht dat Petrux een hele hoop op kon lossen met talent ( zie hem toch wel een stuk getalenteerder dan Jake gagne )
Ik hoop ook dat hij kampioen word en dan volgend jaar lekker in de SBK rijd naast Bautista
 
Remy is inmiddels bevestigd bij GRT, zoals het lijkt krijgt hij idd Domi als team maat.
Ben ik meteen weer benieuwd wie er op de ten kate fiets komt te zitten ?! Steeman ?


Klopt, hoorde het ook maar alsnog had ik verwacht dat Petrux een hele hoop op kon lossen met talent ( zie hem toch wel een stuk getalenteerder dan Jake gagne )
Ik hoop ook dat hij kampioen word en dan volgend jaar lekker in de SBK rijd naast Bautista
Ik hoop op Van Straalen er zal vanuit Yamaha wel een Aziaat naar voren worden geschoven vermoed ik....
 
Van straalen zit prima bij EAB/Ferry toch ?!
Schijnt een ex evan bros fiets te zijn dus ik zie niet wat ten kate nog te brengen heeft ?

Ik gok een yamaha blu cru rijder , kan toevallig een aziaat zijn maar hoeft natuurlijk niet.
Ik kom zo ff niet op de naam maar er rijd een jongen rond in de wss300 op een yamaha en dat lijkt mij nog wel een kanshebber om het goed te doen in de 600 klasse
 
Ik hoop op Van Straalen er zal vanuit Yamaha wel een Aziaat naar voren worden geschoven vermoed ik....
Er is een gerucht dat Navarro bij Ten Kate in beeld is..
1663234930921.png


 
Remy is inmiddels bevestigd bij GRT, zoals het lijkt krijgt hij idd Domi als team maat.
Ben ik meteen weer benieuwd wie er op de ten kate fiets komt te zitten ?! Steeman ?


Klopt, hoorde het ook maar alsnog had ik verwacht dat Petrux een hele hoop op kon lossen met talent ( zie hem toch wel een stuk getalenteerder dan Jake gagne )
Ik hoop ook dat hij kampioen word en dan volgend jaar lekker in de SBK rijd naast Bautista
Volgens Speedweek is er voor 99,99% zeker dat Rinaldi blijft.
Zelfde postuur/grote als Bautista.
En de salariseis van Petrucci is 3x zo hoog.

Maar als er daadwerkelijk contractueel is opgenomen dat Petrucci een fabrieksfiets krijgt als hij kampioen wordt, kan het nog interessant worden.
Wellicht een ander team?

En wij kijken nu wel MotoAmerica vanwege dat Petrucci mee doet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan