A
Aan de pin heb je niks, want die is apparaat-specifiek.Het is niet de bedoeling dat hij iets opent in een browser of compatible is met ING app het gaat erom dat je klikt en als je klikt is het te laat want hij laat keytrackers achter en als je de QR code scant en inlogd met je pin heeft hij je pin..simpel zat.
Ja, zie plaatje. Maar nadat je de QR code scant krijg je een vervolg scherm waar je daadwerkelijk het toestel moet aanmelden.Anders klik je even op die linkjes dan kun je het allemaal rustig tot je nemen
En dan krijg je een duidelijk bericht wat je moet bevestigen en daarna je pin-code invoeren. Het gaat dus niet allemaal vanzelf.Aan de pin heb je niks, want die is apparaat-specifiek.
Maar ik zie al hoe ze het doen: ze gebruiken zelf de ING app en kiezen om een rekening over te zetten. Dit kan m.b.v een QR code. Die laten ze dan scannen door iemand met de ING app:
Er komt daarbij helemaal geen keylogger aan te pas; de fraudeur kijkt gewoon je pincode af terwijl je die aan het intikken bent.
Het ligt niet zozeer aan de mogelijkheden van de apps, maar vooral aan de gebruiker die niet leest/oplet wat hij doet.
Ik zie het al, na het koppelen heb je de bestaande pincode niet nodig, de fraudeur kan zelf een eigen pincode aanmaken.De fraudeur is er helemaal niet fysiek bij geweest dus die heeft niets kunnen aflezen.
Ik heb afgelopen weken ook 3 x sms ontvangen dat mijn SNS digipas vervalt met een link om dat te voorkomen.En vingerafdruk danwel opgeslagen login/pwd via een pull down menu....want ik toets nauwelijks wat in behalve mijn pincode na het inloggen....
En vorige week kreeg ik voor eerst in mijn internet leven een sms omdat mijn ASN pas geblokkeerd was...nou ben ik geen lid van asn dus dat was al duidelijk,..
Klopt, zoals ik zei de pincode is apparaat specifiek, en heeft niks met de account te maken.Ik zie het al, na het koppelen heb je de bestaande pincode niet nodig, de fraudeur kan zelf een eigen pincode aanmaken.
Wat ik erg vind is dat mn ouderen er intrappen, zij zijn vaak de klos agv digitale revolutie.....Ik heb afgelopen weken ook 3 x sms ontvangen dat mijn SNS digipas vervalt met een link om dat te voorkomen.
Nou ze doen maar lekker, (geen SNS klant).
Ze blijven proberen en er zijn altijd mensen die er intrappen.
Wat ik erg vind is dat mn ouderen er intrappen, zij zijn vaak de klos agv digitale revolutie.....
Ah dames namen. Die zullen wel tietenfotos op verzoek hebben verstuurdKlopt: https://www.motor-forum.nl/threads/tips-voor-veilig-online-bankieren.409904/
De bewuste accounts: marieke007 en chantal010
Nee, wel virussen.Ah dames namen. Die zullen wel tietenfotos op verzoek hebben verstuurd
Was 't maar waar Fubje, maar de daden is iemand die naar de naam Tarik B. luistert
De overheid heeft helemaal niets te maken met de e-sim, de telefoonprovider bepaalt of ze die ondersteunen of niet.Net binnen op Nu.nl: 'Komst van e-sim maakt overnemen van 06-nummer door aanvaller simpeler' .
Je zou bijna gaan denken dat de Roverheid er achter zit om de mensen op deze manier nog wat uit de zakken te kloppen.
De overheid heeft helemaal niets te maken met de e-sim, de telefoonprovider bepaalt of ze die ondersteunen of niet.
De overheid heeft helemaal niets te maken met de e-sim, de telefoonprovider bepaalt of ze die ondersteunen of niet.