sleurhutten terreur...

Dit is de mijne, mooi he!!
full
 
Laatst bewerkt:
hier een voorbeeld van een vrij basic uitgevoerde transportcombinatie met zeker 1 EK, te weinig tractie en teveel downforce. of toch verkeerd beladen? :+

Bijlage: Donkey.jpg
 
Dit is een op en top Nederlands topic! :P

Wij Belgen vragen zich steevast af waarom jullie in godsnaam zoveel caravans rijden hebben...

Is er een percentage geweten van het aantal Nederlanders dat zo'n ding bezit? Ik gok op 10% van de actieve automobilisten in Nl :)
 
LOL.. je klaagt over die vent die met zijn 2e huis te hard rijdt. Maar als iemand iets zegt als jij met 200 over de snelweg knalt is het gelijk een moraalridder.

Een auto met aanhanger is niet gebouwd en getest op hoge snelheden. Daarom is het met een aanhanger/caravan levensgevaarlijk om te hard te rijden. Ook nog eens omdat veel van die dingen verkeerd beladen zijn. Ik heb wel eens een Nissan Patrol (geen lichtgewicht) de vangrail in gelanceerd zien worden, omdat z'n aanhanger slingerde. Dat zal met de gemiddelde Kadett/Astra/Sunny dus nog veel sneller gebeuren als er zo'n caravan achter hangt.

Een motorfiets (of een auto) alleen is wel getest op topsnelheid. Daarvan kun je dus uitgaan dat het (technisch gezien) veilig is om hard te rijden.
 
helaas bicilindri ook ik ben geen perfecte weggebruiker maar een klein beetje gezond verstand gebruiken als je een berg kilo's extra achter je auto hangt is toch echt wel handig, zeker als je ziet hoe veel van die dingen worden beladen dan vraag ik me toch echt af of ze überhaupt kijken voordat ze vertrekken.

en 200 rijden, was het maar waar dan moet ik toch echt aan de turbo of lachgas want nu is het bij 190 (teller) al afgelopen dankzij mijn onaerodynamische lijf :+
voor de rest: iedereen prettige vakantie met of zonder een wit huis op wielen

Heh, net als jij ben ik ook geen perfecte weggebruiker met waarschijnlijk een heel hoog percentage van het forum hier ;)
'K ben het met je eens dat de meeste caravans/aanhangers ed wel wat beter beladen kunnen worden en dat de meeste rijders ervan zicht toch wat meer van dat extra gewicht bewust moeten zijn ivm wat dat doet met de remweg,acceleratie ed.

Ik vond je reactie zeer sportief daar ik dmv spot probeerde te relativeren, maar dat relativeren deed je zelf ook al met je reply :}

Zolang we allemaal fouten maken is er altijd wel een leuk/minder leuk verhaal te vertellen hier als zwakkere verkeersdeelnemers maar aangezien we als motorrijder vaak zelf ook veel fouten/overtredingen maken moet je denk ik ook een eventuele fout van een andere verkeersdeelnemer kunnen verwachten.
Dat is wat ik bedoelde te zeggen.
 
Vnl in de bergen last van die hutgasten...komen echt de berg opkruipen...kies dan een andere route als je auto het niet trekt.

Overigens heb ik nog meer last van Campers... rijden op de passen die voor caravans verboden zijn (lekker steil en bochtig) maar het tempo is er niet hoger om :( ...ook vanwege het toeristisch om zich heen kijken e.d.
 
Zelf heb ik ook zo'n sleurhut, maar ik dan ben lekker met vakantie, hoef me niet te haasten en zeker niet op te winden over andere weggebruikers. In de warme landen aan de middellandse zee prima te doen een sleurhut. Heb ik tenminste airco en mijn eigen bed.

:^ (maar dan zonder airco)
 
Op zich zijn al die koekblikken met aanhangers een extra gevaar.
Op de ring Rotterdam kom ik er bijna elke dag een stel van die halve zolen tegen.

Vaak met een busje ervoor.
Verlichting die niet deugt en dan op de 3e baan met een gangetje van 120 vol op de file inrijden.
En lekker laat remmen.

De laatste sleurhut kwam ik van de week tegen.
Ruim 130 op de teller.
Die caravan stuiteren erachter en maar doorgaan.
Compleet van de wereld dat soort figuren.

Vraag me af wanneer het fout gaat.
Daarna zou iedereen die daardoor in de file komt die gasten moeten aanklagen wegens onnodig tijdverlies en verbruik van extra brandstof.
 
Vanavond naar m'n werk word ik tot 2x te gesneden door zo'm mongool (excuse me) met zon burger sleurhut achter z'n koekblik. Ik vol in de ankers en nog net niet het uitklaptafeltje aan kunnen tikken dus vol op de claxon. man in koekblik kijkt verschrikt in spiegel...huh? ik zag je niet. Asshole!!! En toen, stoplicht...mooi man, Ik d'r naast. helmpie open en op het raampie getikt. Meneer kijkt recht vooruit. Nog een keertje raampie getikt. Raampie gaat 2 cm open..."wat is er?"
"Nou, wat deed je daar op de linker baan eikel, ten eerste mag je niet inhalen en ten tweede reed je 130 en ten derde reed je mij bijna van m'n motor." Nou hij begon me daar toch een partij te stotteren niet te zuinig zeg. Hij begon over spiegels afstellen etc etc en de cruise control werkte niet...My ass. Die vent was gewoon dom bezig zeg. Affijn, lekker laten stuntelen dus maar. stoplichie groen, Maupie weg...
Denk ie wat? nog geen 5 mins later wordt ik bijna van de weg gedrukt door een eikel met een vouwwagen. Nah toen had ik het echt helemaal gehad. Meteen d'r voor gaan rijden en van het gas af. Ja, t klinkt misschien irritant maar kom op he. Durf eens in je spiegels te kijken. Echt, die lui rijden 4 weken perjaar met zo'n ding en denken gelijk dat ze vrachtwagens met opleggers besturen. Hup. raggen maar met dat stuur...

Ben ik nou de enige die dit meemaakt of hebben jullie ze ook al gespot?

greetz, Maupie



groot gelijk, mijn bloed zou er ook van gaan koken. ik ben vorige week ook gesneden door een burgerpik in zijn oude type mondeo, vol met kinderen en troep, en een sleurhut erachter. pof!! daar ging ie, gewoon vol naar links.....ik moest echt alle ankers uitgooien die ik bij me had!! daarna gas erop, dikke middelvinger en een geschrokken gezicht van die pik....
 
Dit is een op en top Nederlands topic! :P

Wij Belgen vragen zich steevast af waarom jullie in godsnaam zoveel caravans rijden hebben...

Is er een percentage geweten van het aantal Nederlanders dat zo'n ding bezit? Ik gok op 10% van de actieve automobilisten in Nl :)
En waarom jullie altijd alles gepekeld meenemen naar landen waar het eten goedkoper is als in nederland zelf :P
 
Op zondag 08 juni 2003 18:55 schreef PentAr het volgende:Een motorfiets (of een auto) alleen is wel getest op topsnelheid. Daarvan kun je dus uitgaan dat het (technisch gezien) veilig is om hard te rijden.
Getest met ervaren Coureur.

sinds waneer heb jij je licentie? ;)
 
Ik denk dat wanneer je dit 2 keer in 5 min. gebeurt dat je datn toch ook een beetje aan defensief rijgedrag moet gaan denken, want wees eerlijk, je weet zelf gewoon dat dit jaarlijks gebeurt, en een persoon afzeiken heeft dan echt geen zin. Tuurlijk ik zou ook toeteren e.d., maar afzeiken....

Ik wil nou niet gelijk enorm gaan lopen kwijlen maar als ik elke dag op m'n motor zit en elk jaar vóór dat het motorseizoen een VRO doe en ik ook nog eens meer dan 15000 km per jaar rij, ik dan niet een beetje verkeersinzicht zou kunnen hebben? ik dacht het wel. Tuurlijk moet je er in deze tijd van het jaar op voorbereid zijn maar dat wil niet zeggen dat elke dweil zonder te koekeloeren z'n auto dan wel auto met caravan etc etc naar links kan keilen als je met net 130 aan kom rijden. Overigens is het natuurlijk wel zo dat ik ook wel erg veel geluk had met net een enorme rits van die knakkers. Ik denk dat het die avond nationale caravan ophaal dag was ofzo. Maar goed, het is dus duidelijk dat deze jongen niet de enige is die zulke figuren tegenkomt op de weg.

Kan verder alleen maar zeggen dat we allemaal maar heeeeel erg uit moeten kijken als er KIP-pen op de weg rijden
 
Zelf hebben we al jaren een vouwtent, we zitten nu aan al aan onze derde, wel ik kijk nooit naar de tent, maar, heeft dit ding grote wielen en hoeveel weegt hij leeg, hogesnelheidsbanden erop, het laden doe ik altijd alleen en ik weeg de zooi, ik maak dat er 40/50kg op mijn dissel drukt, en maak een racetestrit volgeladen. Dan kan ik s'nachts makkelijk 160 rijen met zo'n ding op de Franse wegen. Dan ben ik blij dat ik 170 pk VOLVO rij. :X :+
 
denk dat de ferrari er vandoor gaat en dat de sleurhut uitelkaar valt van ellende

ik heb het gezien hoor, met de bus naar spanje, 'sochtends om 8 uur op de snelweg, allemaal koffers en kolere zooi op de weg, en een slipsporen op de weg en een plat gebogen vangrail.
was er eentje met auto en caravan al de diepte in gedondert.
 
Jansen XX heeft er ook een (met ons sharpeitje voor de caravan) :)

Er mee rijden is een crime. Ding is 460 lang en 230 breed.

Maar het is wel een lekker plekkie om s´weekends met de motor heen te gaan. Kids kunnen lekker hun gang gaan, mamma tevreden en pappa weer wat tijd om motor te rijden :P

Hoor van een boel mensen negatieve dingen over caravans. Laat die maar lekker thuis zitten met de kids wanneer het van het zomer weer 30 graden of meer is. Doe mij maar een lekkere wiekse witte voor mijn 2e huisje op wielen. Proost!


full
 
Laatst bewerkt:
op zich heb ik niet veel tegen caravons, of mensen die een caravan mee sleuren... tis nou eenmaal gewoonte van de meeste nederlanders....


maar, je hebt van die petten die met een normale auto al niet kunnen rijden, laat staan dat ze zo'n domme sleurhut mee trekken!!!!!!!!!!!

Was vandaag half 6 smorgens:
kwam aan bij een stoplicht, een baan voor naar links, een voor naar rechts, twee voor rechtdoor. de baan voor linksaf splist zich pas 15 meter voor het stopplicht af.

ik moest naar links, reed op de linker baan, deed rustig aan, alle lichten stonden toch op rood, kwam niemand achter me aan, dus waarom gasgeven...

sleurhutmeneer-pet-op-groooooooooooooote-bril-stuur-onder-zijn-kin-met-caravanspiegels-ingeklapt reed op de rechter baan voor rechterdoor.

ik stuur het vak voor linksaf op, en meneer poot hem er nog net ff voor. (mijn tank zat ter hoogte van zijn voorbumper)

na, ikke vol op de rem, ik rijd om hem heen, zet mijn rs dwars neer, stap af, klap aan beide kanten zijn caravan spiegels uit en klop op het raam
Hij:"Wat is er?"
Ik:"Wat denk je, handig he, spiegels?"
hij:"Ja was ze vergeten..."
Ik:"Ik zeg het niet vaak, maar wou dat ik bij de politie zat!"
Hij:"jaja, sorry, maareuh, tief is op met dat ding van je, het licht is groen"
Ik:"*WTF* :? |( :(

na twee keer rood-groen issie maar om me heen gereden...
 
Jansen XX heeft er ook een (met ons sharpeitje voor de caravan) :)

Er mee rijden is een crime. Ding is 460 lang en 230 breed.

Maar het is wel een lekker plekkie om s´weekends met de motor heen te gaan. Kids kunnen lekker hun gang gaan, mamma tevreden en pappa weer wat tijd om motor te rijden :P

Hoor van een boel mensen negatieve dingen over caravans. Laat die maar lekker thuis zitten met de kids wanneer het van het zomer weer 30 graden of meer is. Doe mij maar een lekkere wiekse witte voor mijn 2e huisje op wielen. Proost!

(Afbeelding)
Tís ook geen benauwd caravannetje hé! allemachtig man
 
Terug
Bovenaan Onderaan